FANDOM

MainWhiffCGI
ויף

מספר: 66
סוג: LNER X1
מעצב: וילסון וורזדל
בונה: וילסון וורזדל
סידור גלגלים: 2-2-4T

ויף[1] (באנגלית: Whiff; מילולית: "ניחוח") הוא קטר מכלים ירוק ומטונף. משימתו העיקרית היא פינוי אשפה וגרוטאות, ומכאן מראהו המלוכלך וריחו.

ביוגרפיה

בביקורו הראשון של ויף התבקשה אמילי לסייע לו. אמילי קיבלה את הרושם שוויף עמד להיות מסקרן יותר, ושהמשימה תהיה יותר מרגשת; אמילי הייתה להוטה בהתחלה, אבל התאכזבה כשהתברר לה כי ויף עָבַד עם אשפה. אמילי ניסתה להימנע מלהיראות איתו, אבל ויף מצא אותה כמעט בכל מקום אליו היא נסעה. אף שקטרים אחרים לעגו לשניהם בכל מקום בו הם היו, לוויף נשאר מבט עליז, ונדמה היה כאילו הוא לא שם לב, או שלא היה איכפת לו מכך. כשסוף סוף ברחה אמילי מוויף היא מצאה את ספנסר, שאת דרכו חסמה שורה ארוכה של קרונות מלאי פסולת. כשאף אחד הקטרים האחרים לא עזר, חפישה אמילי את ויף. אמילי התנצלה בפני ויף, וביחד הם פינו את דרכו של ספנסר.

ויף נכח בחגיגת "יום סודור" בתחנת גרייט ווטרטון שנפתחה מחדש.

יום אחד, ויף אמור היה להוביל קרון פחיות ישנות ממסילה צדדית. טובי, שחיפש חפץ מיוחד על מנת להציגו לסר טופְּהם הַאט, ראה את הקרון מרחוק וחשב בטעות שהיה בו דבר מה בעל ערך. מאוחר יותר הסיע ויף את המפקח השמן אל טובי המקולקל, שגילה שלט שהיה שייך לרכבת הקלה הישנה של סודור.

לימים קיבל ויף מזבלה משל עצמו, ועם עזרתו של פרסי פינה את מנהרת האי מיסטי והציל את תומס, את באש, את דאש ואת פרדיננד.

כיום מנהל ויף את מזבלתו עם עזרה מסקראף. יום אחד, כשה"מדחס" של סקראף התקלקל, ויף נשאר איתו עד תיקוניו. בכך נשארה המזבלה ללא ניהול, ולכן גורדון הופקד עליה ליום אחד.

מעת לעת זקוק ויף לעזרה עם רכבות הזבל שלו. פעם, תומס אמור היה לעזור לוויף עם רכבתו, אבל רק התנגש בקרונות בוולזוורת' כשתומס ניסה להישאר נקי לכבוד הדוכסית מבוקספורד. לבסוף לקח ויף את הדוכסית כשתומס טיפל באי-הסדר ולקח את רכבת הזבל. לימים ניסה ויף להיות מהודר כמו ספנסר בכך שהוביל משא כבד. הוא עזר לאמילי ולאדוארד ולקח את חלק מהמשא שלהם, אבל רק הזניח את משימת פינוי המסילה מקרונות הפסלות. לאחר שהוביל את שתי רכבות המשא המשיך ויף בעבודתו והוכיח שוב את יעילותו.

אישיות

ויף הוא עליז ואופטימי. הוא נהנה ממשימתו באיסוף אשפה. נדמה כי הוא אינו מוטרד מדעותיהם של יתר הקטרים, או שהוא מתעלם מהם. למרות זאת, הוא ידידותי ותמיד מבצע את עבודתו היטב. הוא נאיבי במעט, היות והוא לא ידע מדוע שאר הקטרים ניסו להימנע ממנו. אולם, בספיישל "הצלה מהאי מיסטי" הוכח כי הוא בקיא בהיסטוריית סודור, משום שהוא ידע על המנהרה שחיברה אל האי מיסטי.

לדברי מעצבו המקורי של ויף (במציאות), ניתן גם לתארו בתור "חנון".

מפרט טכני

אב טיפוס

ויף מבוסס על הקטר מס' 66 של המסילה הצפון-מזרחית הידוע בשם "ארולייט"; הקטר סווג כ-X1 על ידי מסילת לונדון-המזרח הצפוני בשנת 1923 והוסר משירות בשנת 1934. הוא מוצג כיום במוזיאון הרכבת הלאומי שביורק, אנגליה.

צביעה

ויף צבוע ירוק כהה עם פסים שחורים וזהובים, ועם גלגלים ירוקים. הוא מרכיב זוג משקפיים גדולים בחזית תא העשן שלו.

טריוויה

  • ויף הוא הקטר הראשון והיחיד בסדרת הטלוויזיה שמרכיב משקפיים. עם זאת, בהתחשב בדמויות מספרי "סדרת הרכבות", ויף היה הדמות השנייה, והראשונה הייתה מווסת הרֶבֶד.
  • ויף הוא הדמות החדשה היחידה מהעונה האחת עשרה שהופיעה בהנפשה ממוחשבת מלאה.
  • מספרו של ויף זהה לשל אב הטיפוס שלו, ארולייט.
  • ויף סחב קרונות רבים יותר מהיכולת המירבית של אב הטיפוס שלו.
  • ויף עבר שינויים קלים במשך סדרת הטלוויזיה:
  • העונה השתים עשרה:
  • נוספו עדשות למשקפיו.
  • "הצלה מהאי מיסטי":
  • לוחית בלמי הרתיעה שלו נהייתה מעט מלוכלכת יותר.
  • אישוניו הוקטנו.
  • העונה השמונה עשרה:
  • נוספו לו פנס ומוט תאורה.
  • העונה העשרים:
  • נוספו לו צינורות בלימה מלפנים ומאחור. כמו כן, חיבורי צינורות הבלימה הקדמיים שהיו לו מאז הופעתו הראשונה הוחלפו באלה המשמשים את רוב הקטרים האחרים. אלה נוספו לו גם על חלקו האחורי.

הערות שוליים

  1. הערת המתרגם: למרות ההגייה באות W, התעתיק "וויף" אינו תואם את עמדת האקדמיה ללשון העברית.

המסילה הצפון-מערבית
ביל ובןהארוויאמיליפרגוסארתורמרדוקמוֹלינווילרוזיויףביליסטנליהאנקפלורהויקטורצ'ארליבַּאש ודאשפרדיננדסקראףבלפורטרטימותימריוןגליןראייןרֶבֶּקהניהדיזלמייביסדרקדיזל 10ארי ובֶּרטסולטידניסדֶןדארטסידניפקסטוןנורמןפיליפהוגופליןוינסטוןסטפורד