FANDOM

IsraeliEngine

ערך זה עוסק במוצר אחד או יותר שמעולם לא הופצו בישראל (לפחות לעת עתה), לא תורגמו לעברית, או שאין ודאות לגבי זמינותם בישראל או קיומה של גרסה עברית רשמית. אי לכך, המידע המופיע להלן עשוי שלא לשקף במדויק את הגרסה הרשמית, או את ההפצה בישראל.

"זה נחמד יותר מסתם מספר. העובדה שיש לך שם אומרת שאתה באמת שייך."
— בֶר, "קטרים בעלי יוזמה" (תרגום חופשי)

BearRWS
בֶר

מספר: D3, במקור D7101
מעצב: "בייר פיקוק בע"מ"
בונה: "בייר פיקוק בע"מ"
סידור גלגלים: Bo-Bo
הגעה לסודור: 1967

בֶר (באנגלית: Bear, מילולית: "דוב"; נודע במקור במספרו, D7101) הוא קטר דיזל תנועה מעורבת. בֶר עובד בקו הרכבת הראשי של המסילה הצפון-מערבית. שמו נובע מהרעשים שמשמיע מנועו המזכירים נהמות, ובכך הוא נשמע כדוב.

ביוגרפיה עריכה

בֶר נודע במקור במספר D7101 והגיע לסודור בהשאלה, לצד קטר דיזל אחר בשם D199. שותפו של בֶר היה שחצן באופן ברור כשמש, והשמיץ וגידף את קטרי הקיטור. הדבר התקבל ברעשים וולגריים עד שדאק ו-D7101 הצליחו להשתיק את D199.

למחרת התקלקלה מערכת הזרקת הדלק של D7101 תוך שהוביל את רכבת הנוסעים "לימיטד". הנרי הגיע לעזרתו תוך שהוא משך את D199 יחד עם רכבת מיכליות השמן שלו; D7101 עדיין יכול היה לנוע בכוחות עצמו, עם עזרה קלה מהנרי. לשמחת הנוסעים הוביל פליינג סקוטסמן את הרכבת שלהם, בעוד הנרי עזר ל-D7101 להגיע הביתה. בדרך סיפר הנרי לקטר הדיזל על הווסת המקולקל שלו. דעתו של D7101 לגבי קטרי קיטור השתנתה לטובה לאחר האירוע.

קטרי הקיטור שכנעו את סר טופהם האט להותיר ל-D7101 להישאר במסילה הצפון-מערבית, והעניקו לו את השם "בֶר" ("דוב"). בֶר אהב את השם בטענה כי הדבר אמר שהוא "באמת השתייך". אפילו ג'יימס, שהיה האחרון שקיבל קטרי דיזל בברכה, לא יכול היה שלא לאהוב את בֶר. לימים התגלה שבֶר מוביל את רכבת הנוסעים המהירה במקרה שגורדון, הנרי וג'יימס אינם פנויים. כמו כן ביצע בֶר את משימותיו של הנרי במהלך התיקונים של השני.

אישיות עריכה

בֶר הוא אחד קטרי הדיזל המנומסים, המקסימים, האדיבים והמועילים יותר. הוא נאמן, ידידותי ובעל סימפתיה, אך הוא מרעיש ופרוע עד מאוד היות והוא נוטה להשמיע רעשי נהמות בלתי-שגרתיים, מה שמטריד את שאר הקטרים; בכך ניתן לו השם "בֶר". המפקח השמן התרשם מבוקו ומבֶר; הוא קרא להם "רב צדדיים" מפני שהייתה להם את היכולת להוביל קרונות משני הסוגים העיקריים (נוסעים ומשא). לרוב מגינים בוקו ובֶר על קטרי הקיטור כשקטר דיזל שמגיע לביקור מתחיל להתפאר בפניהם בעליונותו.

מפרט טכני עריכה

בסיס עריכה

בֶר מבוסס על קטר דיזל מסוג 35 (Class 35) של חברת "בריטיש ריילווייז", עם סידור הגלגלים Bo-Bo. קטרים מסדרה זו מכונים "היימק" (Hymek). המספר הראשון של בֶר, 7101, מהווה בדיחה פנימית: הקטרים בסדרת 35 מוספרו עד 7100 בסך הכל. היות ו-"בייר פיקוק בע"מ" הייתה החברה היחידה שבנתה את הסדרה, כל הקטרים נבנו לפי סדר מספרי. לכן בטוח לשער שבֶר נבנה לאחר D7100, שנכנס לשירות ב-5 בפברואר 1964.

צבע עריכה

בֶר צבוע בצבע הירוק ברנזוויק של חברת "בריטיש ריילווייז" עם פס ירקרק צר לאורך צדדיו, עם מסגרות חלונות בצבע קרם ועם לוחות אזהרה צהובים. מספרו צבוע על צדדי תאי הניהוג שלו בצבע לבן. כשהגיע בֶר לראשונה לסודור הוא היה צבוע בצביעה הכחולה של "בריטיש ריילווייז" עם לוחות אזהרה צהובים. צביעתו המקורית שימשה עבור שני מבחרי המוצרים הנלווים בהם הוא נכלל.

טריוויה עריכה

  • בדגם החשמלי של בֶר מחברת "הורנבי" ובצעצוע המתכת שלו מחברת "ארטל", קוד הזיהוי "AC 47" מתנוסס על תא הניהוג האחורי שלו.
  • בגרסאות של בֶר מהחברות "ארטל" ו-"הורנבי", הוא מתואר בצביעתו הכחולה ומכונה "D7101 דיזל".
  • בספר הפעילויות "סדרת הרכבות: מארז ההפתעות" מתואר בֶר עם פנים אפורים במקום אלו הצהובים, קרוב לוודאי כדי שיתאם את שאר הקטרים.

המסילה הצפון-מערבית