FANDOM

ערך זה עוסק במסוק. ייתכן שהתכוונתם לשיר מהעונה החמישית או למלך הסודורי.

"אמנם יש לו זרועות מסתחררות במקום גלגלים, אבל נדמה שהוא מבין בדיוק מה קטר צריך!"
דאק, "כולם בָּיָם", העונה השלישית (תרגום חופשי)

CGIHarold
הרולד

הרולד (באנגלית: Harold) הוא מסוק המסייר בתחומי האי סודור בחיפוש אחר מצבי חירום. הרולד הוא חבר בצוות החיפוש וההצלה של סודור, ומופעל על ידי שני טייסים.

ביוגרפיה

כשפגש הרולד לראשונה את פרסי, הוא הצהיר כי רכבות היו "איטיות ומיושנות", אבל שינה את דעתו לאחר שפרסי ניצח בתחרות נגדו. כשהתקלקלו בלמיו של תומס כשהוא העלה נוסעים בתחנה, הרולד רדף אחריו עם פקח קטרים. בחג המולד באותה השנה הטיס הרולד את סנטה קלאוס לאירוע החג בתחנת הרכבת טידמת'. לימים השליך הרולד שתייה חמה לנהג ולמסיק של פרסי כשהם היו תקועים בנהר, והתיידד עם דאק לאחר שהציל מלח פצוע.

הרולד שוכן בשדה התעופה טורירק (בשדה דראיו בסדרת הטלוויזיה) בסמוך לקו השלוחה של תומס. הוא פוקח את עיניו מעל סודור במקרי חירום וממהר לחלץ כל אדם במצוקה.

נכון לספיישל "הצלה מהאי מיסטי", הרולד הוא חבר בצוות החיפוש וההצלה של סודור ומאוחסן בהאנגר משל עצמו במרכז ההצלה. מאז שהצטרף לצוות לקח חלק בחיפוש אחר תומס כשהשני הלך לאיבוד, הציל את בֶּרטי מפני "גשר נד-נד" ועזר להשיב פיל שנמלט מפארק החיות. פעם נתקעו המדחפים של הרולד, ותומס ודאק הובילו אותו למרכז החיפוש וההצלה.

אישיות

הרולד מדבר בניב המזכיר כזה של טייס בחיל האוויר המלכותי, ומשתמש במילים כגון "אשף" ו-"בחור ותיק".

הרולד נוטה ליהירות קלה, בטענה כי "רכבות הן איטיות", אך לבסוף תמיד מקבל את עונשו.

מפרט טכני

בסיס

הרולד מבוסס על מסוק S-55 מתוצרת "סיקורסקי", שנבנה בממלכה המאוחדת בשם "סופת וסטלנד". שלא כמו אב הטיפוס שלו, להרולד יש מצופים. כ-70 מסוקים מסוג זה קיימים עד היום בצורה כזו או אחרת.

צבע

הרולד צבוע לבן עם פסים אדומים. שמו מתנוסס על צדדיו בכתב אדום, בסמוך לזנבו.

טריוויה

  • בעונה השנייה שימש דיסק שקוף ליצירת המדחפים של הרולד בעת טיסה.
  • במהלך העונות השלישית והחמישית, המדחפים של הרולד היו רופפים במעט.
  • הדגם של הרולד ששימש בסדרות הטלוויזיה המצולמות לא הכיל מנגנון עיניים זזות עד לעונה העשירית.
  • בעונה השתים עשרה היה הרולד הדמות הלא אנושית היחידה שנוצרה כולה בהנפשה ממוחשבת.
  • בעונות הראשונות, הרולד היה נושא עמו זרקור מעת לעת, למשל בפרקים "הבריחה", "תומס ועץ החג החסר", ו-"תומס, פרסי ורכבת הדואר". החל מהעונה השמינית, הזרקור הוא תוספת קבועה.
  • בסדרת הטלוויזיה, להרולד מעולם לא היו גבות.
  • הרולד נקרא "הרברט" בדיבוב הצרפתי של הסדרה הקלאסית.

כלי רכב אחרים
כלי טיס: הרולדטייגר מות'ג'רמיהמטוסה האוסטרליתהמטוס הזכריG-HEWIהמטוס הדו-כנפימטוסיםהכדור הפורח
כלי שיט: בולסטרודקפטןסקיףרוקסטארלוסינדהסודור לייןלייקסיידר IIIמעבורת פולטןספינות קיטור נודדותמרמיידספינת הפיראטים של קפטן קאלסיאכטת ראש העירייהמעבורת הקטרים
עגורנים: ביג מיקיקרנקיקוליןאווןמריקרג'ברספורדקארליהעגורן האפריקאיאול ויזיהי-הוהפי הוק
מרכז החיפוש וההצלה של סודור
הרולדבוץ'רוקיקפטןבלפלין