FANDOM

ערך זה עוסק באוטובוס. ייתכן שהתכוונתם לפרק.

"אני קורא לו 'בולג'י'. הוא צבוע אדום בהיר וצועק 'די לרכבות!'."
— אוליבר, "בולג'י", "אוליבר הקטר המערבי" (תרגום חופשי)

BulgyCGI
בולג'י

מספר רישוי: BLG 1

בולג'י (באנגלית: Bulgy) הוא אוטובוס קומתיים שמתנגד בחריפות לרכבות.

ביוגרפיה

ב-"סדרת הרכבות"

בולג'י שנא תחבורה מסילתית, והאמין שיום אחד יוחלפו כל מסילות הרכבת בכבישים. בולג'י אף נשא כרזה על צידו שאמרה לאנשים "להצטרף לליגה נגד הרכבות". המשפט האהוב עליו הוא "לשחרר את הכבישים!"

בולג'י ניסה לגנוב את נוסעיהם של דאק ושל אוליבר על ידי התחזות לאוטובוס המחליף שירותי רכבות. בולג'י היה נחוש בדעתו להביא את הנוסעים לטידמת' לפני דאק, אבל נתקע מתחת לגשר לאחר שניסה לקצר את דרכו. לאחר שדאק הביא את נוסעיו בבטחה מעבר לגשר ובחזרה ליעדם, נחשפו שקריו של בולג'י ואיש לא האמין לשילוט התחנות שלו. לבסוף הוסב בולג'י ללול תרנגולות והוצב ליד הגשר, המכונה כיום "גשר בולג'י".

בסדרת הטלוויזיה

כפי שתואר ב-"סדרת הרכבות" ניסה בולג'י לגנוב את נוסעיהם של דאק ושל אוליבר. בכך שהשתמש בקיצור דרך נתקע מתחת לגשר. לבסוף הוסב ללול תרנגולות והוצב ליד "גשר בולג'י".

לימים ניתנה לבולג'י הזדמנות נוספת, והוא הוחזר אל הכביש כדי לסייע בתעבורת נוסעים כשתומס ואמילי היו בתיקונים, אבל לאחר שנהגו החזיר אותו לשדה למשך הלילה לאחר השחזור, התרנגולות שהתגוררו בתוכו החלו להתכרבל על מדפי הכבודה שלו וגרמו לצרות בבוקר למחרת. אחר כך הוסב בולג'י לדוכן ירקות נייד. הוא נהנה מעבודתו באספקת ירקות, מאחר שהם לא מטילים ביצים ולעולם לא מתלוננים.

אחר כך הוסב בולג'י בחזרה לאוטובוס נוסעים. כשתומס ביצע עצירות בלתי-מתוכננות בקו השלוחה שלו עם נוסעיו של בֶּרטי, הוא איחר עם רכבותיו. אי לכך, סר טופהם האט החליט להביא את בולג'י על מנת לטפל ביתר הנוסעים עד שבֶּרטי חזר מתיקוניו.

אישיות

בולג'י היה אוטובוס קומתיים קר-לב וציני במיוחד. הוא האמין באדיקות בעליונות התחבורה בכבישים על פני מסילות הרכבת, ולעתים קרובות היה משקר במטרה להתחמק מצרות. לאחר השיפוץ הפנים בולג'י את טעויותיו ושינה את גישתו.

עם זאת, אף שכוונותיו טובות בימינו, נדמה שהוא עדיין מתנגד לרכבות היות והוא נשמע כשצעק "במקום רכבות!" כשחלף על יד תומס במפגש הכביש-מסילה. אבל סר טופהם האט דואג לכך שבולג'י מתנהג באופן הכי הולם שהוא מסוגל לו.

לדברי תוספת הבונוס "Character Cube" בקלטות ה-DVD "תומס נחבט" ו-"תומס וסדנת הצעצועים", לבולג'י "אין נקיפות מצפון", הוא "יודע לשקר כשהוא בצרה צרורה", והוא ידיד של דיזל.

מפרט טכני

בסיס

בולג'י מבוסס על אוטובוס מסוג "ברידג'מאסטר" מחברת AEC.

צבע

במקור היה בולג'י צבוע אדום וקרם, אבל לאחר שהוסב לאוטובוס ירקות שונתה צביעתו לירוק וקרם. לפני כן היה לו שלט על צידו השמאלי עם הכיתוב "Railway Bus" ("אוטובוס מחליף שירותי רכבות"), ושלט נוסף על צידו הימני עם הכיתוב "Join the Anti-Rail League" ("הצטרפו לליגה נגד הרכבות"). כמו כן, יש לו שלט קדמי ואחורי עם הכיתוב "Free the Roads" ("לשחרר את הכבישים"). כשנצבע בולג'י מחדש הוחלפו השלטים על צדדיו בשלטים ירוקים עם הכיתוב "Mobile Grocery Store" ("מכולת ניידת") בכתב לבן. בעונה העשרים ואחת של הסדרה הוחזרה צביעתו הראשונה והמקורית.

טריוויה

  • אף שאוליבר הצהיר כי הוא שקורא לבולג'י כך בהופעתו הראשונה, עדיין מתנוסס "בולג'י" על לוחיות השם שלו.
  • על פי תמרור הגבלת הגובה הנראה על הגשר ב-"סדרת הרכבות" ובסדרת הטלוויזיה, גובהו של בולג'י הוא 14 רגל (426.72 ס"מ) ו-9 אינץ' (22.86 ס"מ) לערך.
  • מה שהופך אותו לדמות הראשונה בזיכיון שגובהה אושר באופן רשמי.
  • ככל הנראה, בולג'י ודיזל הם חברים טובים.
  • לבולג'י צמיגים מתוצרת "דאנלופ".
  • כשבולג'י הוחזר בהנפשה ממוחשבת, הוא עבר שינויים מעטים:
  • פניו ופגושו הקדמי הוקטנו.
  • גלגליו נהיו צרים יותר.
  • צבע המסגרת מסביב לפניו שונה מאפור לאדום.
  • השלט "JOIN THE ANTI-RAIL LEAGUE" הוחלף בשלט "RAILWAY BUS" נוסף.

כלי רכב יבשתיים
טרנסבֶּרטיטרבורג'ורג'קרוליין040 BMCבולג'יJTK 62הטרקטור של ויליטרקטוריםמסחרית הדואר
המשאיות האיומותבוץ'טמפראליזבתחברת הבנייה של סודורמדג'קוויןפליןאייסהמכונית של סר טופהם האטמשאיות דייסוןמוניותכבאיותהאמבולנסהמשאית שתומת העיןרכב השטח של גברת ג'נירכבי מחצבת ההרים הכחוליםהמכונית של סר רוברט נורמבי