FANDOM

DieselCGIpromo2
דיזל

דגם: BR Class 08
מעצב: בריטיש ריילווייז
בונה: מפעלי קרו, דרלינגטון, דרבי, דונקסטר, או הורוויץ'
סידור גלגלים: 0-6-0
מהירות מירבית: 15-20 מייל לשעה
הגעה לסודור: יוני 1957

דיזל "הערמומי" (באנגלית: Devious" Diesel"), כמרומז בשמו, הוא קטר עיתוק דיזל זדוני, וקטר הדיזל הראשון שהגיע לסודור. מקורותיו של דיזל במסילה האחרת. בסדרת הטלוויזיה, דיזל הינו תושב קבע בסודור.

ביוגרפיה עריכה

המפקח השמן הסכים לתת לדיזל להתנסות, וביקש מדאק להכיר לדיזל את האי. דיזל טען שהוא היה "מהפכני", ודאק התחיל לאבד סבלנות. הוא שמח להשוויץ, וניסה למשוך כמה קרונות ישנים וחלודים, אך הבלמים שלהם לא שוחררו. הבלמים נשברו וגלגלי השיניים נתקעו באדני המסילה. דיזל עדיין לא הצליח להזיז את שאר הקרונות, ונאלץ לוותר. כאשר הוא ניסה לטפל באי-סדר, הקרונות הטורדניים התחילו לצחוק ולשיר עליו בגסות.

דיזל הושפל והאשים את דאק שהוא גרם לו להיראות מטופש. הוא שנא את דאק ורצה שישלחו אותו הרחק מהאי, אז הוא תכנן תוכנית. דיזל הפיץ שמועות שדאק קרא לגורדון, ג'יימס והנרי בשמות גסים ומעליבים. כשהקטרים הגדולים גילו זאת, הם סירבו להרשות לדאק להיכנס לסככה. המפקח השמן שמע על הכל, ושלח את דאק לוולזוורת'. דיזל התחיל לפקד על הקטרים הגדולים וניסה להמציא שקרים על הנרי. דיזל נתפס ונשלח הבייתה בחרפה. דאק חזר לסככה, והקטרים האחרים קיבלו אותו בחזרה בשמחה.

יום אחד, דאק ופרסי הזדקקו לעזרה ברציפי ברנדאם, והמפקח השמן שלח קטר חדש. דאק ופרסי נבהלו כאשר חזר דיזל, והוא היה הקטר היחיד שהיה זמין. דאק ופרסי סירבו לעבוד, ודיזל עשה בושות. הוא חשב שהוא יכל להמשיך במעשיו הרעים ונהיה יותר גס מאי פעם. אולם, הוא דחף בפזיזות קרונות קאוליניט אל תוך הים. הקרונות חולצו, אך הקאוליניט אבד. המפקח השמן זעם ושלח את דיזל בחזרה.

כאשר הנרי נקלע לתאונה, דיזל חזר בתור קטר נמל. הקרונות הטורדניים הקניטו את דיזל וניצלו את "כוחו". בעקבות זאת, הוא השוויץ שהוא היה "הקטר החזק בעולפ" ועיתק את הקרונות. דיזל ניסה להזיז שורה אדירה של 20 קרונות, אך הוא לא ידע כי בלמיהם הודקו. הקרונות ידעו זאת ועודדו את דיזל לסחוב בכל אופן. הוא משך בחוזקה, וכתוצאה התנתק וברח ונפל על דוברה. דיזל נשלח בחזרה, ואילו הנרי הצליח למשוך את הקרונות בקלות.

כעבור זמן מה, דיזל חזר על מנת לסייע לפרגוס במפעל המלט. הוא התחיל לקנא במוניטין של פרגוס כ-"גאוות מפעל המלט" והתעצבן מפרגוס. דיזל שיקר לו שהמפקח השמן שלח אותו לעבוד במגרש הגרוטאות: פרגוס פחד וברח. דיזל השתלט על מפעל המלט והצליח לגרש את פרגוס. אולם, תומס מצא את פרגוס אשר התחבא בעקלתון, ודיבר עם המפקח השמן על המצב. בתור עונש, דיזל נשלח למפעל הפלדה. הוא התיידד עם קטרי מפעל הפלדה התאומים ארי וברט, והצליח לסיים את עבודותיו. בעקבות זאת, דיזל הפך לתושב קבוע בסודור.

תומס ודיזל נאלצו לעבוד ביחד ולאסוף קמח במהלך ליל כל הקדושים. בדרך לטחנת הקמח, דיזל ניסה להפחיד את תומס על קטרי רפאים. דיזל השתמש במה שיכל על מנת לחזק את סיפוריו. תומס החליט לנקום בדיזל ולהפחיד אותו בחזרה. תומס שפך על עצמו קמח, ודיזל פחד ממנו. בדרך חזרה, תומס הבחין שהדברים שדיזל השתמש בהם על מנת להפחידו היו סתמיים. באותו הזמן, דיזל חזר במהרה לספר למפקח השמן, שאמר לדיזל שזה היה בכלל תומס.

