FANDOM

ערך זה עוסק בקטר הטראם. ייתכן שהתכוונתם לספר ב-"סדרת הרכבות", לפרק או לשיר.

TobyCGIpromo
טובי

מספר: 7
דגם: LNER J70 0-6-0
מעצב: ג'יימס הולדן
בונה: מפעלי סטרטפורד
סידור גלגלים: 0-6-0T
הגעה לסודור: 1951

טובי (באנגלית: Toby) הוא טראם קיטור שהגיע לסודור לאחר שהרכבת הקלה שלו נסגרה. יש לו שני קרונות נוסעים נקביים בשמות הנרייטה וויקטוריה וקרון משא נקבי בשם אלזי.

ביוגרפיה עריכה

טובי נבנה על ידי ג'יימס הולדן בשנת 1914 במפעל סטרטפורד של GER בסטרטפורד, לונדון, אנגליה. מיד לאחר בניינתו, נשלח טובי יחד עם כמה מאחיו לעבוד ברציפי נמל גרייט יארמאות' שבנורפולק. טובי לא אהב את עבודתו, מכיוון שהיא הייתה קטנה במיוחד וטובי לא עבד כל כך באופן מעשי. כעבור זמן מה, עבר טובי לעבוד ברכבת קלה עם קרונית נוסעים בשם הנרייטה. למרות הצטיינותו של טובי בעבודה, הוא הוחלף בהמשך על ידי מכוניות, משאיות ואוטובוסים. עברו חודשים, והרכבת הקלה נסגרה. המפקח השמן פגש את טובי בעבר, וניצל את ההזדמנות לרכוש אותו. טובי והנרייטה הגיעו כדי לעבוד במחצבה בקו נסיעתו של תומס, לאחר שהתגלה לתומס כי נסיעה במסילת המחצבה ללא מגינים הייתה בלתי-חוקית.

ג'יימס הקניט את טובי והנרייטה בשל צבעם המיושן. טובי העיר הערה עוקצנית על התקרית של ג'יימס עם שרוכי הנעליים, וג'יימס החליט לנקום בטובי. אולם, ג'יימס התנגש בכמה מיכליות זפת. טובי ופרסי נשלחו כדי לפנות את זירת התאונה, והסיעו את ג'יימס הבייתה. המפקח השמן שיבח את טובי ופרסי על עבודתם, והבטיח שכבות צבע חדשות לטובי והנרייטה. משום שטובי עזר לג'יימס, ג'יימס הפסיק לקרוא לו בשמות, וטובי נצבע בחום שוקולד בתור פרס על מאמציו.

טובי הוא קטר עתיק אך חרוץ, ובעל ידע מספיק רחב על תפעול מסילות שלוחה. קטרית דיזל קטנה בשם מייביס נרכשה על מנת לעזור לטובי בעבודות במחצבה. טובי נתן עצות למייביס, משום שהיא לא רצתה לסדר את הקרונות במקומות בהם הם נדרשו, אז טובי החליט לעשות זאת בעצמו. מאוחר יותר, הוא נתקע על מסילה תלויה מעל נחשול סוער. מייביס הצילה אותו, ולמרות שהדבר היה באשמתה, שני הקטרים נהיו חברים טובים.

פעם אחת, טובי נשלח לבדוק סכר במהלך גשם סוער. הוא גילה שהסכר עמד לקרוס ומיהר למצוא מקום גבוה. אולם, הגשר שעליו הוא היה נסחף לאחר קריסת הסכר. הרולד הוריד חבל, אשר נקשר לפגושו של טובי. הרולד מסר את החבל לפרסי, וזה משך את טובי בביטחה. כאשר השיטפון שכך והסכר תוקן, אנשי הכפר חגגו מסיבה לכבוד טובי. טובי הודה להרולד ולפרסי על ההצלה.

פעם, טובי לקח את המפקח השמן ואת נכדיו לחקור חלקים עתיקים ומוזנחים של האי. טובי מצא טירה סקוטית עתיקה בשם טירת לוך, וביקר במכרה הרוס. כעבור זמן מה, המכרות נפתחו מחדש, אך טובי פחד מאגדתו של תומס על "הלוחם הוותיק" אשר צד במכרות בלילות. טובי פגש ב-"לוחם הוותיק", אך גילה כי זה בכלל היה קטר קטן בשם ברטרם. ברטרם הוחזר לשירות, המכרה והטירה שופצו ונהפכו לאזורי תיירות. ברטרם וטובי התיידדו.

