FANDOM

BillCGIpromo2BenCGIpromo2
ביל ובן

מספרים: SCC 1 ו-SCC 2 בהתאמה
דגם: קטרי באגנול 0-4-0ST
מעצב: וו.אף. באגנול
בונה: וו.אף. באגנול
סידורי גלגלים: 0-4-0ST

ביל ובן (באנגלית: Bill and Ben) הם קטרי מיכלים תאומים העובדים בעבור חברת הקאוליניט של סודור, אם כי הם נמצאים לעתים קרובות ברציפי ברנדאם. לפני כן עבדו ביל ובן במחצבת אנופה. הם נהנים מלעשות תכסיסים ולהתחצף לקטרים אחרים.

ביוגרפיה ב-"סדרת הרכבות" עריכה

"קטרי הקו הראשי" עריכה

יום אחד, ביל ובן חזרו מעיתוק קרונות וגילו שכמה קרונות אחרים שהם עיתקו קודם נעלמו. הנהגים שלהם הגיעו למסקנה שקטר דיזל היה אחראי לדבר, לאחר שבחנו שלולית שמן על האדמה. לאחר שהתאומים התערבו על מה הביא את ה-"מַחָלְדיזֶל" לחצר, הנהגים הציעו ללכת לחפש את הדיזל. התאומים נחרדו מהאפשרות שה-"מחלדיזל" היה מעלים אותם כפי שעשה עם הקרונות, אך נהגיהם מיהרו לשכנע אותם אחרת, והם יצאו.

לבסוף, התאומים מצאו את ה-"מחלדיזל". כשבן נסע מאחור, ביל התעמת עם ה-"מחלדיזל" על הגניבה. ה-"מחלדיזל" טען שהקרונות היו שלו וציווה על ביל להסתלק; ביל העמיד פנים שהוא פחד וחמק ממנו, ואמר "אתה תצטער". עם זאת, בן הגיע והאשים את ה-"מחלדיזל" ב-"גניבת קרונות", לפני שברח כדי שביל יכל שוב להגיח. זה התמשך עד שה-"מחלדיזל" נהיה כל כך מסוחרר עד ש-"כמעט יצאו עיניו", תחת הרושם שהיה רק קטר מהיר ומעצבן אחד, בדיוק כשהתאומים עצרו לידו. לבסוף, ה-"מחלדיזל" המבולבל צחק מהבורות שלו. רגעים לאחר מכן כשאדוארד הגיע, ושאל למה ביל ובן לא עיתקו, התאומים טענו בזעם שה-"מחלדיזל" התגנב אל תוך חצר העיתוק שלהם וגנב את הקרונות. לאחר מכן, אדוארד הבין מה קרה והסביר להם. התאומים המבוכים התנצלו בפני ה-"מחלדיזל", שביקש להיקרא בוקו, ואז נסעו כדי להמשיך להעתיק קרונות, ואדוארד ובוקו צחקו על המקרה.

כמה ימים לאחר מכן, לאחר שבוקו הסיע את הרכבת המהירה כשג'יימס "נעדר", אדוארד סיפר לתאומים על מה שגורדון אמר על מסילות שלוחה. בבוקר למחורת, לאחר שגורדון הגיע לברנדאם לאחר סדרת אירועים אשר היו כרוכים בהכנות לא תקינות וכובע גדול וירוק, התאומים התגנבו לידו וסיפרו בקול רם את מה שגורדון אמר על מסילות שלוחה. בהגעה למסקנה שהקטר לידם לא יכל להיות גורדון, שניהם הצהירו שהוא לא היה יותר מאשר ערימת גרוטאות ברזל, והתחילו להרהר מה לעשות (ביל חשב לשלוח את גורדון להשמדה, ואילו בן העדיף את האופציה להטיל אותו לים), כל הזמן כשהתעלמו ממחאותיו של גורדון, עד שלבסוף, הגיע בוקו. גורדון התחנן אליו שיציל אותו, ובכך בוקו איים על התאומים להסתלק עם הקרונות שהוא הביא. התאומים עזבו במהרה, והשאירו את גורדון עם בוקו. בוקו שכח בחוכמה לספר לגורדון שהתאומים התבדחו.

