FANDOM

BoCoModel
בוקו

מספר: D2 (ב-"סדרת הרכבות"), D5702 (בסדרת הטלוויזיה)
דגם: BR Class 28
מעצב: מטרופוליטן ויקרס
בונה: מפעלי Bowesfield
סידור גלגלים: Co-Bo
הגעה לסודור: 1965
מהירות מירבית: 75 מייל לשעה

בוֹקוֹ (באנגלית: BoCo) הוא קטר תנועה מעורבת דיזל העובד במסילת השלוחה של אדוארד.

ביוגרפיה עריכה

ב-"סדרת הרכבות" עריכה

פעם, לקח בוקו בטעות את קרונות החימר של ביל ובן. הם החליטו לעשות לו טריק, ובנו על המראה הזהה של עצמם כדי לגרום לדיזל לחשוב שקטר אחד הופיע ונעלם מסביבו. אדוארד היה בסביבה כדי לטפל בבלבול, ולבסוף התחילו ביל ובן לכבד את בוקו.

דאק, שהיה חושדני לגבי קטרי דיזל עקב הנסיון שלו, מייד חיבב את בוקו כשלקח הדיזל קרונות לטידמות' וגילה כי הוא היה חבר טוב של אדוארד. שניהם התחילו לדבר בסככה, אך הגיע ג'יימס שהתערב וקרא לבוקו "קופסה מזמזמת". באופן אירוני, התקיפה את ג'יימס להקת דבורים ביום למוחורת, ונאלץ בוקו להסיע את הרכבת המהירה. גורדון זעם מן העובדה שקטר דיזל פשוט ממסילת שלוחה זכה להסיע רכבת ראשית. מאוחר יותר, נתקע גורדון על מסילת השלוחה של אדוארד עקב טעות של אתת. ביל ובן מיהרו להציק לגורדון, ואיימו בצחוק לקחת אותו להשמדה. כשהגיע בוקו עם כמה קרונות, הוא שלח את ביל ובן לעבוד, והרגיש גורדון כאילו חב את חייו לבוקו.

כשאדוארד התקשה להסיע רכבת מלאת חובבי רכבות, עזר בוקו לדאק להשתיק את הקטרים הגדולים, שאמרו שאדוארד היה אמור להיות משומר. בהמשך, עבד בוקו במסילת השלוחה כשהיה אדוארד בתיקונים. דונלד ודאגלס היו הקטרים האחרונים שקיבלו אותו.

בוקו הכיר לאולד סטאק-אפ את הסביבה, אך הזניח אותו כשהקטר החדש העליב את סר טופהם האט על כך שהוא המשיך לשמר קטרי קיטור בשירות. באותה התקופה, התחילו ג'יימס ובוקו להסתדר זה עם זה.

בוקו ניסה לשמח את גורדון כשזה נקלע לצרות לאחר שהשפריץ עפר על מסיבת חתונה, ומאוחר יותר עזר לגורדון להגיע לבארו-אין-פיורנס כשמחסומי האש שלו נפלו. בוקו גם עזר לאדוארד להגיע למוסך כשגלגל החוגון שלו נפל, וניהל את מסילת השלוחה בזמן שאדוארד עבר שיפוץ. הוא פגש את ויקטוריה כשאדוארד עצר איתה בוולזוורת', ולאחר מכן צחק מדונלד לאחר תאונה עם בלמי רתיעה.

בסדרת הטלוויזיה עריכה

פעם אחת, זומנו ביל ובן אל המגרש על מנת לסייע בעיתוק רכבות עבור בוקו. השניים התחילו לריב בעקבות תאונה, ובמהרה התחילו להפסיק לדבר זה עם זה. אדוארד חשב כי הגישה הזאת הייתה חסרת תועלת, אז בוקו תכנן תוכנית: רכבת המשא הכבדה של בוקו הושארה מאחור לאחר שהוא שכנע את המפקח השמן להרשות לו להסיע רכבת מיוחדת, ורק ביל ובן נשארו על מנת למשוך אותה - אף אחד מהם לא היה חזק מספיק בכדי לסחוב את הרכבת לבדו, ולכן השניים נאלצו להתפשר ולעבוד ביחד על מנת לסיים את העבודה.

