FANDOM

MainEmilyCGI
אמילי

סוג: GNR Stirling Single G
מעצב: פטריק סטרלינג
בונה: מפעלי דונקסטר
סידור גלגלים: 4-2-2

אמילי (באנגלית: Emily) היא קטר נקבי מסוג "סטרלינג סינגל", בעלת קרון עזר. היא עובדת לרוב בקו הרכבת הראשי, ובעבר ניהלה את קו השלוחה לעמק מיסטי. לאמילי יש גם קרונות נוסעים יחודייים משל עצמה.

ביוגרפיה

בהגיעה של אמילי לסודור התעלמו ממנה שאר הקטרים מאחר שהיא לקחה את אנני ואת קלרבל ללא ידיעתו או רשותו של תומס. הדבר טופל לאחר שהיא הצילה את תומס ואת אוליבר מתאונה חמורה במסילות המצטלבות. אחר כך הוענקו לאמילי שני קרונות נוסעים חדשים. אמילי הוכיחה את טוב ליבה והייתה הקטר היחיד שדאג להנרי כשהוא סבל מדליפות בצינורותיו.

עם זאת, לעתים הוכיחה אמילי את עצמה כמטרד, והיא נתנה פקודות לכולם כשהם טיפלו בנזקי סערה; את תומס תוך שהוא הסיע נוסעים ואת פרסי כשהוא העתיק קרונות. בעת הובלת רכבת האקספרס בפעם הראשונה הייתה היא נחושה בדעתה להיות "טובה כמו גורדון", אבל רק בזבזה מים ונתקעה.

כשתומס נאלץ להישאר במחסן נאפפורד, אמילי לא אהבה תחילה לארח לו חברה משום שהוא הפריע לה לישון. עם זאת למדה בסופו של דבר על ההנאות שבאירוח חברה לידידים, ולאחר שמחסן הקטרים טידמת' נבנה מחדש היא הועברה אליו ואל חבריה החדשים.

בדומה לרוב הקטרים מסוגלת אמילי לצאת מדעתה. כאשר קראו לה "אמילי המצוינת", היא התעלמה מעצותיהם של מרדוק, תומס ודאק, אך לבסוף נקלעה לצרה. לאחר מכן הקשיבה לעצותיהם על מנת לסיים את עבודתה.

אמילי עושה ככל שביכולתה על מנת לשמח את חבריה. כשחשבה שמייביס הייתה עצובה, היא הביאה פרחים למחצבה אבל רק גרמה ליצירת אי-סדר. כשניסתה לעזור לידידיה במשחק הכדורגל, היא סירבה להוביל את הכביסה המלוכלכת, שלמעשה הייתה חליפות הכדורגלנים. בנוסף, כשהמפקח השמן איבד את כובעו יצאה אמילי לחפש אותו ללא הצלחה, ולימים לקחה את רכבת חג המולד המיוחדת ללא רשות. עם זאת, היא תמיד מתקנת את טעויותיה למען חבריה.

לימים הובילה את פקסטון למוסך הדיזל לאחר שהוא נפגע במהלך תאונה במחצבת ההרים הכחולים.

כשתומס החביא את מפלסת השלג שלו נאלצה אמילי לבצע את עבודותיו של תומס והצילה אותו כשהוא נתקע בשלג.

תומס סיפר לאמילי על "הקרונות השטוחים המפחידים", אבל אמילי לא האמינה בהם ואמרה שהיה להם הסבר. לבסוף, היא האמינה בהם עד שתומס סיפר לה שזו בכלל הייתה אחת האגדות של סולטי.

אישיות

בעונה השביעית מוצגת אמילי כמעין "אחות" לשאר הקטרים. אמילי מנומסת וידידותית ותמיד רגישה כלפי שאר הקטרים. במידה שהיא מטעה מישהו, עם או בלי ידיעה, היא מתנצלת מיד. עם זאת, החל מהעונה השמינית נוטה אמילי להיקלע לצרות עקב היותה בררנית ושתלטנית, אבל עדיין מנומסת. ככל הנראה, היא שואפת להיות אחת הטובות, ולפעמים גורם הדבר לתקלות, הגם שלרוב היא מפצה על טעויותיה כשהיא מבינה מהן. עם זאת, היא חזרה לאופייה הקודם מהעונה השביעית החל מהעונה השבע עשרה.

מפרט טכני

אב טיפוס

אמילי מבוססת על קטר מסוג "סטרלינג סינגל" של מסילת גרייט נורת'רן.

צביעה

אמילי צבועה ירוק אזמרגד עם פסים זהובים וצהובים ועם מדרכים בצבע חוּם-שוקולד.

טריוויה

  • אמילי השתמשה בצליל השריקה (צפירה) של הנרי בעונה השמינית ובין העונה השלוש עשרה והמחצית הראשונה של העונה השבע עשרה. בין העונות התשיעית והשתים עשרה שימש אותו הצליל אך בגרסה גבוהה יותר.
  • לקראת סוף העונה השבע עשרה קיבלה אמילי פנסים קדמי ואחורי קבועים, מוטות תאורה ומשרוקית (צופר) חדשה.

המסילה הצפון-מערבית
ביל ובןהארוויאמיליפרגוסארתורמרדוקמולינווילרוזיויףביליסטנליהאנקפלורהויקטורצ'ארליבַּאש ודאשפרדיננדסקראףבלפורטרטימותימריוןגליןראייןרֶבֶּקהניהדיזלמייביסדרקדיזל 10ארי ובֶּרטסולטידניסדֶןדארטסידניפקסטוןנורמןפיליפהוגופליןוינסטוןסטפורד