מתישהו מאוחר יותר, קבוצת חובבי רכבות הגיעה לביקור במסילות סודור. כשאדוארד הביא אותם לברנדאם, התאומים לקחו אותם לסיור מיוחד במפעלי הקאוליניט בקרון בילום.

"תומס והתאומים" עריכה

ב-1988, נשלח תומס לעבוד במסילת השלוחה של אדוארד כשהגשר היה בתיקונים. התאומים מיהרו להקניט אותו עקב צבעו, אך אדוארד התמצא מספיק כדי להרחיק אותם למניעת התפרצות ריב.

לאחר שתומס חזר לחצר, מכוסה במוצרי חלב לאחר תאונה עם משאית חווה, השניים הציקו לו עוד יותר על מראו החדש. זה המשיך עד שאדוארד הכריז כי אספסוף חובבים התקרב, ואיים שהוא לא ייקח אותם לראות את התאומים. התאומים הנהלבים החליטו, במקום זאת, לדאוג לצבע של עצמם - למשל, כמה נקי הוא היה - אבל יום אחד, כשהנהגים אמרו ש-"החובבים [לא היו] אוכלים את ארוחת הערב שלהם [מהם]", ביל התלוצץ ש-"אולי הם כן אם היינו תומס".

כשלבסוף, החובבים כן הגיעו, צלם עם מצלמה "מיידית" התחיל להציק לבן וכל הזמן צילם תמונות שלו, גם לאחר ששאר הקהל הלכו לראות את ביל גורר סירה למעמקי המים. לבסוף, הצלם התכונן לצלם עוד תמונה אחרונה, בדיוק כשהנהג של ביל הגיע כדי לבקש עזרה. הנהג של בן הפעיל קיטור בדיוק כשהצלם צילם את התמונה; הוא נטש את התמונה על הרצפה והלך, לאחר שנגעל מאיכותה הירודה. לאחר שהשניים חילצו את הסירה, הנהג של ביל גילה את התמונה.

התיקונים בגשר לקחו זמן רב, ותומס עדיין היה בברנדאם במהלך העונה הגשומה. ב-"בריכת הניקוז", מכתש באדמה שבו מי גשמים נאספו, המים התחילו להתקרב למסילה, אף על פי שאף אחד לא שם לב לכך. ביום רטוב במיוחד, כשבן חזר מהמפעל, הרוח הקציפה את מי הגשמים ונוצר גל שהציף את בן, וכיבה את האש שלו. המסיק שלו הלך להשיג עזרה, והביא את תומס. כשתומס הוציא את בן מן המים, ביל לקח את הקרונות. כשלבסוף שככו המים ארבעה ימים לאחר מכן וביל חזר לברנדאם, השניים הסכימו להפסיק להטריד את תומס לעולמים.

ביוגרפיה בסדרת הטלוויזיה עריכה

יום אחד, ביל ובן נשלחו לעבוד בחצר. הם זכו להשתמש בסובבן בתור תגמול על עבודתם הקשה. אבל, ביל ובן הועלו בטעות על אותה המסילה והתנגשו. הם האשימו אחד את השני על התאונה וסירבו לדבר ביניהם. לבסוף, אדוארד ובוקו איבדו סבלנות והמפקח השמן נהיה מודע על התאונה. הוא נתן לתאומים הזדמנות לעבוד יחדיו, ואכן, עבדה התוכנית, והתאומים חזרו לדבר ביניהם. לפעמים, ביל ובן השתעממו במפעל החימר, ורצו שמשהו מיוחד יקרה. משאלתם הוגשמה כשנהרסה המחצבה במפולת סלעים. למרבה המזל, ביל ובן לקחו את כל הפועלים ואת מנהל העבודה מהמחצבה לפני המפולת. המפקח השמן היה כל כך מרוצה, שהוא קרא להם "גיבורים".

