FANDOM

DoubleTeethingTroubles47
דרק

סוג: סוג 17 של "בריטיש ריילווייז"
מעצב: "קלייטון אקוויפמנט קומפני", "בייר, פיקוק ושות'"
בונה: "קלייטון אקוויפמנט קומפני", "בייר, פיקוק ושות'"
סידור גלגלים: Bo-Bo

דרק (באנגלית: Derek) הוא קטר דיזל שנודע בצרות הראשוניות[1] שלו.

ביוגרפיה עריכה

המפקח השמן הבין שביל ובן הזדקקו לעזרה, ועל כן שלח את דרק. עם זאת, מערכת הקירור של דרק התחממה יתר על המידה בעת שהיה על גבעת גורדון, ובוקו נאלץ להגיע לעזרתו. הבשורה על החילוץ הפכה במהרה לשמועה שהופצה ברבים ברחבי המסילה הצפון-מערבית, עד שפרסי המבולבל הודיע לביל ולבן שדרק סבל מ-"כאב שיניים". כתוצאה מכך, ביל ובן חששו מדרק בהתחלה, אך הם שכחו מפחדם כשמערכת הקירור של דרק התחממה בשנית, והם נאלצו לעזור לו בדרכו הביתה. אחר כך נשלח דרק לתיקונים במפעל התחזוקה.

לימים חזר דרק בספיישל "קראו לכל הקטרים!" כשהוביל רכבת משא במעלה גבעת גורדון.

על פי אתר האינטרנט הרשמי מבלה דרק את מרבית זמנו כיום במחצבות ובמכרות הקאוליניט שליד מספנת ברנדאם, שם הוא עובד לצד ביל ובן.

אישיות עריכה

דרק הוא קטר דיזל שמח ונלהב שהובא כדי לסייע לביל, לבן ולבוקו במחצבת הקאוליניט. עם זאת, בשל מנועו הוא מועד לבעיות, לרבות התחממות יתר והתקלקלויות תכופות, שעליהן הוא מתנצל בגין אי הנעימות. כתוצאה מכך הוא מבלה רבים מימיו כשהוא עובר טיפולים במנועו. אך דרק הוא ברנש חביב, ואפילו ביל ובן החליטו כי חיבבו אותו בשל אופיו הידידותי. לדרק יש כריזמה מדבקת, להוט לעזור לכל הסובבים אותו, ובעל תשוקה לטיפול בדברים במהירות - בתנאי שמערכת הקירור שלו מאפשרת לו לעשות כן.

מפרט טכני עריכה

בסיס עריכה

דרק מבוסס על סוג הקטרים 17 של חברת "בריטיש ריילווייז", המכונה גם "קטר דיזל-חשמלי מסוג 1 של חברת 'קלייטון'". צרותיו של דרק קרוב לוודאי התבססו על אלו של אב הטיפוס שלו, היות ושני המנועים מתוצרת "פקסמן" של הקטרים האמיתיים מסוג זה היו הפכפכים, והיו מועדים לבעיות בגלגלי הזיזים, בקצוות הבוכנות ובאזורים אחרים. מחמת בעיות אלו הוסרו כל הקטרים מסוג 17 משירות בשלהי 1971, לאחר פחות מעשר שנות שירות. קטר אחד מסוג 17 שמספרו D8568 שמור במסילת צ'ינור ופרינסס ריזבורו (Chinnor and Princes Risborough Railway) שבדרום אוקספורדשייר.

צבע עריכה

דרק צבוע בצבע הירוק ברנזוויק של חברת "בריטיש ריילווייז" עם לוחיות אזהרה צהובות. מסגרות חלנותיו צבועות לבן ועל צדדיו מתנוסס סמל "הסמור ולוח הקליעה" של "בריטיש ריילווייז".

טריוויה עריכה

  • החל מהעונה הארבע עשרה של הסדרה משמש השמע של הצופר של דרק עבור סולטי. קודם לכן, הצופר של דרק שימש בעבור צופר הערפל ובתור הצופר של מייביס בפרק "מטרד בלמי הרתיעה" מהעונה השישית.
  • דרק היה הקטר התקני הראשון בסדרת הטלוויזיה שלא נוצר במקור על ידי וילברט או כריסטופר אודרי.
  • שמו של דרק לא הוזכר כשהופיע בפרק "צרות ראשוניות כפולות": במקום זאת, ההתייחסות אליו הייתה רק "קטר הדיזל החדש" (the new diesel), או פשוט "הדיזל". בקליפ השיר "לנסות" נאמר "מי זה מתאמץ במעלה הגבעה?" במקום שמו של דרק. שמו שימש אך ורק במוצרים נלווים.
  • במקור עמד דרק להיקרא "פקסמן" (Paxman), אבל שמו שונה מחשש לפגיעה במותג קטרי הדיזל "פקסמן" או להתייחסות לידוען ג'רמי פקסמן.
  • יתר על כן, בגרסת 1999 של אתר האינטרנט הרשמי כונה דרק "דיזל פקסמן" (Paxman Diesel).
  • בדגם הצעצוע של דרק מחברת "ארטל" רשום הכיתוב "Thomas Tank" ("תומס הקטר") במקום "British Railways".

הערות שוליים עריכה

  1. הערת המתרגם: פירושו המילולי של מטבע הלשון "teething troubles" הוא "צרות כאבי שיניים", אלא שהכוונה ל"בעיות קטנות הצפויות להתרחש בעת השימוש במערכת או במוצר חדש שטרם עבר בדיקה", כפי שדרק התקלקל.

המסילה הצפון-מערבית