FANDOM

ToadCGIpromo2
טוד

מספר: GW 56831
דגם: קרון בילום 16 טון

טוד או טואוד (באנגלית: Toad; מילולית: "קרפד") הוא קרון בילום גרייט וסטרן שנמלט מפני גריטה יחד עם אוליבר ואיזבל.

ביוגרפיה עריכה

טוד עבד יחד עם אוליבר במסילת גרייט וסטרן לפני שאויים בסיכון לגריטה. אוליבר, טוד, וקרונית אוטומטית בשם איזבל ברחו למסילה הצפון מערבית, אבל אזל לאוליבר הפחם בדרך. למרבה המזל, הם ניצלו על ידי דאגלס והוחזרו לסודור. בסדרת הרכבות, ביקש טוד להיות קרון הבילום של דאגלס בתור תודה. בסדרת הטלוויזיה, טוד נשאר קרון הבילום של אוליבר; אולם, לפעמים, משתמש בו דאגלס.

כשהתחיל S.C. ראפי מגמה של חוסר כבוד לקטרים, היה טוד רעיון לאוליבר להוכיח ל-S.C. ראפי ולסגנים שלו את טעויותיהם. הדבר יצא טוב יותר מהצפוי, מאחר שאוליבר פירק את S.C. ראפי לחתיכות וקיבל בחזרה את כבוד הקרונות.

בסדרת הטלוויזיה, מאס טוד מלנסוע אחורנית כל הזמן ורצה להיות מלפנים לשם שינוי. החליטו הקרונות ללמד את טוד להיזהר במה שהוא רוצה בכך שהם ברחו מאוליבר בגבעת גורדון, וכתוצאה, הוא כמעט פגע בג'יימס, שבר מחסומי מפגש מסילות, ולבסוף צלל לתוך אגם. לאחר מכן, החליט טוד שאחרי הכל, לא היה רע לנסוע תמיד לאחור.

בעונה השמונה עשרה, טוד התחיל להשתעמם מלשמוע שוב ושוב את הסיפור על הבריחה של אוליבר, והשתוקק לסיפור הרפתקה משלו שיכל לספר. משאלתו התגשמה כשהוא עבד עם ג'יימס, שנסע מהר מדיי, ופגע בענף על גבעת גורדון, מה שגרם לקרונותיו להתנתק. טוד הצליח לעצור את הקרונות, ומנע תאונה עם תומס ועם פרסי. כשהוא חזר לחצר, הוא סיפר לאוליבר על הכל. כשהיה גייטור בסודור, הוא לקח פעם כמה מהקרונות של אוליבר עם טוד, שהמשיך לבקש מגייטור לעצור ולהפעיל את פנסו. לאחר שנותק מן הרכבת לזמן קצר לאחר שעצר אותם בכוח בעזרת הבלמים שלו, היה לטוד את הרעיון לתת לגייטור את אחד הפנסים שלו כדי להחליף את הפנס המקולקל. הרעיון עבד, והודה גייטור לטוד לאחר שהם סיימו את מסעם.

אישיות עריכה

טוד הוא קרון בילום ג'נטלמני ומנומס. הוא גם קצת אופטימיסטי ובר דמיון. טוד תמיד מתייחס לקטרים כ-"מר" או "גברת". הוא נמלט מגריטה יחד עם אוליבר, עם קצת עזרה מדאגלס. טוד הוא נאמן מאוד ושומר על סדר בקרונות של אוליבר. יש לו פס ערמומי בתוכו במידה והקרונות מתחילים להטריד ואוהב כשיש כיף בדרכו, אבל לרוב הוא רגוע, ממושמע, ושבע רצון בעבודותיו.

מפרט טכני עריכה

בסיס עריכה

טוד מבוסס על קרון בילום GWR רגיל בעל משקל 16 טון. קרונות הבילום הראשונים שקלו רק 10 או 16 טונות, אך הם הועלו בהדרגה ל-20 טונות.

צבע עריכה

טוד צבוע באפור עם "GW 56831" על צדדיו בכתיב לבן. בסדרת הרכבות, פניו הן באותו הצבע כמו גופו, אך בסדרת הטלוויזיה פניו הן בצבע אפור בהיר.

טריוויה עריכה

  • על צעצוע הארטל של טוד כתוב בטעות "5683".
  • מקור שמו של טוד הוא מהכינוי ("Toad") שניתן לקרונות בילום במסילת גרייט וסטרן. טוד גם מבוסס על קרון בילום בעל אותו המספר.
  • כשטוד חזר בעונה השמונה עשרה, הוא עבר כמה שינויים, בהם:
  • בלמי רתיעה אפורים
  • מעקות אפורים במקום לבנים
  • חלונות הזכוכית שלו הוסרו והוחלפו בחלונות פתוחים
  • סימוני הגרייט וסטרן מופיעים רק על צד אחד
  • הוא קצת ארוך יותר מגרסת הדגם שלו
  • צבעו האפור הוא בגוון בהיר יותר
  • הוא גבוה יותר במקצת לעומת הדגם הפיזי שלו
  • הן הדגם הפיזי והן הדגם הממוחשב של טוד הם קצת שונים מן העמית האמיתי: במציאות, לבסיס של טוד יש תיבות חול ליד בלם היד, וגם פנים לבן עם שולחן, מושב, וכד'. לטוד אין את המאפיינם הללו, הן בדגם והן בגרסה הממוחשבת.

המסילה הצפון מערבית - ציוד רכבות נייד
אנני וקלרבלהנרייטהאלזיטודאיזבל ודולסיאליס ומירבלS.C. ראפיפרד פלהייריקטיויקטוריהקרונות טורדניים"הדג המעושן המעופף"/"קרון הדגים"קרון הבילום הנוקמנימפזר הרבדקרונות הקרקסקרונות בקרקרונות קאוליניטרכבת החילוץקרונות בילום
אולד סלואו קואוץ'רוקיהקטורקרונות דוארמכונת השלג של גורדוןמנוע הסילוןקרונות הנוסעים של אמיליקרונות המשא של ג'יימסקרונות המשא של תומסהקרונות המיוחדים של גורדוןהקליופההקרונות של סטיבןקרונות אקספרסהרכבת המלכותיתקרונות ישניםהעגלה הידניתמיכליות חלבקרונות מלחמיכליות זפתקרונות קווי שלוחהקרונות צמחיםמיכליות דלקקרונות מיוחדיםמיכליות שמןקרונות הזיקוקים מיכליות קרםמיכליות ריבהמיכליות פטלמיכלית הטופיקרונות החלקהג'ודי וג'רום