FANDOM

IsraeliEngine

ערך זה עוסק במוצר אחד או יותר שמעולם לא הופצו בישראל (לפחות לעת עתה), לא תורגמו לעברית, או שאין ודאות לגבי זמינותם בישראל או קיומה של גרסה עברית רשמית. אי לכך, המידע המופיע להלן עשוי שלא לשקף במדויק את הגרסה הרשמית, או את ההפצה בישראל.

ערך זה עוסק בספר ב-"סדרת הרכבות". ייתכן שהתכוונתם לפרק.

FourLittleEngines2015Cover
ארבעה קטרים קטנים
Four Little Engines
מאת

וילברט אודרי

איורים

קלרנס רג'ינלד דאלבי

שנת הוצאה

1955 עד היום

הוצאה

אדמונד וורד
הוצאת אגמונט

הספר הקודם

אדוארד
הקטר הכחול

הספר הבא

פרסי
הקטר הקטן

ארבעה קטרים קטנים (באנגלית: Four Little Engines) הוא הספר העשירי ב-"סדרת הרכבות".

הקדמה עריכה

חברים יקרים,
סר הנדל בראון הוא הבעלים של מסילה קטנה המובילה לסקארלווי ולרנייאס. סקארלווי פירושו "אגם ביער", ורנייאס פירושו "מפל מחולק". הם מקומות יפים, ואנשים רבים מבקרים בהם.

הבעלים עסוק מאוד, ולכן מר פיטר סם, המפקח הרזה, מנהל את המסילה.

שני הקטרים, הנקראים סקארלווי ורנייאס, הזדקנו והתעייפו, ולכן רכש הבעלים שניים נוספים.

הסיפורים מספרים לכם מה קרה.
המחבר (תרגום חופשי)

סיפורים עריכה

סקארלווי זוכר עריכה

אדוארד פוגש את חברו הוותיק סקארלווי, קטר מסילה צרה. סקארלווי מדבר איתו על חברו רנייאס שעובר תיקונים ביבשת, על שני הקטרים החדשים סר הנדל ופיטר סם, על קרונות הנוסעים שלו ועל עבודתו, וכשאדוארד נוסע לבית המלאכה מנמנם סקארלווי באור השמש.

סר הנדל עריכה

שני הקטרים החדשים הגיעו. פיטר סם הוא נעים מזג, אבל סר הנדל נמצא במצב רוח רע. בבוקר למחרת הוא מעליב את קרוניות הנוסעים הזועמות בכך שהוא קורא להן "קרונות בקר", והן מתנקמות בו על ידי התנגדות במעלה גבעה. המפקח הרזה נוזף בסר הנדל, והוא מתנהג כיאות עד שיום אחד הוא נשלח לעבוד במחצבה. הוא משמט עצמו מהמסילה בכוונה, ונשלח למחסן בבושת פנים.

פיטר סם ואשת הכיבוד עריכה

על פיטר סם לבצע את כל העבודה בעצמו. יום אחד, הוא כל כך נהנה מלהתכונן עד שהוא מאחר, והנרי מאיים שהוא יעזוב בלי הנוסעים של פיטר סם אם הדבר יקרה שוב. פיטר סם כל כך מודאג עד שבאגם הוא מתחיל בנסיעה בלי אשת הכיבוד. היא די מעוצבנת, אבל פורצת בצחוק כשהיא שומעת את סיפורו של פיטר סם, ומסבירה לו שהנרי התלוצץ. פיטר סם זועם, אבל הנרי עזב בתבונה!

הזקן הנאמן עריכה

פיטר סם אינו נמצא בשל תחזוקה, ולכן נאלץ סר הנדל לקחת את קרונויות הנוסעים. הן עדיין לא נותנות בו אימון, והן נחבטות כשהוא נאלץ לעצור פתאום, ולכן הן משמטות אותו במסוט על מנת להתנקם בו. סקארלווי מציע לקחת את הרכבת הביתה, אבל קפיץ נשבר וסקארלווי משתפע. למרות זאת, הוא עובר את המסע הביתה בגבורה, ובעלי המסילה שולח אותו לתיקונים.

דמויות עריכה

טריוויה עריכה

  • "פיטר סם ואשת הכיבוד" שאב השראה מתרקית שהתרחשה במסילת טאליל'ין. אולם, הדבר לא היה באשמת הקטר אלא באשמת הכרטיסן - שבמקרה היה הכומר ו. אודרי - והאישה שהושארה מאחור הייתה למעשה החותנת של הנהג.
  • בסוף "הזקן הנאמן", ישנו מסר קצר על מסילת טאליל'ין; "If you have enjoyed these stories, you will enjoy a visit to the Tal-y-llyn Railway at Towyn in Wales" ("אם נהנתם מסיפורים אלה, אתם תהנו מביקור במסילת טאל-אי-ל'ין בטיווין שבוויילס").
  • ייתכן כי השימוטים של סר הנדל בספר זה הושראו מתאונה דומה שקרתה לבסיס שלו סר היידן במסילת טאליל'ין.

שגיאות עריכה

  • באיור השני, לוחיות המספרים של הקטרים גדולות מדי.
  • ב-"סר הנדל" וב-"פיטר סם ואשת הכיבוד", אגנס היא קרון מחלקה שלישית.
  • באיור השני של "פיטר סם ואשת הכיבוד", לא ניתן לראות מסילות צדדיות מאחורי הסככות.
  • גודל פניו של סר הנדל משתנה באיור השני של "הזקן הנאמן".
  • באיור הרביעי של "הזקן הנאמן", מושך סקארלווי חמישה קרונות במקום ארבעה.

גלריה עריכה