FANDOM

"אלה הקרונות שלי! תחזירי אותן!"
— תומס, "הקרונות החדשים של אמילי", העונה השביעית (תרגום חופשי)

AnnieCGIpromoClarabelCGIpromo
אנני וקלרבל

דגם: קרונות סטראודלי ממסילת לונדון, ברייטון והחוף הדרומי
מעצב: ויליאם סטראודלי
בונה: מפעלי ברייטון

אנני וקלרבל (באנגלית: Annie and Clarabel) הן קרונות הנוסעים הנקביים הנאמנים של תומס, שאותן הוא אוהב מאוד.

ביוגרפיה עריכה

פרטים אודות חייהן של אנני וקלרבל לפני שנת 1923 אינם ידועים. ב-1923, הן ניתנו לתומס כשהוא התחיל לתפעל את מסילת השלוחה שלו. הן עברו הרפתקאות רבות, כגון אובדן הכרטיסן ויציאה משליטה.

בסרט "ההרפתקה מתחילה", לפני שקיבל תומס את מסילת השלוחה שלו, הוא פגש לראשונה את אנני ואת קלרבל כשהוא חשב שהן היו הקרונות לרכבת האקספרס. הוא התנצל והציג את עצמו, מה שהרשים את אנני ואת קלרבל. לעתים קרובות, הן נגררו על ידי ג'יימס. כשתומס קיבל את מסילת השלוחה שלו לאחר שחילץ את ג'יימס, ניתנו לו שתי הקרוניות לשימוש. כשתומס אינו נמצא, פרסי, טובי, דאק, סטנלי, רוזי (לא נראית) וראיין מחליפים אותו לשם גרירתן. הן אמילי והן נוויל לקחו אותן מבלי לדעת כי הן היו הקרונות של תומס, וקייטלין לקחה אותן מבלי לשים לב כי הן היו מחוברות אל הקרונות של עצמה, והירו הציל אותן. פעם אחת סחב אותן גם גורדון, כשסמסון לקח את קרונות האקספרס שלו בטעות.

אישיות עריכה

אנני וקלרבל מכבדות את כל הקטרים, אבל בפרט את גורדון ואת תומס. הן החברות הכי טובות של תומס ותמיד נוזפות בו כאשר הוא נהיה טורדני. אנני וקלרבל הן חברות טובות, אך לפעמים מסתבכות.

מפרט טכני עריכה

בסיס עריכה

הקרון שעליו התבססה אנני נבנה על ידי וילברט אודרי בנעוריו בתור חלק ממערך דגמי רכבות. שנים רבות לאחר מכן, לאחר הפסקה ארוכה מעשיית דגמים, נבנה קרון בלימה תואם על מנת ליצור רכבת שלמה עבור הדגם של תומס של הכומר.

ב-"סדרת הרכבות", אנני וקלרבל הן זוג קרונות חוגונים (כלומר, כל קרון נתמך על גבי זוג חוגונים בעלי ארבעה גלגלים). כפי שהן מאוירות כיום, הן נראות דומות לקרונות רכבת פרוורית חסרי מסדרונות אשר תופעלו על ידי מסילת לונדון, מידלנד וסקוטלנד.

בסדרת הטלוויזיה, אנני וקלרבל הן קרוניות נוסעים מסוג "סטראודלי" של מסילת לונדון, ברייטון והחוף הדרומי בעלות ארבעה גלגלים.

צבע עריכה

ב-"סדרת הרכבות", אנני וקלרבל היו צבועות במקור בצבע חום-כתום, ולאחר מכן נצבעו מחדש בצבע חום עם פסים צהובים.

בסדרת הטלוויזיה, הן היו צבועות בצבע חום זהוב עם שמותיהן על צדדיהן בכתיב לבן מהעונה הראשונה ועד לאמצע העונה החמישית. מאז, הן נצבעו מחדש בצבע חום-כתום, כששמותיהן שוב כתובים על צדדיהן בכתיב לבן. בסדרת האנימציה הממוחשבת, גוון הכתום שלהן נראה חזק יותר.

טריוויה עריכה

  • אנני יותר מבוגרת מקלרבל.
  • בפתיח של "גיבור הפסים", אנני וקלרבל מתוארות עם חוגונים.
  • דגם אמיתי של קלרבל בגרסה הטלוויזיונית (לשעבר קרון "סאנשיין" של מסילת לונדון וצפון המזרח) נכנס לשירות במסילת יאנגולן שבצפון ויילס.
  • בתוכניות המקוריות, היו לאנני וקלרבל פנים אפורות ותלת-מימדיות, בדומה לקטרים בעונה השתים עשרה, על מנת להקל על קשיי האנימציה. תוכניות אלו בוטלו, ופניהן נשארו במצבן המקורי.
  • לאנני ולקלרבל לא היו ריסים בעונה השלוש עשרה ובכמה פרקים מהעונה הארבע עשרה.
  • במהלך הפקת העונה השתים עשרה, נקראו אנני וקלרבל "אנבל וקלרבל" ("Annabelle and Clarabelle").

המסילה הצפון מערבית - ציוד רכבות נייד
אנני וקלרבלהנרייטהאלזיטודאיזבל ודולסיאליס ומירבלS.C. ראפיפרד פלהייריקטיויקטוריהקרונות טורדניים • "הדג המעושן המעופף" • קרון הבילום הנוקמנימפזר הרבדקרונות הקרקסקרונות בקרקרונות קאוליניטרכבת החילוץקרונות בילום
אולד סלואו קואוץ'רוקיהקטורקרונות דוארמכונת השלג של גורדוןמנוע הסילוןקרונות הנוסעים של אמיליהקרונות של ג'יימסהקרונות של תומסהקרונות המיוחדים של גורדוןהקליופההקרונות של סטיבןקרונות אקספרסהרכבת המלכותיתקרונות ישניםהעגלה הידניתמיכליות חלבקרונות מלחמיכליות זפתקרונות מסילות שלוחהקרונות צמחיםמיכליות דלקקרונות מיוחדיםמיכליות שמןקרונות הזיקוקים מיכליות קרםמיכליות ריבהמיכליות פטלמיכלית הטופיקרונות החלקהג'ודי וג'רום