כששמונת הקטרים הראשונים נסעו ליבשת המרכזית, היה בוקו חלק בקבוצת קטרים שהיו ראויים להחליף אותם בעבודות העיקריות במסילה.

לבסוף, בוקו לא יכל לשמור על התאומים בסדר יותר, והמפקח השמן החליט להביא קטר דיזל חדש, דרק. אולם, לדרק היו בעיות ראשונות גדולות, ונטה להתחמם יתר על המידה. בוקו נאלץ להביא פועלים על מנת לעזור לדרק כשהוא התקלקל בפעם הראשונה.

אישיות עריכה

בוקו הוא קטר דיזל ציתן, מעשי, אדיב, ובעל חוש הומור סביר. עם הגעתו, הוא היה חסר מזל מספיק בכדי שביל ובן השובבים נטפלו אליו, כשהם העמידו פנים שהם היו קטר אחד וכמעט גרמו לעיניו לצאת מחוריהן, לאחר שהם חשבו שהוא גנב את הקרונות שלהם בכוונה. כיום, בוקו מודע למתיחותיהם של הקטרים התאומים, אם כי הוא עדיין מסכים איתם עד גבול מסוים. בנוסף, יש לו ידידות טובה עם אדוארד ועם דאק. בוקו הוא ידיד אמיתי ולעתים מוכן להגן על המקופחים. בוקו הוא נוקשה, אבל הוגן וידידותי מטבעו, ואינו מפחד לומר את דעתו. בוקו מקיים תדמית מכובדת ונעימה יותר עבור קטרי דיזל בכל מקום, ובשמחה מוכיח לקטרי הקיטור היהירים יותר שלקטרי דיזל יש שימושים משלהם. בוקו עוזר לגרום לסדר טוב לאורך מסילת השלוחה של אדוארד, ולפעמים אף מסיע רכבות במסילה הראשית, מאחר והמפקח השמן מכיר ברב הצדדיות שלו.

מפרט טכני עריכה

בסיס עריכה

בוקו הוא קטר דיזל חשמלי מדגם BR Class 28 בעל סידור הגלגלים Co-Bo. השם שלו נובע מסידור הגלגלים שלו, אבל הפוך, מאחר והכומר וילברט אודרי חשב כי "בוקו" נשמע חביב יותר.

צבע עריכה

בוקו צבוע בצבע הירוק של "בריטיש ריילווייז" עם לוחות אזהרה צהובים.

ב-"סדרת הרכבות", לבוקו יש פנים צהובים. אולם, בספר "קטרי המסילה הראשית", הוא תואר עם קצה צהוב מלתחת לפיו עד לחצי מאפו. חלקו העליוני של אפו של בוקו ועיניו היו בתוך צביעתו הירוקה. הדבר גלוי באיורים הרביעי והשישי של "המחלדיזל" ובאיור האחרון ב-"מעשה הגבורה של אדוארד". סוג הפנים הזה הוצג גם ב-"אולד סטאק-אפ" בספר "ג'יימס וקטרי הדיזל". מאחר והיו לו פנים קדמיים ואחוריים, הדבר עשוי להסביר מדוע פניו משתנים באיורים שונים. בסדרת הטלוויזיה, יש לו פנים אפורים בדומה לשאר הדמויות.

טריוויה עריכה

  • בניגוד למרבית הדמויות ב-"סדרת הרכבות", מספרו של בוקו היה אמיתי. הקטר האמיתי שנשא את מספר זה הוסר משירות ב-1968 ונהיה גרוטאה בשנה שאחרי.
  • לעתים נכתב שמו של בוקו בטעות "Boco".
  • בסדרת הטלוויזיה, בוקו ודייזי חלקו בחלק מאותן תבניות הפנים, בעוד שלדייזי הוסיפו איפור.

המסילה הצפון-מערבית
ביל ובןהארוויאמיליפרגוסארתורמרדוקמולינווילרוזיויףביליסטנליהאנקפלורהויקטורצ'ארליבאש ודאשפרדיננדסקראףבלפורטרטימותימריוןגליןראייןדיזלמייביסדרקדיזל 10ארי וברטסולטידניסדֶןדארטסידניפקסטוןנורמןפיליפפליןוינסטוןסטפורד