FANDOM

IsraeliEngine

ערך זה עוסק במוצר/ים שמעולם לא תורגמו לעברית (לפחות לעת עתה), או שקיימת גרסה עברית (רשמית) אבל לא נמצא מידע. אי לכך, הערך עשוי שלא לשקף את הגרסה הרשמית במדויק, במידה שקיימת.

ערך זה עוסק בספר. ייתכן שהתכוונתם לקטר הקיטור.

EdwardtheBlueEngine2015Cover
אדוארד הקטר הכחול
Edward the Blue Engine
מאת

וילברט אודרי

איורים

קלרנס רג'ינלד דאלבי

שנת הוצאה

1954 עד היום

הוצאה

אדמונד וורד
הוצאת אגמונט

הספר הקודם

גורדון הקטר הגדול

הספר הבא

ארבעה קטרים קטנים

אדוארד הקטר הכחול (באנגלית: Edward the Blue Engine) הוא הספר התשיעי ב-"סדרת הרכבות".

הקדמה

חברים יקרים,
אני סבור כי רבים מכם מחבבים את אדוארד. גם הנהג והמסיק שלו, צ'ארלי סנד וסידני היבר, מחבבים אותו. הם שמחו מאוד כשנודע להם שנתתי לאדוארד ספר המוקדש כולו לו.

אדוארד זָקֵן, וחלק משאר הקטרים דיברו בגסות בנוגע לרעש השקשוק שהוא עשה בעת עבודתו.

עכשיו הם לא גסים! סיפורים אלה מספרים לכם מדוע.
המחבר (תרגום חופשי)

סיפורים

פרות

אדוארד סוחב קרונות בקר, כשלפתע רצות כמה פרות ממורמרות לתוך הרכבת ושוברות מצמד. אדוארד לא מבין זאת עד לשיבתו הביתה, מה שגורם לגורדון ולהנרי לצחוק ממנו. גורדון סוחב את רכבת האקספרס ביום למחרת, כשלפתע הוא נעצר על ידי פרה על הוויאדוקט. הנרי, אנשי הצוות של שני הקטרים והנוסעים מנסים לגרום לה לזוז, אך ללא הועיל. הכרטיסן של הנרי הולך להשיג עזרה, וסבל מוביל את העגל של הפרה אל הגשר כדי למשוך אותה משם. עד מהרה, אדוארד מגלה זאת וצוחק מהקטרים הגדולים.

המרדף של בֶּרטי

תומס מאחר, אבל אדוארד בכל זאת מתחיל בנסיעה. בֶּרטי מגיע עם נוסעיו של תומס בדיוק כשאדוארד עוזב - נהגו של תומס חלה - כשהוא רואה שאדוארד עזב, הוא רודף אחריו עד לקרוסבי, אבל גם שם הוא מפספס אותו. הנהג של בֶּרטי ומנהל התחנה מתכננים תוכנית, וסוף סוף הם משיגים את אדוארד בוולזוורת', שם מסביר בֶּרטי את כל העניין לאדוארד. אדוארד מתנצל ועוזב.

ניצל מגריטה

אדוארד פוגש לוקומוביל בשם טרבור, שמועמד לגריטה בשבוע הבא. אדוארד מחליט למצוא מקום לטרבור, וכשהוא רואה את הכומר, הוא משכנע אותו לרכוש את טרבור. הכומר הולך למגרש הגרוטאות, ורוכש את טרבור לאחר שהוא רואה אותו מוכיח את ערכו. בהמשך, עובר טרבור לגור בפרדס בית הכומר.

ברזל ישן

אדוארד מאחר. ג'יימס מתחיל להתעצבן וקורא לו "ברזל ישן". ביום למחרת, הנהג של ג'יימס חולה, ובזמן שהמסיק שלו זוכה ל-"הקלה", נכנסים שני ילדים לתוך תא הנהג ומתניעים את ג'יימס. אדוארד רודף אחריו, ולאחר מרדף ארוך, מצליח מבקר לחבר את ג'יימס בעזרת חבל, והמסיק של ג'יימס בודק את מהירותו. המפקח השמן שולח את אדוארד למוסך, הילדים נתפסים בידי המשטרה ומקבלים מרות, ונהגו של ג'יימס מתאושש בבית החולים.

דמויות

טריוויה

  • מספר הרישוי של בֶּרטי הוא "CRD 54". הדבר מהווה אזכור למאייר ולשנת ההוצאה לאור.
  • באיור השלישי של "ניצל מגריטה", ישנה חנות עם שלט מעל לחופה ועליו כתוב ".C.R.DA", אזכור למאייר.
  • "פרות" מבוסס על שני אירועים; האחד התרחש באפריקה הצפונית, שם הסתער עדר פילים וניפץ רכבת ב-18 בנובמבר 1952, ובשני התעכבו שלוש רכבות נוסעים למשך שעה וחצי ב-26 בדצמבר 1952.
  • "המרדף של בֶּרטי" מבוסס על אירוע שהתרחש באירלנד.
  • "ניצל מגריטה" שאב השראה מלוקומוביל שהיה שייך לכומר של מוגדולן, אנגליה המזרחית.
  • "ברזל ישן" מבוסס על אירוע בו רכבת שיצאה משליטה באלטון, אילינוי ניצלה באמצעות לאסו.

שגיאות

  • בטקסט כתוב ששבעת קרונות הבקר האחרונים הושארו מאחור, כשהאיור מציג שישה קרונות בקר יחד עם קרון הבילום. באופן דומה, כתוב כי המצמד נשבר בין הקרונות השלושה עשר והארבעה עשר, אך התמונה מראה כי המצמד נשבר בין הארבעה עשר והחמישה עשר.
  • ב-"ברזל ישן", כתוב בטקסט כי ג'יימס ואדוארד מגיעים לתחנה זה ליד זה, אבל בתמונה, ג'יימס מחובר לאדוארד מלפנים.

גלריה