FANDOM

ערך זה עוסק בקטר הטראם. ייתכן שהתכוונתם לספר ב"סדרת הרכבות", לפרק או לשיר.

"מה שטובי לא יודע לגבי קווי שלוחה אינו שווה לדעת. טובי שלנו הוא קטר בעל ניסיון!"
סר טופְּהם הַאט, "המצב המסוכן של פרסי", העונה השנייה (תרגום חופשי)

MainTobyCGI
טובי

מספר: 7
סוג: GER C53/LNER J70
מעצב: ג'יימס הולדן
בונה: מפעל סטרטפורד
סידור גלגלים: 0-6-0T
הגעה לסודור: 1951

טובי (באנגלית: Toby) הוא טראם קיטור חוּם שעובד בקו השלוחה של תומס עם הנרייטה, קרון הנוסעים הנקבי שלו. טובי מבוגר וחכם, ותמיד מוכן לשתף את ניסיונו ואת הידע שלו עם שאר הקטרים. הוא נוקט זהירות בכל פעולותיו, ובכך נקלע לתאונות לעתים נדירות ביותר.

בספרי "סדרת הרכבות" יש לטובי ולהנרייטה גם קרון נוסעים נוסף בשם ויקטוריה וקרון כבודה בשם אלזי.

ביוגרפיה

טובי נבנה על ידי ג'יימס הולדן בשנת 1914 במפעל סטרטפורד של GER בסטרטפורד, לונדון, אנגליה. מיד לאחר שנבנה נשלח טובי יחד עם כמה מאחיו לעבוד ברציפי נמל גרייט יארמאות' שבנורפולק. טובי לא אהב את עבודתו, מכיוון שהיא הייתה קטנה במיוחד וטובי לא יכול היה לעבוד באופן מעשי דיו. כעבור זמן מה עבר טובי לעבוד ברכבת קלה עם קרון נוסעים נקבי בשם הנרייטה. למרות הצטיינותו של טובי בעבודה, הוא הוחלף בהמשך על ידי מכוניות, משאיות ואוטובוסים. עברו חודשים, והרכבת הקלה נסגרה. המפקח השמן פגש את טובי בעבר, וניצל את ההזדמנות לרכוש אותו. טובי והנרייטה הגיעו כדי לעבוד במחצבה בקו נסיעתו של תומס, לאחר שהתגלה לתומס כי נסיעה במסילת המחצבה ללא מגינים הייתה בלתי-חוקית.

ג'יימס הקניט את טובי והנרייטה בשל צבעם המיושן. טובי העיר הערה עוקצנית על התקרית של ג'יימס עם שרוכי הנעליים, וג'יימס החליט לנקום בטובי. אולם, ג'יימס התנגש בכמה מכליות זפת. טובי ופרסי נשלחו כדי לפנות את זירת התאונה, והסיעו את ג'יימס הבייתה. המפקח השמן שיבח את טובי ופרסי על עבודתם, והבטיח שכבות צבע חדשות לטובי והנרייטה. משום שטובי עזר לג'יימס, ג'יימס הפסיק לקרוא לו בשמות, וטובי נצבע בחוּם שוקולד בתור פרס על מאמציו.

טובי הוא קטר עתיק אבל חרוץ, ובעל ידע נרחב דיו בניהול קווי שלוחה. קטר דיזל נקבי קטן בשם מייביס נרכשה על מנת לעזור לטובי בעבודות במחצבה. טובי נתן עצות למייביס, משום שהיא לא רצתה לסדר את הקרונות במקומות בהם הם נדרשו, אז טובי החליט לעשות זאת בעצמו. מאוחר יותר, הוא נתקע על מסילה תלויה מעל נחשול סוער. מייביס הצילה אותו, ולמרות שהדבר היה באשמתה, שני הקטרים נהיו חברים טובים.

פעם נשלח טובי לבדוק סכר במהלך יום גשום וסוער. הוא גילה שהסכר עמד לקרוס ומיהר למצוא מקום גבוה. אלא שהגשר שהוא עמד עליו נסחף לאחר שהסכר קרס. חבל הושלך אל טובי מהרולד ונקשר לבלם הרתיעה שלו. הרולד העביר את החבל לפרסי, והשני משך את טובי למבטח. כשהשיטפון שכך והסכר תוקן חגגו הכפריים מסיבה לכבוד טובי. טובי הודה להרולד ולפרסי על ההצלה.

פעם, טובי לקח את המפקח השמן ואת נכדיו לחקור חלקים עתיקים ומוזנחים של האי. טובי מצא טירה סקוטית עתיקה בשם טירת לוך, וביקר במכרה הרוס. כעבור זמן מה, המכרות נפתחו מחדש, אך טובי פחד מאגדתו של תומס על "הלוחם הוותיק" אשר צד במכרות בלילות. טובי פגש ב"לוחם הוותיק", אך התברר לו שהיה זה בכלל קטר קטן בשם ברטרם. ברטרם הוחזר לשירות והמכרה והטירה שופצו והחלו לשמש לתיירות. ברטרם וטובי התיידדו זה עם זה.

