FANDOM

NewSeriesTitleCard

רצף כותרות הפתיחה (העונה השמינית-העונה העשירית)

המונח "הסדרה החדשה" (מאנגלית: New Series) משמש לתאר את העונות של "תומס הקטר וחברים" שהופקו על ידי היט אנטרטיינמנט בין השנים 2004 ו-2008. העונה השמינית חידשה את הסדרה בדרכים רבות: עם רצף הכותרות החדש הגיעה גם נעימת נושא חדשה על בסיס הלחן של השיר "מסדר הקטרים"; הסדרה הציגה דגמים חדשים בעלי צביעה אחרת והבעות פנים חדשות, שיטות צילום דינמיות יותר ומעברונים מונפשים של הקטרים. הפרקים נהיו ארוכים יותר, והם ארכו שבע דקות וחצי. לעתים קרובות בתקופת שידורי הסדרה בטלוויזיה היא פוצלה לרצועות באורך שלושים דקות שהכילו שלושה פרקים, חידות חינוכיות ושירים, ואת השיר "מסדר הקטרים" בסופן.

הסדרה החדשה היוותה שינוי מהותי מהסדרה הקלאסית, ולעתים היו בה עלילות ממוחזרות, למשל שהנרי הצטרך שוב להשתמש בפחם "מיוחד", ושהקטרים מסוגלים לכאורה לנוע בהיעדר צוותיהם, בדומה לסרט "תומס ומסילת הקסמים". בנוסף הוצגו יותר דמויות נשיות, מאחר שהסדרה הקלאסית ספגה ביקורות שליליות על רקע המחסור בהן.

העונה השמינית

העונה השמינית של סדרת הטלוויזיה שודרה בַּממלכה המאוחדת ובארצות הברית בשנת 2004. הסדרה סופרה על ידי מייקל אנג'ליס בַּממלכה המאוחדת ומייקל ברנדון בארצות הברית.

בניגוד לעונות הקודמות ששודרו בישראל בערוץ הופ!, עונה זו שודרה בַּטלוויזיה החינוכית (ערוץ 23). הסדרה דובבה לעברית באולפני תומיתות בהשתתפות רון דרויאן, ולימים שודרה בערוץ JimJam הישראלי בהשתתפות ניר רון בַּדיבוב העברי.

הדגשים:

  • העונה הראשונה שהופקה על ידי "היט אנטרטיינמנט", והראשונה בבימויו של סיימון ספנסר.
  • העונה הראשונה שלא הציגה דמויות לא-אנושיות חדשות כלשהן.
  • העונה הראשונה שבה הופיעו רצף הכותרות ונעימת הנושא החדשים.
  • העונה הראשונה שבה השתתף סם בארלו כמנהל סיפורים.
  • קרוליין מופיעה לראשונה מאז העונה החמישית.
  • העונה הראשונה ששודרה בישראל בַּטלוויזיה החינוכית.
  • העונה הראשונה שסופרה בעברית על ידי רון דרויאן.

"קִראו לכל הקטרים!"

קִראו לכל הקטרים! (באנגלית: !Calling All Engines; נקרא תומס מיישב מחלוקות בערוץ JimJam הישראלי) הוא הספיישל הראשון של "תומס הקטר וחברים". הספיישל יצא בשנת 2005 בַּממלכה המאוחדת ובארצות הברית, בקריינות של מייקל אנג'ליס ושל מייקל ברנדון בהתאמה. ניר רון סיפר את הספיישל בעברית בערוץ JimJam.

הדגשים:

העונה התשיעית

העונה התשיעית של סדרת הטלוויזיה שודרה בַּממלכה המאוחדת ובארצות הברית בשנת 2005. הסדרה סופרה על ידי מייקל אנג'ליס בַּממלכה המאוחדת, מייקל ברנדון בארצות הברית, רון דרויאן (חינוכית) וניר רון (JimJam) בישראל.

דמויות שהוצגו לראשונה:

הדגשים:

  • עונתה הראשונה של שרון מילר כעורכת תסריטים.
  • העונה הראשונה שבה תומס הופיע בכל אחד מהפרקים. עם זאת הוא דיבר רק בחלק מהם.

העונה העשירית

העונה העשירית של סדרת הטלוויזיה שודרה בַּממלכה המאוחדת ובארצות הברית בשנת 2006. הסדרה סופרה על ידי מייקל אנג'ליס בַּממלכה המאוחדת, מייקל ברנדון בארצות הברית, רון דרויאן (חינוכית) וניר רון (JimJam) בישראל.

