FANDOM

EmilyCGIpromo
אמילי

סוג: GNR Stirling Single G
מעצב: פטריק סטרלינג
בונה: מפעלי דונקסטר
סידור גלגלים: 4-2-2

אמילי (באנגלית: Emily) היא קטר נקבי מסוג "סטרלינג סינגל", בעלת קרון עזר. היא עובדת לרוב בקו הרכבת הראשי, ובעבר ניהלה את קו השלוחה לעמק מיסטי. לאמילי יש גם קרונות נוסעים יחודייים משל עצמה.

ביוגרפיה

כאשר אמילי הגיעה לסודור, הקטרים האחרים התעלמו ממנה משום שהיא לקחה את אנני וקלרבל בלי רשותו או ידיעתו של תומס. הדבר טופל לאחר שהיא הצילה את תומס ואת אוליבר מתאונה נוראית במסילות ההצטלבות. והיא תוגמלה עם שני קרונות חדשים. אמילי הוכיחה את עצמה טובת לב, והייתה הקטר היחיד שדאג להנרי כאשר הוא חלה עקב דליפות בצינורותיו.

אולם, אמילי הוכיחה את עצמה כמטרד לעתים, והיא נתנה פקודות לכולם כאשר הם טיפלו בנזקים מסערה; את תומס כאשר הוא הסיע נוסעים ואת פרסי כאשר הוא עיתק קרונות. כאשר הסיעה את הרכבת המהירה בפעם הראשונה, הייתה נחושה בדעתה להיות "טובה כמו גורדון", אך רק בזבזה מים ונתקעה.

כשתומס נאלץ להישאר במחסן נאפפורד, אמילי לא אהבה תחילה לארח לו חברה משום שהיא לא יכלה לישון. עם זאת למדה בסופו של דבר על ההנאות באירוח חברה לידידים, ולאחר בנייתו מחדש של מחסן טידמת' היא הועברה אליו ואל חבריה החדשים.

כמו רוב הקטרים, אמילי מסוגלת להתחרפן. כאשר קראו לה "אמילי המצוינת", היא התעלמה מעצותיהם של מרדוק, תומס ודאק, אך לבסוף נקלעה לצרה. לאחר מכן, היא הקשיבה לעצותיהם על מנת לסיים את העבודה.

אמילי עושה ככל שיכולה על מנת לשמח את חבריה. כאשר היא חשבה שמייביס הייתה עצובה, היא הביאה פרחים למחצבה, אך סתם גרמה לבלגן. כאשר היא ניסתה לעזור לידידיה במשחק הכדורגל, היא סירבה לקחת את הכביסה המלוכלכת, אשר היו בעצם חליפות הכדורגלנים. בנוסף, כשהמפקח השמן איבד את כובעו, אמילי יצאה לחפש אותו ללא הצלחה, ולאחר מכן לקחה את רכבת חג המולד המיוחדת ללא רשות. אולם, היא תמיד מתקנת את טעויותיה למען חבריה.

מאוחר יותר, היא לקחה את פקסטון למוסך הדיזל לאחר שהוא נפגע במהלך תאונה במחצבת ההרים הכחולים.

כאשר תומס החביא את מפלסת השלג שלו, אמילי נאלצה לעשות את עבודותיו של תומס והצילה אותו כאשר הוא נתקע בשלג.

תומס סיפר לאמילי על "הקרונות השטוחים המפחידים", אך אמילי לא האמינה בהם ואמרה שהיה הסבר. בסופו של דבר, היא האמינה בהם, עד שתומס סיפר לה שזו בכלל הייתה אחת האגדות של סולטי.

אישיות

בעונה ה-7, אמילי היא כמעין "אחות" לשאר הקטרים. אמילי היא מנומסת וידידותית ותמיד רגישה לשאר הקטרים. אם היא מטעה מישהו, עם או בלי ידיעה, היא מתנצלת מיידית. אולם, מהעונה ה-8 ואילך, אמילי נוטה להיקלע לצרות עקב היותה בררנית ושתלטנית, אך עדיין מנומסת. ככל הנראה, היא שואפת להיות אחת הטובות, ולפעמים זה גורם לתקלות, למרות שלרוב היא מפצה על טעויותיה כאשר היא מבינה מטעויותיה. אולם, ככל הנראה, מהעונה ה-17 ואילך, אופייה מתחיל לחזור לאופייה הקודם מהעונה ה-7.

מפרט טכני

בסיס

אמילי מבוססת על קטר מסוג GNR G Stirling Single.

צבע

אמילי צבועה ירוק אזמרגד עם פסים זהובים וצהובים ועם מדרכים בצבע חוּם-שוקולד.

טריוויה

  • אמילי השתמשה בצליל השריקה (צפירה) של הנרי בעונה השמינית ובין העונה השלוש עשרה והמחצית הראשונה של העונה השבע עשרה. בין העונות התשיעית והשתים עשרה שימש אותו הצליל אך בגרסה גבוהה יותר.
  • לקראת סוף העונה השבע עשרה קיבלה אמילי פנסים קדמי ואחורי קבועים, מוטות תאורה ומשרוקית (צופר) חדשה.

המסילה הצפון-מערבית
תומסאדוארד/אדיהנריגורדוןג'יימספרסיטובידאקדונלד ודאגלסאוליברדייזיבוקובֶּרפיפ ואמה
ביל ובןהארוויאמיליפרגוסארתורמרדוקמולינווילרוזיויףביליסטנליהאנקפלורהויקטורצ'ארליבָּאש ודאשפרדיננדסקראףבלפורטרטימותימריוןגליןראייןרבקהניהדיזלמייביסדרקדיזל 10ארי ובֶּרטסולטידניסדֶןדארטסידניפקסטוןנורמןפיליפפליןוינסטוןסטפורד