FANDOM

ערך זה עוסק בקרונועית. ייתכן שהתכוונתם לפרק.

DaisyCGI
דייזי

מספר: D1
דגם: BR Class 101
מעצב: Metro-Cammell
בונה: Metro-Cammell
סידור גלגלים: Bo-Bo
מהירות מירבית: 75 מייל לשעה
הגעה לסודור: 1960

דייזי (באנגלית: Daisy) היא קרונוע דיזל נקבי שעבדה במקור במסילת השלוחה של תומס בעקבות הגעתה לאחר אירועי הפרק "תומס בא לארוחת הבוקר". כיום, היא עובדת במסילת השלוחה להארוויק, בה היא מבצעת משימות נוסעים, כאשר ראיין מנהל משאות.

ביוגרפיה ב-"סדרת הרכבות" עריכה

"קטרי מסילת השלוחה" עריכה

לאחר שנשלח תומס למוסך כדי לתקן את לוחית בלמי הרתיעה שלו ב-1960, הושאלה דייזי מבריטיש ריילווייז כדי להחליפו. דייזי הייתה גסה להנרייטה, לאנני ולקלרבל, סירבה לישון בסככת פארקוור בטענה כי היה "מסריח" שם, וסירבה באופן בוטה למשוך קרונות משא מכיוון שזה היה "רע לתפנית שלה". מאוחר יותר, קראה דייזי לטובי פחדן עקב המגינים שלו וטענה כי היה צריך רק "לצפור ולראות אותם בעין" כדי לסלק בעלי חיים. זה, כמובן, התבדה כשניסתה דייזי לסלק פר מסוקרן בשם צ'מפיון. גילה המפקח השמן כי דייזי התעצלה, אך נתן לה הזדמנות נוספת לאחר שעזרה דייזי לסדר את הבלגן שנגרם כשהתנגש פרסי ברכבת אבנים. דייזי הבטיחה לשנות את התנהגויותיה.

"סטפני קטר ה-'בלובל'" עריכה

פרסי נתן את דייזי כדוגמה לקטר דיזל טוב כדי לשנות את דעתו של דאגלס על קטרי דיזל.

"קטרי הרכבת הקלה" עריכה

מייביס התייעצה עם דייזי כדי להוכיח לטובי ששיטתה לעשיית דברים הייתה נכונה. מעשה זה לא היה חכם, מכיוון שדייזי כמעט ולא ידעה כלום על קרונות משא.

"תומס שב הביתה" עריכה

דייזי הופקדה על הנסיעה המהירה של תומס לנאפפורד כשתומס היה ביורק. מאוחר יותר, טענה דייזי כי היא לא פחדה משלג, אך שינתה את דעתה לאחר שנתקעה בערימת שלג לשבוע.

כשסוף סוף חזר תומס מיורק, הופקדה דייזי על רכבת מיוחדת להבאת אורחים לנאפפורד למסיבת קבלת הפנים של תומס, אך התעקבה לאחר שדרסה כמה קונוסים שהושארו באמצע המחסומים במפגש דראיו. רק אז היא הגיעה בזמן.

"וילברט קטר היער" עריכה

דייזי, תומס, פרסי וטובי ראו את וילברט כשהוא חזר לגלוסטרשייר.

"תומס והקטרים של המפקח השמן" עריכה

דייזי נתקעה על המסילה הראשית כשהקטע לפני דראיו הוכרז כלא בטוח, מכיוון שארנבים חפרו מתחתיו, ולכן היא קיבלה את המשימה להעביר נוסעים משדה התעופה לנאפפורד. מאוחר יותר, היא נסתה לעודד את הנרי כשהוא התחיל לדאוג על יובל הזהב.

"תומס וויקטוריה" עריכה

דייזי הקניטה את פרסי על הפחד שלו מנחשי דשא, אך הושפלה כשהיא התפוצצה מרוב פחד כשארגז צלופחים נפל מתחתיה.

"תומס וחבריו" עריכה

דייזי השתתפה בטכס חשיפת הפסל של איש הכנסייה הרזה בטידמות'.

ביוגרפיה בסדרת הטלוויזיה עריכה

דייזי הופיעה בעונה השנייה באותו האופן שבו הופיעה ב-"סדרת הרכבות". לאחר התעמתות עם המפקח השמן שינתה דייזי את אופיה. עם זאת, לימים חזרה דייזי באופן אירוני לגישתה המקורית בעונה הרביעית, כשהתעלמה מעצותיו של טובי על פרים. דייזי נראתה גם במסילה האחרת בתור קטר דיזל לא מוכר. בספיישל "קראו לכל הקטרים!" הייתה דייזי בין הדיזלים שהצטרפו למפגש במפעל הפחם, ולאחר מכן עזרה לטובי לקחת פועלים כדי לתקן את הגשר התלוי של סודור.

