FANDOM

IsraeliEngine

ערך זה עוסק בְּמוצר/ים שמעולם לא תורגמו לעברית (לפחות לא לעת עתה), או שגרסה עברית (רשמית) קיימת אבל טרם נמצא מידע. אי לכך, הערך עשוי שלא לשקף את הגרסה הרשמית במדויק, במידה שקיימת.

www.ThomasAndFriends.com (כתובות קודמות: www.ThomasTheTankEngine.com ו-www.ThomasTheTankEngineAndFriends.com) הוא אתר האינטרנט הרשמי של "תומס הקטר וחברים". האתר האנגלי הוקם בשנת 1996 על ידי "חברת בריט אולקרופט".

הגרסה הראשונה של האתר נוצרה על ידי חברת "הפקות נטסייט בע"מ".

בשנת 2013 נוצר אתר רשמי ל"תומס הקטר וחברים" בעבור PBS Kids בעת שהערוץ החל לשדר את הסדרה בתדירות גבוהה יותר. אתר זה בוטל ב-29 בדצמבר 2017 הואיל וזכויות השידור של הסדרה כבר אינן בידי PBS.

בשנת 2015 עבר האתר המרכזי שדרוג מהותי. כיום נמצאים בו שני דפי בית נפרדים לילדים ולהורים שנוצרו על ידי חברת "מובינג אינטרקטיב". לימים הועמד האתר לפרס "האתר הטוב ביותר לסדרת טלוויזיה" לצד האתר המשני שלו למשחקים ולאפליקציות המבוססים על הספיישל "סיפור האמיצים".

חברת "היט אנטרטיינמנט" השיקה אתרים רשמיים ל"תומס הקטר וחברים" גם בשפות אחרות (לא כולל עברית).

תוכן

  • משחקים
  • דמויות/קטרים
  • סרטונים
  • פעילויות
  • מידע טלוויזיה
  • "התחנה שלי"
  • הורדות

רשימת כל האתרים הרשמיים ברחבי העולם

טריוויה

  • לדברי "היט אנטרטיינמנט", לאתר יש כ-23 מיליון צפיות ו-1.7 מיליון מבקרים מדי חודש.
  • כל האתרים הרשמיים השתנו בשלבים מסוימים:
  • לאתר היפני יש בלוג, המתעדכן בכל שבוע.
  • דמויות בלעדיות לספרי "סדרת הרכבות" כגון וילברט וקולדי קיבלו אף הן דפים משל עצמן, אך דפיהן כבר אינם ניתנים לגישה.
  • סר רוברט נורמבי רשום כ"הרוזן רוברט".
  • הואיל וחלק מהדמויות הן בעלות שמות זהים, הן מופיעות בשמות אחרים לצורך זיהוי מדויק החל משנת 2015:
  • אוליבר רשום כ"אוליבר מס' 11 של מסילת גרייט וסטרן" מאחר שהמחפר בעל אותו השם נוסף כ"אוליבר המחפר".
  • בֶּרט רשום כ"איירון בֶּרט" מאחר שהקטר המיניאטורי בעל אותו השם נוסף כ"בֶּרט".
  • לתקופה קצרה נעשה שימוש בתמונה של סטיוארט (פיטר סם) עבור סמאדג'ר, אבל זו תוקנה לתמונה של סמאדג'ר עצמו.
  • חלק מקבצי השמע של דמויות מסוימות שנוספו לאתר בשנת 2010 נעדרים החל משנת 2015, וביניהם:
  • באתר ההולנדי, קולין, פלורה והאנק מופיעים בעמוד הדמויות. אולם, הואיל והעונה השתים עשרה, העונה היחידה בה הופיעו הדמויות הנ"ל, מעולם לא שודרה בהולנד, מבקרים הולנדים עשויים שלא להכירן.
  • משחקים מתוך האתר תורגמו לעברית בעת שידורי הסדרה בטלוויזיה החינוכית הישראלית.
  • בדף של מולי, היא מוצגת עם פניה המקוריים והגדולים יותר.