מאוחר יותר, בוקו לא יכל להתמודד עם התאומים כפי שיכל פעם, ולכן המפקח השמן נאלץ להביא קטר דיזל אחר, דרק. ביל ובן שמעו מפרסי שלדרק היה "כאב שיניים". אך לבסוף הם גילו שלדרק באמת היו בעיות תפקוד. התאומים ודרק נאלצו להסיע רכבת בבוקר למחורת, ודרק התחמם. יחדיו, התאומים הביאו את הרכבת ליעדם. באותו הלילה, הם, בוקו, ודאק דיברו על דרק כל הלילה.

כשסולטי נשלח לעבוד עם התאומים ועם מייביס במשימה חשובה, הוא הרשים את התאומים עם כישרונותיו בניהול קרונות המשא. כשסולטי ניהל את הקרונות עם שירים וסיפורים מהים, ביל ובן התחילו לקנא. הם התרגזו עוד יותר כשסולטי סיפר להם סיפורים. למזלם, סולטי הועבר לרציפי ברנדאם. לאחר מכן, בן נאלץ לקבל פגושים חדשים, ונשלח למוסך. ביל התחיל לקנא ודעתו הוסחה מעבודתו. לאחר שהוקנט על ידי כמה קרונות, ביל התרסק לתוך תעלה בן הגיע לחלץ את ביל וביל נלקח למוסך לתיקונים.

כעבור זמן מה לאחר מכן, פרגוס נשלח לעזור לתאומים במחצבה. הם מאסו מהתנהלות ה-"תעשו את זה נכון" שלו. ביל ובן לקחו מגרסת חצץ מהנמל וגרמו למפולת סלעים. פרגוס דחף אותם מדרכו, אך התאומים עשו לו טובה חילצו אותו מהסלעים.

לאחר שהתחרו עם קונור מספר פעמים (הכוונה היא: אחד התחיל את המירוץ והתאום השני חיכה בסיום) סר טופהם האט פתר את תכסיסיהם. ביל נצבע בכחול, על מנת שאנשים לא התבלבלו ביניהם או יחשבו שהם אותו הקטר. כדי להמשיך עם הפעלולים, בן פיתה את קווין לצבוע גם אותו בכחול. מאז, הם נצבעו בחזרה בצבעיהם המקוריים.

תומס נשלח לעבוד עם התאומים בבורות החימר בזמן שגשר במסילת השלוחה שלו היה בתיקונים. הם ברחו ממנו, ולאחר שהוא השיג אותם, הם הקניטו אותו על כך שהיה איטי. הם הראו לו שיירת קרונות, שהתחברו אליו. תומס התחיל לסחוב אותם, אך לא שם לב שטימותי היה בקצה השני, ודחף אותו אחורנית. מאוחר יותר באותו היום, הייתה סערה בבורות, והצוקים נהיו בלתי יציבים בעקבות הגשם. תומס היה ליד כמה צוקים, וראה עקבות רגליים מסתוריות. אולם, האיזור עדיין היה בלתי יציב והוא לא יכל לחקור את העקבות. ביל ובן הצילו את תומס בדיוק לפני ששלושתם נפגעו במפולת סלעים. בבוקר למחורת, המפקח השמן שיבח את התאומים. בהמשך השבוע, כשתומס שאל אותם אם הם ניסו למתוח אותו עם עקבות רגליים מזויפות, ביל ובן נעלבו ונסעו. בעלות השחר למחורת, כשפרסי נסע לבורות החימר כדי להוכיח את אומצו לג'יימס, ביל האשים את בן שהוא נשף מתוך שינה, וכשתומס בא לחפש את פרסי, התאומים חשבו שהם שמעו את מה שטימותי חלם. כשהם נסעו לעבודה, כמעט פגעה בהם מפולת סלעים, ולאחר שמריון מצאה מאובן, ביל ובן הסתקרנו מעיקרון המאובנים.

בעונה השמונה עשרה, הם הקניטו את טימותי משום שהוא פעל על שמן ולאחר מכן שלחו אותו למה שהמפקח השמן כינה "שליחות שוטים" בחיפוש אחר קרון בצבעי קשת בענן. טימותי חזר עם קרון ירוק עם צבעים שונים שהיה מלא בפסולת מספנה. ביל ובן נשלחו לקחת אותו למזבלה של וויף בתור עונש. הם הקניטו גם את אמילי ואת סמסון.

