FANDOM

VictorCGIpromo
ויקטור

דגם: Baldwin 0-4-0ST+PT
מספר: במקור 1173
מעצב: Baldwin Locomotive Works
בונה: Baldwin Locomotive Works
סידור גלגלים: 0-4-0ST+PT

ויקטור (Victor) הוא קטר מיכלים מסילה צרה קובני שעובד במוסך הקיטור של סודור.

ביוגרפיה עריכה

ויקטור הוא קטר מסילה צרה שעבד במטעי סוכר בקובה. הוא הועבר לסודור באונייה, ובמהלך המסע, השרשראות שקשרו אותו לסיפון נשברו. פעם, ויקטור הגיע לברנדאם יחד עם קטר נוסף בשם לוק. ויקטור ניסה לספר לפועלים על בעייתו, אך הם לא הבינו את השפה שבה הוא דיבר. לוק הורם מהאונייה, אך הוא התנגש בוויקטור, והפיל אותו מהסיפון אל הים. למרבה מזלו, ויקטור נפל על מעגן, אך עקב מזג האוויר הסוער, הוא נשאר שם לתקופה ארוכה. כאשר הוא חולץ מן הים, הוא נשלח למוסך הקיטור של סודור. ויקטור החליט ללמוד אנגלית, ומילתו הראשונה הייתה "red" (אדום), משום שזה היה הצבע שבו הוא רצה להיצבע מחדש.

כיום הוא עובד במוסך הקיטור, והוא תמיד מחפש, מספק או מלקט חלקים ומשגיח על פעולות ברחבי המתחם. הוא עובד בשיתוף פעולה הדוק עם קווין, שלעתים קרובות נוטה להרגיז את ויקטור עם הפזיזות שלו. הוא קטר ידידותי וחכם שתמיד מוכן לעזור לחבריו. אולם, הוא מסרב להתמודד עם שטויות.

בהופעתו הראשונה, ויקטור עזר לתומס לשפץ את הירו עם עזרתו של קווין. ויקטור השאיר משטחים עמוסי חלקי חילוף על מנת שתומס ושאר הקטרים יביאו אותם להירו. לאחר שנודע לסר טופהם האט על המצב , הוא נתן לוויקטור את האחריות להשגיח על שיפוצו של הירו.

ויקטור עזר לתקן המוני קטרים. אולם, לפעמים הוא מקבל עומס עבודה. פעם, היו אצלו ארבעה קטרים שחיכו בתור כשהוא וקווין תחזקו כמה קרונות משא. אז, היה לו יותר מדיי מה לעשות כשגורדון הגיע עם שסתומים סתומים, הסיפון של תומס השתחרר, ואמילי רצתה להבריק את בלמי הרתיעה שלה. אולם, ויקטור סידר מחדש את עומס העבודה במהרה, וביקש מתומס, פרסי, אדוארד ואמילי להמתין כשגורדון היה בתיקונים ואחריו ארי וברט.

פעם בשבוע, ויקטור מבקר במסילת סקארלווי על מנת לבדוק את קטרי המסילה הצרה. פעם אחת, פיטר סם סירב להטריד אותו לפני ביקורו, אפילו כשסקארלווי, סר הנדל ודאנקן דרשו תיקונים. אולם, כשהפחם של פיטר סם נגמר, הוא ביקש מרנייאס להביא את ויקטור. ויקטור הסביר לפיטר סם שהתפקיד שלו היה לתקן קטרים, ולכן דרישת עזרתו לא היוותה מטרד עבורו.

עד לאחרונה, לוק האמין שוויקטור הושמד כתוצאה מהנזקים שנגרמו לו לאחר שלוק הפיל אותו בטעות מהאונייה, והאשים את עצמו על התאונה. שנים רבות לאחר מכן, כשהתגלתה האמת על המקרה, ויקטור סיפר ללוק שהדבר לא היה באשמתו.

בעונה ה-17, ויקטור הרשה לקווין לעבוד בנמל, עזר לנקות ולצבוע מחדש את סקראף, והרשה לאדוארד ולהנרי לישון במוסך הקיטור כשהסובבן בסככות טידמת' קפא.

אישיות עריכה

ויקטור מנהל את מוסך הקיטור. הוא קטר מאוד חרוץ ועובד ללא הרף - הוא מתקן קטרים מקולקלים, מוצא חלקים שימושיים ומשגיח על קווין. לוויקטור לב זהב וחוש הומור גבוה, ואותו מכבדים כל שאר הקטרים.

מפרט טכני עריכה

בסיס עריכה

ויקטור מבוסס על הקטר Minaz מס' 1173, קטר בעל סידור גלגלים 0-4-0ST+PT שנבנה על ידי Baldwin Locomotive Works ועבד בטחנת הסוכר קרלוס מנואל דה סספדס בקובה. הקטר נשא מים במיכל האוכף ושמן במיכלים הצדדיים. הוא היה במצב ירוד ובוטל לאחר שנת 1993. 1173 חולץ מסספדס ב-3 באוגוסט 2012. משם, הוא הועבר למוזיאון טחנות הסוכר, שם הוא נצבע מחדש והוצג ביחד עם קטרים אחרים שחולצו מסספדס וטחנות סוכר אחרות.

משום שמוסך הקיטור מבוסס על מפעלי קטרים בעלי פרופיל גבוה (למשל, קרו, דונקסטר ודארלינגטון), ויקטור מבוסס על קטרי המסילה הצרה שעבדו שם, והעבירו חלקים למחלקות שונות. לכן, אף על פי שהדגם של ויקטור הוא בעל רוחב מסילה רגיל, ויקטור הוא קטר מסילה צרה, בדומה לקטרי המפעלים.

צבע עריכה

ויקטור היה צבוע בצהוב עם פסים ירוקים ומספרו היה 1173 כשהוא הגיע לראשונה לסודור. כאשר הוא למד את השפה האנגלית, מילתו הראשונה הייתה "red" (אדום), ולכן הוא נצבע מחדש באדום כהה עם פסים צהובים ועם פסי אזהרה על לוחית בלמי הרתיעה הקדמית. פסי האזהרה בחלקו האחורי נמצאים מעל ללוחית בלמי הרתיעה האחורית. הלוגו של מוסך הקיטור מוצג על צדדיו של תא הנהג.

טריוויה עריכה

  • נכון להיום, ויקטור הוא קטר המסילה הצרה היחיד בבעלות המסילה הצפון מערבית, וקטר המסילה הצרה היחיד שהופיע עם מסיר שלג.
  • ויקטור הוא הקטר הראשון שדיבר בשפה שאינה אנגלית בגרסאות האנגליות. מילי, אקסל, אטיין וקרלוס מדברים גם הם בשפות אחרות. ויקטור הוא גם הקטר הראשון שדיבר ספרדית.
  • בצביעתו הצהובה המקורית, היה לוויקטור את אותו המספר שהיה לקטר עליו הוא מבוסס (1173).

המסילה הצפון-מערבית
ביל ובןהארוויאמיליפרגוסארתורמרדוקמולינווילרוזיויףביליסטנליהאנקפלורהויקטורצ'ארליבאש ודאשפרדיננדסקראףבלפורטרטימותימריוןגליןראייןדיזלמייביסדרקדיזל 10ארי וברטסולטידניסדֶןדארטסידניפקסטוןנורמןפיליפפליןוינסטוןסטפורד