שגיאות

  • לאחרונה בגרסאות הבריטית והאמריקאית כשעובר הסמן מעל לסמלי ה"בית" וה"קטרים", סר טופְּהם הַאט אומר אותם בקולו המקורי מהדיבוב האמריקאי, בעוד קולו הנוכחי משתי הגרסאות האנגליות מקריא את האפשרויות "משחקים" ו"סרטונים".
  • בדף הבית הבריטי והאמריקאי, מוטות החיבור של תומס ושל ג'יימס חסרים.
  • מייביס אמרה את המונח "cars" באתר הבריטי לפני העדכון האחרון, אלא שזה המונח האמריקאי לקרונות משא (באנגלית בריטית: trucks).
  • מסיבות לא ידועות, האתרים הרשמיים לצרפת, לסין ולקוריאה מעולם לא הוצגו בדף הדגלים.
  • דמויות כגון טֶרֶנס, בוקו וג'ורג' כבר אינן מופיעות בעמוד הדמויות.
  • מספר דמויות נעדרות מהאתר היפני, כגון בַּאש, לוק, וינסטון, אוון ומריק.
  • עמוד החדשות הבריטי נקרא בטעות "Thomas de Stoomlocomotief: Nieuw", "תומס הקטר: חדש" בהולנדית.
  • אמנם בדף של אוליבר מוצגים תמונות ומידע על הקטר העונה לשם זה, אבל הדף נקרא בטעות "אוליבר המחפר".
  • אף שנוצרו דגמים שלהם בהנפשה ממוחשבת מלאה, דונלד ודאגלס עדיין מוצגים כדגמים מהסדרות המצולמות.
  • ראיין, סקארלווי, רנייאס, סר הנדל, פיטר סם, ראסטי, סקיף, מייק, רקס ובֶּרט מוצגים בתמונות כשהם אינם על מסילה. בתמונתו של דאק הוא מוצג כשגלגליו הימניים על המסילה, אך אלה השמאליים אינם. עם זאת תוקנו תמונותיהם של סקיף, מייק, רקס ובֶּרט בשלב מאוחר יותר על מנת ליישרם ביחס למסילה.
  • בעמוד הקטרים, בֶּרטי, בוץ' וג'ק מוצגים על מסילת רכבת, אף שאינם רכבים מסילתיים. במקור הספן ג'ון הוצג אף הוא על מסילת רכבת, אך המסילה הוסרה מאוחר יותר.
  • בעמוד הקטרים, מייק, רקס ובֶּרט מוצגים כשהם על מסילה צרה המונחת על גבי מסילה תקנית, הואיל וניתן לראות את האדנים של השנייה המבצבצים מצידי הרבד של הראשונה.
  • דיזל 10, נורמן, פקסטון, סידני, סטפורד וטואוד מוצגים שלא על מסילה.
  • באתר האמריקאי, הדף של ארי אינו מוצג בחלק מעמודי הקטרים, אבל עדיין נגיש.
  • במידע על טואוד מצויין בטעות כי הוא קרון בילום במשקל 20 טון.
  • על פי גרסת 2015 של האתר, הנרייטה רשומה כאחת הדמויות הבודדות שאינן בעלות פנים, אך היא מוצגת עם פניה בתמונתה הואיל ונוספו לה פנים בעונה השמונה עשרה.
  • קונור, קייטלין, מילי, סטיבן, פורטר ואלפי היו באתר, אבל הוסרו החל מהעדכון האחרון עקב סיבות לא ידועות.
  • גורדון רשום כ"חבר הבכור בשבט הקטרים", אך בַּפועל אדוארד הוא המבוגר מכולם.
  • באתר הגרמני, שמותיהם של בולג'י, מייטי מק, הספן ג'ון, הקרונות הטורדניים וויף הושארו באנגלית, והמידע על פיליפ אינו מתורגם. כמו כן, רוזי עדיין צבועה לבנדר הגם שצבעה שונה לאדום.
  • איוואן ואטיין מוציאים קיטור בעמוד הקטרים אף שהשניים אינם קטרי קיטור.
  • בגרסת 2015, גלגליו האחוריים של סר הנדל אינם על הפסים.
  • ספנסר רשום בטעות כשייך לאחת המסילות בסודור.