FANDOM

Gatorpromo2
גייטור

בונה: מפעלי סנטינל בע"מ
סידור גלגלים: 0-6-0+0-6-0T

ג'רלד (באנגלית: Gerald), המוכר יותר בכינוי גייטור[1] (Gator; קיצור של "אליגטור") הוא קטר מיכלים גדול המזכיר בחזותו אליגטור.

ביוגרפיה עריכה

על אף ששמו האמיתי הוא ג'רלד, הוא מכונה "גייטור" בשל דמיונו לאליגטור. הוא משתוקק לטייל ומתרגש מנסיעות לים. הוא עובד במסילה משלו בארץ רחוקה, המטפסת אל ההרים הגבוהים ואל תוך כפר. פעם, נאלץ גייטור לחצות את הגשר שהוביל אל תוך הכפר, אבל נהיה מפוחד עקב גובהו העצום של הגשר. לבסוף, החליט גייטור שהיה עליו להיות אמיץ, וחצה את הגשר בבטחה.

פעם, ביקר גייטור בסודור. הוא הסיע רכבת, ומכיוון שהיה ערפל, פרסי, שראה את גייטור, חשב אותו בטעות למפלצת. פרסי מיהר בחזרה לנמל, וגרם לכל השאר לפחד שגייטור היה מפלץ. לאחר שהציג את עצמו, הוא הסביר שהוא לא עמד להישאר בסודור; הוא המתין לאונייה. הוא סיפר לפרסי על כל הנוגע לאומץ, והתיידד איתו. לבסוף, פספס גייטור את אונייתו, ולכן, כדי להעביר את הזמן, הוא התבקש לקחת רכבת ממסילת השלוחה של דאק ולהחזיר אותה לנמל לאחר שהתקלקל אוליבר, שהסיע אותה קודם. התקלקל הפנס שלו והוא לא יכל לראות, מה שהדאיג את טוד, קרון הבילום. במהלך מסעו, הוא פגש את ג'יימס בצומת. ג'יימס, שלא הכיר אז את גייטור, נהיה מפוחד ונשף משם בשיא מהירותו, וכתוצאה מכך, ירד מהפסים אל תוך אגם. כשכמעט התרסק גייטור עקב היותו כמעט עיוור בחשכה, החליט טוד לתת לו את אחד מפנסיו, והם הגיעו בזמן לנמל, בעזרת הפנס החילופי. בערב הבא, נסע גייטור לכיוון הנמל כדי לתפוס את האונייה שלו, והופתע לראות שגם את פרסי העלו לאונייה. פרסי הסביר שהוא רצה לעבוד עם גייטור ולהימלט מפחדיו, מה שחשב גייטור כמעשה לא אמיץ, וגרם לפרסי לשקול מחדש את החלטתו. כשהפליגה האונייה, מיהר תומס אל תוך הנמל, ודחק בקרנקי לעצור את האונייה, תחת הרושם שהיה פרסי על סיפונה. קרנקי עצר את האונייה, אבל הוא כמעט נעקר מן הנמל, ונסחבה האונייה בכיוון ההפוך. לתדהמתו של תומס, פרסי בכלל לא היה על האונייה. עקב הטעות, הייתה שוב האונייה באיחור. ביום למחורת, סוף סוף יכל גייטור לעזוב לאחר פרידה מרגשת מפרסי. כשהפליגה האונייה, ידעו שני הקטרים ששניהם נהיו חברים טובים, ושייתכן כי לעולם לא יראו שוב זה את זה.

למשך זמן רב לאחר מכן, עדיין היה פרסי עצוב שגייטור עזב והמשיך לחשוב עליו. הוא התבקש להתרכז בעבודותיו על מנת להוציא את גייטור מראשו. כשנמלטו כמה קרונות מפרסי ונאבדו במכרה, נזכר פרסי בעצותיו של גייטור להיות אמיץ. פרסי הצליח לחלץ את הקרונות וגילה כי מחשבה על גייטור יכולה גם לשמח אותו.

גייטור חזר בחג המולד, אבל היה משלוח של מלח סלעים שנדרש להתבצע ולא ידע מנהל הנמל היכן הוא נדרש מכיוון שהכתיב על הנייר שלו נמרח. לכן, התבקש גייטור לנסוע ברחבי סודור כדי להביא את מלח הסלעים. בדרכו, הוא רצה לברך את פרסי, אבל לא הצליח למצוא אותו, וחשב שהוא שכח ממנו. אולם, סוף סוף פגש גייטור את פרסי, אך התכסה במלח סלעים לאחר שהתנגש פרסי בקרונות.

אישיות עריכה

גייטור הוא אמיץ למדי ושוקק לטייל, בעודו בעל אופי רגוע ומרוסן. הוא שוקק לצאת למסעות בים ועובד בהרים הגבוהים, אבל גם בעל פחד גבהים קל.

מפרט טכני עריכה

בסיס עריכה

גייטור מבוסס על קטר מנוע קיטור קולומביאני שנבנה במפעלי סנטינל בע"מ.

צבע עריכה

גייטור צבוע בירוק דו-גווני עם פס אדום ועם פסים זהובים.

טריוויה עריכה

  • שמו האמיתי של גייטור בדיבוב ההולנדי הוא ג'רארד (Gerard), במקום ג'רלד.
  • גייטור הותאם למסילות בריטיות, והוא בעל בלמי רתיעה, צינור בלימה, ומצמדים רפויים. בנוסף, הוא הומר לרוחב מסילה רגיל, ואילו הקטר שעליו הוא מבוסס נועד למסילה צרה.
  • נכון להיום, לא ידוע מדוע גייטור הובא לסודור לפני אירועי "סיפור האמיצים".
  • אף על פי ששמו האמיתי הוא "ג'רלד" וש-"גייטור" הוא רק כינוי, לוחיות השם שלו אומרות "גייטור" בכל אופן.

הערות שוליים עריכה

  1. הערת המתרגם: הערך נכתב שנה לפני דיבוב הסרט לעברית, ותעתיק זה נבחר במקום "גטור" או "גאטור" מטעמי העדפה אישית.

מסילות אחרות
הקטרים הזריםדיזלהקטר הזרג'ינטיפאגהדיזלD199המלך ג'יימס הראשוןאולד סטאק-אפאלפרד וג'ודיהקטר הישןוילברטשש עשרהאלברטבהאמסבריטיש ריילווייז
ליידיספנסרהירוקונורקייטליןגייטורסמסון/שמשוןספלאטר/ספוטר ודודג'
תיאולקסימרליןהוריקןפרנקי
לוגןסם
אשימהרג'יביוֹנְג בַּאוֹויניקרלוסראולשייןאטייןפרידהג'ינהאקסלאיוואן
הקרונות המיוחדים של ספנסרהקרונות של קונורהקרונות של קייטליןברדפורד