FANDOM

HenriettaCGIpromo
הנרייטה

סוג: קרון נוסעים מס'. 7 מהרכבת הקלה של ויסבק ואפוול
סידור גלגלים: 4 גלגלים

הנרייטה (באנגלית: Henrietta) היא קרון נוסעים נקבי הנוסעת עם טובי, ויקטוריה ואלזי. פרסי או דייזי לוקחים אותה בהיעדרו של טובי. אמילי לקחה את הנרייטה אף היא.

ביוגרפיה עריכה

הנרייטה עבדה עם טובי במסילה הישנה שלהם במזרח אנגליה. היא נהייתה מדוכאת כשאוטובוסים ומשאיות לקחו את עבודתה, וכשמסילתם נסגרה עקב חוסר נוסעים ומשאות, טובי סירב להשאירה מאחוריו. טובי לקח אותה איתו למסילה הצפון-מערבית. הוא אמר למפקח השמן שמנהל תחנה ברכבת הקלה רצה להשתמש בה בתור לול תרנגולות, אך המפקח השמן הסכים ש-"אי אפשר שזה יקרה".

בהתחלה, טובי והנרייטה הוקנטו על ידי ג'יימס בשל צבעם העלוב. אולם, טובי והנרייטה נצבעו מחדש לאחר מכן בתור פרס על עבודתם הקשה, וג'יימס הפסיק להקניט אותם לאחר שהתנגש במיכליות זפת והרס את צבעו. כשדייזי הגיעה לסודור, היא העליבה את אנני, קלרבל והנרייטה, כשהתגלה לה כי היא נאלצה להישאר באותה הסככה שבה הן היו. פרסי וטובי נאלצו לקחת אותן ולהישאר ערים לחצי הלילה בניסיון להרגיע את עצמם. בהמשך, הנרייטה שימשה כקרון הפרטי של המפקח השמן כשהקטרים יצאו למסילה האחרת.

לעתים קרובות, משמשת הנרייטה להסעת פועלי מחצבה הלוך ושוב ממחצבת אנופה. פעם, כמה פועלים נאלצו להידחק על המרפסת של הנרייטה. אולם, הדבר גרם לשוטר להודיע למנהל המחצבה על חוק אשר אסר על הובלת נוסעים על מרפסות של קרונות. הבעיה טופלה כאשר סר טופהם האט שיפץ קרון נקבי ישנה בשם ויקטוריה, על מנת לעזור לטובי ולהנרייטה. ביחד, הם הרכיבו את "הרכבת העתיקה של טובי".

בסדרת הטלוויזיה, תושבי הכפר העמיסו אותה בפחי צבע ומתנות לכבוד הקטרים בתור אות תודה על עבודתם הקשה בשלג. במהלך סופת שלג, הנרייטה הרשתה לכבשים של האיקר מקול להתחמם בתוכה עד שהשלג הופשר. כעבור זמן מה לאחר מכן, טובי והנרייטה השתתפו בשיירת החשמליות של גרייט ווטרטון, לצד פלורה.

בעונה השמונה עשרה, הנרייטה עזרה לטובי להתגבר על פחדו מצומת נאפפורד ותומס נאלץ להסיע אותה כשסמסון לקח בטעות את קרונות הרכבת המהירה, כי גורדון נאלץ לקחת את אנני וקלרבל.

אישיות עריכה

הנרייטה היא קרון הנוסעים הנאמן של טובי. היא אוהבת להיות מלאה בנוסעים ולהסיע אותם למסעות. היא לא אוהבת להיפרד מטובי, אף על פי שרק לעתים נדירות היא מסיעה כמות נוסעים מלאה. טובי אוהב את הנרייטה ותמיד לוקח אותה איתו, כי לדבריו "היא עשוייה להביא תועלת יום אחד".

מפרט טכני עריכה

בסיס עריכה

הנרייטה מבוססת על קרון נוסעים בעל ארבעה גלגלים מהרכבת הקלה של ויסבק ואפוול.

צבע עריכה

ב-"סדרת הרכבות", צבועה הנרייטה בצבע חום עם לוחיות בלמי רתיעה אדומות. בסדרת הטלוויזיה, היא צבועה בצבע חום-כתום עם מדרך שחור ועם לוחיות אדומות.

טריוויה עריכה

  • הנרייטה אוירה עם פנים על הדלת בספר "תומס וויקטורייה" ב-"סדרת הרכבות", ובסדרת הטלוויזיה מחליפים פניה את הדלת ואת חלק מחלונותיה החל מהעונה השמונה עשרה. שני המעקות הקדמיים האנכיים הוסרו אף הם, וצורת חלונותיה שנותרו מאחור השתנתה.
  • אף שלא היו לה פנים עד לעונה השמונה עשרה, הייתה הנרייטה בעלת יכולת דיבור בעונות הראשונה והשנייה.

המסילה הצפון מערבית - ציוד רכבות נייד
אנני וקלרבלהנרייטהאלזיטודאיזבל ודולסיאליס ומירבלS.C. ראפיפרד פלהייריקטיויקטוריהקרונות טורדניים • "הדג המעושן המעופף" • קרון הבילום הנוקמנימפזר הרבדקרונות הקרקסקרונות בקרקרונות קאוליניטרכבת החילוץקרונות בילום
אולד סלואו קואוץ'רוקיהקטורקרונות דוארמכונת השלג של גורדוןמנוע הסילוןקרונות הנוסעים של אמיליהקרונות של ג'יימסהקרונות של תומסהקרונות המיוחדים של גורדוןהקליופההקרונות של סטיבןקרונות אקספרסהרכבת המלכותיתקרונות ישניםהעגלה הידניתמיכליות חלבקרונות מלחמיכליות זפתקרונות מסילות שלוחהקרונות צמחיםמיכליות דלקקרונות מיוחדיםמיכליות שמןקרונות הזיקוקים מיכליות קרםמיכליות ריבהמיכליות פטלמיכלית הטופיקרונות החלקהג'ודי וג'רום