FANDOM

DieselCGIpromo2
דיזל

דגם: BR Class 08
מעצב: בריטיש ריילווייז
בונה: מפעלי קרו, דרלינגטון, דרבי, דונקסטר, או הורוויץ'
סידור גלגלים: 0-6-0
מהירות מירבית: 15-20 מייל לשעה
הגעה לסודור: יוני 1957

דיזל "הערמומי" (באנגלית: Devious" Diesel"), כמרומז בשמו, הוא קטר עיתוק דיזל זדוני, וקטר הדיזל הראשון שהגיע לסודור. מקורו של דיזל במסילה האחרת. בסדרת הטלוויזיה, דיזל הוא תושב קבע בסודור.

ביוגרפיה

המפקח השמן הסכים לתת לדיזל להתנסות, וביקש מדאק להכיר לדיזל את האי. דיזל טען שהוא היה "מהפכני", ודאק התחיל לאבד סבלנות. הוא שמח להתרברב, וניסה למשוך כמה קרונות ישנים וחלודים, אך בלמיהם לא שוחררו. הבלמים נשברו וגלגלי השיניים נתקעו באדני המסילה. דיזל עדיין לא הצליח להזיז את שאר הקרונות, ונאלץ לוותר. כשהוא ניסה לטפל באי-הסדר, הקרונות הטורדניים התחילו לצחוק ולשיר עליו בגסות.

דיזל הושפל והאשים את דאק בכך שהוא גרם לו להיראות מגוחך. הוא שנא את דאק ורצה לגרום לסילוקו מהאי, ולכן הוא גיבש תוכנית. דיזל הפיץ שמועה שדאק קרא לגורדון, לג'יימס ולהנרי בשמות גסים ומעליבים. כשהקטרים הגדולים גילו זאת, הם סירבו להתיר לדאק להיכנס למחסן הקטרים. המפקח השמן שמע על הכל ושלח את דאק לוולזוורת'. דיזל התחיל לפקד על הקטרים הגדולים וניסה להמציא שקרים על הנרי. דיזל נתפס ונשלח הביתה בבושת פנים. דאק חזר למחסן, והקטרים האחרים קיבלו אותו בחזרה בשמחה.

יום אחד, דאק ופרסי הזדקקו לעזרה במספנת ברנדאם, והמפקח השמן שלח קטר חדש. דאק ופרסי נבהלו כשהתברר כי דיזל חזר, והוא היה הקטר היחיד שהיה זמין. דאק ופרסי סירבו לעבוד עם דיזל, והוא גרם למבוכה. הוא חשב שהוא יכול היה להמשיך במעשיו הרעים ונהיה גס יותר מאי פעם. הוא אף דחף בפזיזות קרונות קאוליניט לתוך הים. הקרונות חולצו, אך הקאוליניט אבד. המפקח השמן זעם ושלח את דיזל בחזרה ליבשת.

כשהנרי נקלע לתאונה חזר דיזל בתור קטר מספנה. הקרונות הטורדניים התגרו בדיזל וניצלו את "כוחו". בעקבות זאת, הוא התרברב שהוא היה "הקטר החזק בעולם" והעתיק את הקרונות. דיזל ניסה להזיז שורה ארוכה של 20 קרונות, אך הוא לא ידע כי בלמיהם הודקו. הקרונות ידעו זאת ועודדו את דיזל לסחוב אותם על כל פנים. הוא משך בחוזקה ובכך התנתק וברח ונפל על דוברה. דיזל נשלח בחזרה ליבשת, ואילו הנרי הצליח להוביל את הקרונות בקלות.

כעבור זמן מה חזר דיזל שוב על מנת לסייע לפרגוס במפעל הבטון. הוא התחיל לקנא במוניטין של פרגוס כ-"גאוות מפעל הבטון" והתעצבן מפרגוס. דיזל שיקר לפרגוס שהמפקח השמן שלח אותו לעבוד במגרש הגרוטאות: פרגוס פחד וברח. דיזל השתלט על מפעל הבטון והצליח לגרש את פרגוס. אלא שתומס מצא את פרגוס שהתחבא במסילה צדדית, ודיבר עם המפקח השמן על המצב. בתור עונש נשלח דיזל למפעל הפלדה. הוא התיידד עם קטרי מפעל הפלדה התאומים ארי ובֶּרט, והצליח לסיים את עבודותיו. בהמשך הפך דיזל לתושב קבע בסודור.

תומס ודיזל נאלצו לעבוד בצוותא ולאסוף קמח במהלך ליל כל הקדושים. בדרך לטחנת הקמח ניסה דיזל להפחיד את תומס באמצעות קטרי רפאים. דיזל השתמש בסביבה על מנת לחזק את סיפוריו. תומס החליט לנקום בדיזל ולהפחיד אותו בחזרה. תומס שפך על עצמו קמח, ודיזל פחד ממנו. בדרך חזרה הבחין תומס שהדברים בהם דיזל השתמש על מנת להפחידו היו סתמיים. באותו הזמן חזר דיזל במהרה לספר למפקח השמן, שאמר לדיזל שקטר הרפאים היה בכלל תומס.

