FANDOM

BelleattheSodorSearchandRescueCentrepromo
בל

מספר: 6120
דגם: BR Standard 4MT
מעצב: רוברט א. רידלס
בונה: מפעלי ברייטון, דרבי, או דונקסטר
סידור גלגלים: 2-6-4T

בל (באנגלית: Belle) היא קטר מיכלים נקבי גדול, בעלת תותחי מים. בל היא חברה בצוות החיפוש וההצלה של סודור.

ביוגרפיה עריכה

כשהגיעה בל לראשונה לסודור, היא עזרה לתומס ולפרסי לכבות שריפה בסככה החקלאית הישנה. מאוחר יותר, הציעה בל למפקח השמן להביא לסודור את פלין. כשמוסך הדיזל עלה באש, כיבו בל ופלין את השריפה בדיוק בזמן.

בהמשך, נסתה בל להתיידד עם טובי כשהיא ידעה שלשניהם היו פעמונים. בהתחלה, היא לא ידעה שטובי היה קטר יותר מבוגר שיכל לא לאהוב את אותם הדברים שהיא אהבה, אך לבסוף הפנימה את טעותה והם נהיו חברים טובים.

בל השתתפה במסיבת קבלת הפנים של סר רוברט נורמבי וניסתה לעזור בחיפוש אחר סטיבן כשהוא הלך לאיבוד.

כשכמה מבקרי רכבת התלבטו אם המפקח השמן באמת היה צריך שני רכבי כיבוי, היא ופלין נדאגו. היא השיגה את פלין לשתי שריפות ברצף, אך נסתה להרגיע אותו כשהוא נהיה מדוכא לאחר מכן. מילותיה לא ממש הצליחו לעודד את פלין. היא נשארה על משמר במופע הזיקוקים בטירת אולפסטד כשפלין סירב לעשות זאת; כשהוזעק פלין לשריפה נוספת ברציפי ברנדאם, שניהם גילו שסודור באמת היה צריך שני רכבי כיבוי אחרי הכל.

אישיות עריכה

בל היא קטר גדול, כחול ונועז. היא מצויידת בשני תותחי מים על גבי מיכליה, שמהן יכולה היא לירות מים כדי לכבות שריפות. יש לה גם צופר ופעמון גדול העשוי פליז. בל היא מלאת חיים, רמה וגאה, עם אישיות גדולה. אולם היא עשוייה להיחשב כמרדנית ומכריעה, לבל תמיד יהיו את הכוונות הטובות ביותר. היא תמיד רוצה לעשות ולהיות כמיטב יכולתה, מה שעושה אותה נועזת, נמרצת, ושופעת התלהבות. בל מדברת בשמחה עם כל קטר או כלי רכב, ואף על פי שהיא יכולה להתערב עם רעיונות משלה, היא תמיד מנסה להבין, לעזור, ולהתנהג בנימוס לאחרים. כתוצאה מכך, היא קטר חביב במיוחד, ואפילו קרנקי מסתדר עימה. היא מסתדרת היטב עם תומס ואף יכולה לנהל שיחה אזרחית עם דיזל, אך היא עובדת טוב במיוחד עם פלין, כשהיא עוזרת לו להילחם בשריפות ותמיד נמצאת כדי לתמוך בו במידה והוא עושה טעות. אולם כיבוי שריפות תמיד גבוה בסדר העדיפויות שלה, בל נודעה גם לבצע משימות משא ברחבי המסילה.

מפרט טכני עריכה

בסיס עריכה

בל מבוססת על קטר מדגם סטנדרט 4 מבריטיש ריילווייז עם תוספת תותחי מים, פעמון פליז, ופנסים חשמליים על סיפונה ומעל פניה.

צבע עריכה

בל צבועה בכחול רויאל ומקושטת באדום ובפליז. על צדדיה המספר 6120 בצבע זהב וסמל המתאר להבה, שני דולפינים וכתר. גלגליה אדומים עם חישוקים כחולים.

טריוויה עריכה

  • פירוש שמה של בל הוא "יפהפייה" בצרפתית, ובאנגלית מהווה אזכור לפעמון (bell) שעל גבי תיבת האש שלה.
  • אף שאותה השחקנית מדבבת אותה בדיבובים הבריטי והאמריקאי, משנה תרזה גלאגר את מבטאה של בל בדיבוב האמריקאי לעומת זה הבריטי.

המסילה הצפון-מערבית
ביל ובןהארוויאמיליפרגוסארתורמרדוקמולינווילרוזיויףביליסטנליהאנקפלורהויקטורצ'ארליבאש ודאשפרדיננדסקראףבלפורטרטימותימריוןגליןראייןדיזלמייביסדרקדיזל 10ארי וברטסולטידניסדֶןדארטסידניפקסטוןנורמןפיליפפליןוינסטוןסטפורד

מרכז החיפוש וההצלה של סודור
הרולדבוץ'רוקיקפטןבלפלין