דמויות שהוצגו לראשונה:

  • רוזי - קטר מיכלים נקבי בצבע לבנדר
  • פרדי - קטר מסילה צרה ותיק
  • רוקי - מנוף מסילתי ענק
  • ג'רמי - מטוס סילון
  • האדמירל - איש המוקסם מאוצרות
  • אליס - ילדה קטנה שגרה בחוות היי (לא מדברת)
  • "דאסטי" דייב - טוחן המנהל טחנת קמח

דמויות שהוחזרו:

  • דאק (הופעת קמע בקליפ לשיר)
  • סר הנדל

הדגשים:

העונה האחת עשרה

העונה האחת עשרה של סדרת הטלוויזיה שודרה בַּממלכה המאוחדת ובארצות הברית בשנת 2007. הסדרה סופרה על ידי מייקל אנג'ליס בַּממלכה המאוחדת, מייקל ברנדון בארצות הברית, רון דרויאן (חינוכית) וניר רון (JimJam) בישראל.

דמויות שהוצגו לראשונה:

  • ויף - קטר המשמש לפינוי אשפה
  • בילי - קטר מיכלים כתום ומלא חיים
  • הקטור - קרון תפזורת גדול להובלת פחם
  • מדג' - משאית תלת-גלגלית

דמויות שהוחזרו:

  • דונלד ודאגלס

הדגשים:

"התגלית הגדולה"

התגלית הגדולה (באנגלית: The Great Discovery; נקרא התגלית המופלאה בערוץ JimJam הישראלי) הוא ספיישל שיצא ישירות ל-DVD. הספיישל יצא בסתיו שנת 2008 בַּממלכה המאוחדת ובארצות הברית.

דמויות שהוצגו לראשונה:

  • סטנלי - קטר מיכלים חזק בצבע כסף

הדגשים:

העונה השתים עשרה

כחלק מתקופת מעבר, בעונה השתים עשרה הוכנסו פנים ודמויות שנוצרו בהנפשה ממוחשבת לתוך הסביבה המצולמת של העונות הקודמות. כעת יכלו הדמויות להביע מגוון הבעות פנים חדשות ופיותיהן זזו בהתאם לקולו של המספר בעת דיבור, כאשר ההבדל בין דיבור לחשיבה נעשה ברור יותר. בני אדם, בעלי חיים ודמויות מסוימות אחרות הוחלפו בדגמים ממוחשבים לחלוטין.

שינוי זה התאפשר בעזרת הנפשת לכידת תנועה (motion-capture animation). כשפניה של דמות אמורים היו לנוע ביחד איתה, הפנים היצוקים מהעונות הקודמות הוחלפו במטרות שאליהן המחשב יכול היה להצמיד פנים מונפשים בעריכה. ההנפשה בעבור תכונה זו ולעונות הבאות נעשתה באולפני ניטרוגן שבקנדה.

בעונה זו חזרו דמויות ישנות ואהובות כגון דאק, אוליבר, טוד וסְטֶפּני.

דמויות שהוצגו לראשונה:

הדגשות:

  • העונה הראשונה שהכילה עשרים פרקים בלבד.
  • העונה הראשונה שבה שימשה הנפשה ממוחשבת.
  • העונה האחרונה שבה שימשו דגמים מצולמים ופנים יצוקים.
  • העונה האחרונה שבה המספר דיבב גם את הדמויות.
  • עם זאת, כשהעונות השלוש עשרה והארבע עשרה דובבו לעברית, המספר עדיין דיבב גם את הדמויות, שלא כמו באנגלית וברוב השפות האחרות.
  • מפעם לפעם, עדיין ניתן היה לראות ברקע פנים יצוקים ללא הנפשה.

רצף הכותרות

הכותרות אורכות שלושים שניות, ובאנגלית מוצגים הקרדיטים העיקריים על הפרק.

ברצף הכותרות עוברים תומס, אנני וקלרבל ליד טחנת הרוח, מעבר לטחנת המים ומתחת לגשר הכביש עם תא האיתות.

צוות ההפקה המופיע בקרדיטים (בתרגום חופשי לעברית):

בסוף כל פרק מופיע שיר "מסדר הקטרים", ואחריו הקרדיטים הסופיים עם תומס ליד טחנת הרוח, מביט לעבר הקרדיטים.

העונה השמינית-העונה העשירית

העונה האחת עשרה

רצף "האי סודור"

לאחר רצף הכותרות מופיע מבט על האי סודור כשהמספר מתאר אותו, ורואים את תומס נוסע לאורך המסילה ומברך את פני הצופים אל האי.

ברצף זה נכנסים תומס, אנני וקלרבל לתוך מנהרה ויוצאים ממנה כשגורדון וג'יימס נוסעים על חלקה העליון והרולד טס מעליהם. בצילום האחרון מתקרב תומס לגשר רכבת העובר מעל למסילות שבצידן אמת מים כשהוא עובר ליד טובי וטרבור, ואמילי, פרסי ואדוארד עוברים על הגשר.

העונה השמינית-העונה העשירית

העונה האחת עשרה-העונה השתים עשרה

קרדיטים סופיים

ראו גם