FANDOM

DuckCGIpromo
דאק

מספר: 8, לשעבר 5741
דגם: GWR 57xx 0-6-0PT
מעצב: צ'ארלס ב. קולט
בונה: חברת הקטרים הבריטית הצפונית
סידור גלגלים: 0-6-0PT
הגעה לסודור: 1955

מונטגיו (באנגלית: Montague), המכונה בחיבה דאק (Duck; מילולית: "ברווז") עקב ה-"דידוי" שלו, הוא קטר גרייט וסטרן בעל מיכלי טנא. יש לו גם מסילת שלוחה משלו.

לדאק יש שני קרונות אוטומטיים בשם אליס ומירבל, ושלושה קרונות החלקה, אותם הוא מכנה "חליקים".

ביוגרפיה עריכה

בסדרת הרכבות עריכה

דאק עבד בפדינגטון לפני שעבר לסודור ב-1955 כדי לנהל את משימות העיתוק של פרסי, על מנת שהוא יכל לסייע בבניית נמל נאפפורד. דאק היה חרוץ, אבל האחרים חשבו שמוסר העבודה שלו היה עניין של מה בכך וניסו לנצל אותו לטובתם. הם גילו את טעותם כשדאק ופרסי התנקמו בהם בזה שחסמו את כניסתם לסככה. המפקח השמן נזף בדאק על כך.

כשדיזל הגיע, האחרים גילו חיבה לחנופה שלו, אבל דאק נטל ספק ונתן לדיזל לעסוק בשלו, מה שגרם לו להסתכסך עם כמה קרונות ישנים. דאק ניסה לעזור לדיזל כשהקרונות התחליו להקניט אותו, אך ללא הועיל. דיזל נשבע להתנקם, ובהשראת כמה מקרים שהתרחשו ברחבי החצר בזמן שדאק נעדר, הפיץ שמועות שדאק קרא לאחרים בשמות פוגעניים. דאק נשלח לעבוד כקטר עזר בוולזוורת', ולאחר שהצליח לעצור רכבת משא דוהרת על אחריותו, האחרים חזרו לכבד אותו. כמובן, האחרים היו מודעים לעובדה שהכל היה באשמת דיזל, אך גבורתו של דאק עזרה בהחלט.

דאק המשיך לעבוד במסילה הראשית עד 1967, כשבו בזמן מסילת השלוחה מטידמות' לארלסבורג - המכונה "הליטל וסטרן" - שופצה ודאק התבקש לתפעל אותה עם עזרתו של אוליבר, ולפעמים דונלד ודאגלס.

בסדרת הטלוויזיה עריכה

דאק התחיל בסדרת הטלוויזיה בערך כמו שהוא התחיל בסדרת הספרים המקורית. דאק ופרסי עבדו לעתים קרובות בנמל. בהמשך, עומס העבודה נהיה כבד מדיי והמפקח השמן הביא את דיזל לשם עזרה. דאק ופרסי התרגזו ופרצו בשביטה עד שהמפקח השמן אילץ אותם לחזור לעבודה. כשדיזל דחף כמה קרונות אל תוך הים, הוא נשלח מן האי. דאק ופרסי עבדו לבדם בשמחה, ודאק אהב לצפות בכלי השיט בברנדאם. יום אחד, התקיימה תחרות שיט, ודאק רצה להפליג לארצות רחוקות. פרסי והרולד התעלמו מהערותיו של דאק. כשאדם נפצע בידו, דאק הביא אותו לברטי, שלקח את הפצוע לבית החולים. בזכות הערותיו של ברטי, דאק ידע שהמסילות יכלו לקחת אותו למקומות רבים, ממש כמו הים.

לדאק היו הרפתקאות רבות. הוא עזר לסטפני להסיע את הרכבת המהירה לקרובנס גייט לאחר שקטר הדיזל התקלקל, תמח באוליבר כשזה התמודד עם S.C. ראפי ושאר הקרונות, נסע לעיר הגדולה עם הקטרים לאחר שקיבלו מכתב מילדה קטנה, וניסה לעזור להנרי להוביל את רכבת "הדג המעושן המעופף" במעלה גבעת גורדון, אך התנגש ברכבת לאחר שהפנס האחורי נפל.

בהמשך, דאק נלכד בנמל עם הקטרים הגדולים וקרנקי. ספינת נווד התנגשה בסככה, גרמה לסככה ולקרנקי להתמוטט, ולכדה את הקטרים. למרבה המזל, תומס ופרסי הצילו אותם. לאחר מכן, ג'ורג' סירב לתת לדאק להזיז את הקרון שלו מהמסילה הראשית, וגרם לגורדון להתנגש בו. המפקח השמן סיפר שג'ורג' היה אשם לכך שדאק לא פינה את המסילה הראשית לפני שגורדון עבר.

ככל הנראה, סר טופהם האט לפעמים הסמיך את דאק במקומות אחרים. הוא נראה בחצרים שונות לאורך המסילה הראשית ובמסילת השלוחה של אדוארד ועשה בעיקר עבודות משאות.