אישיות עריכה

ביל ובן הם קטרי התאומים השובבנים של סודור, שנהנים מלהקניט את קטרי המסילה האחרים. לשניהם ארבעה גלגלים, ארובה וכיפה קטנות, ותא נהג גוצי וקטן. הם לעתים עובדים בבורות הקאוליניט ובמחצבות. החימר שלהם משמש דברים רבים כגון נייר, צבע, וכלי חרס. הם לוקחים קרונות בעבור קטרים בקו הראשי ולאונייות בנמל ומצויים בקביעות ברציפי ברנדאם. הם נהנים מתשומת לב ומלהצטלם. הם נוטים לעבוד יחדיו, כמו רוב התאומים, אך אפילו הצמד הצעיר הזה מתערבים ורבים עם עצמם. הם נוטים מאוד לעשות תכסיסים ולהתחצף. הם אפילו הקניטו את גורדון יותר מפעם אחת. דאק פעם קרא להם "הדבורים", מכיוון שהם עלולים להטריד כשהם מתחילים "לזמזם". אדוארד ובוקו הם הקטרים היחידים שבאמת יכולים לרסן אותם מספיק בכדי שיפסיקו עם שטויותיהם, יברחו ויתנהגו בהתאם. הם לא באמת מזיקים, אך אפילו אדוארד מודה שלפעמים הם יכולים לעלות על העצבים.

מפרט טכני עריכה

בסיס עריכה

ביל ובן מבוססים על קטרי ה-0-4-0ST "אלפרד" ו-"ג'ודי" של באגנול. שניהם משומרים ופועלים במסילת בודמין וונפורד.

על פי הקדמת הספר "תומס והתאומים", אלפרד וג'ודי הם התאומים של ביל ובן.

צבע עריכה

ב-"סדרת הרכבות", צבועים ביל ובן בצבע כתום כהה עם פסים אדומים. בסדרת הטלוויזיה הם צבועים בצהוב עם פסים אדומים.

לביל ולבן יש לוחיות שמות חומים עם כתיב צהוב, ראשי התיבות "SCC" בצהוב על שני צדדיהם ו-"Brendam Bay" (בעברית: "מפרץ ברנדאם") מלפנים. ב-"סדרת הרכבות", יש להם לוחיות מספרים שעליהן "1" ו-"2" בהתאמה מאחוריהם ומעל פניהם.

החל מהעונה השבע עשרה, לתאומים היו גלגלים אדומים במקום שחורים. בפרק "ביל או בן?" מאותה העונה, התאומים נצבעו בכחול כהה עם גלגלים כחולים, פסים צהובים וכתיב צהוב, אך לאחר מכן הם הוחזרו לצבעיהם הרגילים.

טריוויה עריכה

  • מהעונה השלישית ועד השתיים עשר, לוחיות השמות של ביל ובן היו צבועים על מיכליהם.
  • בסדרת הטלוויזיה, הופיע בן יותר פעמים מביל.
  • כשביל ובן חזרו בעונה השבע עשרה, הם עברו כמה שינויים, בהם:
  • פנסים קבועים
  • פנסים אחוריים
  • תאי נהג גבוהים יותר
  • לוחיות שמות עשויות פליז
  • גלגלים אדומים
  • תיבות חול נוספות שעליהן מורכבים פנסיהם
  • מגיני מוטות חיבור צהובים
  • חלונותיהם האחוריים נעשו קטנים יותר עם תוספת הפנס האחורי

מסילות סדריאניות אחרות
ביל ובןנילמספרי 1 ו-3 של מסילת סודור והיבשת המרכזית"קנקני הקפה"קטרי המיכלים של מסילת ולזוורת' וסאדריקטרי מסילת מידלנדמייביסקטר משרד ההגנה
סטיבןמיליגלין
המסילה הצפון-מערבית