FANDOM

"אלה הקרונות שלי! תחזירי אותן!"
— תומס, "הקרונות החדשים של אמילי", העונה השביעית (תרגום חופשי)

AnnieCGIpromoClarabelCGIpromo
אנני וקלרבל

דגם: קרונות סטראודלי ממסילת לונדון, ברייטון והחוף הדרומי
מעצב: ויליאם סטראודלי
בונה: מפעלי ברייטון

אנני וקלרבל (באנגלית: Annie and Clarabel) הן קרונות הנוסעים הנקביים של תומס. אנני וקלרבל נאמנות אליו, והוא אוהב אותן עד מאוד.

ביוגרפיה עריכה

אנני וקלרבל החלו את ימיהן הראשונים במסילה הצפון-מערבית בתור הקרונות של ג'יימס. לאחר שנת 1923 ניתנו השתיים לתומס כשהוא החל לנהל את קו השלוחה שלו. הן עברו הרפתקאות רבות, כגון אובדן הכרטיסן ויציאה משליטה.

בסרט הקצר "ההרפתקה מתחילה", לפני שתומס קיבל את קו השלוחה שלו, הוא פגש לראשונה את אנני ואת קלרבל כשהוא חשב כי הן היו הקרונות לרכבת האקספרס. הוא התנצל בפניהן והציג את עצמו, מה שהרשים את אנני ואת קלרבל. לעתים קרובות, הן נגררו על ידי ג'יימס. כשתומס קיבל את קו השלוחה שלו לאחר שחילץ את ג'יימס, ניתנה לו הרשות להיעזר באנני ובקלרבל. בהיעדרו של תומס, פרסי, טובי, דאק, סטנלי, רוזי וראיין החליפו את מקומו בעבורן. הן אמילי והן נוויל לקחו אותן מבלי לדעת כי הן היו שייכות לתומס, וקייטלין לקחה אותן ללא ידיעתה היות והן היו מחוברות אל הקרונות של עצמה, לפני שהירו החזיר אותן לסודור. פעם אחת סחב אותן גם גורדון, כשסמסון (שמשון) לקח את קרונות האקספרס של גורדון בטעות. אשימה, דייזי ודיזל הסיעו אותן אף הם בשלבים מסוימים.

אישיות עריכה

אנני וקלרבל מכבדות את כל הקטרים, ובפרט את גורדון ואת תומס. הן החברות הנקביות הטובות ביותר של תומס ותמיד גוערות בו כשהוא נהיה טורדני. אנני וקלרבל הן חברות טובות, אך לפעמים מסתבכות.

מפרט טכני עריכה

בסיס עריכה

הקרון שעליו התבססה אנני נבנה על ידי וילברט אודרי בנעוריו בתור חלק ממערך דגמי רכבות. שנים רבות לאחר מכן, לאחר הפסקה ארוכה מעשיית דגמים, נבנה קרון בלימה תואם על מנת ליצור רכבת שלמה עבור הדגם של תומס של הכומר.

בספרי "סדרת הרכבות" היו אנני וקלרבל זוג קרונות חוגונים (דהיינו, כל קרון נתמך על גבי זוג תושבות מסתובבות בעלות ארבעה גלגלים). כפי שהן מאוירות כיום, הן נראות דומות לקרונות רכבת פרוורית חסרי מסדרונות שהופעלו על ידי מסילת לונדון, מידלנד וסקוטלנד.

בסדרת הטלוויזיה, אנני וקלרבל הן קרוניות נוסעים מסוג "סטראודלי" של מסילת לונדון, ברייטון והחוף הדרומי בעלות ארבעה גלגלים.

צבע עריכה

בספרי "סדרת הרכבות" היו אנני וקלרבל צבועות במקור בצבע חום-כתום, ולימים נצבעו מחדש בצבע חום עם פסים צהובים.

בסדרת הטלוויזיה הן היו צבועות בצבע חום זהוב עם שמותיהן על צדדיהן בכתב לבן מהעונה הראשונה ועד לאמצע העונה החמישית. בעונה זו הן נצבעו מחדש בצבע חום-כתום, בעוד שמותיהן עדיין כתובים על צדדיהן בכתב לבן. בסדרת ההנפשה הממוחשבת, גוון הכתום שלהן נראה בהיר יותר.

טריוויה עריכה

  • אנני היא המבוגרת מבין השתיים.
  • בפתיח של הספיישל "גיבור הפסים" מאויירות אנני וקלרבל עם חוגונים.
  • העתק אמיתי של קלרבל בעיצובה מסדרת הטלוויזיה (לשעבר קרון "סאנשיין" של מסילת לונדון וצפון המזרח) נכנס לשירות במסילת ל'אנגול'ן שבצפון ויילס.
  • בתוכניות המקוריות של העונה השתים עשרה היו לאנני ולקלרבל פנים מובלטים בצבע אפור בדומה לאלו של הקטרים על מנת להקל על קשיי ההנפשה. תוכניות אלו בוטלו, ופניהן נשארו במתכונתם המקורית.
  • לאנני ולקלרבל לא היו ריסים בעונה השלוש עשרה ובפרקים מעטים מהעונה הארבע עשרה.
  • במהלך הפקת העונה השתים עשרה נקראו אנני וקלרבל "אנבל וקלרבל" ("Annabelle and Clarabelle").

המסילה הצפון מערבית - ציוד רכבות נייד
אנני וקלרבלהנרייטהאלזיטודאיזבל ודולסיאליס ומירבלS.C. ראפיפרד פלהייריקטיויקטוריהקרונות טורדניים"הדג המעושן המעופף"/"קרון הדגים"קרון הבילום הנוקמנימפזר הרבדקרונות הקרקסקרונות בקרקרונות קאוליניטרכבת החילוץקרונות בילום
אולד סלואו קואוץ'רוקיהקטורקרונות דוארמכונת השלג של גורדוןמנוע הסילוןקרונות הנוסעים של אמיליקרונות המשא של ג'יימסקרונות המשא של תומסהקרונות המיוחדים של גורדוןהקליופההקרונות של סטיבןקרונות אקספרסהרכבת המלכותיתקרונות ישניםהעגלה הידניתמיכליות חלבקרונות מלחמיכליות זפתקרונות קווי שלוחהקרונות צמחיםמיכליות דלקקרונות מיוחדיםמיכליות שמןקרונות הזיקוקים מיכליות קרםמיכליות ריבהמיכליות פטלמיכלית הטופיקרונות החלקהג'ודי וג'רום