FANDOM

BelleattheSodorSearchandRescueCentrepromo
בל

מספר: 6120
סוג: BR Standard 4MT
מעצב: רוברט א. רידלס
בונה: מפעלי ברייטון, דרבי, או דונקסטר
סידור גלגלים: 2-6-4T

בל (באנגלית: Belle, "יפה" בצרפתית) היא קטר מיכלים נקבי גדול. בל היא בעלת תותחי מים לכיבוי אש, והיא חברה בצוות החיפוש וההצלה של סודור.

ביוגרפיה עריכה

כשהגיעה בל לראשונה לסודור, היא עזרה לתומס ולפרסי לכבות שריפה בסככה החקלאית הישנה. בהמשך הציעה בל לָמפקח השמן לייבא את ידידה פלין משאית הכיבוי אל האי. כשמוסך הדיזל עלה בלהבות הספיקו בל ופלין לכבות את השריפה בזמן.

לימים ניסתה בל להתיידד עם טובי כשהיא ידעה שלשניהם היו פעמונים. תחילה לא ידעה בל שטובי היה קטר מבוגר ממנה שעשוי היה שלא לאהוב את אותם הדברים שהיא אהבה, אך לבסוף היא הפנימה את טעותה והם נהיו חברים טובים.

בל נוכחה במסיבת קבלת הפנים של סר רוברט נורמבי וניסתה לעזור בחיפוש אחר סטיבן כשהוא הלך לאיבוד.

כשקבוצת מבקרי רכבות התלבטו אם המפקח השמן אכן היה זקוק לשני רכבי כיבוי, החלו בל ופלין לדאוג. היא הקדימה את פלין לשתי שריפות ברצף, אך היא ניסתה להרגיעו כשהוא התעצב לאחר מכן. דבריה של בל לא בדיוק הצליחו לשמח את פלין. היא עמדה על משמר במופע הזיקוקים בטירת אולפסטד כשפלין סירב לעשות זאת; כשהוזעק פלין לשריפה נוספת במספנת ברנדאם גילו השניים כי אכן היה הצורך בשני רכבי כיבוי בסודור.

פעם כשלווייתן נתקע על החוף במפרץ בלאף הגיעה בל יחד עם שאר חברי צוות החילוץ כדי לעזור להחזירו אל הים. היא הציעה שטוד ישיר שירים ללווייתן בעת שהצוות הובילו אותו לברנדאם במטרה לשחררו בחזרה למי האוקיינוס. בל ושאר חברי מרכז ההצלה נוכחו במבצע החילוץ האלף שלהם, ועזרה לפרסי ולדיזל במחצבה העתיקה. לאחר שרוקי נשמט ליד טירת אולפסטד בעת שחילץ את הנרי, הגיעו בל, פלין, בוץ' והרולד כדי להרימו בחזרה למסילה, אף שהם רבו באשר לטוב ביותר ביניהם. תומס קטע את ריבם ואמר להם שהיה עליהם לעבוד בצוותא. כל חברי הצוות הסכימו וסחבו את רוקי בחזרה אל הפסים.

ביום קיץ אחד היו בל ופלין עסוקים בכיבוי שריפות שנגרמו כתוצאה ממזג האוויר השרבי. הם נתקלו בקטע מסילה עקום, שם פלין הציע לבל לפזר מים על הפסים כדי למנוע התעקמות נוספת, אם כי בל החליטה לשמור את המים שנותרו לה למקרה שיתקלו בשריפה נוספת. החלטה זו התנקמה בה מאוחר יותר היות והיא נשמטה בקטע המסילה העקום בעת שהשניים נענו לקריאת חירום. פלין הצליח לכבות את השריפה, ותומס הביא את רוקי כדי להחזיר את בל אל הפסים.

אישיות עריכה

בל היא קטר גדול, כחול ונועז. היא מצויידת בשני תותחי מים על גבי מיכליה, מהן היא יכולה לירות מים במטרה לכבות שריפות. כמו כן יש לה פעמון גדול העשוי מפליז. בל היא מלאת חיים, רמה וגאה, ובעלת אופי גדול. אולם היא עשוייה להיחשב כמרדנית ומכריעה, לבל תמיד יהיו את הכוונות הטובות ביותר. היא תמיד רוצה לעשות ולהיות כמיטב יכולתה, מה שעושה אותה נועזת, נמרצת, ושופעת התלהבות. בל מדברת בשמחה עם כל קטר או כלי רכב, ואף על פי שהיא יכולה להתערב עם רעיונות משלה, היא תמיד מנסה להבין, לעזור, ולהתנהג בנימוס לאחרים. כתוצאה מכך, היא קטר חביב במיוחד, ואפילו קרנקי מסתדר עימה. היא מסתדרת היטב עם תומס ואף יכולה לנהל שיחה אזרחית עם דיזל, אך היא עובדת טוב במיוחד עם פלין, כשהיא עוזרת לו להילחם בשריפות ותמיד נמצאת כדי לתמוך בו במידה והוא עושה טעות. אולם כיבוי שריפות תמיד גבוה בסדר העדיפויות שלה, בל נודעה גם לבצע משימות משא ברחבי המסילה.

מפרט טכני עריכה

בסיס עריכה

בל מבוססת על קטר מיכלים מסוג Standard 4MT של חברת "בריטיש ריילווייז" עם תוספת תותחי מים, פעמון פליז, ופנסים חשמליים על מדרכה ומעל לפניה.

צבע עריכה

בל צבועה בכחול רויאל ומעוטרת באדום ובפליז. על צדדיה צבועים המספר 6120 בצבע זהב, וכן גם סמל בו מצוירים להבה, שני דולפינים וכתר. גלגליה אדומים עם חישוקים כחולים.

טריוויה עריכה

  • בנוסף לפירושו בצרפתית, שמה של בל מהווה אזכור באנגלית לפעמון (bell) שעל גבי תא הבעירה שלה.
  • אף שאותה השחקנית מדבבת את בל בשתי הגרסאות האנגליות, תרזה גלאגר נותנת לה מבטא שונה בדיבוב האמריקאי.

המסילה הצפון-מערבית

מרכז החיפוש וההצלה של סודור
הרולדבוץ'רוקיקפטןבלפלין