המקום האהוב על טובי ברחבי האי היא טחנת קמח עתיקנ הנמצאת בבעלות חברו, הטוחן דאסטי דייב. לילה אחד, סערה אדירה החריבה את סודור, וברק פגע בטחנה. בבוקר, טובי נסע בזהירות לאורך המסילה, והביט בנזקים שנגרמו בסערה. הוא נהיה עצוב כשדאסטי דייב נשאר חסר עבודה, ולא יכל לתקן את הטחנה. למזלו, טובי מצא דרך כדי לתקן את הנזק, בעזרת עץ שנפל. מספר ימים לאחר מכן, הטחנה שופצה והוחזרה לפעילות. דאסטי דייב היה אסיר תודות ושינה את שם הטחנה ל"טחנת טובי" (Toby's Windmill).

טובי מוכיח שהוא מסוגל להיות טוב-לב וגם אמיץ. אולם, הוא חלש יותר משאר הקטרים עקב גילו ועיצובו. טובי למד לסיע לבעלי חיים, ולהבריח אותם בעזרת פעמונו וצופרו אם הם עושים בעיות. לעתים הוא מפחד שהמפקח השמן עשוי להחליף אותו או לשלוח אותו למוזיאון סודור. למרות זאת, טובי מצליח לסיים את עבודותיו ומוכן לתת עצות לחבריו.

אישיות

טובי הוא קטר עתיק ובעל עיצוב ישן. המפקח השמן רכש את טובי בעבור מסילתו בכדי לסייע בקו השלוחה של תומס. הוא וקרוניתו הנאמנה, הנרייטה, תמיד אוהבים לעבוד, ופעם כמעט נפרקו. טובי ממוצא בעיקר במסילת המחצבה, עם קרוניתו הנאמנה, הנרייטה.

מפרט טכני

אב טיפוס

טובי שאב השראה מקטר טראם קיטור מסוג GER C53 0-6-0T של מסילת ויזביץ'-אפוול (J70 בסיוג LNER) אותו ראו וילברט וכריסטופר אודרי בחופשה ביארמאות', ומכאן נבעו מקורותיו של טובי.

צביעה

בספרי "סדרת הרכבות" היה צבעו של טובי חוּם עם מגינים שחורים עם הכיתוב "LNER" (ראשי תיבות של "London and North Eastern Railway") בכתב צהוב על צדדיו. בהגיע לרכבת הקלה שונה צבעו לחוּם אפרפר עם מגינים אפורים. לאחר שעזר לג'יימס, הוא נצבע מחדש בחוּם שוקולד עם מסגרות בצבע זית ועם לוחות כחולים. בסדרת הטלוויזיה, טובי תמיד היה צבוע חוּם עם מגינים אפורים באופן קבוע. על טובי צבוע המספר 7 בצבע צהוב עם מסגרת אדומה.

טריוויה

  • בספר "תומס שב הביתה" מאוייר טובי בסיפור "רכבת הענק של טובי" עם פנים על חלקו האחורי בנוסף לחזיתו. זו הפעם היחידה בספרי "סדרת הרכבות" בה אוייר טובי עם שני פנים.
  • צליל הפעמון של טובי השתנה בעונה השנייה, שוחזר בעונה הרביעית והוחלף בצליל הפעמון של פלורה החל מהספיישל "גיבור הפסים".
  • טובי הוא הקטר האהוב על כריסטופר אודרי, וזאת משום שהוא ואביו קיבלו הזדמנות לנסוע בתא הנהג של קטר J70.
  • בסדרה הממוחשבת, טובי נהוג בעיקר מתא הניהוג האחורי במקום מלפנים.
  • בראיון עם אתר "האי סודור", הצהיר אנדרו ברנר כי טובי היה בין הדמויות האהובות עליו, ביחד עם ג'יימס, ביל, ובן.
  • במציאות, טובי היה הקטר היחיד מסוגו ומסגנונו שעדיין היה קיים.

המסילה הצפון-מערבית
ביל ובןהארוויאמיליפרגוסארתורמרדוקמוֹלינווילרוזיויףביליסטנליהאנקפלורהויקטורצ'ארליבַּאש ודאשפרדיננדסקראףבלפורטרטימותימריוןגליןראייןרֶבֶּקהניהדיזלמייביסדרקדיזל 10ארי ובֶּרטסולטידניסדֶןדארטסידניפקסטוןנורמןפיליפהוגופליןוינסטוןסטפורד