FANDOM

ערך זה עוסק בדמות. ייתכן שהתכוונתם לפרק.

TerenceCGI
טרנס

סוג: קטרפילר 70
בונה: קטרפילר בע"מ

טרנס (באנגלית: Terence) הוא טרקטור זחלי. טרנס עובד בסמוך לקו השלוחה של תומס ונמצא בבעלותו של האיכר פיני.

ביוגרפיה

ב-"סדרת הרכבות"

תומס העליב את טרנס בשל היותו בעל שרשראות, אך הוא התחרט על כך לאחר שטרנס חילץ אותו מערימת שלג.

טרנס התיידד עם דאק כשתומס היה בתיקונים.

טרנס ביצע את עבודת העיתוק של פרסי בפרקוואר, כאשר פרסי היה בנמל נאפפורד.

טרנס סייע בבניית אסם ביום בו נשלחה ויקטוריה בחזרה לקו השלוחה של תומס. לאחר שניתב על מנת להיזהר מסלע ליד מנהרת האקנבק, עגלתו נפלה במורד התעלה והתנדנדה מעץ.

בסדרת הטלוויזיה

כפי שהיה ב-"סדרת הרכבות" נאלץ טרנס לעזור לתומס כשהשני נתקע בשלג. לימים עזר טרנס לגברת קיינדלי כשביתה היה מכוסה שלג, והשגיח על ביתה כשהיא יצאה עם הקטרים למסיבת חג המולד. בעונה השנייה, הוא התיידד עם דאק כשתומס היה בתיקונים, ונוכח במסיבת חג המולד בטידמת'.

בעונה השלישית, הוא עזר לטרבור בנטיעת עצים חדשים ביער לאחר סערה, והבטיח להנרי שהיער ייראה טוב יותר מאי פעם. בנוסף, הוא נלכד בסמוך למפגש כביש-מסילה כשמייביס נתקעה וחסמה את הכביש. כשבֶּרטי נתקע בבוץ במסיבה של הוויקאר של ולזוורת', השתמש טרנס בחבלים חזקים על מנת לחלצו. לימים, כשתושבי כפר היו תקועים בשלג, טרנס עזר להם על ידי פינוי השלג מהמקום. בעונה הרביעית, הוא עבד בחווה בסמוך לזירת התאונה של סר הנדל.

בעונה החמישית, הוא הזהיר את ג'יימס מפני הנזקים העלולים להיגרם מעצים, והזכיר לפרסי כי הבת של גברת קיינדלי עמדה להתחתן.

בעונה השישית, הוא עזר לפנות אבנים מן המסילה ששימטו את תומס, וכמעט שימטו את טובי, מהפסים. לימים הוא נראה חורש בשדה, כאשר דאנקן איבד את צופר הקיטור שלו בניסיון להפתיעו.

בעונה השביעית, הוא עזר לפנות עץ שנפל על המסילה, וחילץ את אליזבת מן השלג.

כשתומס אבד בספיישל "התגלית הגדולה", סייע טרנס בחיפוש אחריו, וכשתומס נמצא, טרנס סיפר להארווי את החדשות.

בעונה העשרים ואחת השתמש טרנס בקיצור דרך שעבר על אגם קפוא בעת שאסף עצים עבור שוק חג המולד, אבל הקרח החל להישבר מתחתיו.

אישיות

טרנס הוא טרקטור זחלי החלטי שצבעו כתום. הקטרים מוצאים את זחליו חריגים למדי, אבל טרנס בהחלט מסוגל להוכיח שאין לו צורך במסילות, ושזחליו מאפשרים לו לנוע בכל מקום. הוא לא מוטרד מהקנטות, ובשמחה ממשיך בעבודתו, ולרוב נוטל חלק בעבודות חקלאיות. טרנס לעולם לא מהסס לסייע במצבי חירום או במצבים דביקים, בין אם בכביש ובין אם על המסילה, בשל אופיו המועיל והסלחני. זחליו שימושיים במיוחד במצבי חורף איומים, כששלג עלול להשפיע על תחבורה ברחבי האי. אף על פי שהוא איטי, הוא רב צדדי, סגיל ויעיל. לרוב, ניתן למצואו משנע תבואה חקלאית או חורש שדות בעליזות ליד קו השלוחה של תומס.

מפרט טכני

בסיס

טרנס מבוסס על טרקטור עתיק של חברת קטרפילר מדגם 70 משנת 1934. היה זה העיצוב האחרון והגדול ביותר של טרקטורים מונעי-בנזין מתוצרת קטרפילר.

צבע

טרנס צבוע בצבע כתום עם זחלים אפורים ומנוע וצינור אגזוז שחורים.

טריוויה

  • דגמו של טרנס ששימש בסדרת הטלוויזיה מוצג כיום לראווה בפארק דרייטון מנור. עם זאת, מחרשתו נשברה מאז פתיחת המיצג.
  • על פי הספר "האיש מאחורי תומס הקטר" מאת בראיין סיבלי, טרנס אמור היה להיקרא במקור "טרי" (Terry), אבל שמו שונה לצורתו הנוכחית והפורמלית יותר.
  • לטרנס יש מחרשה הניתנת להתקנה ולהסרה.
  • שמו של טרנס בדיבוב הצרפתי של הסדרה הקלאסית היה "תיירי" (Thierry).
  • בסדרה הקלאסית הוצג טרנס תמיד עם שתי יציקות פנים בלבד, שניהן בצורת הבעה חייכנית, אף שאויירו לו מגוון הבעות פנים שונות בספרי "סדרת הרכבות", בספרים השנתיים ובסיפורי כתבי העת.
  • טרנס עבר שינויים מעטים בעונה העשרים ואחת, ובהם:
  • פס השיער המתכווץ שמעל למצחו הוסר
  • נוספו לפניו גבות
  • פניו התארכו ומכסים את כל חלקו הקדמי
  • עד לעונה העשרים ואחת, לטרנס מעולם לא היו גבות בסדרת הטלוויזיה, אף שנוספו לו גבות באיורים ובמוצרים מסחריים מעטים.

כלי רכב יבשתיים
טרנסבֶּרטיטרבורג'ורג'קרוליין040 BMCבולג'יJTK 62הטרקטור של ויליטרקטוריםמסחרית הדואר
המשאיות האיומותבוץ'טמפראליזבתחברת הבנייה של סודורמדג'קוויןפליןאייסהמכונית של סר טופהם האטמשאיות דייסוןמוניותכבאיותהאמבולנסהמשאית שתומת העיןרכב השטח של גברת ג'נירכבי מחצבת ההרים הכחוליםהמכונית של סר רוברט נורמבי