FANDOM

"זה שאנחנו צבועים יפה לא אומר שאנו לא יכולים לעשות משהו אחר."
— אשימה, "המירוץ הגדול" (תרגום חופשי)

MainAshimaCGI
אשימה

סוג: סוג X של מסילת נילג'ירי ההררית
בונה: מפעל הקטרים והמכונות השווייצרי
סידור גלגלים: 0-8-2T
מהירות מירבית: 19 מייל לשעה

אשימה (Ashima) היא קטר מכלים נקבי צבעוני ממוצא הודי. אשימה עובדת במסילת נילג'ירי ההררית, והייתה אחת מבין הקטרים הרבים שהתחרו במופע הרכבת הגדול, בו היא השתתפה באתגר העיתוק. תומס הוא חבר קרוב מאוד של אשימה.

ביוגרפיה

אשימה הוזמנה להשתתף במופע הרכבת הגדול בעבור אתגר העיתוק. יחד עם אחד עשר מתמודדי המופע האחרים, היא הגיעה לסודור בטעות כשהמעבורת שנשאה אותם עגנה שם במקום באנגליה, והיא הושארה מאחור שלא בכוונה כשהמעבורת הפליגה עם כל הקטרים מלבדה. אשימה, שהלכה לאיבוד ולא ידעה כיצד להגיע לַיבשת, ניסתה לבקש את עזרתו של תומס, אבל תומס סירב לסייע לה מאחר שהוא כבר קינא בה. עד מהרה התיידדה אשימה עם תומס ושכנעה אותו שהוא לא הצטרך לשנות את חזותו לקראת התחרות. היא הציעה לו להשתתף באתגר העיתוק, אבל תומס נקלע לתאונה שמנעה את השתתפותו. אשימה נלקחה לַיבשת יחד עם הקטרים שעמדו לייצג את סודור במופע הרכבת הגדול.

לאחר שאשימה הגיעה וצפתה במצעד הקטר המעוטר ביותר, אמילי שאלה אותה מדוע היא לא התחרתה במצעד, ואשימה גילתה לַקטרים מסודור שהיא עמדה להתתמודד באתגר העיתוק. היא עשתה זאת לצד איוואן, ראול, ג'ינה ותומס, שבכל זאת הצליח להגיע לַמופע והחליף את פרסי. במהלך המירוץ עזרה אשימה לתומס לבלום את ויני, שהציק לפיליפ. כמו כן, היא משכה את תומס לאחור כשעמוד כמעט נפל עליו. בסוף התחרות, אשימה ניצחה לאחר שתומס ויתר על סיכויו לנצח כשהבחין בקרון שטוח שנשמט לרוחב המסילה שלה, אבל השופטים הכריזו כי שניהם זכו בתחרות. אשימה חזרה לסודור יחד עם קטרי סודור, ומשם חזרה להודו.

אישיות

לרוב ניתן למצוא את אשימה כשהיא עובדת במסילת נילג'ירי ההררית שבדרום הודו, שם השיפוע התלול גורם למסילה להיות מאוד מסוכנת וקשה לטיפוס. לכן אין זה פלא שקטר מכלים קטן כמו אשימה אינו משדר פחד. אשימה בעלת מבנה יפהיפה ועיטורים צבועים ידנית, ואופייה מהנה, לוחמני וחביב. היא תמיד שמחה לסייע בכל מקום בו נדרשת עזרתה.

מפרט טכני

אב טיפוס

אשימה מבוססת על קטר מסדרת X של מסילת נילג'ירי ההררית. היא מבוססת על הגרסה בוערת השֶׁמן של הקטר. קטרים אלה בנויים למסילות ברוחב מטר, בעוד אשימה היא קטר רוחב תקני.

צביעה

אשימה צבועה בצבע ורוד לוהט עם פסים כחולים כהים ולבנים. גלגליה ולוחית בלמי הרתיעה שלה צבועים אף הם בכחול כהה, והיא עטורה בשלל צורות בגוונים בהירים של ירוק, לבן וכתום, בהשראת טקסטילים הודיים ועיטורי חינה. בנוסף, צורת עלי הכותרת שבחזיתה התבססה על זו של הקטר X-37385.

טריוויה

  • הגם שהיא מבוססת על קטר הפועל על שֶׁמן (ובעלת מְכָל שֶׁמן על גבי הדוּד), אשימה פועלת על פחם.
  • אשימה הותאמה באופן חלקי לשימוש על מסילות בריטיות: נוספו לה בלמי רתיעה ומצמדים רופפים.
  • הדגם של הפועלים הקובנים מהספיישל "תעלומה בהרים הכחולים" שימש כנהג והמסיק של אשימה.
  • סטיבן מהיר יותר מִאשימה; מהירותו המירבית היא 48 קמ"ש, בעוד אשימה מסוגלת להגיע רק עד 30 קמ"ש.

מסילות אחרות
87546 ו-98462קטרי בית המלאכההקטרים הזריםהקטר הזרסוג 40ג'ינטי ופַּאגגרוטאות קטריםD199קינג ג'יימס הראשון87831020האחים של טוביאולד סטאק-אפ3112010751וילברטשש עשרהאלברט
ליידיספנסרהירוקונורקייטליןגייטור (גטור)סמסון (שמשון)ספלאטר (ספוטר) ודודג'
תיאולקסימרליןהוריקןפרנקי
לוגןסם
אשימהרג'יביוֹנְג בַּאוֹויניקרלוסראולשייןאטייןפרידהג'ינהאקסלאיוואןהונג-מיינוּר ג'האןשנקארטאמיקהקוואקוּבְּו
הקרונות של ספנסרהקרונות של קונורהקרונות של קייטליןברדפורדאן אן ויִין-לונגאוברי ואיידן