FANDOM

MainVictorCGI2
ויקטור

סוג: Baldwin 0-4-0ST+PT
מספר: במקור 1173
מעצב: Baldwin Locomotive Works
בונה: Baldwin Locomotive Works
סידור גלגלים: 0-4-0ST+PT

ויקטור (Victor) הוא קטר מיכלים מסילה צרה ממוצא קובני. ויקטור עובד במוסך הקיטור סודור.

ביוגרפיה

ויקטור הוא קטר מסילה צרה שעבד בקובה בטחנת הסוכר ע"ש קרלוס מנואל דה סספדס. הוא נשלח לסודור באונייה, ובמהלך המסע נשברו השרשראות שקשרו אותו אל הסיפון. פעם הגיע ויקטור לברנדאם יחד עם קטר נוסף בשם לוק. ויקטור ניסה לספר לפועלים על בעייתו, אך הם לא הבינו את השפה שבה הוא דיבר. לוק הורם מהאונייה אבל התנגש בוויקטור ובכך הפיל אותו מהסיפון לתוך הים. למרבה מזלו נפל ויקטור על מעגן, אלא שהוא נשאר שם במשך תקופה ארוכה מחמת מזג האוויר הסוער. כשחולץ מהים נשלח למוסך הקיטור סודור. ויקטור החליט ללמוד אנגלית, ומילתו הראשונה הייתה "red" (אדום), הצבע שבו הוא ביקש להיצבע מחדש.

ויקטור עובד כיום במוסך הקיטור, והוא תמיד מחפש, מספק או מלקט חלקים ומשגיח על פעולות בשטח המוסך. הוא עובד בשיתוף פעולה הדוק עם קווין, שלעתים קרובות נוטה להרגיז את ויקטור עם הפזיזות שלו. הוא קטר ידידותי וחכם שתמיד מוכן לעזור לחבריו. אולם, הוא מסרב להתמודד עם שטויות.

בהופעתו הראשונה, ויקטור עזר לתומס לשפץ את הירו עם עזרתו של קווין. ויקטור השאיר משטחים עמוסי חלקי חילוף על מנת שתומס ושאר הקטרים יביאו אותם להירו. לאחר שסר טופְּהם הַאט התוודע למצב, הוא נתן לוויקטור את האחריות להשגיח על שיפוצו של הירו.

ויקטור עזר לתקן המוני קטרים. אלא שלפעמים הוא מקבל עומס עבודה. פעם היו אצלו ארבעה קטרים שחיכו בתור כשהוא וקווין תחזקו כמה קרונות משא. אי לכך, הייתה לו יותר מדי עבודה כשגורדון הגיע עם שסתומים סתומים, המדרך של תומס השתחרר ואמילי רצתה שבלמי הרתיעה שלה יוברקו. עם זאת, ויקטור סידר מחדש את עומס העבודה עד מהרה, וביקש מתומס, פרסי, אדוארד ואמילי להמתין כשגורדון היה בתיקונים ואחריו ארי ובֶּרט.

פעם בשבוע מבקר ויקטור במסילת סקארלווי על מנת לבדוק את שאר קטרי המסילה הצרה. פעם סירב פיטר סם להטריד אותו לפני ביקורו, הגם שסקארלווי, סר הנדל ודאנקן נדרשו לעבור תיקונים. עם זאת, כשאזל הפחם של פיטר סם הוא ביקש מִרנייאס להביא את ויקטור. ויקטור הסביר לפיטר סם שתפקידו היה לתקן קטרים, ולכן דרישת עזרתו לא היוותה מטרד עבורו.

עד לאחרונה סָבַר לוק שוויקטור נגרט כתוצאה מהנזקים שנגרמו לו לאחר שלוק הפיל אותו בטעות מהאונייה, והאשים את עצמו בגרימת התאונה. שנים רבות אחר כך כשהתגלתה האמת, ויקטור סיפר ללוק שהדבר לא היה באשמתו.

בעונה השבע עשרה התיר ויקטור לקווין לעבוד במספנת ברנדאם, עזר לנקות ולצבוע מחדש את סקראף והתיר לאדוארד ולהנרי ללון במוסך הקיטור כשהסובבן במחסן טידמת' קפא.

אישיות

ויקטור מנהל את מוסך הקיטור. הוא קטר מאוד חרוץ ועובד ללא הרף - הוא מתקן קטרים מקולקלים, מוצא חלקים שימושיים ומשגיח על קווין. לוויקטור לב זהב וחוש הומור גבוה, ואותו מכבדים כל שאר הקטרים.

מפרט טכני

בסיס

ויקטור מבוסס על הקטר Minaz מס' 1173, קטר בעל סידור גלגלים 0-4-0ST+PT שנבנה על ידי Baldwin Locomotive Works ועבד בטחנת הסוכר קרלוס מנואל דה סספדס בקובה. הקטר נשא מים במיכל האוכף ושמן במיכלים הצדדיים. הוא היה במצב ירוד ובוטל לאחר שנת 1993. 1173 חולץ מסספדס ב-3 באוגוסט 2012. משם, הוא הועבר למוזיאון טחנות הסוכר, שם הוא נצבע מחדש והוצג ביחד עם קטרים אחרים שחולצו מסספדס וטחנות סוכר אחרות.

מכיוון שמוסך הקיטור מבוסס על מפעלי קטרים בעלי פרופיל גבוה (כגון קרו, דונקסטר ודארלינגטון), ויקטור מבוסס על קטרי המסילה הצרה שעבדו שם, והעבירו חלקים למחלקות שונות. אי לכך, אף שאב הטיפוס של ויקטור מיועד לרוחב מסילה תקני, ויקטור הוא קטר מסילה צרה, בדומה לקטרי המפעלים.

צבע

ויקטור היה צבוע בצהוב עם פסים ירוקים ומספרו היה 1173 כשהוא הגיע לראשונה לסודור. כאשר הוא למד את השפה האנגלית, מילתו הראשונה הייתה "red" (אדום), ולכן הוא נצבע מחדש באדום כהה עם פסים צהובים ועם פסי אזהרה על לוחית בלמי הרתיעה הקדמית. פסי האזהרה בחלקו האחורי נמצאים מעל ללוחית בלמי הרתיעה האחורית. סמליל מוסך הקיטור צבוע על צידי תא הנהג שלו.

טריוויה

  • נכון להיום, ויקטור הוא קטר המסילה הצרה היחיד בבעלות המסילה הצפון מערבית, וקטר המסילה הצרה היחיד שהופיע עם מסיר שלג.
  • ויקטור הוא הקטר הראשון שדיבר בשפה שאינה אנגלית בגרסאות האנגליות. מילי, אקסל, אטיין וקרלוס מדברים אף הם בשפות זרות אחרות. ויקטור הוא גם הקטר הראשון שדיבר ספרדית.
  • בצביעתו הצהובה המקורית, היה לוויקטור את אותו המספר שהיה לקטר עליו הוא מבוסס (1173).

המסילה הצפון-מערבית
תומסאדוארד (אדי)הנריגורדוןג'יימספרסיטובידאקדונלד ודאגלסאוליברדייזיבוקובֵּרפיפ ואֶמה
ביל ובןהארוויאמיליפרגוסארתורמרדוקמולינווילרוזיויףביליסטנליהאנקפלורהויקטורצ'ארליבַּאש ודאשפרדיננדסקראףבלפורטרטימותימריוןגליןראייןרבקהניהדיזלמייביסדרקדיזל 10ארי ובֵּרטסולטידניסדֵןדארטסידניפקסטוןנורמןפיליפפליןוינסטוןסטפורד