כיום היא עובדת במסילת השלוחה מארלסבורג להארוויק עם ראיין, ומנהלת את רכבות הנוסעים בזמן שהוא מטפל במשאות.

אישיות עריכה

דייזי היא קרונוע דיזל, והיא נודעה בכך שחשבה את עצמה כ-"קפיצית ועדכנית". היא הובאה כדי לעזור לנהל שירותי נוסעים במסילת השלוחה של תומס, כשהיה תומס "לא בקו הבריאות" לאחר שהתנגש בביתו של מנהל תחנה. היא נוטה להיות חסרת שמחה, ממורמרת, ועקשנית בדעתה למדיי. היא בטוחה בעצמה ולפעמים משוויצה ביכולותיה במקרים מסוימים, ללא דאגה, אף על פי שהיא מעולם לא באמת נקלעה למקרים הנדונים. לפעמים, היא טוענת כי היא יכולה להוכיח לקטרים אחרים דבר אחד או שניים, למרות חוסר ההיכרות שלה עם הנושא, עד שלבסוף היא לומדת בעצמה.

לאחר הגעתה לסודור, התעקשה דייזי כי היא דרשה ניהול עדין וחשבה הסעת קרונות משא כעבודה נחותה. היא הייתה מאוד עצלנית ורגזנית, אך המפקח השמן דיבר איתה בכנות, וסיפר לה כי קטריו חייבים לעבוד קשה ושהוא מסלק קטרים עצלניים. אולם, עקב עבודתה הקשה לאחר שנקלע פרסי למצב מסוכן, טען המפקח השמן כי הגיעה לה הזדמנות נוספת. כיום, לדייזי ידידות טובה עם שאר הקטרים במסילת השלוחה של תומס, מנסה לעבוד הרבה יותר קשה על מנת להביא תועלת, ויותר מסוגלת לנהל דברים לבדה.

מפרט טכני עריכה

בסיס עריכה

דייזי היא קרונוע מדגם DMU 101 או 102 מתוצרת "בריטיש ריילווייז" או "מטרו-קאמל". אולם, במקום שתי היחידות המסורתיות, היא קרונוע בודד.

צבע עריכה

ב-"סדרת הרכבות", דייזי צבועה בירוק ברונסוויק עם פסים צהובים, בדומה לצבעם של קרונועי ה-DMU מ-"בריטיש ריילווייז" בשנות השישים. בסדרת הטלוויזיה, היא צבועה בצבע ירוק הרבה יותר בהיר. יש לה איפור, הכולל ריסים, אודם אדום, סומק, וצלליות כחולות.

ב-"סדרת הרכבות", פניה של דייזי הן באותו הצבע כגופה; בסדרת הטלוויזיה, פניה הן בצבע אפור בהיר.

טריוויה עריכה

  • לפעמים שומש המרכב של בוקו בעבור דייזי בסדרת הטלוויזיה.
  • לרוב, היו לבוקו ולדייזי את אותן תבניות הפנים, כאשר לדייזי נוסף איפור.
  • חלק מהסיפורים בהם מוערבת דייזי משקפים בעיות שגילו עובדי רכבת בנוגע להתמודדות עם קטרי דיזל "קופצניים" בשלבי הדיזליזציה המוקדמים.
  • דייזי הייתה הדמות היחידה מהעונות הראשונה-השלישית שלא הופיעה בתוכנית "תחנת זמן נוצץ", אם כי היא כן הופיעה ב-"סיפורי תומס של מר כרטיסן".
  • לדייזי לא היו גבות עד להופעתה בספיישל "קראו לכל הקטרים!".
  • כשדייזי חזרה בהנפשה ממוחשבת מלאה, היא עברה שינויים מעטים, ובהם:
  • אחד מצינורות הבלימה שלה הוסר והשני פונה כיום כלפי מעלה.
  • בלמי הרתיעה הקדמיים שלה הוגבהו, מה שהשאיר מרווח קטן ביניהם לבין פניה, בדומה לדיזל 10.
  • חלונותיה הקדמיים הוגדלו ונוספו להם מסגרות, בדומה לחלונות הצדדיים.
  • הפנס הקדמי שלה הוקטן.
  • פניה הוקטנו.
  • איפור פניה צומצם.
  • מצמד שרשרת, כאשר לדגם הפיזי שלה היה מצמד בורג.

המסילה הצפון-מערבית
ביל ובןהארוויאמיליפרגוסארתורמרדוקמולינווילרוזיויףביליסטנליהאנקפלורהויקטורצ'ארליבאש ודאשפרדיננדסקראףבלפורטרטימותימריוןגליןראייןדיזלמייביסדרקדיזל 10ארי וברטסולטידניסדֶןדארטסידניפקסטוןנורמןפיליפפליןוינסטוןסטפורד