FANDOM

WhiffCGIpromo2
ויף

מספר: 66
דגם: LNER X1
מעצב: וילסון וורזדל
בונה: וילסון וורזדל
סידור גלגלים: 2-2-4T

ויף[1] (באנגלית: Whiff; מילולית: "ניחוח") הוא קטר מיכלים ירוק ומטונף. משימתו העיקרית היא פינוי אשפה וגרוטאות, מה שמסביר את מראהו המלוכלך ואת ריחו.

ביוגרפיה

בביקורו הראשון של ויף התבקשה אמילי לסייע לו. אמילי קיבלה את הרושם שוויף עמד להיות מסקרן יותר, ושהמשימה תהיה יותר מרגשת; אמילי הייתה להוטה בהתחלה, אבל התאכזבה כשהסתבר לה כי ויף עבד עם אשפה. אמילי ניסתה להימנע מלהיראות איתו, אבל ויף מצא אותה כמעט בכל מקום אליו היא נסעה. אף שקטרים אחרים לעגו לשניהם בכל מקום בו הם היו, לוויף נשאר מבט עליז, ונדמה היה כאילו הוא לא שם לב, או שלא היה איכפת לו מכך. כשסוף סוף ברחה אמילי מוויף היא מצאה את ספנסר, שאת דרכו חסמה שורה ארוכה של קרונות מלאי פסולת. כשאף אחד הקטרים האחרים לא עזר, חפישה אמילי את ויף. אמילי התנצלה בפני ויף, וביחד הם פינו את דרכו של ספנסר.

ויף נכח בחגיגת "יום סודור" בתחנת גרייט ווטרטון שנפתחה מחדש.

יום אחד, ויף אמור היה לקחת קרון פחיות ישנות ממסילה צדדית. טובי, שחיפש חפץ מיוחד כדי להציג למפקח השמן, ראה את הקרון מרחוק וחשב בטעות כי היה בו משהו בעל ערך. מאוחר יותר לקח ויף את המפקח השמן לטובי המקולקל, שגילה שלט שהיה שייך למסילת הטראם הישנה של סודור.

לימים קיבל ויף מזבלה משל עצמו, ועם עזרתו של פרסי פינה את מנהרת האי מיסטי והציל את תומס, את באש, את דאש ואת פרדיננד.

כיום מנהל ויף את מזבלתו עם עזרה מסקראף. יום אחד, כשה-"מדחס" של סקראף התקלקל, ויף נשאר איתו עד תיקוניו. בכך נשארה המזבלה ללא ניהול, ולכן גורדון הופקד עליה ליום אחד.

מעת לעת זקוק ויף לעזרה עם רכבות הזבל שלו. פעם, תומס אמור היה לעזור לוויף עם רכבתו, אבל רק התנגש בקרונות בוולזוורת' כשתומס ניסה להישאר נקי לכבוד הדוכסית מבוקספורד. לבסוף לקח ויף את הדוכסית כשתומס טיפל באי-הסדר ולקח את רכבת הזבל. לימים ניסה ויף להיות מהודר כמו ספנסר על ידי הובלת משאות כבדים. הוא עזר לאמילי ולאדוארד ולקח כמה מהמשאות שלהם, אבל רק הזניח את משימתו של פינוי המסילה מקרונות הזבל. לאחר שהוביל את שני המשאות המשיך ויף בעבודתו והוכיח שוב את יעילותו.

אישיות

ויף הוא עליז ואופטימי. הוא נהנה ממשימתו באיסוף אשפה. נדמה כי הוא אינו מוטרד מדעותיהם של יתר הקטרים, או שהוא מתעלם מהם. למרות זאת, הוא ידידותי ותמיד מבצע את עבודתו היטב. הוא נאיבי במעט, היות והוא לא ידע מדוע שאר הקטרים ניסו להימנע ממנו. אולם, בספיישל "הצלה מהאי מיסטי" הוכח כי הוא בקיא בהיסטוריית סודור, משום שהוא ידע על המנהרה שחיברה אל האי מיסטי.

לדברי מעצבו המקורי של ויף במציאות, ניתן גם לתאר את ויף כ-"חנוני".

מפרט טכני

בסיס

ויף מבוסס על הקטר מס' 66 של המסילה הצפון מזרחית, הידוע בשם "ארולייט"; הקטר סווג כ-X1 על ידי מסילת לונדון וצפון המזרח בשנת 1923 והוסר משירות בשנת 1934. הוא מצוי כיום במוזיאון הרכבת הלאומי שביורק, אנגליה.

צבע

ויף צבוע ירוק כהה עם פסים שחורים וזהובים, ועם גלגלים ירוקים. הוא מרכיב זוג משקפיים גדולים על פני המעשנה שלו.

טריוויה

  • ויף הוא הקטר הראשון והיחיד בסדרת הטלוויזיה שמרכיב משקפיים. אולם, בהתחשב בדמויות מספרי "סדרת הרכבות", ויף היה הדמות השנייה, ואילו הראשונה הייתה מפזר הרבד.
  • משקפיו של ויף היו נטולי עדשות עד לעונה השתים עשרה.
  • ויף הוא בעל מספר זהה לשל אב הטיפוס שלו, "ארולייט".
  • ויף משך יותר קרונות ממה שאב טיפוסו מסוגל.
  • בעונה השמונה עשרה קיבל ויף פנס קדמי ומוט תאורה קבועים.

הערות שוליים

  1. למרות ההגייה באות W, התעתיק "וויף" אינו תואם את עמדת האקדמיה ללשון העברית.

המסילה הצפון-מערבית
תומסאדוארד/אדיהנריגורדוןג'יימספרסיטובידאקדונלד ודאגלסאוליברדייזיבוקובֶּרפיפ ואמה