FANDOM

JamesCGIpromo7
ג'יימס

מספר: 5
דגם: L&YR Hughes Class 28 2-6-0 עם תוספת חוגון קדמי ועם טנדר פאולר
מעצב: ג'ורג' יוז
בונה: מפעל הורוויץ'
סידור גלגלים: 2-6-0, במקור 0-6-0
הגעה לסודור: 1924-5

ג'יימס (באנגלית: James) הוא קטר תנועה מעורבת אדום מסוג 28 של מסילת לנקשייר ויורקשייר, שלפעמים מסוגל להיות הַבלִי ויהיר. אף על פי כן, כוונותיו טובות והוא עובד קשה.

ביוגרפיה עריכה

ג'יימס עוצב על ידי ג'ורג' יוז ונבנה במפעל הורוויץ' עם סידור גלגלים 0-6-0 ובלמים עשויי עץ. כעבור זמן מה לאחר בנייתו, אך לפני הגעתו לסודור, ג'יימס שודרג עם ציר קדמי, מה שהפך אותו ל-2-6-0. בשנת 1923, ג'יימס נמכר לסר טופהם האט ושימש בביצוע משימות משאות ונוסעים. ג'יימס נקלע לתאונתו הראשונה, אשר גרמו הקרונות הטורדניים, ותומס הגיע לעזרתו. לאחר שתיבות החול הקדמיות של ג'יימס הוסרו, הוא נבנה מחדש עם בלמים תקינים וטנדר פאולר, ונצבע באדום עם פסים זהובים.

ג'יימס התחיל להשוויץ בצבעו האדום המעולה ונדרש להסיע רכבת נוסעים עם אדוארד. אדוארד הזהיר את ג'יימס להיות זהיר עם הקרונות, משום שהם לא אהבו להתנגש אחד בשני. ברציף, ג'יימס התיז מים על המגבעת החדשה של המפקח השמן בטעות. לאחר מכן, המפקח השמן התאכזב מאוד, ואיים לצבוע את ג'יימס בכחול, מה שהרגיז את ג'יימס מאוד. ג'יימס דחף את הקרונות בחוזקה, ואף גרם לדליפה מצינור בלם. הצוות נאלצו להשתמש בשרוך נעל של נוסע על מנת לתקן את הנקב.

ג'יימס ננעל בסככה לימים רבים, אך הוא התנצל בפני המפקח השמן ונשלח להסיע רכבת משא. הקרונות הטורדניים עשו תכסיסים לג'יימס וברחו במורד גבעת גורדון. השומר עצר את הרכבת והזהיר את הקטרים המתקרבים. אחר כך, ג'יימס חובר שנית לרכבת, והעלה אותה במעלה גבעת גורדון. המפקח השמן שמח כל כך, והרשה לג'יימס להישאר צבוע באדום.

גורדון והנרי לא חדלו מלהציק לג'יימס על התקרית שלו עם שרוך הנעליים והקרונות. ג'יימס ניסה לנקום בהם ודיבר על קטרים שנכלאו במנהרות ונתקעו על גבעות. אך גורדון התחיל להתרברב שהוא הכיר את המסילה לפי "תחושת הבטן", אך התבדה כשהוא ירד מהקו הראשי ונאלץ לחזור חזרה. המפקח השמן ביקש מג'יימס להסיע את הרכבת המהירה, ולאחר נסיעה מוצלחת וקבלת ההרשאה להסעת הרכבת המהירה, ג'יימס חזר ומצא את גורדון מעתק. שניהם התיידדו, וגורדון למד לאהוב ולהעריך את ג'יימס.

יום אחד, ג'יימס הושפל כאשר הרוח סובבה אותו על הסובבן. ג'יימס התחיל להתלונן על חוסר מנוחה, ופתח בשביתה עם גורדון והנרי. הקטרים הגדולים סירבו להעתיק קרונות בעצמם, אז המפקח השמן נעל אותם בסככה וביקש מתומס ואדוארד לתפעל את הקו הראשי. כעבור זמן מה, גורדון, ג'יימס והנרי שוחררו, וג'יימס הבטיח להתנהג בהתאם, למרות שהוא היה צריך להתמודד עם קטר חוצפן חדש, פרסי.

לג'יימס יש מין יריבות עם טובי. ג'יימס לעג לטובי ולהנרייטה על צבעם המיושן. על מנת לעקוץ אותו, טובי העיר לו על תקרית שרוך הנעליים, מה שהרגיז את ג'יימס יותר מאי פעם. עקב זאת, ג'יימס התפרע עם הקרונות הטורדניים, אשר החליטו להתנקם בו. כאשר הוא הגיע לראש גבעת גורדון, הקרונות דחפו אותו במורד הגבעה, הישר לתוך שני מיכליות זפת. ג'יימס התמלא כולו בזפת מארובתו עד תא הנהג. טובי ופרסי הגיעו לעזרתו. המפקח השמן שיבח את טובי ופרסי, מה שמאוד איכזב את ג'יימס..

