FANDOM

ערך זה עוסק בקרונועית. ייתכן שהתכוונתם לפרק.

DaisyCGI
דייזי

מספר: D1
דגם: BR Class 101
מעצב: Metro-Cammell
בונה: Metro-Cammell
סידור גלגלים: Bo-Bo
מהירות מירבית: 75 מייל לשעה
הגעה לסודור: 1960

דייזי (באנגלית: Daisy) היא קרונוע דיזל נקבי שעבדה במקור בקו השלוחה של תומס כשהגיעה לאחר אירועי הפרק "תומס בא לארוחת הבוקר". כיום היא עובדת בקו השלוחה להארוויק, בו היא מבצעת משימות נוסעים בעוד ראיין מנהל מטענים.

ביוגרפיה עריכה

ב-"סדרת הרכבות" עריכה

לאחר שתומס נשלח למוסך לתיקון לוחית בלמי הרתיעה שלו בשנת 1960, הושאלה דייזי מחברת "בריטיש ריילווייז" כדי להחליפו. דייזי התנהגה בגסות כלפי הנרייטה, אנני וקלרבל, סירבה לישון במחסן בפרקוואר בטענה כי המקום היה "מסריח", וסירבה באופן בוטה להוביל קרונות משא בטענה שהדבר היה "רע לתפניתה". לימים קראה דייזי לטובי "פחדן" עקב מערכת ההגנה החיצונית שלו וטענה כי צריך היה רק "לצפור ולהתבונן בעיניים" כדי לסלק בעלי חיים. הדבר כמובן התבדה כשדייזי ניסתה לסלק פר מסוקרן בשם צ'מפיון. המפקח השמן גילה כי דייזי התעצלה, אך הוא נתן לה הזדמנות נוספת לאחר שדייזי עזרה לטפל באי-הסדר שנגרם כשפרסי התנגש ברכבת אבנים. דייזי הבטיחה לשנות את אופן התנהגותה.

בשנת 1962, לאחר שדאגלס טען כי כל קטרי הדיזל היו "שדים", ציין פרסי את דייזי כדוגמה לקטר דיזל טוב בניסיון לשנות את דעותיו של דאגלס על קטרי דיזל.

פעם אחת התייעצה מייביס עם דייזי כדי להוכיח לטובי ששיטתה לעשיית דברים הייתה זו הנכונה. מעשה זה לא היה חכם היות ודייזי כמעט ולא ידעה כלום על קרונות משא.

בשנת 1990 הופקדה דייזי על הנסיעה המהירה של תומס לנאפפורד כשתומס היה בעיר יורק. לימים טענה דייזי כי היא לא פחדה משלג, אך היא שינתה את דעתה לאחר שנתקעה בערימת שלג למשך שבוע.

כאשר חזר תומס מיורק הופקדה דייזי על רכבת מיוחדת שהובילה אורחים לנאפפורד למסיבת קבלת הפנים לשיבתו של תומס, אך התעקבה לאחר שדרסה כמה קונוסים שהושארו באמצע המחסומים במפגש הכביש-מסילה בדראיו.

בשנת 1993 נפרדו דייזי, תומס, פרסי וטובי מווילברט כשהאחרון יצא לדרכו חזרה לגלוסטרשייר.

כשהמסילה הצפון-מערבית התכוננה ליובל הזהב של "סדרת הרכבות" בשנת 1995, נתקעה דייזי על הקו הראשי כשקטע המסילה שלפני דראיו הוכרז כלא בטוח היות וארנבים חפרו מתחתיו, ולכן היא קיבלה את המשימה להעביר נוסעים משדה התעופה לנאפפורד. מאוחר יותר נסתה דייזי לעודד את הנרי כשהשני החל לדאוג ליובל הזהב.

בשנת 2007 התגרתה דייזי בפרסי על הפחד שלו מנחשי מים, אך היא הושפלה כששרפה לעצמה נתיך מרוב פחד כשארגז צלופחים נפל מתחתיה.