יום אחד, אמילי הייתה צריכה ללקט כמה קרונות מיוחדים לגורדון. אולם, דיזל הגיע לפני אמילי ופיתה את תומס לתת לו את הקרונות המיוחדים. אמילי התחילה לחפש את דיזל, אשר התחיל לחלות. היא מצאה את דיזל, והוא סיפר לאמילי מה קרה. דיזל גנב את הקרונות המיוחדים משום שהוא שבר שיא בעיתוק קרונות ומנועו התקלקל. מאוחר יותר, אמילי סיפרה למפקח השמן מה קרה לדיזל. בטכס של גורדון, אמילי מגיעה עם מנוע חדש לדיזל.

למרות היותו ערמומי, דיזל הוכיח את עצמו יעיל ושימושי, ועיתק יותר קרונות טורדניים תוך יום אחד מכל קטר דיזל אחר. הוא שופע רעיונות לנקמות, ומפיץ עצות להרבה קטרי דיזל אחרים, המוכנים להקשיב. דיזל הוא הקטר האחרון שהמפקח השמן היה חושב להשתמש בו למשימות בכירות, אך הוא תמיד מוכן לתת לדיזל הזדמנויות ללמוד ולהשתפר.

אישיות עריכה

דיזל מאמין שקטרי קיטור הם ברמה נמוכה לעומת קטרי דיזל. הוא שמנוני, נוכל, ותמיד מוכן להקים מהומות בסככה. החיוך הערמומי של דיזל הוא סימן ברור לצרות לקטרי קיטור בכל מקום. אולם, עם בוא הזדמנות, דיזל רוצה להוכיח שגם הוא יכול להיות קטר מאוד מועיל.

מפרט טכני עריכה

בסיס עריכה

דיזל מבוסס על קטר עיתוק מדגם BR Class 08. למעלה מ-70 קטרים מדגם זה עדיין קיימים כיום בשימור. למעשה, אלה היו קטרי העיתוק המוצלחים ביותר בעולם, עם 996 יחידות שנבנו. ארי, ברט, ספלאטר/ספוטר, דודג', פקסטון וסידני הם קטרים אחרים מסוג זה.

צבע עריכה

דיזל צבוע בצבע השחור ששומש בחברת בריטיש ריילווייז עבור קטרי עיתוק בשנות ה-50. מוטות החיבור שלו היו כסופים עד העונה השישית והיו שחורים בכל העונות הבאות.

טריוויה עריכה

  • דיזל היה קטר הדיזל הראשון שהופיע בסדרת הרכבות ובסדרת הטלוויזיה.
  • על פי כתבי העת והמשחק "DVD בינגו", הוא ובולג'י הם חברים טובים.
  • בעונה הארבע עשרה וחלקים מהחמש עשרה, לדיזל יש צליל צופר דיזל גנרי. הוא קיבל מחדש את צופרו המקורי מהעונה השנייה ב-"יום הדיזלים".
  • במקור, מוטות החיבור של דיזל היו בצבע כסוף, אם כי הושחרו בעונה השישית.
  • באותה העונה, צינור הבלימה שלו פנה כלפי מעלה במקום מטה.
  • בסדרה הממוחשבת, קיבל דיזל חישוקים לבנים סביב גלגליו. הוא איבד אותם בעונה התשעה עשרה.
  • בין העונות השלוש עשרה והשש עשרה, היה דיזל הדמות היחידה מסדרת הדגמים שעדיין דובבה במקור על ידי המספר בסדרה הממוחשבת, אם כי הדבר קרה רק בדיבוב האמריקאי.
  • בכמה מוצרים מסחריים, הוא מכונה "דיזל הערמומי" ("Devious Diesel"). עד הפרק "קטרי דיזל נעלמים" מהעונה השמונה עשרה, הוא לא כינה את עצמו בשם זה.
  • פעמים רבות, נסע דיזל במהירויות גבוהות יותר בהרבה ממהירותו המירבית של 20 מייל לשעה.
  • בעונה התשע עשרה, קיבל דיזל פנס מעל פניו ושרשרת מצמד אדומה.

מסילות אחרות
הקטרים הזריםדיזלהקטר הזרג'ינטיפאגהדיזלD199המלך ג'יימס הראשוןאולד סטאק-אפאלפרד וג'ודיהקטר הישןוילברטשש עשרהאלברטבהאמסבריטיש ריילווייז
ליידיספנסרהירוקונורקייטליןגייטורסמסון/שמשוןספלאטר/ספוטר ודודג'
תיאולקסימרליןהוריקןפרנקי
לוגןסם
אשימהרג'יביוֹנְג בַּאוֹויניקרלוסראולשייןאטייןפרידהג'ינהאקסלאיוואן
הקרונות המיוחדים של ספנסרהקרונות של קונורהקרונות של קייטליןברדפורד