FANDOM

IsraeliEngine

ערך זה עוסק בְּמוצר/ים שמעולם לא תורגמו לעברית (לפחות לא לעת עתה), או שגרסה עברית (רשמית) קיימת אבל טרם נמצא מידע. אי לכך, הערך עשוי שלא לשקף את הגרסה הרשמית במדויק, במידה שקיימת.

"מהו סנטה קלאוס?"
"סנטה קלאוס הוא מישהו שמשליך מתנות דרך ארובות בחג המולד."
"מעניין אם..."
"לא! ארובות של בתים, פרסי, לא של קטרים!"
— פרסי ותומס מדברים על סנטה קלאוס בַּגרסה הבריטית (תרגום חופשי)

ThomasandPercy'sChristmasAdventure33
הרפתקת חג המולד של תומס ופרסי
Thomas and Percy's
Christmas/Mountain Adventure
בימוי

דייוויד מיטון

הפקה

בריט אולקרופט
דייוויד מיטון

תסריט

אנדרו ברנר (מקור)
בריט אולקרופט
דייוויד מיטון (אדפטציה)

קריינות

מייקל אנג'ליס (הממלכה המאוחדת)
ג'ורג' קרלין (ארצות הברית)

תאריך שידור

14 ביולי
1992 (הממלכה המאוחדת)
6 באוקטובר
1992 (יפן)
7 במאי
1993 (ארצות הברית)
20 בדצמבר
1993 (אוסטרליה)
13 בינואר
1998 (גרמניה)
19 במאי
2008 (הונגריה)

הפרק הקודם

פרסי, ג'יימס והיום הפורה

הפרק הבא

סבא (ע' 4)

הרפתקת חג המולד של תומס ופרסי (בבריטניה: Thomas & Percy's Christmas Adventure ובארצות הברית: Thomas & Percy's Mountain Adventure, מילולית: "ההרפתקה ההררית של תומס ופרסי") הוא הפרק העשרים ושישה והאחרון של העונה השלישית.

עלילה

תומס יוצא לעיירת אולפסטד הקטנה בְּמטרה לקדם את פני המבקרים. בוקר אחד בְּחודש דצמבר מכריז תומס שחג המולד קָרֵב ומבטיח להביא להם שלל חבילות. אלא שאותו הלילה מגיעה סופת שלגים מוקדם מהרגיל ולתומס מצורף קרון דואר נוסף. פרסי עצוב שהוא אינו יכול לעזור, אך הזדמנותו מגיעה כשתומס נאלץ לתת לפרסי את עבודתו על חשבון משימה אחרת. תומס אינו מרוצה מהשינוי, אבל פרסי מאושר והוא יוצא לדרכו.

בדרכו של פרסי לַכפר הוא נעצר על ידי איש. האיש מסביר שהכפר מכוסה בְּשלג כבד. תומס ופרסי עובדים בצוותא כדי להציל את התושבים, והרולד וטֶרֶנס מצטרפים אליהם; טֶרֶנס מפנה את השלג וצוותו של הרולד משליך אליהם מוצרי מזון. תושבי הכפר קוראים לַצוות "הסנטה קלאוס הטוב ביותר שהיה בַּכפר אי פעם", דבר המבלבל את פרסי. תומס מסביר שסנטה הוא איש המחלק מתנות בכך שהוא משליך אותן דרך ארובות. פרסי מסתכל על ארובתו ותומס מבהיר את הבלבול בין סוגי הארובות. אחר כך נזכר תומס שפרסי שכח את חבילותיו בִּמסילה צדדית.

אותו הלילה אוספים טובי והנרייטה דליי צבע וחבילות ומתגנבים לתוך המגרש. כשהקטרים מתעוררים הם מופתעים לראות כי המחסן מקושט בְּחבילות. כולם מסכימים כי זהו חג המולד הטוב ביותר שהם חגגו מימיהם.

