FANDOM

"הוגו הזה הוא הקטר של העתיד!"
סטיבן על הוגו, "קטר העתיד"

MainHugoCGI
הוגו

מעצב: פרנץ קרוקנברג
בונה: האנובר-ליינהאוזן
בנייה: 1929
מהירות מירבית: כ-230 קמ"ש

הוגו (Hugo) הוא צפלין מסילתי ("קטר צפלין" בדיבוב העברי) אדיב ועדין. הוגו מיוחד במינו היות והוא מאובזר במדחף אחורי. הוא קטר מהיר במיוחד, שמדחפו המסתובב מעניק לו פופולריות רבה בקרב נוסעים.

ביוגרפיה

מהרגע שהגיע לסודור הפתיע הוגו קטרים רבים ואת סר טופְּהם הַאט עם מהירותו הגבוהה. עם זאת, סטיבן אמר לתומס שהוגו עלול היה להחליף אותם. הדבר גרם לכל הקטרים להתנהג כלפיו בהתנהגות פסולה, עד שהוא הסביר לתומס ולפרסי כי סטיבן טעה. הוגו לא עמד להחליף את הקטרים, היות ואין לו אפילו מצמד לגרירת קרונות נוסעים או משא. הדבר עזר לקטרים להבין שהוגו דווקא היה נחמד עד מאוד, ובהמשך הם ערכו לו קבלת פנים אמיתית.

לימים ראה הוגו ספינת אוויר אמיתית ברקיע והתאכזב מהעובדה שלא הייתה לו יכולת תעופה. הוא עקב אחרי הספינה בכל רחבי האי, ומרוב שהיה להוט לטוס הוא שכח להפסיק את מדחפו כשנכנס לרציף תחנת הרכבת נאפפורד. סר טופְּהם הַאט הסביר להוגו שהוא צפלין מסילתי, המיועד לשימוש על מסילת רכבת ולא בתור כלי טיס.

אישיות

הוגו הוא קטר אדיב ועדין. הוא אוהב להביא תועלת, אבל הוא גם רגיש במקצת. דוגמה לכך הייתה שרגשותיו נפגעו עקב כך שהקטרים החרימו אותו, מרוב חשש שקטרים מסוגו יחליפו אותם; אך עד מהרה הפנימו שהם טעו, והתנצלו בפניו.

מפרט טכני

אב טיפוס

הוגו מבוסס על ה-Schienenzeppelin, המוכר באנגלית בשם "Rail zeppelin" ("הצפלין המסילתי"), קרונוע ניסיוני מוּנָע-מדחף שנבנה בגרמניה בשנת 1929. הקרונוע קבע מספר שיאי מהירות, וביניהם השיא העולמי במהירות מסילתית ביוני 1931 במהירות של 230 קמ"ש לערך, שנותר ללא תחרות עד שנת 1954. ה-Schienenzeppelin עדיין מחזיק בשיא המהירות העולמי לכלי רכב מסילתי בעל מנוע בנזין.

עקב חששות בטיחות לגבי מדחף מסתובב בתחנות הומות אדם, כמו גם העובדה שהקרונוע לא יכול היה להוביל קרונות, הוא לא הוכנס לשירות רגיל ורק יחידה אחת נבנתה. הקרונוע נגרט בשנת 1939 מאחר שהצבא הגרמני הזדקק לחומריו בעת מלחמת העולם השנייה.

ה-Schienenzeppelin נבנה מחדש מספר פעמים במהלך הקריירה קצרת הימים שלו; הוגו מבוסס על העיצוב הראשון והמקורי.

צביעה

הוגו צבוע בצבע כסף עם פס כחול דו-גווני מתחת לחלונותיו, ופס כחול דק מעליהם. להוגו יש לוחיות כחולות על צדדי תא הנהג עליהן מתנוסס שמו באותיות לבנות, וגלגליו כחולים.

טריוויה

  • נהגו של הוגו עונה לשם פרנץ וקרוב לוודאי נקרא על שמו של פרנץ קרוקנברג, מעצב אב הטיפוס של הוגו במציאות.
  • הוגו הוא הקרונוע השני שהוצג בסדרת הטלוויזיה, אחרי דייזי.
  • בטרם הוגו מתניע את מדחפו, הוא מזהיר בני אדם בקרבת מקום באמצעות סירנה.
  • להוגו יש שינויים מעטים לעומת הקטר שעליו הוא מבוסס:
  • גובהו הונמך באופן משמעותי
  • חלק גדול מחלקו הקדמי שוטח כדי להשאיר מקום לפנים
  • בניגוד לקטר שעליו הוא מבוסס, להוגו את היכולת לנוע אחורנית
  • להוגו מנוע דיזל במקום בנזין, בניגוד לגרסה הראשונה של ה-Schienenzeppelin שעליה מבוסס עיצובו. לימים צויד הקטר האמיתי במנוע דיזל לאחר בנייתו מחדש האחרונה.
  • הגם שאין לו מצמדים לציוד נייד, צעצועי "וודן ריילוויי" ו"טראקמאסטר" שלו כוללים מצמדים.

המסילה הצפון-מערבית
ביל ובןהארוויאמיליפרגוסארתורמרדוקמוֹלינווילרוזיויףביליסטנליהאנקפלורהויקטורצ'ארליבַּאש ודאשפרדיננדסקראףבלפורטרטימותימריוןגליןראייןרֶבֶּקהניהדיזלמייביסדרקדיזל 10ארי ובֶּרטסולטידניסדֶןדארטסידניפקסטוןנורמןפיליפהוגופליןוינסטוןסטפורד

מסילות אחרות
87546 ו-98462קטרי בית המלאכההקטרים הזריםהקטר הזרסוג 40ג'ינטי ופָּאגגרוטאות קטריםD199קינג ג'יימס הראשון87831020האחים של טוביאולד סטאק-אפ3112010751וילברטשש עשרהאלברט
ליידיספנסרהירוקונורקייטליןגטורסמסון (שמשון)ספלאטר (ספוטר) ודודג'
תיאולקסימרליןהוריקןפרנקי
לוגןסם
אשימהרג'יביוֹנג בַּאוֹויניקרלוסראולשייןאטייןפרידהג'ינהאקסלאיוואןהונג-מיינוּר ג'האןשנקרטאמיקהקוואקוּבוֹ
הקרונות של ספנסרהקרונות של קונורהקרונות של קייטליןברדפורדאן אן ויִין-לונגאוברי ואיידן