FANDOM

IsraeliEngine

ערך זה עוסק במוצר אחד או יותר שמעולם לא הופצו בישראל (לעת עתה), או כאלה שדבר קיומם בגרסה מקומית אינו ידוע בוודאות. אי לכך, שמות, ציטוטים או מידע נוסף בגרסה העברית הרשמית מן הסתם לא יתאמו בדיוק את המידע המופיע להלן.

ערך זה עוסק בספר. ייתכן שהתכוונתם לקטר הקיטור, לפרק או לשיר.

TobytheTramEngine2015Cover
טובי קטר הטראם
Toby the Tram Engine
מאת

וילברט אודרי

איורים

קלרנס רג'ינלד דאלבי

שנת הוצאה

1952 עד היום

הוצאה

אדמונד וורד
הוצאת אגמונט

הספר הקודם

הנרי
הקטר הירוק

הספר הבא

גורדון
הקטר הגדול

טובי קטר הטראם (באנגלית: Toby the Tram Engine) הוא הספר השביעי ב-"סדרת הרכבות".

הקדמה עריכה

חברים יקרים,
תומס המסכן הסתבך בצרות. אי לכך, סר טופהם האט ביקש מטובי להגיע ולסייע בתפעול קו השלוחה. תומס וטובי הם חברים טובים מאוד.

טובי הוא קטר קטן ומצחיק בעל צורה מוזרה. הוא עובד קשה מאוד, ואנחנו אוהבים אותו. מקווים שגם אתם תאהבו אותו.
המחבר (תרגום חופשי)

סיפורים עריכה

טובי והאדון השמנמן עריכה

טובי הינו קטר טראם העובד במסילת רכבת קלה, יחד עם קרון נוסעים בשם הנרייטה. יום אחד מבחינים אדון שמנמן ונכדיו בטובי. על אף שטובי נעלב כשברידג'ט, נכדתו של האדון השמנמן, קוראת לו "חשמלי", הוא מתעודד לאחר שהוא לוקח אותם לנסיעה, והאדון השמנמן מודה לטובי. המשפחה מגיעה למשך שבועיים, ועוזבת. החודשים חולפים, והרכבת הקלה של טובי נסגרת. אולם, בבוקר למחרת מתעורר טובי בהפתעה כשהנהג והמסיק שלו מקבלים מכתב מהאדון השמנמן.

תומס בצרות עריכה

תומס מוביל קרונות משא מהמחצבה, כשלפתע הוא מפתיע שוטר, שמיידע אותו כי הוא מפר את החוק בכך שהוא חוצה כביש ציבורי ללא מגינים חיצוניים. תומס נסער, והמפקח השמן נאלץ לעזוב את ארוחת הבוקר שלו כדי לשוחח עם השוטר, שאומר לו כי אין ביכולתו לשנות את החוק. הערה מפי תומס מזכירה למפקח השמן את החופשה שלו, וקטר טראם מסוים. כעבור כמה ימים מגיע טובי לעזור במחצבה, ולאחר שהוא מפחיד את השוטר, הוא ותומס מתיידדים.

חפצים מלוכלכים עריכה

ג'יימס לועג לטובי ולהנרייטה על כך שיש להם צבע עלוב. כשטובי מעיר הערה לגלגנית על שרוכי מגפיים, נוסע ג'יימס ברוגז לאסוף רכבת "משאות איטיים". הוא מתנגש בקרונות כל כך בגסות שהם מחליטים להתנקם בו. כאשר הוא נוסע מעבר לגבעת גורדון, דוחפים אותו הקרונות במורד הגבעה לתוך שתי מיכליות זפת, וטובי ופרסי מגיעים לעזרתו. המפקח השמן משבח את טובי ואת פרסי על עבודתם, ומבטיח לטובי ולהנרייטה שכבות צבע חדשות.

חג המולד של גברת קיינדלי עריכה

גברת קיינדלי היא אישה מבוגרת המתגוררת בקוטג' בסמוך למסילה. על אף שהיא מנופפת לתומס כל יום כשהוא עובר, היא נהיית חולה, ומאבדת את הכוח לנופף. בוקר דצמבר גשום אחד, עושה תומס את דרכו לפרקוואר, כשלפתע עוצר אותו חלוק המתנפנף מבעד לחלונה של גברת קיינדלי. כשהנהג ורופא ניגשים לברר מה העניין, מגלה המסיק כי החלוק שומש על מנת להזהיר אותם מפני מפולת. ביום למחרת, נוסעים תומס, טובי, הנרייטה, אנני, קלרבל והמפקח השמן אל הקוטג' כדי להודות לה. המפקח השמן מגיש לה כרטיסים לבורנמות', שם היא מבריאה ממחלתה.

דמויות עריכה

טריוויה עריכה

  • איור מתוך "חפצים מלוכלכים" יצא בתור בול הדואר המלכותי ב-2011 על מנת לציין את יום הולדתו המאה של הכומר אודרי.
  • "טובי והאדון השמנמן" מבוסס על אירוע שבו ראתה משפחת אודרי קטר J70 בפעם הראשונה במזח הדיג שבגרייט יארמאות' במהלך חופשה באוגוסט 1951.
  • "חג המולד של גברת קיינדלי" עובד מתוך סיפור מהספר "ילדי הרכבת" (The Railway Children) מאת אדית' נסביט.

שגיאות עריכה

  • באיור השישי של "חג המולד של גברת קיינדלי", לטובי אין גבות.
  • במשך "חג המולד של גברת קיינדלי", המרכב של תומס מיושר.

גלריה עריכה