FANDOM

ערך זה עוסק במסוק. ייתכן שהתכוונתם לשיר מהעונה החמישית או למלך הסודורי.

"אמנם יש לו זרועות מסתחררות במקום גלגלים, אבל נדמה שהוא מבין בדיוק מה קטר צריך!"
דאק, "כולם בים", העונה השלישית (תרגום חופשי)

MainHaroldCGI
הרולד

הרולד (באנגלית: Harold) הוא מסוק המסייר בתחומי האי סודור בחיפוש אחר מצבי חירום. הרולד הוא חבר בצוות החיפוש וההצלה של סודור ומוטס על ידי שני טייסים.

ביוגרפיה

כשהרולד פגש לראשונה את פרסי, הוא הצהיר כי רכבות היו "איטיות ומיושנות", אבל שינה את דעתו לאחר שפרסי ניצח בתחרות נגדו. כשבלמיו של תומס התקלקלו כשהעלה נוסעים בתחנה, הרולד רדף אחריו עם פקח קטרים. בחג המולד באותה השנה הטיס הרולד את סנטה קלאוס לאירוע החג בתחנת הרכבת טידמת'. לימים השליך הרולד שתייה חמה לנהג ולמסיק של פרסי כשהם היו תקועים בנהר, והתיידד עם דאק לאחר שהציל מלח פצוע.

הרולד שוכן בשדה התעופה טורירק (בשדה דראיו בסדרת הטלוויזיה) בסמוך לקו השלוחה של תומס. הוא פוקח את עיניו מעל סודור במקרי חירום וממהר לחלץ כל אדם במצוקה.

נכון לספיישל "הצלה מהאי מיסטי", הרולד הוא חבר בצוות החיפוש וההצלה של סודור ומאוחסן בהאנגר משל עצמו במרכז ההצלה. מאז שהצטרף לצוות לקח חלק בחיפוש אחר תומס כשהשני הלך לאיבוד, הציל את בֶּרטי מפני "גשר נד-נד" ועזר להשיב פיל שנמלט מפארק החיות. פעם נתקעו המדחפים של הרולד, ותומס ודאק הובילו אותו למרכז החיפוש וההצלה.

אישיות

הרולד מדבר בניב המזכיר דיבור של טייס בחיל האוויר המלכותי, ומשתמש במילים כגון "אשף" ו"בחור ותיק".

הרולד נוטה ליהירות קלה, בטענה כי "רכבות הן איטיות", אך לבסוף תמיד מקבל את עונשו.

מפרט טכני

אב טיפוס

הרולד מבוסס על מסוק סיקורסקי S-55 (מוכר גם כסיקורסקי H-19 צ'יקאסו), שנבנה בממלכה המאוחדת בשם "ווסטלנד ווירלווינד" (Westland Whirlwind). שלא כמו לאב הטיפוס שלו, להרולד יש מצופים. כ-70 מסוקים מסדרה זו קיימים עד היום בצורה כזו או אחרת.

צביעה

הרולד צבוע לבן עם פסים אדומים. שמו מתנוסס על צדדיו בכתב אדום, בסמוך לזנבו.

טריוויה

  • בעונה השנייה שימש דיסק שקוף ליצירת המדחפים של הרולד בעת טיסה.
  • במהלך העונות השלישית והחמישית, המדחפים של הרולד היו רופפים במעט.
  • הדגם של הרולד בסדרת הטלוויזיה המצולמת לא הכיל מנגנון עיניים עד העונה העשירית.
  • בעונה השתים עשרה היה הרולד הדמות הלא אנושית היחידה שנוצרה כולה בהנפשה ממוחשבת.
  • בעונות הראשונות, הרולד היה נושא עמו זרקור מעת לעת, למשל בפרקים "בריחה", "תומס ועץ חג המולד החסר", ו"תומס, פרסי ורכבת הדואר". החל מהעונה השמינית, הזרקור הוא תוספת קבועה.
  • בסדרת הטלוויזיה, להרולד מעולם לא היו גבות.
  • הרולד נקרא "הרברט" בדיבוב הצרפתי של הסדרה הקלאסית.

כלי רכב אחרים
כלי טיס: הרולדטייגר מות'ג'רמיאמרסוןאַיִילָהG-HEWIהמטוס הדו-כנפימטוסיםהכדור הפורח
כלי שיט: בולסטרודקפטןסקיףרוקסטארלוסינדהסודור לייןהאונייה היפניתלייקסיידר 3מעבורת פולטןאוניות שוטטותספינת הפיראטים של קפטן קאלסהיאכטה של ראש העירייהמעבורת הרכבת
עגורנים: ביג מיקיקרנקיקוליןאווןמריקרג'ברספורדקארליהעגורן הטנזניאול ויזיהִי-הוֹהפי הוק
מרכז החיפוש וההצלה סודור
הרולדבוץ'רוקיקפטןבלפלין