FANDOM

EmilyCGIpromo
אמילי

דגם: GNR Stirling Single G
מעצב: פטריק סטירלינג
בונה: מפעלי דונקסטר
סידור גלגלים: 4-2-2

אמילי (באנגלית: Emily) היא קטר נקבי מסוג "סטירלינג סינגל", בעלת קרון עזר. היא עובדת לרוב בקו הרכבת הראשי, ובעבר ניהלה את קו השלוחה לעמק מיסטי. לאמילי יש גם קרונות נוסעים יחודייים משל עצמה.

ביוגרפיה עריכה

כאשר אמילי הגיעה לסודור, הקטרים האחרים התעלמו ממנה משום שהיא לקחה את אנני וקלרבל בלי רשותו או ידיעתו של תומס. הדבר טופל לאחר שהיא הצילה את תומס ואת אוליבר מתאונה נוראית במסילות ההצטלבות. והיא תוגמלה עם שני קרונות חדשים. אמילי הוכיחה את עצמה טובת לב, והייתה הקטר היחיד שדאג להנרי כאשר הוא חלה עקב דליפות בצינורותיו.

אולם, אמילי הוכיחה את עצמה כמטרד לעתים, והיא נתנה פקודות לכולם כאשר הם טיפלו בנזקים מסערה; את תומס כאשר הוא הסיע נוסעים ואת פרסי כאשר הוא עיתק קרונות. כאשר הסיעה את הרכבת המהירה בפעם הראשונה, הייתה נחושה בדעתה להיות "טובה כמו גורדון", אך רק בזבזה מים ונתקעה.

כאשר תומס נאלץ להישאר בסככות נאפפורד, אמילי לא אהבה לארח לו חברה בהתחלה משום שהיא לא יכלה לישון. אולם, בסופו של דבר, היא למדה כמה כיף לתת חברה לחברים, ולאחר שסככות טידמת' נבנו מחדש, היא הועברה לשם ואל חבריה החדשים.

כמו רוב הקטרים, אמילי מסוגלת להתחרפן. כאשר קראו לה "אמילי המצוינת", היא התעלמה מעצותיהם של מרדוק, תומס ודאק, אך לבסוף נקלעה לצרה. לאחר מכן, היא הקשיבה לעצותיהם על מנת לסיים את העבודה.

אמילי עושה ככל שיכולה על מנת לשמח את חבריה. כאשר היא חשבה שמייביס הייתה עצובה, היא הביאה פרחים למחצבה, אך סתם גרמה לבלגן. כאשר היא ניסתה לעזור לידידיה במשחק הכדורגל, היא סירבה לקחת את הכביסה המלוכלכת, אשר היו בעצם חליפות הכדורגלנים. בנוסף, כשהמפקח השמן איבד את כובעו, אמילי יצאה לחפש אותו ללא הצלחה, ולאחר מכן לקחה את רכבת חג המולד המיוחדת ללא רשות. אולם, היא תמיד מתקנת את טעויותיה למען חבריה.

מאוחר יותר, היא לקחה את פקסטון למוסך הדיזל לאחר שהוא נפגע במהלך תאונה במחצבת ההרים הכחולים.

כאשר תומס החביא את מפלסת השלג שלו, אמילי נאלצה לעשות את עבודותיו של תומס והצילה אותו כאשר הוא נתקע בשלג.

תומס סיפר לאמילי על "הקרונות השטוחים המפחידים", אך אמילי לא האמינה בהם ואמרה שהיה הסבר. בסופו של דבר, היא האמינה בהם, עד שתומס סיפר לה שזו בכלל הייתה אחת האגדות של סולטי.

אישיות עריכה

בעונה ה-7, אמילי היא כמעין "אחות" לשאר הקטרים. אמילי היא מנומסת וידידותית ותמיד רגישה לשאר הקטרים. אם היא מטעה מישהו, עם או בלי ידיעה, היא מתנצלת מיידית. אולם, מהעונה ה-8 ואילך, אמילי נוטה להיקלע לצרות עקב היותה בררנית ושתלטנית, אך עדיין מנומסת. ככל הנראה, היא שואפת להיות אחת הטובות, ולפעמים זה גורם לתקלות, למרות שלרוב היא מפצה על טעויותיה כאשר היא מבינה מטעויותיה. אולם, ככל הנראה, מהעונה ה-17 ואילך, אופייה מתחיל לחזור לאופייה הקודם מהעונה ה-7.

מפרט טכני עריכה

בסיס עריכה

אמילי מבוססת על קטר מדגם GNR G Stirling Single.

צבע עריכה

אמילי צבועה בצבע הירוק-בקבוק של הגרייט נורת'רן ריילוויי עם פסים זהובים ומדרכים בצבע חום-שוקולד.

טריוויה עריכה

  • לאמילי היה את אותו צליל הצופר של הנרי בעונה ה-8 ומהעונה ה-13 ועד החצי הראשון של ה-17. מעונות 9-12, צליל הצופר שלה היה גרסה גבוהה יותר של הנרי.
  • לקראת סוף העונה ה-17, אמילי קיבלה פנס קבוע, פנס אחורי, ברזלי תאורה וצופר חדש.
  • על פי ביוגרפיה במגזינים, היא מחבבת את ג'יימס ומתנהגת אליו כמו אל אח קטן.

המסילה הצפון-מערבית