במהלך קיץ קדחתני אחד, סר טופהם האט לא ידע כיצד יכל לנהל את כמות הנוסעים שנסעו במסילתו. דאק הציע להביא לאי קרונות החלקה, מהסוג שבו הוא השתמש במסילת גרייט וסטרן. רעיונו עבד נהדר, וקרונות ההחלקה נכנסו לשימוש.

אישיות עריכה

דאק הוא קטר גרייט וסטרן בעל מיכלי טנא. שמו האמיתי הוא מונטגיו, אך הוא נקרא בעיקר דאק, שהוא מעדיף. אומרים כי זה נובע מהעובדה שהוא "מדדה", אם כי הוא לא באמת. דאק יודע לעמוד על שלו ואינו סובל שטויות של קטרים שנופלים על ארובותיהם ומנסים לתת פקודות לו ולאחרים. הוא אוהב כשדברים רצים כשעון, ללא מהומה, והוא קטר מאוד יעיל ונאמן. הוא בעל גאווה רבה באחרויות המעונקות לו, ובמיוחד בתפקידו בניהול מסילת השלוחה שלו עם אוליבר, הנקרא לפעמים "הליטל וסטרן" כתוצאה.

דאק הוא עליז, עסוק וחרוץ. הוא בעל גאווה רבה בהיותו ממסילת גרייט וסטרן, ולעתים טוען כי "יש שתי דרכים לעשות דברים: בדרך הגרייט וסטרן, או בדרך השגויה", מה שלפעמים מרגיז קטרים אחרים. דאק נוהג לקבל מצטרפים חדשים בברכה, ואפילו את רוב הדיזלים, אף על פי שדיזל הערמומי המציא עליו שקרים כעבור זמן מה לאחר הגעתו. לעתים, הוא תומך באנדרדוג, מגן על חבריו, ועוזר לאחרים להפנים את טעויותיהם. אולם, לפעמים יש לו את "אופי התנהגות הקטרים הקטנים" של הקנטת קטרים גדולים כמו גורדון. לדאק גם יריבות עם ג'יימס. אבל, הוא זכה לכבוד מהקטרים הגדולים, והוא חבר טוב של אדוארד, פרסי, אוליבר, בוקו והתאומים הסקוטים.

מפרט טכני עריכה

בסיס עריכה

דאק הוא קטר 0-6-0 עם מיכלי טנא מדגם 57xx ממסילת גרייט וסטרן עם תוספת תיבות חול.

צבע עריכה

דאק צבוע בצבע הירוק של מסילת גרייט וסטרן עם פסים צהובים וגלגלים, משואות וצינורות שחורים. ראשי התיבות "GWR" כתובות על מיכליו בצהוב עם מסגרת אדומה וכיסוי שסתום בטיחות זהוב העשוי פליז.

בסדרת הרכבות, לדאק יש לוחיות מספר עשויות פליז על צדדי תא הנהג (5741).

בסדרת הטלוויזיה, דאק צבוע בצבע הירוק של המסילה הצפון מערבית ועליו המספר "8" בצבע צהוב על צדדי תא הנהג, על רקע שחור עם מסגרת צהובה.

טריוויה עריכה

  • הדגם של דאק של הכומר וילברט אודרי מבהיר מהיכן שמו: כשהדגם ששומש עבור דאק נקנה עבור מערך דגמי הרכבות של אודרי, התגלה כי גלגליו היו לא יציבים, ולכן הקטר "דידה". ילדיו של אודרי מייד קראו לקטר בשם "דאק" ("ברווז").
  • בניגוד לרוב הדמויות שבסדרת הרכבות, מספרו של דאק היה אמיתי. הקטר האמיתי שהיה בעל מספר זה הושמד ב-1958.
  • בדיבוב היווני, דאק הוא דמות נשית, ונקרא "ג'קי".
  • לדאק יש תיבות חול, כשלרוב הקטרים מדגמו אין. אולם, הם לא היו בספר "פרסי הקטר הקטן".
  • כשהסדרה עברה לאנימציה ממוחשבת החל מהעונה השתים עשרה, פניו של דאק היו קטנים יותר ועצמות לחייו נעלמו. טעויות אלה תוקנו כשדאק הופיע ב-CGI מלא עבור העונה השבע עשרה.
  • כשדאק חזר בעונה השבע עשרה, הוא עבר כמה שינויים:
  • סיפונו נהיה שחור, כפי שהיה בסדרת הרכבות
  • צינורות בילום מלפנים ומאחור
  • פנס אחורי
  • תיבות החול השחורות מתחת לסיפונו נעלמו
  • המדרגות במרכז סיפונו נעלמו
  • הפנס הקדמי מותקן על תיבת החול שלו במקום על סיפונו
  • הכתיב עבור ראשי התיבות "GWR" נעשה קצת שונה
  • הוא נראה יותר גדול בהרבה מהדגם המקורי

המסילה הצפון-מערבית
ביל ובןהארוויאמיליפרגוסארתורמרדוקמולינווילרוזיויףביליסטנליהאנקפלורהויקטורצ'ארליבאש ודאשפרדיננדסקראףבלפורטרטימותימריוןגליןראייןדיזלמייביסדרקדיזל 10ארי וברטסולטידניסדֶןדארטסידניפקסטוןנורמןפיליפפליןוינסטוןסטפורד