FANDOM

WhiffCGIpromo2
ויף

מספר: 66
דגם: LNER X1
מעצב: וילסון וורסדל
בונה: וילסון וורסדל
סידור גלגלים: 2-2-4T

ויף[1] (באנגלית: Whiff; מילולית: "צחנה") הוא קטר מיכלים ירוק ומטונף האוסף פסולת. משימתו העיקרית היא איסוף אשפה וגרוטאות, מה שמסביר את מראהו המלוכלך ואת ריחו.

ביוגרפיה

כשהגיע ויף למסילה לראשונה, התבקשה אמילי לסייע לו. אמילי קיבלה את הרושם שוויף יהיה מסקרן יותר, ושהמשימה תהיה יותר מרגשת; אמילי הייתה להוטה בהחלתה, אבל התאכזבה כשהיא למדה כי ויף עבד עם אשפה. אמילי ניסתה להימנע מלהיראות איתו, אבל ויף מצא אותה כמעט בכל מקום אליו היא נסעה. על אף שקטרים אחרים לעגו לשניהם בכל מקום בו הם היו, לוויף נשאר מבט עליז, ונראה היה כאילו הוא לא שם לב, או שלא היה לו אכפת מכך. כשסוף סוף ברחה אמילי מוויף, היא מצאה את ספנסר חסום על ידי שורה ארוכה של קרונות מלאי פסולת. כשאף אחד הקטרים האחרים לא עזר, חפישה אמילי את ויף. אמילי התנצלה בפני ויף, וביחד הם פינו לספנסר את הדרך.

ויף היה נוכח בחגיגת "יום סודור" בתחנת גרייט ווטרטון שנפתחה מחדש.

יום אחד, אמור היה ויף לקחת קרון פחיות ישנות ממסילת עיתוק. טובי, שחיפש דבר מה מיוחד כדי להציג למפקח השמן, ראה את הקרון מרחוק וחשב בטעות כי היה זה משהו בעל ערך. מאוחר יותר, לקח ויף את המפקח השמן לטובי המקולקל, שגילה שלט שהיה שייך למסילת הטראם הישנה של סודור.

מאוחר יותר, קיבל ויף מזבלה משלו, ועם עזרתו של פרסי, הוא פינה את המנהרה אל האי מיסטי והציל את תומס, באש, דאש, ופרדיננד.

כיום, מנהל ויף את המזבלה שלו עם עזרה מסקראף. יום אחד, כשה-"מדחס" של סקראף התקלקל, נשאר איתו ויף עד שהוא תוקן. בכך, נשארה המזבלה בלי אף אחד שינהל אותה, ולכן גורדון הופקד עליה ליום.

ויף זקוק לעזרה מפעם לפעם עם רכבות הזבל שלו. פעם, תומס היה אמור לעזור לוויף עם הרכבת שלו, אבל רק התנגש בקרונות בוולסוורת' כשתומס ניסה להישאר נקי לכבוד הדוכסית מבוקספורד. לבסוף, לקח ויף את הדוכסית כשתומס סידר את הבלגן ולקח את רכבת הזבל. מאוחר יותר, ויף ניסה להיות מהודר כמו ספנסר בכך שלקח משאות כבדים. הוא עזר לאמילי ולאדוארד ולקח כמה מהמשאות שלהם, אבל רק הזניח את משימתו של ניקוי המסילה מקרונות הזבל. לאחר שהוביל את שני המשאות, המשיך ויף בעבודתו והוכיח שוב את יעילותו.

אישיות

ויף הוא עליז ואופטימי. הוא נהנה ממשימתו באסיפת אשפה. ככל הנראה, הוא לא מוטרד ממה ששאר הקטרים חושבים עליו, או שהוא מתעלם מדעותיהם. למרות זאת, הוא ידידותי ותמיד עושה את עבודתו טוב. הוא קצת נאיבי, משום שהוא לא ידע מדוע שאר הקטרים ניסו להימנע ממנו. אולם, ב-"הצלה מהאי מיסטי", הוכח כי הוא בקיא בהיסטוריית סודור, משום שהוא ידע על המנהרה שחיברה את האי מיסטי לסודור.

לדברי המעצב של ויף עבור סדרת הטלוויזיה, ניתן גם לתאר את ויף כ-"חנוני".

מפרט טכני

בסיס

ויף מבוסס על הקטר מס' 66 של המסילה הצפון מזרחית, הידוע בשם "ארולייט"; הקטר סווג כ-X1 על ידי ה-LNER ב-1923 ויצא משירות ב-1934. ניתן למצוא אותו כיום במוזיאון הרכבת הלאומי ביורק, אנגליה.

צבע

ויף צבוע בירוק כהה עם פסים שחורים וזהובים וגלגלים ירוקים. הוא מרכיב זוג משקפיים גדולים על פני המעשנה שלו.

טריוויה

  • ויף הוא הקטר הראשון והיחיד בסדרת הטלוויזיה שמרכיב משקפיים. אולם, במידה ונחשבות דמויות מ-"סדרת הרכבות", ויף היה הדמות השנייה, ואילו הראשונה הייתה מפזר הרבד.
  • למשקפיים של ויף לא היו עדשות עד לעונה השתים עשרה.
  • ויף הוא בעל אותו המספר כמו הקטר שעליו הוא מבוסס, "ארולייט".
  • ויף משך יותר קרונות ממה שהבסיס שלו מסוגל.
  • בעונה השמונה עשרה, קיבל ויף פנס קדמי ומוט תאורה קבועים.

הערות שוליים

  1. למרות ההגייה באות W, התעתיק "וויף" אינו תואם את עמדת האקדמיה ללשון העברית.

המסילה הצפון-מערבית
ביל ובןהארוויאמיליפרגוסארתורמרדוקמולינווילרוזיויףביליסטנליהאנקפלורהויקטורצ'ארליבאש ודאשפרדיננדסקראףבלפורטרטימותימריוןגליןראייןדיזלמייביסדרקדיזל 10ארי וברטסולטידניסדֶןדארטסידניפקסטוןנורמןפיליפפליןוינסטוןסטפורד