FANDOM

ערך זה עוסק באוטובוס. ייתכן שהתכוונתם לפרק.

"אני קורא לו 'בולג'י'. הוא צבוע אדום בהיר וצועק 'די לרכבות!'."
— אוליבר, "בולג'י", "אוליבר הקטר המערבי" (תרגום חופשי)

BulgyCGI
בולג'י

מספר רישוי: BLG 1

בולג'י (באנגלית: Bulgy, מילולית: "בולבוסי" או "נפוח") הוא אוטובוס קומתיים שמתנגד בחריפות לרכבות.

ביוגרפיה

ב"סדרת הרכבות"

BulgyModelSeries2

בולג'י לאחר שהוסב ללול תרנגולות

בולג'י שנא תחבורה מסילתית, והאמין שיום אחד יוחלפו כל מסילות הרכבת בכבישים. בולג'י אף נשא כרזה על צידו שאמרה לאנשים "להצטרף לליגה נגד הרכבות". המשפט האהוב עליו הוא "שחררו את הכבישים!"

בולג'י ניסה לגנוב את נוסעיהם של דאק ושל אוליבר על ידי התחזות לאוטובוס המחליף שירותי רכבות. בולג'י היה נחוש בדעתו להביא את הנוסעים לטידמת' לפני דאק, אבל נתקע מתחת לגשר לאחר שניסה לקצר את דרכו. לאחר שדאק הביא את נוסעיו בבטחה מעבר לגשר ובחזרה ליעדם, נחשפו שקריו של בולג'י ואיש לא האמין לשילוט התחנות שלו. לבסוף הוסב בולג'י ללול תרנגולות והוצב ליד הגשר, המכונה כיום "גשר בולג'י".

ב"תומס הקטר וחברים"

BulgyModel

בולג'י לאחר שהוסב לדוכן ירקות נייד

כפי שתואר ב"סדרת הרכבות" ניסה בולג'י לגנוב את נוסעיהם של דאק ושל אוליבר. בכך שהשתמש בקיצור דרך נתקע מתחת לגשר. לבסוף הוסב ללול תרנגולות והוצב ליד "גשר בולג'י".

לימים ניתנה לבולג'י הזדמנות נוספת, והוא הוחזר אל הכביש כדי לסייע בתעבורת נוסעים כשתומס ואמילי היו בתיקונים, אבל לאחר שנהגו החזיר אותו לשדה למשך הלילה לאחר השחזור, התרנגולות שהתגוררו בתוכו החלו להתכרבל על מדפי הכבודה שלו וגרמו לצרות בבוקר למחרת. אחר כך הוסב בולג'י לדוכן ירקות נייד. הוא נהנה מעבודתו באספקת ירקות, מאחר שהם לא מטילים ביצים ולעולם לא מתלוננים.

אחר כך הוסב בולג'י בחזרה לאוטובוס נוסעים. כשתומס ביצע עצירות בלתי-מתוכננות בקו השלוחה שלו עם נוסעיו של בֶּרטי, הוא איחר עם רכבותיו. אי לכך החליט סר טופְּהם הַאט להביא את בולג'י על מנת לטפל ביתר הנוסעים עד שבֶּרטי חזר מתיקוניו.

אישיות

בולג'י היה אוטובוס קומתיים קר-לב וציני במיוחד. הוא האמין באדיקות בעליונות התחבורה בכבישים על פני מסילות הרכבת, ולפעמים שיקר על מנת להתחמק מצרות. לאחר ששופץ הפנים בולג'י את טעותו ושינה את גישתו.

עם זאת, אף שכוונותיו טובות כיום, נדמה שהוא עדיין מתנגד לרכבות היות והוא נשמע כשצעק "במקום רכבות!" כשחלף ליד תומס במפגש הכביש-מסילה. אלא שסר טופְּהם הַאט דואג לכך שבולג'י מתנהג באופן ההולם ביותר שהוא מסוגל לו.

לדברי תוספת הבונוס "Character Cube" בהפצות ה-DVD "תומס נחבט" ו"תומס וסדנת הצעצועים", לבולג'י "אין נקיפות מַצְפּוּן", הוא "יודע לשקר כשהוא בצרה צרורה", והוא ידיד של דיזל.

מפרט טכני

אב טיפוס

בולג'י מבוסס על אוטובוס מסוג "ברידג'מאסטר" מחברת AEC.

צביעה

במקור היה בולג'י צבוע אדום וקרם, אבל לאחר שהוסב לאוטובוס ירקות שונתה צביעתו לירוק וקרם. לפני כן היה לו שלט על צידו השמאלי עם הכיתוב "Railway Bus" ("אוטובוס מחליף שירותי רכבות"), ושלט נוסף על צידו הימני עם הכיתוב "Join the Anti-Rail League" ("הצטרפו לליגה נגד הרכבות"). כמו כן, יש לו שלט קדמי ואחורי עם הכיתוב "Free the Roads" ("שחררו את הכבישים"). כשנצבע בולג'י מחדש הוחלפו השלטים על צדדיו בשלטים ירוקים עם הכיתוב "Mobile Grocery Store" ("מכולת ניידת") בכתב לבן. בעונה העשרים ואחת של הסדרה הוחזרה צביעתו הראשונה והמקורית.

טריוויה

  • הגם שאוליבר הצהיר כי הוא קרא לבולג'י כך בהופעתו הראשונה, השם "בולג'י" עדיין רשום על צדדיו. אי לכך, שמו האמיתי (במידה שקיים) אינו ידוע.
  • על פי תמרור הגבלת הגובה הנראה על הגשר ב"סדרת הרכבות" ובסדרת הטלוויזיה, גובהו של בולג'י הוא 14 רגל (כ-4 מטרים) ו-9 אינץ' (22.86 ס"מ) לערך.
  • עובדה זו הופכת אותו אותו לדמות הראשונה בזיכיון שגובהה אושר באופן רשמי.
  • ככל הנראה, בולג'י ודיזל הם חברים טובים.
  • לבולג'י צמיגים מתוצרת "דאנלופ".
  • כשבולג'י הוחזר בהנפשה ממוחשבת, הוא עבר שינויים מעטים:
  • פניו ופגושו הקדמי הוקטנו.
  • גלגליו נהיו צרים יותר.
  • צבע המסגרת מסביב לפניו שונה מאפור לאדום.
  • השלט "JOIN THE ANTI-RAIL LEAGUE" הוחלף בשלט "RAILWAY BUS" נוסף.

כלי רכב יבשתיים
טֶרֶנסבֶּרטיטרבורג'ורג'קרוליין040 BMCבולג'יJTK 62הטרקטור של ויליטרקטוריםמסחרית הדואר
המשאיות האיומותבוץ'טמפראליזבתחברת הבנייה של סודורמדג'קוויןפליןאייסהמכונית של סר טופְּהם הַאטמשאיות דייסוןמוניותכבאיותהאמבולנסהמשאית שתומת העיןרכב השטח של גברת ג'נירכבי מחצבת ההרים הכחוליםמכוניות צהובות