FANDOM

IsraeliEngine

ערך זה עוסק במוצר אחד או יותר שטרם או מעולם לא ראו אור בישראל (לעת עתה), או כאלה שדבר קיומם בגרסה מקומית אינו ידוע בוודאות. אי לכך, שמות, ציטוטים או מידע נוסף בגרסה העברית הרשמית מן הסתם לא יתאמו בדיוק את המידע המופיע להלן.

ערך זה עוסק בספר ב-"סדרת הרכבות". ייתכן שהתכוונתם לקטר הקיטור.

HenrytheGreenEngine2015Cover
הנרי הקטר הירוק
Henry the Green Engine
מאת

הכומר וילברט אודרי

איורים

קלרנס רג'ינלד דאלבי

שנת הוצאה

1951 עד היום

הוצאה

אדמונד וורד
הוצאת אגמונט

הספר הקודם

קטרים בעייתיים

הספר הבא

טובי
קטר הטראם

הנרי הקטר הירוק (באנגלית: Henry the Green Engine) הוא הספר השישי ב-"סדרת הרכבות".

הקדמה עריכה

חברים יקרים,
להלן בשורות נוספות מהאזור. לכל הקטרים יש עכשיו מספרים וגם שמות; אתם תראו אותם בתמונות. המספרים כדלהלן: תומס 1, אדוארד 2, הנרי 3, גורדון 4, ג'יימס 5, פרסי 6.

אני משער שריחמתם על הנרי, שלעתים קרובות היה חולה ולא מסוגל היה לעבוד. הוא גרם לסר טופהם האט לדאגה רבה. כעת, להנרי מבנה גוף חדש, והוא מוכן לכל. סיפורים אלה מספרים לכם על כל העניין.
המחבר (תרגום חופשי)

סיפורים עריכה

פחם עריכה

הנרי מרגיש חולה, והמפקח השמן חושש כי ייאלצו להחליפו במידה ולא ניתן יהיה למצוא ריפוי. המסיק של הנרי אומר למפקח השמן שתיבת האש של הנרי קטנה מדי ואינה מסוגלת להפיק מספיק קיטור. המפקח השמן מארגן ייבוא של פחם ולשי עבור הנרי, ומהרגע שהוא מתחיל להשתמש בו, מרגיש הנרי טוב יותר.

הדג המעושן המעופף עריכה

לעתים קרובות, עוגנות ספינות דיג בטידמת' ושולחות את דגיהן למכירה ברכבת המכונה "הדג המעושן המעופף". מגיע תורו של הנרי לקחת את הרכבת. הנרי מתקדם בקצב סביר, אבל סימנור שגוי מעלה אותו על מסלול התנגשות עם רכבת משא. לאחר התאונה, נשלח הנרי למוסך שבקרו וחוזר טוב יותר מאי פעם, וכבר אינו זקוק לפחם ולשי.

הצופר של גורדון עריכה

גורדון מקנא בהנרי על שהוא נבנה מחדש, ומתלונן על כך שהנרי צופר יותר מדי. ביום למחרת, נתקע צופר הקיטור של גורדון וממשיך לפלוט יללה רועשת. גורדון עוזב את רכבתו, ושני שרברבים תוקעים את שסתום הצופר בחזרה במקומו, אבל הנרי לא שוכח מהתקרית ומתגרה בגורדון.

פרסי והמכנסיים עריכה

בוקר קר אחד, מתלונן פרסי כי הוא רוצה צעיף. כשהוא ניגש להעתיק כמה קרונות, הוא מגיע אל הרציף כל כך בשקט עד שהוא דורס עגלה, ומפזר מטען בכל מקום. המפקח השמן הזועם מסיר את מגבעתו ממוט התאורה של פרסי, ושולח את פרסי משם כשאחד מזוגות מכנסיו כרוך סביב ארובתו של פרסי!

העיטוש של הנרי עריכה

הנרי נהנה מעצמו באזור הכפרי, כשלפתע סוקלים אותו כמה נערים טיפשים באבנים מגשר. אנשי הצוות שלו מתכננים תוכנית להתנקם בהם, ובדרך חזרה, הם סותמים את המעשנה של הנרי כדי שיעיף עשן ואפר על הנערים.

דמויות עריכה

טריוויה עריכה

  • "פרסי והמכנסיים":
  • היה עיבוד לסיפור מתוך "הרכבות שאהבנו" (The Trains We Loved) מאת ק. המילטון אליס.
  • הכיל הכי פחות איורים מכל סיפורי "סדרת הרכבות" - ארבעה.
  • הושרא מאירוע שהתרחש בתחנת רכבת בסליסבורי, וילטשייר, אנגליה.
  • במהדורות מוקדמות של ספר זה, תוארו הנערים כ-"שחורים ככושים" לאחר שהנרי התעטש עליהם. הדבר גרם למחלוקת כל כך גדולה שהיא דווחה בעיתונות הלאומית האנגלייה ב-1972. הכומר וילברט אודרי התנצל על הערתו הפוגענית, ושינה את המשפט ל-"שחורים כפיח" עבור המהדורות מאוחרות יותר.
  • זהו הספר היחיד ב-"סדרת הרכבות" שהכיל חמישה סיפורים.
  • באיור החמישי של "פחם", ניתן לראות פרסומות לספרים "שלושת קטרי הרכבת" ו-"ג'יימס הקטר האדום"; באיור השלישי של "פרסי והמכנסיים", ניתן לראות ברקע אוטובוס קומותיים כחול ועליו מודעה לספר "קטרים בעייתיים".
  • זוהי הפעם הראשונה שבה כל הקטרים נושאים מספרים. תומס היה היחיד שנשא מספר לפני כן.
  • זהו המקרה הראשון שבו סר טופהם האט נקרא כך, במקום בכינויו "המפקח השמן".
  • על אף שספר זה עוסק בהנרי, שניים מהסיפורים מתמקדים בעיקר בגורדון ובפרסי בהתאמה.
  • סביר ביותר שהתאונה ב-"הדג המעושן המעופף" התבססה על אירוע אמיתי שהתרחש ב-1876 באבוטס ריפטון שבהנטינגדונשייר (כיום בקיימברידג'שייר), אנגליה.

שגיאות עריכה

  • למשך שני הסיפורים הראשונים, גלגליו האחוריים של הנרי נעלמים ומופיעים מחדש באיורים.
  • באיור החמישי של "העיטוש של הנרי", לג'יימס יש גלגלים אדומים, בדומה לקטר האדום שנראה ב-"שלושת קטרי הרכבת".
  • במארז השנה ה-70, מראה העטיפה איור מתוך "שלושת קטרי הרכבת".

גלריה עריכה