FANDOM

IsraeliEngine

ערך זה עוסק בְּמוצר/ים שמעולם לא תורגמו לעברית (לפחות לא לעת עתה), או שגרסה עברית (רשמית) קיימת אבל טרם נמצא מידע. אי לכך, הערך עשוי שלא לשקף את הגרסה הרשמית במדויק, במידה שקיימת.

"עליי לומר, גלין, שאתה נראה נהדר כפי שנראית ביום שבניתי אותְךָ."
"תודה, אדוני! אני מרגיש כך!"
— סר טופְּהם הַאט וגלין, "קנקן חג המולד" (תרגום חופשי)

MainGlynnCGI
גלין

מספר: 1
מעצב: סר טופְּהם הַאט
סידור גלגלים: 0-4-0VBT

גלין (באנגלית: Glynn) הוא קטר יָשָׁן בעל דוּד אנכי, מהסוג המוכר בכינוי "קנקן קפה". גלין עובד כיום בטירת אולפסטד לצד סטיבן ומילי.

ביוגרפיה

גלין היה קטר מס' 1 המקורי במסילה הצפון-מערבית ועבד בעבר בקו השלוחה לפרקוואר יחד עם שאר קטרי "קנקן הקפה". בהגיעו של תומס היה גלין היחיד מהם שנשאר והוא הושאר להחליד במסילה צדדית בתחנת פרקוואר, וקיסוס צמח על כל גופו. לאחר שהוא פגש את תומס והבין שהשני היה מס' 1 החדש ביקש גלין מתומס לטפל בקו השלוחה ולשאת את המספר בגאווה.

שנים רבות לאחר מכן התגלה גלין מחדש בטעות על ידי מריון, שעבדה בפינוי המסילה לשם בניית מחסן חדש. בחשש כי גלין עלול היה להיגרט העביר תומס את גלין למחסן קרונות. ביום למחרת הציג תומס את גלין לסר רוברט נורמבי, שהסכים בשקיקה לשפץ את גלין ולהביאו למסילת האחוזה. לאחר שגלין שופץ במלואו, הוא הסיע את סר טופְּהם הַאט עד לטירת אולפסטד למסיבת חג המולד של הרוזן.

לאחר המסיבה, הכיר הרוזן לגלין את שטחי הטירה ואת פארק הדינוזאורים. בחשש כי לרוזן היה קטר אהוב חדש, אתגר סטיבן את גלין להתחרות בו עד נאפפורד, כשהמפסיד צריך היה לעזוב את האחוזה. שני הקטרים התחרו על המסילה הראשית, מה שעיקב את גורדון ואת ג'יימס, שנסעו מאחוריהם. על אף שהסעירו את סר טופהם האט ועיקבו את הרכבות של גורדון ושל ג'יימס, נהיו גלין וסטיבן חברים טובים, והרוזן הסביר את תוכניותיו שהם יעבדו ביחד בפרויקט מוזיאון הרכבת העתידי שלו.

מפרט טכני

אב טיפוס

הגם שגלין אמור להיות אחד מקטרי "קנקן הקפה" שבנה סר טופְּהם הַאט, עיצובו דומה לקטר הדוּד האנכי של חברת "דורקינג גרייסטון" משנת 1871 שנמצא במוזיאון בימיש.

צביעה

גלין צבוע אדום ולו רצועות דוּד זהובות. מכסה הדוּד וארובתו כסופים וקצה ארובתו עשוי פליז. יש לו מכסי בקרה ולוחיות שם העשויים אף הם מפליז. המספר 1 צבוע בצהוב מתחת ללוחיות השם שלו. הוא החליד מכיוון שהושאר במסילה צדדית במשך שנים, אך החלודה הוסרה במהלך שיפוצו.

טריוויה

  • סם וילקינסון היה אחראי על הרעיון להכניס את גלין, מה שהפך את קטרי "קנקן הקפה" לחלק מהקאנון הרשמי בסדרת הטלוויזיה.
  • מכל המים שלו גבוה יותר משל הקטר האמיתי, וזאת על מנת ליצור מקום לפניו.

מסילות אחרות בְּסודור
ביל ובןנילמספרי 1 ו-3 של מסילת סודור-היבשת"קנקני הקפה"קטרי המכלים של מסילת ולזוורת'-סאדריקטרי מסילת המידלנדסמייביסקטר משרד ההגנה
סטיבןמיליגלין
המסילה הצפון-מערבית
ביל ובןהארוויאמיליפרגוסארתורמרדוקמולינווילרוזיויףביליסטנליהאנקפלורהויקטורצ'ארליבַּאש ודאשפרדיננדסקראףבלפורטרטימותימריוןגליןראייןרֶבֶּקהניהדיזלמייביסדרקדיזל 10ארי ובֶּרטסולטידניסדֶןדארטסידניפקסטוןנורמןפיליפהוגופליןוינסטוןסטפורד