FANDOM

HenryCGIpromo4
הנרי

מספר: 3
דגם: LMS Stanier "Black 5" 4-6-0 עם טנדר פאולר, במקור הכלאה בין GNR Ivatt Class C1 ו-LNER Gresley Class A1/A3 4-6-0
מעצבים: סר טופהם האט הראשון וויליאם סטנייר
סידרו גלגלים: 4-6-0, במקור 4-6-2
הגעה לסודור: 1922

הנרי (באנגלית: Henry) הוא קטר תנועה מעורבת גדול מסוג 5MT של מסילת לונדון, מידלנד וסקוטלנד. צורתו של הנרי הייתה במקור הכלאה בין A1 ו-C1 אטלנטיק של GNR וביצועיו היו לא טובים, והוא נבנה מחדש בצורתו הנוכחית בשנת 1935. הנרי הוא קטר אדיב, אך לפעמים מסוגל להיות ממורמר ודאגן.

ביוגרפיה עריכה

הנרי נבנה בסביבות 1919, זאת באמצעות תוכניות אשר נגנבו מסר נייג'ל גריזלי. הנרי נבנה כמעין החלאה בין דגמי GNR/LNER Class A1 ו-GNR C1 Atlantic. למרות עיצובו הכושל, הוא נמכר לסר טופהם האט, שהיה נואש לקטר, ב-1922. הנרי גרם למפקח השמן הרבה בעיות כשהוא הגיע לראשונה לסודור. הנרי היה מנופח, שהה בתוך מנהרה, וסירב לצאת ממנה, בטענה כי הגשם היה הורס את צבעו. לאחר מספר ניסיונות כושלים להוציא אותו, הוא נכלא במנהרה עד שגורדון התקלקל במהלך הסעת הרכבת המהירה. משום שאדוארד לא יכל להזיז את הרכבת בכוחות עצמו, המפקח השמן הציע להוציא את הנרי מהמנהרה כדי לעזור. עם עזרתו של אדוארד, הוא והנרי החזירו את הרכבת בשלום.

פעם, הנרי נשלח כדי לפנות חסימה במנהרה, אך כשהוא נכנס, פיל דחף אותו החוצה. הפועלים נתנו לפיל קצת מים, אך הנרי הפחיד אותו, מה שגרם לו להתיז עליו מים. לאחר שגורדון וג'יימס סבלו מהשפלות משלהם, שלושת הקטרים הגדולים פתחו בשביתה. המפקח השמן לא הרשה את הדבר, ונעל אותם בסככה לימים רבים. אבל, הם שוחררו לאחר שהבטיחו לעבוד במרץ.

מערכותיו של הנרי התחילו להתקלקל, בשל פגמי עיצוב ומחלות מהן הוא סבל בתוך המנהרה. הנרי פיתח בעיות קיטור, עליהן הוא קיטר ללא הרף. אך, הוא מצא קצת אהדה, במיוחד כשזה גרם לו להתעקב. סוף סוף, המפקח השמן התחיל לחקור את הדבר. המסיק של הנרי סיפר לו על קניית פחם ולשי. כשהפחם הוולשי הגיע, התפקוד של הנרי השתפר בצורה משמעותית, עד כדי כך שהוא נעשה בר השוואה לגורדון.

הנרי המשיך לפעול על פחם ולשי, עד שנקלע לתאונה עם רכבת משא, בעודו מסיע את "הדג המעושן המעופף". הנרי נשלח למוסך קרו ב-1935, ונבנה מחדש בתור קטר מדגם 5MT של סטנייר. לאחר שובו, הוא גרם קנאה לגורדון. מאוחר יותר, הנרי לימד את גורדון וכמה ילדים לקח עם צפירה ועיטוש.

כשגורדון התחיל להיכנס לדיכאון, הנרי סתם הקניט אותו ואמר לו שהוא צריך ניקוי, וזה היה מרגש אותו. כדי לשמח את גורדון, המפקח השמן ביקש מאחיו של גורדון, פליינג סקוטסמן, לבוא לביקור בסודור. הנרי קינא בעובדה שהיה לאורח קרון עזר נוסף. דאק הציע להנרי שישה קרונות עזר. הנרי התרגש והסכים, אך בסוף נראה טיפשי כאשר הוא גילה שהם מלאים בבוצת דוד.

הנרי הצטייר כחובב טבע, והמקום האהוב עליו הוא היער. בשל אהבתו ליער, הוא עזר בשטילת עצים לאחר שסערה החריבה את היער, ואף עזר לפועלים לקצץ את העצים שהפריעו למסילה. לעתים, היו להנרי רגשות לעצים, והוא אף ניסה למנוע את הכריטה של עץ הברוש ו-"עץ המשאלות".

