FANDOM

TimothyPromo2
טימותי

בונה: מפעל הקטרים בל בע"מ
סידור גלגלים: 0-4-0ST

טימותי (באנגלית: Timothy) הוא קטר מיכלים קטן הפועל על שמן. טימותי עובד בחברת הקאוליניט של סודור לצד ביל, בן ומריון.

ביוגרפיה עריכה

טימותי אוהב לעבוד במכרות הקאוליניט עם ביל ועם בן, אם כי תמימותו עלולה לפעמים לגרום לתאומים לתעתע בו. למרות זאת, טימותי פשוט מתעלם מהם כטיפשים וממשיך בעבודתו.

ביל ובן תיעתעו בתומס לקחת רכבת קרונות משא, מבלי לדעת כי טימותי היה בקצה השני, מה שטימותי חשב לתעלול מצחיק במעט. הוא נתן לתומס עצות לגבי המצוקים המתפוררים המסוכנים של מכרות החימר, ואמר לו להתעלם ממרבית התכסיסים של התאומים. תומס הסכים לקבל את עצות הזהירות של טימותי.

פעם לעגו ביל ובן לטימותי על העובדה כי הוא פועל על שמן, במקום על פחם כמו קטר טיפוסי. טימותי התחיל להתעצב על כך, אך לבסוף צחק אחרון כשאזלה אספקת הפחם במכרות החימר. טימותי אסף פחם ממספנת ברנדאם, ולבסוף התנצלו התאומים על תעתועיהם. זמן מה אחר כך שלחו אותו התאומים למבצע חסר תקווה למציאת קרון צבעוני במספנת ברנדאם. הם טענו כי רצו אותו בעבור דבר מה חשוב, שהיה כמובן אחד תעלוליהם הרגילים, ובכך גרמו לטימותי להתרוצץ ברחבי האי עד שהגיע לקרון פסולת שהיה מכוסה בצבעים אדום, כתום, צהוב, ירוק, תכלת, כחול וסגול. סולטי טען כי היה מדובר ב-"קרון קשת בענן". טימותי הביא את הקרון בחזרה למכרות החימר, שם הריחו ביל ובן את הפסולת שהייתה בקרון. המפקח השמן גער בתאומים על התכסיס המטופש שעוללו לטימותי, ואמר להם לקחת את הקרון למזבלה של ויף בתור עונש. לכן לקחו הקטרים התאומים את הקרון הצבעוני למזבלה והחלו לריב בדרך, מה שגרם לתאומים לקרוא האחד לשני "קטר מיכלים מצחין" היות והקרון הסריח.

בעונה התשע עשרה הרבו ביל ובן לומר כי טימותי "לא הועיל בכלום" בכל פעם שעשו טעויות, אם כי איש לא הסכים איתם. עם זאת, הם שכנעו את המפקח השמן לשלוח את טימותי למספנת ברנדאם כדי לעזור לפורטר, שעבד לבדו היות וסולטי עבד ביבשת באותה העת. אך בהיעדרו של טימותי התגבר עומס העבודה במכרות החימר. לבסוף חזר טימותי כדי לסייע בפינוי אי-הסדר, כשסולטי ופורטר היו מאחוריו.

אישיות עריכה

טימותי הוא ידידותי, ואוהב להיות מאוד מועיל, אך מסוגל להיות גם נאיבי ופתי.

מפרט טכני עריכה

בסיס עריכה

טימותי מבוסס על קטר קיטור בוער שמן בעל תא נהג פתוח, אשר נבנה על ידי מפעל הקטרים בל בע"מ בניו יורק. קטרים אלה, אשר נבנו במגוון רחבות מסילה, שומשו בארצות הברית, בקובה, במרכז אמריקה ובאמריקה הדרומית בעבודות בנייה ותעשייה.

צבע עריכה

טימותי צבוע בצבע כחול כהה עם פסים אדומים. ראשי התיבות "SCC" כתובות על צידי מיכל המים שלו בצבע צהוב, כמו גם לוחית שם זהובה עם שמו בכתב שחור.

טריוויה עריכה

  • טימותי הותאם לשימוש על מסילות בריטיות באמצעות מצמדים רופפים, תוספת בלמי רתיעה וצינור בלימה.
  • צליל המשרוקית של טימותי נמוך בסולם אחד מזה של בן. עם זאת, באתר המשני של האתר הרשמי בנושא "סיפור האמיצים" ניתן לו צליל אחר.
  • בגרסה הנורווגית של "סיפור האמיצים" מתואר טימותי בטעות כקטר דיזל.

המסילה הצפון-מערבית