בשנת 2011 נוכחה דייזי בטקס חשיפת הפסל של איש הדת הרזה בטידמת'.

בסדרת הטלוויזיה עריכה

דייזי הוצגה לראשונה בעונה השנייה באותו האופן שבו הוצגה ב-"סדרת הרכבות". לאחר התעמתות עם המפקח השמן שינתה דייזי את אופיה. עם זאת, לימים חזרה דייזי באופן אירוני לגישתה המקורית בעונה הרביעית, כשהתעלמה מעצותיו של טובי על פרים. דייזי נראתה גם במסילה האחרת בתור קטר דיזל לא מוכר. בספיישל "קראו לכל הקטרים!" הייתה דייזי בין קטרי הדיזל שהצטרפו למפגש במפעל הפחם, ולאחר מכן עזרה לטובי להוביל פועלים לתיקון נמל התעופה סודור.

החל מהספיישל "אגדת סודור של האוצר האבוד" עובדת דייזי בקו השלוחה מארלסבורג להארוויק יחד עם ראיין, בו היא מנהלת את שירותי הנוסעים והוא את המטענים, אם כי היא עדיין מסוגלת לעזור בקו השלוחה של תומס במקרה ששירותי הנוסעים בקו שלה אינם עמוסים דיים.

במהלך העונה העשרים עודדה דייזי את ראיין לעזור לה עם חלק מנוסעיה, אך עצלנותה הובילה לתוצאות הפוכות כשראיין לקח ממנה אף יותר מחוייבויות וגרם לבסוף לבלבולים ולעיכובים. דייזי התנצלה והסכימה לבצע את משימותיו העודפות של ראיין לזמן מה: הובלת קרונות משא אל המחצבה וממנה.

המפקח השמן ביקש מדייזי להוביל כמה נוסעים מיוחדים לעיירת הנופש הארוויק, אך היא החליטה שמרוב היותם כה מיוחדים, היא לא רצתה להתיר העלאת ילדים עם ממתקים קפואים וסירבה להוביל קרון כבודה מאובק. ללא אביזרים וקהל, לא יכלו מפעילי הבובות לקיים את מופע ה-"פאנץ' וג'ודי" שלהם. היות ולא היה להם זמן לחזור לתחנה ולהשיג את האביזרים, העלו מפעילי הבובות את המופע מבעד לאחד החלונות של דייזי.

לימים התחצפה דייזי לאנני ולקלרבל כשחזרה לקו השלוחה של תומס באופן זמני. הקרונות התנקמו בה בכך ששיכנעו אותה שהיא עמדה להתפרק, כאשר בפועל היא הייתה תקינה לחלוטין. עם זאת, תוכניתן נכשלה היות ודייזי נכנסה ללחץ ונטשה אותן יחד עם נוסעיהן בתחנת מיית'ווייט כדי לפנות לאיש מקצוע. היא חזרה להארוויק מיד אחר כך, ומאחר שתומס עדיין היה במחצבה באותה העת, נותרו אנני וקלרבל עם דיזל הערמומי, תחליף גרוע אף יותר מדייזי.

בעונה העשרים ואחת מתעצבת דייזי כשחג המולד אינו הולך כמתוכנן. דיזל גורם נזק לקפיציה של דייזי כשהוא מתנגש בה בחושבו שהיא ישנה, ומאוחר יותר מסביר לה שזהו האופן בו הוא מכיר חברים ואומר לה שהארווי מתרברב על היותו יחודי, מה שמוביל לסכסוך בין שני הקטרים.