לג'יימס הייתה דעה קדומה נגד קטרי דיזל, כאשר דיזל הגיע לראשונה למסילה. בהתחלה, ג'יימס חיבב אותו, אך דעתו השתנתה כשהוא גילה שדיזל המציא שקרים על דאק. ג'יימס נאלץ להודות שלא כל קטרי הדיזל היו רעים. זה כנראה היה אחד מהלקחים הייחידים שהוא אימץ.

ג'יימס גאה מאוד בצבעו האדום הנהדר. הוא נחוש בדעתו לשמח את המפקח השמן ולהיות קטר מועיל, וחושב את עצמו מעולה לעומת שאר הקטרים. אולם, התנהגותו של ג'יימס גרמה לו אך ורק לצרות. הרבה פעמים, הוא הזדקק לעזרה מהקטרים אשר הוא העליב.

אישיות עריכה

ג'יימס גאה מאוד בצבעו האדום, אבל הוא שונא להסיע קרונות משא וחושב שהוא צריך להסיע רק נוסעים, משום שהוא קטר מעורב-תנועה. הוא חושב את עצמו עדיף על הקטרים האחרים, ומסוגל להיות רדוד, שחצן ויהיר - במיוחד לאלה שנראים מיושנים, חלשים, איטיים, או מלוכלכים. תכונות אלה קצת גרמו ליחסי ידידות/סכסוך בינו ובין טובי ואדוארד.

מפרט טכני עריכה

בסיס עריכה

ג'יימס מבוסס על גרסה משודרגת של קטר מסוג 28 של מסילת לנקשייר ויורקשייר בעיצובו של ג'ורג' יוז, שהוסיף תיבת אש מתוצרת Belpaire ודוד חימום מתוצרת Schmidt, והאריך את המדרך ואת תיבת החול. בנוסף, נוספו לו שני גלגלים קדמיים.

צבע עריכה

במקור, ג'יימס היה צבוע בשחור עם פסים אדומים לפני תאונתו, ונצבע באדום עם פסים זהובים ושחורים על מנת לשמח אותו. המספר "5" צבוע בצבע צהוב עם מסגרת שחורה על הטנדר.

בסדרת הטלוויזיה, ג'יימס תמיד צבוע באדום עם פסים זהובים ושחורים, עם 3 מקרים חריגים: בפרק "המפקח הירוק" מהעונה העשירית, הוא נצבע צהוב ושחור כמו דבורה, בהוראת פרסי. לאחר מכן, בפרק "ורוד מדגדג" מהעונה השלוש עשרה, ג'יימס נצבע בוורוד בתור שכבה תחתונה. אף על פי שהוא היה צבוע באדום בפרק הבכורה הרשמי שלו, הוא היה צבוע בצבעו השחור מסדרת הרכבות ב-"ההרפתקה מתחילה".

טריוויה עריכה

  • דגם ענק ומתפקד של ג'יימס נבנה על ידי חברת האפקטים של ה-BBC עבור הופעה ב-2003, יחד עם דגמים של תומס, פרסי, הרולד וג'ק. הדגם הממונע הופיע בספר שיאי גינס 2004 בתור הקטר המלאכותי הגדול ביותר שנבנה אי פעם, בגודל 2.64 על 1.5 על 6.52 מטר.
  • במקור, מייקל אנג'ילס דיבב את ג'יימס ב-"תומס ומסילת הקסמים", אך הוא נחתך מהסרט והחליפה אותו סוזן רומן.
  • ב-"סדרת הרכבות" ובסדרת הטלוויזיה כאחד, ג'יימס נצבע ביותר צבעים מאשר כל קטר אחר.
  • בעונה השבע עשרה, ג'יימס קיבל פנס קדמי קבוע.
  • החל מהעונה השמונה עשרה, לג'יימס יש פנס אחורי על הטנדר.
  • החל מהמעבר לאנימציה ממוחשבת, ג'יימס נראה גבוה יותר משאר הקטרים ומהדגם הטלוויזיוני שלו.
  • בראיון עם אתר "האי סודור", הצהיר אנדרו ברנר כי ג'יימס היה בין הדמויות האהובות עליו, יחד עם טובי, ביל, ובן.

המסילה הצפון-מערבית