תומס יוצא לעיירת אולפסטד הקטנה בְּמטרה לקדם את פני המבקרים. יום אחד מכריז תומס שחג ההודיה קָרֵב ומבטיח להביא להם שלל חבילות. אלא שאותו הלילה מגיעה סופת שלגים מוקדם מהרגיל ולתומס מצורף קרון דואר נוסף. פרסי עצוב שהוא אינו יכול לעזור, אך הזדמנותו מגיעה כשתומס נאלץ לתת לפרסי את עבודתו על חשבון משימה אחרת. תומס אינו מרוצה מהשינוי, אבל פרסי מאושר והוא יוצא לדרכו.

בדרכו של פרסי לַכפר הוא נעצר על ידי איש. האיש מסביר שהכפר מכוסה בְּשלג כבד. תומס ופרסי עובדים בצוותא כדי להציל את התושבים, והרולד וטֶרֶנס מצטרפים אליהם; טֶרֶנס מפנה את השלג והרולד מספק את המצרכים לְארוחת ההודיה שלהם לַערב. אחר כך נזכר תומס שפרסי שכח את חבילותיו בִּמסילה צדדית.

אותו לילה אוספים טובי והנרייטה דליי צבע וחבילות ומתגנבים לתוך המגרש. כשהקטרים מתעוררים הם מופתעים לראות כי המחסן מקושט בְּחבילות. כולם מסכימים כי זהו חג ההודיה הטוב ביותר שהם חגגו מימיהם.

דמויות

מקומות

טריוויה

  • נעשה שימוש בְּקטע ארכיון מהפרק "כולם בַּיָם".
  • פרק זה עבר עריכה מקיפה במיוחד לשידורו במסגרת "תחנת זמן נוצץ" על מנת להסיר את כל האזכורים לחג המולד ולהחליפם בִּאזכורים לחג ההודיה (Thanksgiving). זאת משום שהפרק של "תחנת זמן נוצץ" שבמסגרתו הוא שודר ("המסיבה של בילי") היה פרק בְּנושא חג ההודיה. כמו כן, הסצינה שבה פרסי שאל את תומס מיהו סנטה קלאוס הוסרה לחלוטין מהגרסה האמריקאית.
  • עקב כך, הגרסה האמריקאית היא הפרק הקצר ביותר בְּתולדות הסדרה עד כה.
  • הגרסה האמריקאית היא פרק הסיום הראשון שאינו עוסק בחג המולד.
  • סצינה גנוזה המראה את תומס עובר ליד טחנת הרוח שימשה מאוחר יותר בִּפתיח העונה השישית.
  • בְּפרק זה הופיע נמל ארלסבורג בַּפעם האחרונה עד הספיישל "אגדת סודור של האוצר האבוד".
  • פרק זה שודר באוסטרליה בגרסתו הבריטית בַּפעם האחרונה בערב חג המולד 2003 ברשת ABC.
  • פרק זה היה האחרון ששודר ברשת CiTV עד הפרק "קרנקי חסר השינה" ב-6 בינואר 2003.
  • פרק זה היה האחרון שסופר על ידי רדובן ואצוליק בצ'כיה.

שגיאות

  • הרולד משליך את החבילות מבלי שהן מחוברות לְמצנחים, ועל כן חלק מהן נחבטות בַּאנשים לאחר שהן נופלות ארצה.
  • מאחר שהסצינה שבה פרסי שואל את תומס מיהו סנטה קלאוס הוסרה מהגרסה האמריקאית, המוזיקה והאפקטים הקוליים שלאחר מקומה של הסצינה אינם מסונכרנים.
  • סצינה גנוזה שנכללה בִּקליפ השיר "טובי" מראה כי המסילות שבַּמחסן נגמרות מול הקטרים.
  • צילומי החוץ של מחסן הקטרים טידמת' מראים את ששת המקומות הרגילים, אך בְּצילומי הפנים נראות אחת עשרה מסילות.
  • בְּמשך מרבית הפרק חסר אחד ממוטות התאורה של פרסי.
  • בַּתקריב על אַתָּת הערפל משתקף האולפן בְּפנסו.
  • בַּדיבוב היפני, דאגלס מוזכר אך מדובר בדונלד.
  • כשג'יימס דוחף את קרונות הזפת, נדמה שאין לו פָּנִים.

גלריה