FANDOM

IsraeliEngine

ערך זה עוסק במוצר אחד או יותר שטרם או מעולם לא ראו אור בישראל (לעת עתה), או כאלה שדבר קיומם בגרסה מקומית אינו ידוע בוודאות. אי לכך, שמות, ציטוטים או מידע נוסף בגרסה העברית הרשמית מן הסתם לא יתאמו בדיוק את המידע המופיע להלן.

ערך זה עוסק בספר ב-"סדרת הרכבות". ייתכן שהתכוונתם לקטר הקיטור.

JamestheRedEngine2015Cover
ג'יימס הקטר האדום
James the Red Engine
מאת

הכומר וילברט אודרי

איורים

קלרנס רג'ינלד דאלבי

שנת הוצאה

1948 עד היום

הוצאה

אדמונד וורד
הוצאת אגמונט

הספר הקודם

תומס הקטר

הספר הבא

שובו של
תומס הקטר

ג'יימס הקטר האדום (באנגלית: James the Red Engine) הוא הספר השלישי ב-"סדרת הרכבות".

הקדמה עריכה

חבריהם היקרים של אדוארד, גורדון, הנרי ותומס,
תודה רבה על מכתביכם האדיבים. הנה הספר החדש אשר ביקשתם.

ג'יימס, שהתרסק בסיפור על תומס הקטר, נרגע ונהיה קטר רב תועלת.

כעת, אנחנו מולאמים, אבל אותם הקטרים עדיין עובדים באזור. אני שמח גם לספר לכם שהמנהל השמן, שמבין את התנהגויות חברינו, עדיין אחראי, אבל כיום הוא המפקח השמן.

מקווה שתהנו גם מספר זה.
המחבר (תרגום חופשי)

סיפורים עריכה

ג'יימס והמגבעת עריכה

על ג'יימס לקחת רכבת נוסעים יחד עם אדוארד. ברציף, הוא מתיז מים על מגבעתו החדשה של המפקח השמן בטעות, וג'יימס מתחיל בנסיעה, מפחד מהתוצאות. אחר כך, הוא כמעט שוכח להוריד את נוסעיו, ואם לא די בכך, הוא מפריע לעלמה זקנה עם גיהוקיו לאחר שהוא שומע על היום שבו נאלץ אדוארד לעזור לגורדון במעלה הגבעה. באותו הלילה, מפחד ג'יימס ממה שהמפקח השמן יאמר.

ג'יימס ושרוך המגפיים עריכה

ג'יימס ממורמר לאחר האיום עליו בצבע כחול, ומכך שהוא צריך לאסוף את הקרונות של עצמו. הוא מתעצבן עוד יותר כאשר אף אחד לא מתקרב אליו על הרציף, וג'יימס כל כך נחוש בדעתו להתנקם בכולם, עד שהוא לא נזהר עם קרונותיו וגורם לדליפה בצינור הבלימה. אנשי הצוות מחליטים כי הם זקוקים לעיתון ולשרוכי מגפיים עשויי עור כדי לתקן את הדליפה עד השיבה הביתה, ולאחר שכנוע רב, מוסר אדם בשם ג'רמיה ג'ובלינג את שרוכי המגפיים שלו, והרכבת מצליחה להגיע הביתה.

קרונות טורדניים עריכה

ג'יימס משומת למשך ימים רבים, אך כשהמפקח השמן מגיע לראותו, ג'יימס מתנצל ומורשה לצאת על מנת לקחת רכבת משא. הקרונות מתעתעים בג'יימס ומתנתקים על גבעת גורדון, אך ג'יימס מנסה שוב, ועם קצת תמיכה מאדוארד, מביא את הרכבת הביתה. המפקח השמן מרוצה ומרשה לג'יימס להישאר בצבעו האדום.

ג'יימס ורכבת האקספרס עריכה

גורדון מתרברב על כך שהוא מכיר את המסילה הנכונה "באופן אינסטינקטיבי", אבל מתבדה כשהוא מורד מהקו הראשי אל הקו המעגלי. המפקח השמן מבקש מג'יימס להסיע את רכבת האקספרס, ולאחר נסיעה מוצלחת וההבטחה שהוא יורשה לקחת את האקספרס, חוזר ג'יימס ורואה את גורדון מבצע עיתוק. השניים מתיידדים, וגורדון נמנע מלהתגרות בג'יימס על התקרית עם שרוך המגפיים.

דמויות עריכה

טריוויה עריכה

  • לעתים קרובות הצהיר הכומר וילברט אודרי כי היה זה הספר הכי פחות אהוב עליו, מאחר ובמקום שהוא ייכתב מתוך ניסיון, הוא יצא לאור רק כדי לעמוד במועד אחרון.
  • מספר זה ואילך, נקרא המנהל השמן בתוארו המוכר יותר בהרבה - המפקח השמן.
  • הספר יצא בפורמט דיגיטלי באייטונס ב-11 במאי 2012.
  • הדפסת 70 שנה יצאה ב-16 באפריל 2015.
  • "ג'יימס והמגבעת" מבוסס על אירוע שהתרחש בגנט, בלגיה.
  • "ג'יימס ושרוך המגפיים" מבוסס על אירוע אמיתי שהתרחש במסילת לונדון וצפון המזרח ב-14 בנובמבר 1947, אשר וילברט אודרי היה עד לו במהלך ביקור בתחנת רכבת בגנט, בלגיה.

שגיאות עריכה

  • למשך "ג'יימס ושרוך המגפיים", מספר הקרונות משתנה.
  • באיור השלישי של "קרונות טורדניים", נמצא קרון סגור עצוב בראש הרכבת של ג'יימס. לשארית הסיפור, פניו נעלמים.
  • באיור האחרון, צינורות הקיטור של גורדון והקימור בתחתית מרכבו חסרים.
  • התחנה שבה חורגים ג'יימס ואדוארד מהרציף מעולם לא נראתה או הוזכרה שוב ב-"סדרת הרכבות". התחנה ממוקמת בין טידמת' לבין נאפפורד. ייתכן כי זוהי טידמת' התחתונה.
  • באיור החמישי של "ג'יימס והמגבעת", הספרה "1" של תומס חסרה על מיכלו הצדדי; כמו כן, מוטות החיבור שלו כחולים.
  • באיור הרביעי של "ג'יימס ורכבת האקספרס", לג'יימס אין חלונות תא נהג. אולם, ניתן לראות קווים בצורת חלונות תא הנהג של ג'יימס ליד תיבת האש שלו.
  • בין האיורים החמישי והשישי של "קרונות טורדניים", הדשא שבצדדיה של גבעת גורדון מתבהר.
  • באיור השישי של "ג'יימס ורכבת האקספרס", המצמד הקדמי של גורדון חסר.

גלריה עריכה