FANDOM

IsraeliEngine

ערך זה עוסק במוצר/ים שמעולם לא תורגמו לעברית (לפחות לעת עתה), או שקיימת גרסה עברית (רשמית) אבל לא נמצא מידע. אי לכך, הערך עשוי שלא לשקף את הגרסה הרשמית במדויק, במידה שקיימת.

"זה שאנחנו צבועים יפה לא אומר שאנו לא יכולים לעשות משהו אחר."
— אשימה, "המירוץ הגדול" (תרגום חופשי)

Ashima
אשימה

דגם: סוג X של מסילת נילג'ירי ההררית
בונה: מפעל הקטרים והמכונות השווייצרי
סידור גלגלים: 0-8-2T
מהירות מירבית: 19 מייל לשעה

אשימה (באנגלית: Ashima) היא קטר הודי נקבי צבעוני. אשימה עובדת במסילת נילג'ירי ההררית, והייתה אחת מקטרים רבים שהשתתפו במופע הרכבת הגדול, בו התחרתה באתגר העיתוק.

ביוגרפיה

אשימה הוזמנה להשתתף במופע הרכבת הגדול בעבור אתגר העיתוק. יחד עם אחד עשרת מתמודדי המופע האחרים, היא הגיעה לסודור כשהמעבורת שנשאה אותם עגנה בטעות שם במקום באנגליה, והיא הושארה מאחור שלא בכוונה כשהפליגה המעבורת עם כל שאר הקטרים מלבדה. אשימה, שהלכה לאיבוד ולא ידעה כיצד להגיע ליבשת, ניסתה לבקש את עזרתו של תומס, אבל תומס סירב לסייע לה היות והוא כבר קינא בה. עד מהרה התיידדה אשימה עם תומס, והיא שכנעה אותו שהוא לא הצטרך לשנות את חזותו לקראת התחרות. היא הציעה לו להשתתף באתגר העיתוק, אבל תומס נקלע לתאונה שמנעה את השתתפותו. אשימה נלקחה אל היבשת יחד עם שאר קטרי סודור שעמדו להתחרות במופע הרכבת הגדול.

לאחר שאשימה הגיעה וצפתה במצעד הקטר המעוטר הטוב ביותר, שאלה אותה אמילי מדוע לא התחרתה במצעד, ואשימה גילתה לקטרי סודור כי היא תתמודד באתגר העיתוק. היא עשתה זאת לצד איוואן, ראול, ג'ינה ותומס, שבכל זאת הצליח להגיע למופע הרכבת הגדול והחליף את פרסי. תוך כדי המירוץ עזרה אשימה לתומס לבלום את ויני כשהשני הציק לפיליפ. כמו כן, היא משכה את תומס אחורנית כשעמוד כמעט נפל עליו. בסוף התחרות ניצחה אשימה לאחר שתומס הקריב את סיכויו לנצח כשהבחין בקרון שטוח שנשמט על פני המסילה שלה, אבל השופטים הכריזו כי שניהם זכו בתחרות. אשימה חזרה לסודור יחד עם קטרי סודור, ומשם חזרה בחזרה להודו.

אישיות

לרוב ניתן למצוא את אשימה כשהיא עובדת במסילת נילג'ירי ההררית שבדרום הודו, שם השיפוע התלול גורם למסילה להיות מאוד מסוכנת וקשה לעלייה. לכן אין זה פלא שקטר מיכלים קטן כמו אשימה אינו משדר פחד. אשימה בעלת מבנה יפהיפה ועיטורים צבועים ידנית, ובעלת אופי מהנה, לוחמני וחביב. היא תמיד שמחה לסייע בכל מקום בו יש צורך לכך.

מפרט טכני

בסיס

אשימה מבוססת על קטר מסוג X של מסילת נילג'ירי ההררית. היא מבוססת על הגרסה בוערת השמן של קטר זה. קטרים אלה בנויים למסילות ברוחב מטר, בעוד אשימה היא קטר רוחב תקני.

צבע

אשימה צבועה בצבע מג'נטה עם פסים לבנים וכחולים כהים. גלגליה ולוחית בלמי הרתיעה שלה צבועים גם הם בכחול כהה, והיא עטורה בשלל צורות בגוונים בהירים של ירוק, לבן וכתום, בהשראת טקסטילים הודיים ועיטורי חינה. בנוסף, צורת עלי הכותרת על חלקה הקדמי התבססה על זו של הקטר X-37385.

טריוויה

  • אף שהיא מבוססת על קטר הפועל על שמן (ובעלת מיכל שמן על גבי הדוּד), אשימה פועלת על פחם על כל פנים.
  • אשימה הותאמה במידת מה לעבודה על מסילות בריטיות: נוספו לה בלמי רתיעה ומצמדים רופפים.
  • הדגם של הפועלים הקובנים מ-"תעלומה בהרים הכחולים" שימש כנהג והמסיק של אשימה.
  • סטיבן מהיר יותר מְאשימה; מהירותו המירבית היא 48 קמ"ש, בעוד אשימה מסוגלת להגיע רק ל-30 קמ"ש.

מסילות אחרות
הקטרים הזריםדיזלהקטר הזרג'ינטיפאגסוג 40D199קינג ג'יימס הראשוןאולד סטאק-אפאלפרד וג'ודיהקטר הישןוילברטשש עשרהאלברטבהאמסבריטיש ריילווייז
ליידיספנסרהירוקונורקייטליןגייטור/גטורסמסון/שמשוןספלאטר/ספוטר ודודג'
תיאולקסימרליןהוריקןפרנקי
לוגןסם
אשימהרג'יביוֹנְג בָּאוֹויניקרלוסראולשייןאטייןפרידהג'ינהאקסלאיוואןהונג-מייקוואקוּבְּו
הקרונות המיוחדים של ספנסרהקרונות של קונורהקרונות של קייטליןברדפורד