המקום האהוב על טובי ברחבי האי היא טחנת קמח עתיקנ הנמצאת בבעלות חברו, הטוחן דאסטי דייב. לילה אחד, סערה אדירה החריבה את סודור, וברק פגע בטחנה. בבוקר, טובי נסע בזהירות לאורך המסילה, והביט בנזקים שנגרמו בסערה. הוא נהיה עצוב כשדאסטי דייב נשאר חסר עבודה, ולא יכל לתקן את הטחנה. למזלו, טובי מצא דרך כדי לתקן את הנזק, בעזרת עץ שנפל. מספר ימים לאחר מכן, הטחנה שופצה והוחזרה לפעילות. דאסטי דייב היה אסיר תודות ושינה את שם הטחנה ל-"טחנת טובי".

טובי מוכיח שהוא מסוגל להיות טוב-לב וגם אמיץ. אולם, הוא חלש יותר משאר הקטרים עקב גילו ועיצובו. טובי למד לסיע לבעלי חיים, ולהבריח אותם בעזרת פעמונו וצופרו אם הם עושים בעיות. לעתים הוא מפחד שהמפקח השמן עשוי להחליף אותו או לשלוח אותו למוזיאון סודור. למרות זאת, טובי מצליח לסיים את עבודותיו ומוכן לתת עצות לחבריו.

אישיות עריכה

טובי הוא קטר עתיק ובעל עיצוב ישן. המפקח השמן רכש את טובי עבור מסילתו כדי לסייע במסילת השלוחה של תומס. הוא וקרוניתו הנאמנה, הנרייטה, תמיד אוהבים לעבוד, ופעם כמעט נפרקו. טובי ממוצא בעיקר במסילת המחצבה, עם קרוניתו הנאמנה, הנרייטה.

מפרט טכני עריכה

בסיס עריכה

טובי שואב השראה מקטר טראם קיטור מדגם GER C53 0-6-0T של ויסבק (J70 בסיוג LNER) אותו ראו וילברט וכריסטופר אודרי בחופשה ביארמאות', ומכאן נבעו מקורותיו של טובי.

צבע עריכה

בסדרת הרכבות, טובי היה צבוע בחום עם מגינים שחורים, אשר עליהם היה כתוב "LNER" (ראשי תיבות ל-"London and North Eastern Railway") באותיות צהובות. כאשר הוא הגיע לרכבת הקלה, הוא נצבע מחדש בחום אפרפר עם מגינים אפורים. לאחר שעזר לג'יימס, הוא נצבע מחדש בחום שוקולד עם מסגרות בצבע זית ולוחות כחולים. בסדרת הטלוויזיה, טובי תמיד היה צבוע בחום עם מגינים אפורים באופן קבוע. על טובי מופיע המספר "7" בצבע צהוב עם מסגרת אדומה.

טריוויה עריכה

  • ב-"תומס שב הביתה", האיורים ב-"המגטריין של טובי" מתארים את טובי עם פנים על חלקו האחורי וגם על חלקו הקדמי. זאת הפעם הייחידה בסדרת הרכבות שטובי אוייר עם שתי פנים.
  • צליל הפעמון של טובי השתנה בעונה השנייה, שוחזר בעונה הרביעית והוחלף בצליל הפעמון של פלורה החל מ-"גיבור הפסים".
  • טובי הוא הקטר האהוב על כריסטופר אודרי, וזאת משום שהוא ואביו קיבלו הזדמנות לנסוע בתא הנהג של קטר J70.
  • בסדרה הממוחשבת, טובי נהוג בעיקר מתא הניהוג האחורי במקום מלפנים.
  • בראיון עם אתר "האי סודור", הצהיר אנדרו ברנר כי טובי היה בין הדמויות האהובות עליו, ביחד עם ג'יימס, ביל, ובן.
  • במציאות, טובי היה הקטר היחיד מסוגו ומסגנונו שהיה נותר בקיום.

המסילה הצפון-מערבית
ביל ובןהארוויאמיליפרגוסארתורמרדוקמולינווילרוזיויףביליסטנליהאנקפלורהויקטורצ'ארליבאש ודאשפרדיננדסקראףבלפורטרטימותימריוןגליןראייןדיזלמייביסדרקדיזל 10ארי וברטסולטידניסדֶןדארטסידניפקסטוןנורמןפיליפפליןוינסטוןסטפורד