אישיות עריכה

דייזי היא קרונוע דיזל, והיא נודעה בכך שחשבה את עצמה כ-"קפיצית ועדכנית". היא הובאה כדי לעזור לנהל שירותי נוסעים בקו השלוחה של תומס, כשהיה תומס "לא בקו הבריאות" לאחר שהתנגש בביתו של מנהל תחנה. היא נוטה להיות חסרת שמחה, ממורמרת, ועקשנית בדעתה למדיי. היא בטוחה בעצמה ולפעמים משוויצה ביכולותיה במקרים מסוימים, ללא דאגה, אף על פי שהיא מעולם לא באמת נקלעה למקרים הנדונים. לפעמים, היא טוענת כי היא יכולה להוכיח לקטרים אחרים דבר אחד או שניים, למרות חוסר ההיכרות שלה עם הנושא, עד שלבסוף היא לומדת בעצמה.

לאחר הגעתה לסודור, התעקשה דייזי כי היא דרשה ניהול עדין וחשבה הסעת קרונות משא כעבודה נחותה. היא הייתה מאוד עצלנית ורגזנית, אך המפקח השמן דיבר איתה בכנות, וסיפר לה כי קטריו חייבים לעבוד קשה ושהוא מסלק קטרים עצלניים. אולם, עקב עבודתה הקשה לאחר שנקלע פרסי למצב מסוכן, טען המפקח השמן כי הגיעה לה הזדמנות נוספת. כיום, לדייזי ידידות טובה עם שאר הקטרים בקו השלוחה של תומס, מנסה לעבוד הרבה יותר קשה על מנת להביא תועלת, ויותר מסוגלת לנהל דברים לבדה.

מפרט טכני עריכה

בסיס עריכה

דייזי היא קרונוע מדגם DMU 101 או 102 מתוצרת "בריטיש ריילווייז" או "מטרו-קאמל". אולם, במקום שתי היחידות המסורתיות, היא קרונוע בודד.

צבע עריכה

בספרי "סדרת הרכבות" צבועה דייזי ירוק ברנזוויק עם פסים צהובים, בדומה לצבעם של קרונועי ה-DMU של "בריטיש ריילווייז" בשנות השישים. בסדרת הטלוויזיה היא צבועה בגוון בהיר יותר בהרבה. על פניה יש איפור לרבות ריסים, אודם אדום, סומק, וצלליות כחולות.

בספרי "סדרת הרכבות", פניה של דייזי תואמים את צבע גופה; בסדרת הטלוויזיה היא בעלת פנים אפורים כשל יתר הדמויות.

טריוויה עריכה

  • לפעמים שומש המרכב של בוקו בעבור דייזי בסדרת הטלוויזיה.
  • לרוב, היו לבוקו ולדייזי את אותן תבניות הפנים, כאשר לדייזי נוסף איפור.
  • חלק מהסיפורים בהם מוערבת דייזי משקפים בעיות שגילו עובדי רכבת בנוגע להתמודדות עם קטרי דיזל "קופצניים" בשלבי הדיזליזציה המוקדמים.
  • דייזי הייתה הדמות היחידה מהעונות הראשונה-השלישית שלא הופיעה בתוכנית "תחנת זמן נוצץ", אם כי היא כן הופיעה ב-"סיפורי תומס של מר כרטיסן".
  • לדייזי לא היו גבות עד להופעתה בספיישל "קראו לכל הקטרים!".
  • כשדייזי חזרה בהנפשה ממוחשבת מלאה, היא עברה שינויים מעטים, ובהם:
  • אחד מצינורות הבלימה שלה הוסר והשני פונה כיום כלפי מעלה.
  • בלמי הרתיעה הקדמיים שלה הוגבהו, מה שהשאיר מרווח קטן ביניהם לבין פניה, בדומה לדיזל 10.
  • חלונותיה הקדמיים הוגדלו ונוספו להם מסגרות, בדומה לחלונות הצדדיים.
  • הפנס הקדמי שלה הוקטן.
  • פניה הוקטנו.
  • איפור פניה צומצם.
  • מצמד שרשרת, כאשר לדגם הפיזי שלה היה מצמד בורג.

המסילה הצפון-מערבית