הנרי התגורר באי סודור להרבה שנים. הוא לא מוכן להיות בשום מקום אחר, ואוהב כל חלק מהאי. בדרך כלל הוא מחונך, אך לפעמים הוא יהיר ושווא. הוא אוהב להקניט את הקטרים הצעירים, כמו פיטר סם וג'יימס. הנרי חרוץ, והוא שואף להיות קטר מועיל ולגרום גאווה למפקח השמן.

אישיות עריכה

הנרי הוא קטר ארוך ומהיר בעל מראה גזעי. אך, כמו כל סוס גזעי, הוא נוטה להיות מתוח וקצת דאגן. לפני בנייתו מחדש, הנרי נאלץ להשתמש בפחם מיוחד כדי לתפקד בצורה תקנית.

מפרט טכני עריכה

בסיס עריכה

ההיסטוריה של הנרי יוצאת מן הכלל. הוא נבנה מתוכניות כושלות שנוצרו עבור דגם ה-A1 של סר נייג'ל גריזלי. התוכניות נגנבו מגריזלי על ידי חברה מתחרה. התוצאה הייתה הכלאה בין קטרי GNR A1 Pacific ו-GNR C1 Atlantic, עם סידור גלגלים 4-6-0. בגרסה זו, הנרי פיתח בעיות ביצועים בשל פגמי עיצוב, אשר נוצרו תוך כדי שהותו במנהרה. הנרי לא יכל לתפקד בצורה תקינה, ולא הצליח לצבור מספיק חום כדי להשיג רמת קיטור טובה. תיבת האש שלו היתה קטנה מדיי להפקת אש תקנית.

בעצה מהמסיק של הנרי, המפקח השמן הזמין פחם איכותי מויילס, מה שגרם לשיפור מהותי בביצועים של הנרי. כאשר הנרי סבל בתאונה מנזקים חמורים, הוא נשלח למוסך קרו, ושודרג לקטר 5MT "בלאק פייב" של סטנייר, עם סידור גלגלים 4-6-0.

צבע עריכה

כרגע, הנרי צבוע בצבע הירוק של המסילה הצפון-מערבית עם פסים אדומים וצהובים. המספר "3" צבוע על צדדי קרון העזר בצבע צהוב. במקור, היה הנרי צבוע בירוק LNER, אבל נצבע מחדש בכחול NWR עם פסים אדומים וצהובים בסוף הספר "שלושת קטרי הרכבת" ונשאר כך עד התחלת הספר "קטרים בעייתיים". ב-"הנרי והרכבת המהירה", הוא נצבע באדום כתמתם בתור שכבה תחתונה לפני שצבעו הירוק הרגיל הוסף.

טריוויה עריכה

  • הנרי הופיע בסדרת הרכבות יותר מכל קטר אחר, והופיע הן במרבית הספרים והן במרבית הסיפורים הבודדים.
  • בסיפור השנתי מ-1997, "זה חג שכולו שמח", התגלה כי שם הנהג של הנרי היה טד. אולם, בסיפור המגזין, "הנרי עוזר", הנהג של הנרי הוא אולד ביילי.
  • הדגם של אודרי של הנרי היה בעייתי בדיוק כמו עמיתו הבדיוני: הוא אף פעם לא עבד כמו שצריך. לבסוף, הדגם בוטל, אך לעולם לא הוחלף.
  • בעונה השבעה עשר, הנרי קיבל פנסים קדמיים ואחוריים קבועים.
  • משום מה, אף על פי שבעיית הפחם המיוחד של הנרי כבר תוקנה בסוף העונה הראשונה, נעשה שימוש חוזר בנטייה זו בעונות חדשות יותר. כנראה ב-"מלך המסילה" דבר זה הפסיק כשגורדון שאל את טובי אם הנרי שוב הזדקק לפחם מיוחד, וטובי הצהיר שהבעיה תוקנה "לפני הרבה שנים".
  • אף חברת צעצועים לא הפיקה דגם של הנרי במבנו המקורי.
  • המדבב מרטין שרמן אמר בראיון עם אתר המעריצים "האי סודור" שבמקור הוא נבחן כדי לדבב את הנרי, אך לא קיבל את תפקידו.

המסילה הצפון-מערבית
ביל ובןהארוויאמיליפרגוסארתורמרדוקמולינווילרוזיויףביליסטנליהאנקפלורהויקטורצ'ארליבאש ודאשפרדיננדסקראףבלפורטרטימותימריוןגליןראייןדיזלמייביסדרקדיזל 10ארי וברטסולטידניסדֶןדארטסידניפקסטוןנורמןפיליפפליןוינסטוןסטפורד