FANDOM

ערך זה עוסק בג'ודי המנופה. ייתכן שהתכוונתם לקטר האמיתי.

"ג'ודי!"
"ג'רום?"
"מצב חירום!
"
— ג'ודי וג'רום, "ההרפתקה מתחילה" (תרגום חופשי)

TheAdventureBegins537TheAdventureBegins538
ג'ודי וג'רום

ג'ודי וג'רום (באנגלית: Judy and Jerome) הם מנופי חילוץ מסילתיים. בעבר הם שכנו במגרש תחנת הרכבת נאפפורד, אך כיום הם מטפלים במצבי חירום בעברו המערבי של האי, באזור קו השלוחה להארוויק.

ביוגרפיות עריכה

תומס פגש לראשונה את ג'ודי ואת ג'רום במסילה צדדית במגרש תחנת נאפפורד, שם חשבו המנופים שאירע מצב חירום. לימים לקח תומס את המנופים לאחר תאונתו של ג'יימס עם קרונות משא טורדניים.

לאחר הגיעו של שרוקי ובניית מרכז החיפוש וההצלה של סודור, החלו ג'ודי וג'רום להתיישן. הם נשארו במסילת העיתוק שלהם בנאפפורד למשך שנים, עד שהתגלו לראיין. בחיפוש אחר שינוי בנוף הם הפצירו בו לקחת אותם לנמל ארלסבורג. עם זאת קלקל האוויר מהים את גלגלי השיניים שלהם, ולכן הם ביקשו מאוליבר שעבר במקום להעבירם למקום אחר. אוליבר לקח אותם לשדה בקו ליטל וסטרן, אך הם השתעממו שם במהירות. כשדאק עבר במקום, הם בקשו ממנו להעבירם למקום אחר, ולכן הוא לקח אותם למחצבת ההרים הכחולים. עם זאת, דייזי ירדה מהפסים בעברו השני של האי הרחק ממרכז החיפוש וההצלה, וג'ודי וג'רום נעדרו, מה שאמר שתומס נאלץ להגיע כל הדרך מנאפפורד אל המרכז כדי להשיג את רוקי. עם זאת הצליח ראיין לאתר ולהביא אותם לדייזי. ג'ודי וג'רום שמחו להביא שוב תועלת, ונלקחו באותו הלילה לארלסבורג. אחר כך, לאחר שהבחין בחשיבות האסטרטגית בהחזקת למעלה מרכבת חילוץ אחת, החליט המפקח השמן להעביר את ג'ודי ואת ג'רום לארלסבורג לצמיתות, מה שאיפשר להם לטפל במצבי חירום במערב האי בעוד שרוקי מטפל במזרח.

כשהנרי נקלע לתאונה בוויקרסטאון על הוויאדוקט תוך שהוביל רכבת משא אל היבשת, הביא אדוארד את ג'ודי ואת ג'רום לזירת התאונה באותו הערב. הם הרימו את הנרי בחזרה לבטיחות.

אישיות עריכה

גם ג'ודי וגם ג'רום נוטים לישון בכבידות, אבל הם לוקחים את עבודתם ברצינות רבה מאוד. בדרך כלל, הם מתעוררים רק במידה ויש מצב חירום (או כשהם חושבים שיש). נדמה שהשניים הם גם פטפטניים מאוד. הם תמיד מוכנים למצבי חירום, ומגיבים במרץ ובלהט.

צבעים עריכה

ג'ודי וג'רום צבועים בצבע ירוק אפרפר כהה עם פסי אזהרה צהובים. יש להם לוחיות שמות מפליז על צדדי תאי ההפעלה שלהם.

טריוויה עריכה

  • מלבד הוספת פנים ולוחיות שמות, ג'ודי וג'רום מובדלים במעט בעיצובם מגרסתה המקורית של רכבת החילוץ:
  • הכבל המניע את זרועות המנוף שלהם הועבר לגגותיהם, במקום להתחבר לזרוע קטנה יותר
  • תאי ההפעלה שלהם גבוהים יותר במעט, ומנגנוני המנופים שלהם נמוכים יותר לשם יצירת מקום לפניהם.
  • לשניים פסי אזהרה צהובים, דבר שלא היה לרכבת החילוץ המקורית.
  • ג'ודי היא המנוף הנקבי הראשון בסדרה.
  • אף שנשארו בעקלתון שלהם בנאפפורד למשך שנים לאחר הגיעו של רוקי, לא נראו ג'ודי וג'רום בעקלתון בין "ההרפתקה המתחילה" והעונה העשרים.
  • אף שהם שוכנים כיום במגרש ארלסבורג נכון לעונה העשרים, הם נראו שוב בעקלתון בנאפפורד בסרט "מסע מעבר לסודור".

המסילה הצפון מערבית - ציוד רכבות נייד
אנני וקלרבלהנרייטהאלזיטודאיזבל ודולסיאליס ומירבלS.C. ראפיפרד פלהייריקטיויקטוריהקרונות טורדניים"הדג המעושן המעופף"/"קרון הדגים"קרון הבילום הנוקמנימפזר הרבדקרונות הקרקסקרונות בקרקרונות קאוליניטרכבת החילוץקרונות בילום
אולד סלואו קואוץ'רוקיהקטורקרונות דוארמכונת השלג של גורדוןמנוע הסילוןקרונות הנוסעים של אמיליקרונות המשא של ג'יימסקרונות המשא של תומסהקרונות המיוחדים של גורדוןהקליופההקרונות של סטיבןקרונות אקספרסהרכבת המלכותיתקרונות ישניםהעגלה הידניתמיכליות חלבקרונות מלחמיכליות זפתקרונות קווי שלוחהקרונות צמחיםמיכליות דלקקרונות מיוחדיםמיכליות שמןקרונות הזיקוקים מיכליות קרםמיכליות ריבהמיכליות פטלמיכלית הטופיקרונות החלקהג'ודי וג'רום