FANDOM

BashonMistyIslandpromoDashonMistyIslandpromo
באש ודאש

בונה: מרשוץ וקנטרל
סידור גלגלים: 0-4-0WT
הגעה לסודור: אפריל 1960

באש ודאש (באנגלית: Bash and Dash) הם קטרי קיטור תאומים חובבי הנאות השוכנים על האי מיסטי, יחד עם פרדיננד.

ביוגרפיה

באש ודאש הינם תאומים שובבנים שתמיד משלימים את המשפטים אחד של השני. הם נשלחו אל האי מיסטי כיוון שהשתובבו במסילה היבשתית, אבל כיום הם מנסים לעשות כמיטב יכולתם עבור המפקח השמן.

בעונה החמישה עשרה, התיידד טובי עם באש וניסה למצוא לו מקום בסודור, ואמילי התיידדה עם דאש.

בעונה השש עשרה, הם ופרדיננד היו עצובים כי אול וויזי התקלקל. מאוחר יותר, הם צחקו מספנסר כשזה לא ידע כי סטפורד לא היה איתו.

אישיות

באש ודאש הם הקטרים התאומים המטורפים והשובבים של חברת כריתת העצים, שההיכרות ביניהם טובה מספיק בכדי לאפשר לאחד מהם להשלים את משפטיו של השני. הם בוערים עצים ושמן, במקום פחם. במקור, הם נשלחו אל האי מיסטי בתור עונש על מעשיהם השובבים.

באש, דאש, ופרדיננד גרים בסביבה נטולת חוקים תקניים, סמכות או חברה, וחיים בשביל הנאה ומשחקים מטופשים במחנה העצים הכאוטי ונטול העונשים, וביערות הגְּ'וֹבִּי העמוקים של האי מיסטי.

לעתים קרובות, הם היו מוסחים בקלות, פזיזים, וביצעו עבודה מעטה במיוחד, וכשהם כן עבדו, הם עשו זאת בצורה מטופשת, מטורפת או מפוקפקת.

אולם, לאחר שהגיע תומס אל האי מיסטי, ולאחר מכן הצליח לחזור לסודור, בירך המפקח השמן את בואם למסילה. התפיסה של קטרי חברת הכריתה השתנתה, וכולם מנסים להיות קטרים מאוד מועילים.

עכשיו, במקום לשאוף רק להשתטות ולהשתולל, הם נחושים לעזור לקטרי סודור וללמוד כיצד לעשות נכון דברים, ערכיה של התנהגות טובה, ויצירת חברים חדשים. אף על פי שלפעמים עשויים באש, דאש, ופרדיננד להתבלבל מדברים שאינם מוכרים להם, מכיוון שהם גרו לבדם על האי מיסטי במשך זמן רב, הם מנסים להטמיע סיכויים חדשים ולחזק את ידידותיהם עם קטרי סודור ואת המוניטין הכיפי שלהם.

בכך שהם לוקחים חלק או אף מנסים לשחזר את המוזרויות החברתיות האלה, לומדים קטרי חברת הכריתה המשוגעים על העולם מסביביהם, מעולתיהם וגינוניהם של האחרים, ואיך להבין ולהעריך דברים חדשים כדי לעזור להם להביא תועלת.

מפרט טכני

בסיס

באש ודאש מבוססים על קטר מס' 1 של חברת העץ של בר הרבור. קטר מסוג זה מכונה "ג'יפסי". אולם, גלגלי השיניים שלהם נמצאים מאחור במקום מלפנים ותאי הנהג שלהם נראים הרבה יותר יציבים, לעומת תא הנהג הפתוח של הקטר האמיתי המקביל.

צבעים

הדוּד, הגלגלים, והפסים של באש צבועים אפור, ואילו תא הנהג והכיפה שלו צבועים ענבר. הדוּד, הגלגלים, והפסים של דאש צבועים ענבר, ותא הנהג והכיפה שלו צבועים אפור. לשניהם יש סמליל בצורת חצי עיגול ובו שלושה עצים צהובים עם שני גרזנים מוצלבים חומים, הצבוע על צדדיהם הימניים של תאי נהגיהם.

טריוויה

  • באש ודאש מסוגלים לבעור עץ או שמן.
  • באש ודאש הם הקטרים היחידים שגלגליהם ממוקמים מחוץ למרכביהם. ייתכן שזוהי הסיבה שגלגליהם נראים כאילו אינם מחוברים אליהם.
  • באש ודאש שונו כדי לעבוד על מסילות בריטיות. יש להם מצמדים מותאמים והם נבנו כדי לנסוע על מסילות רגילות, ואילו הקטר ה-"צועני" האמיתי נועד למסילה צרה.
  • באש ודאש הם שניים מתוך מיעוט הקטרים חסרי בלמי הרתיעה.

המסילה הצפון-מערבית
תומסאדוארד/אדיהנריגורדוןג'יימספרסיטובידאקדונלד ודאגלסאוליברדייזיבוקובֶּרפיפ ואמה