יום אחד הצטרכה אמילי לאסוף כמה קרונות נוסעים מיוחדים לגורדון. אלא שדיזל הגיע לפני אמילי ופיתה את תומס לתת לו את הקרונות המיוחדים. אמילי התחילה לחפש את דיזל, שהתחיל להתקלקל. אמילי מצאה את דיזל, והוא סיפר לה מה קרה. דיזל גנב את הקרונות המיוחדים משום שהוא שבר שיא בעיתוק קרונות ומנועו התקלקל. מאוחר יותר סיפרה אמילי למפקח השמן מה קרה לדיזל. בטקס של גורדון הגיעה אמילי עם מנוע חדש לדיזל.

למרות ערמומיותו הוכיח דיזל את עצמו כיעיל ושימושי, והעתיק יותר קרונות טורדניים תוך יום אחד מכל קטר דיזל אחר. הוא שופע רעיונות לנקמות, ומפיץ עצות לקטרי דיזל רבים אחרים המוכנים להקשיב לדבריו. דיזל הוא הקטר האחרון שהמפקח השמן היה חושב להשתמש בו למשימות בכירות, אך הוא תמיד מוכן לתת לדיזל הזדמנויות ללמוד ולהשתפר.

אישיות

דיזל מאמין שקטרי קיטור הם ברמה נמוכה לעומת קטרי דיזל. הוא שמנוני, נוכל, ותמיד מוכן להקים מהומות בסככה. החיוך הערמומי של דיזל הוא סימן ברור לצרות לקטרי קיטור בכל מקום. אולם, עם בוא הזדמנות, דיזל רוצה להוכיח שגם הוא יכול להיות קטר מאוד מועיל.

מפרט טכני

בסיס

דיזל מבוסס על קטר עיתוק מדגם BR Class 08. למעלה מ-70 קטרים מדגם זה עדיין קיימים כיום בשימור. למעשה, אלה היו קטרי העיתוק המוצלחים ביותר בעולם, עם 996 יחידות שנבנו. ארי, בֶּרט, ספלאטר/ספוטר, דודג', פקסטון וסידני הם קטרים אחרים מסוג זה.

צבע

דיזל צבוע בצבע השחור ששומש בחברת בריטיש ריילווייז עבור קטרי עיתוק בשנות ה-50. מוטות החיבור שלו היו כסופים עד העונה השישית והיו שחורים בכל העונות הבאות.

טריוויה

  • דיזל היה קטר הדיזל הראשון שהופיע בסדרת הרכבות ובסדרת הטלוויזיה.
  • על פי כתבי העת והמשחק "DVD בינגו", הוא ובולג'י הם חברים טובים.
  • בעונה הארבע עשרה וחלקים מהחמש עשרה, לדיזל יש צליל צופר דיזל גנרי. הוא קיבל מחדש את צופרו המקורי מהעונה השנייה ב-"יום הדיזלים".
  • במקור, מוטות החיבור של דיזל היו בצבע כסוף, אם כי הושחרו בעונה השישית.
  • באותה העונה, צינור הבלימה שלו פנה כלפי מעלה במקום מטה.
  • בסדרה הממוחשבת, קיבל דיזל חישוקים לבנים סביב גלגליו. הוא איבד אותם בעונה התשעה עשרה.
  • בין העונות השלוש עשרה והשש עשרה, היה דיזל הדמות היחידה מסדרת הדגמים שעדיין דובבה במקור על ידי המספר בסדרה הממוחשבת, אם כי הדבר קרה רק בדיבוב האמריקאי.
  • בכמה מוצרים מסחריים, הוא מכונה "דיזל הערמומי" ("Devious Diesel"). עד הפרק "קטרי דיזל נעלמים" מהעונה השמונה עשרה, הוא לא כינה את עצמו בשם זה.
  • פעמים רבות, נסע דיזל במהירויות גבוהות יותר בהרבה ממהירותו המירבית של 20 מייל לשעה.
  • בעונה התשע עשרה, קיבל דיזל פנס מעל פניו ושרשרת מצמד אדומה.

מסילות אחרות
הקטרים הזריםדיזלהקטר הזרג'ינטיפאגסוג 40D199קינג ג'יימס הראשוןאולד סטאק-אפאלפרד וג'ודיהקטר הישןוילברטשש עשרהאלברטבהאמסבריטיש ריילווייז
ליידיספנסרהירוקונורקייטליןגייטור/גטורסמסון/שמשוןספלאטר/ספוטר ודודג'
תיאולקסימרליןהוריקןפרנקי
לוגןסם
אשימהרג'יביוֹנְג בָּאוֹויניקרלוסראולשייןאטייןפרידהג'ינהאקסלאיוואןהונג-מייקוואקוּבְּו
הקרונות המיוחדים של ספנסרהקרונות של קונורהקרונות של קייטליןברדפורד