FANDOM

MainHarveyCGI
הארווי

מספר: 27
דגם: קטר מנוף דאבס מס' 4101
מעצב: דאבס
בונה: דאבס
סידור גלגלים: 0-4-0CT

הארווי (באנגלית: Harvey) הוא קטר מכלים בעל מנוף המורכב עליו, דבר המעניק לו חזות לא שגרתית. הארווי מעורב במשימות תחזורה וחילוץ ובעבודות תעשייתיות במסילה הצפון-מערבית.

ביוגרפיה

כשהגיע הארווי לראשונה אל האי טענו הקטרים שמראהו היה חריג מדי, וכולם פרט לתומס לא האמינו ביכולותיו. עם זאת, כשהארווי חילץ את פרסי מתאונה שגרמו קרונות טורדניים, הפנימו הקטרים שההבדל בינו לביניהם היה מה שייחד אותו. מאז הפגין הארווי יעילות רבה, והשתמש במנופו למטרות תחזוקה, בנייה ופינוי. הוא עובד בעיקר בברנדאם ובמגרש, אך המקום האהוב עליו ביותר הוא מפעל המים, שבו מוצהר כי הוא שוכן.

מאז הכנסתו למסילה, עזר הארווי בתאונות רבות, אך לא יכול היה לעשות זאת לבדו, ולכן הובא רוקי כדי לסייע לו.

בעונה השבע עשרה הרים הארווי את תומס בחזרה למסילה לאחר תאונה. לימים התגרו ביל ובן בהארווי על שהיה גם קטר וגם עגורן. עם זאת, פורטר עזר להארווי לגלות את היתרונות בהיותו קטר מנוף. מנהל הנמל ביקש מהארווי להוביל משטחים עמוסי גרוטאות מתכת לוויקרסטאון מחמת עיכובו של אדוארד, אך מכיוון שלא היה מרוכז בעת שירד במורד גבעת גורדון, ירדו קרונותיו השטוחים מהפסים וגרמו לאי-סדר איום. למרבה מזלו של הארווי, הוא הצליח להשתמש במנופו כדי לפנות את הזירה והצליח להוביל את המטען.

בעונה השמונה עשרה עזר הארווי לסמסון בבניית פארק הדינוזאורים החדש של הרוזן, ולאחר מכן עזר לו לאסוף גרוטאות בעבור מגרש קרוקס בעת שסקראף היה בתיקונים.

בעונה העשרים עזר הארווי להחזיר את קרון הבילום של פרסי למסילה לאחר שהתנגש בו תומס, שנדחף במורד הגבעה על ידי קרונות טורדניים, והוא פינה עץ שקרס על הפסים לאחר שסקיף הצליח להזהיר את דאק ואת אוליבר מפניו.

אישיות

הארווי הוא קטר מנוף עליז ומועיל בעל לב רחב. יש לו צורה יוצאת דופן למדיי, עקב המנוף המורכב על דוד חימומו, שבמידה וקטרים אחרים צוחקים ממנו, הוא יכול להיות מאוד רגיש. אולם, הוא אכן מסוגל להוכיח שמנופו הוא שימושי ביותר להרמת מטענים, קרונות, ולפעמים קטרים הקטנים יותר ממנו.

להארווי יש קול רם ומהורהר ובלמי רתיעה גדולים עשויי עץ. הוא שמח לעבוד בכל מקום, מוכן לעזור לפנות זירות תאונות, ולתת עצות זהירות וביטחון.

מפרט טכני

צבע

עם אחד המראים הייחודיים ביותר לכל קטר, הארווי צבוע בצבע בורדו עם פסים צהובים ועם בלמי רתיעה מרובעים מעץ. שמו כתוב (באנגלית) בכתיב צהוב על צידו. מספרו, 27, צבוע בצהוב על צידי המנוף שלו.

בסיס

הארווי מבוסס על קטר המנוף דאבס מס' 4101, המכונה "דאבסי", שנבנה בגלאזגו, סקוטלנד. נכון להיום, "דאבסי" ממוקם במסילת פוקספילד בגשר בליית', סטפורדשייר.

טריוויה

  • פרט לקטרים מן המציאות, הארווי הוא קטר הרוחב התקני העשרים ושבעה שהוצג בסדרת הטלוויזיה, בהתאם למספרו.
  • בפרק "הצלתי אותך!" מהעונה השתים עשרה הופיע הארווי בלי פנים ממוחשבים. אולם, בכתב-עת הופיעו שתי תמונות מפרק זה שבהן פניו היו ממוחשבים. אותן התמונות הופיעו שוב בסיפור השנתי "גורדון מקצר את הדרך".
  • צליל הצופר של הארווי השתנה בעונה השתים עשרה.
  • בעונה השבע עשרה קיבל הארווי פנס קבוע, ואף שלאב הטיפוס שלו אין צינור בלימה, הוא קיבל צינורות בלימה קדמי ואחורי. כמו כן, הוא מדבר במבטא סקוטי, דבר המשקף את מוצאו של אב הטיפוס.

המסילה הצפון-מערבית
ביל ובןהארוויאמיליפרגוסארתורמרדוקמוֹלינווילרוזיויףביליסטנליהאנקפלורהויקטורצ'ארליבַּאש ודאשפרדיננדסקראףבלפורטרטימותימריוןגליןראייןרֶבֶּקהניהדיזלמייביסדרקדיזל 10ארי ובֶּרטסולטידניסדֶןדארטסידניפקסטוןנורמןפיליפהוגופליןוינסטוןסטפורד