FANDOM

ערך זה עוסק בדמות. ייתכן שהתכוונתם לפרק.

TerenceCGI
טֶרֶנס

סוג: קטרפילר 70
בונה: קטרפילר בע"מ

טֶרֶנס (באנגלית: Terence) הוא טרקטור זחלי כתום. טֶרֶנס עובד בסמוך לקו השלוחה של תומס ונמצא בבעלותו של האיכר פיני (Finney).

ביוגרפיה

ב"סדרת הרכבות"

תומס העליב את טֶרֶנס בגלל השרשראות שלו, אך הוא התחרט על כך לאחר שטֶרֶנס חילץ אותו מערימת שלג.

טֶרֶנס התיידד עם דאק במהלך תיקוניו של תומס.

טֶרֶנס ביצע את עבודת העיתוק של פרסי בפרקוואר, כאשר פרסי היה בנמל נאפפורד.

טֶרֶנס סייע בבניית אסם ביום בו ויקטוריה נשלחה חזרה לקו השלוחה של תומס. לאחר שניתב על מנת להיזהר מסלע ליד מנהרת האקנבק, עגלתו נפלה במורד התעלה והתנדנדה מעץ.

בסדרת הטלוויזיה

כפי שהיה ב"סדרת הרכבות" נחלץ טֶרֶנס לעזרתו של תומס כשהשני נתקע בשלג. לימים עזר טֶרֶנס לגברת קיינדלי כשביתה היה מכוסה שלג, והשגיח על ביתה כשהיא יצאה עם הקטרים למסיבת חג המולד. בעונה השנייה, הוא התיידד עם דאק כשתומס היה בתיקונים, ונוכח במסיבת חג המולד בטידמת'.

בעונה השלישית, הוא עזר לטרבור בנטיעת עצים חדשים ביער לאחר סערה, והבטיח להנרי שהיער ייראה טוב יותר מאי פעם. בנוסף, הוא נלכד בסמוך למפגש כביש-מסילה כשמייביס נתקעה וחסמה את הכביש. כשבֶּרטי נתקע בבוץ במסיבת הגן של הכומר של ולזוורת' השתמש טֶרֶנס בחבלים חזקים על מנת לחלץ את ברטי. לימים, כשתושביו של כפר היו תקועים בשלג, טֶרֶנס עזר להם על ידי פינוי השלג מהמקום. בעונה הרביעית, הוא עָבַד בחווה בסמוך לזירת התאונה של סר הנדל.

בעונה החמישית הזהיר את ג'יימס מפני הנזקים העלולים להיגרם מעצים, והזכיר לפרסי כי הבת של גברת קיינדלי עמדה להתחתן.

בעונה השישית עזר לפנות אבנים מן המסילה ששימטו את תומס, וכמעט שימטו את טובי, מהפסים. לימים הוא נראה חורש בשדה, כאשר דאנקן איבד את צופר הקיטור שלו בניסיון להפתיעו.

בעונה השביעית עזר לפנות עץ שנפל על המסילה, וחילץ את אליזבת מהשלג.

כשתומס אבד בספיישל "התגלית הגדולה" סייע טֶרֶנס בחיפושים אחריו, וכשתומס נמצא סיפר טֶרֶנס על כך להארווי.

בעונה העשרים ואחת השתמש טֶרֶנס בקיצור דרך שעבר על פני אגם קפוא בעת שאסף עצים עבור שוק חג המולד, אבל הקרח החל להישבר מתחתיו.

אישיות

טֶרֶנס הוא טרקטור זחלי החלטי שצבעו כתום. הקטרים מוצאים את זחליו חריגים למדי, אבל טֶרֶנס בהחלט מסוגל להוכיח שאין לו צורך במסילות, ושזחליו מאפשרים לו לנוע בכל מקום. הוא לא מוטרד מהקנטות, ובשמחה ממשיך בעבודתו, ולרוב נוטל חלק בעבודות חקלאיות. טֶרֶנס לעולם לא מהסס לסייע במצבי חירום או במצבים דביקים, בין אם בכביש ובין אם על המסילה, בשל אופיו המועיל והסלחני. זחליו שימושיים במיוחד במצבי חורף איומים, כששלג עלול להשפיע על תחבורה ברחבי האי. אף על פי שהוא איטי, הוא רב צדדי, סגיל ויעיל. לרוב, ניתן למצואו משנע תבואה חקלאית או חורש שדות בעליזות ליד קו השלוחה של תומס.

מפרט טכני

אב טיפוס

טֶרֶנס מבוסס על טרקטור עתיק של חברת קטרפילר מדגם 70 משנת 1934. היה זה העיצוב האחרון והגדול ביותר של טרקטורים מונעי-בנזין מתוצרת קטרפילר.

צביעה

טֶרֶנס צבוע כתום עם זחלים אפורים ועם מנוע וצינור אגזוז שחורים.

טריוויה

  • טֶרֶנס היה כלי הרכב הלא-מסילתי הראשון שהוצג בהיסטוריית הזיכיון.
  • הדגם של טֶרֶנס ששימש בסדרת הטלוויזיה מוצג כיום בפארק דרייטון מנור. עם זאת, מחרשתו נשברה מאז פתיחת המיצג.
  • על פי הספר "האיש מאחורי תומס הקטר" מאת בראיין סיבלי, טֶרֶנס אמור היה להיקרא במקור "טֶרי" (Terry), אבל שמו שונה לצורתו המלאה והפורמלית יותר.
  • לטֶרֶנס יש מפלסת הניתנת להתקנה ולהסרה.
  • שמו של טֶרֶנס בדיבוב הצרפתי של העונות הראשונות היה "תיירי" (Thierry). בדיבוב העברי של הופ! נהגה שמו בטעות "טראנס".
  • בעונות הראשונות הוצג טֶרֶנס תמיד עם שתי יציקות פנים בלבד, שתיהן בצורת הבעה חייכנית, הגם שהוא הופיע עם מגוון הבעות פנים שונות באיורי "סדרת הרכבות", בספרים השנתיים ובסיפורי כתבי העת.
  • טֶרֶנס עבר שינויים מעטים בעונה העשרים ואחת, ובהם:
  • פס השיער המתכווץ שמעל למצחו הוסר
  • נוספו לפניו גבות
  • פניו התארכו ומכסים את כל חלקו הקדמי
  • עד העונה העשרים ואחת, לטֶרֶנס מעולם לא היו גבות בסדרת הטלוויזיה, הגם שהיו לו גבות באיורים ובמעט מוצרים נלווים.

כלי רכב יבשתיים
טֶרֶנסבֶּרטיטרבורג'ורג'קרולייןBMC‏ 040בולג'יJTK 62הטרקטור של ויליטרקטוריםמסחרית הדואר
המשאיות האיומותבוץ'טמפראליזבתחברת הבנייה של סודור (נלסון, ג'ק, אלפִי, אוליבר, מקס ומונטי, קלי, ביירון, נד, איזובלה, פטריק, באסטר, נייג'ל) • מדג'קוויןפליןאייסהמכונית של סר טופְּהם הַאטאוטובוסיםמשאיות דייסוןמוניותכבאיותהאמבולנסהמשאית שתומת העיןמסחרית מאפיית סודוררכב השטח של גברת ג'נירכבי מחצבת ההרים הכחוליםמסיעי מזוודותטרקטורים זחלייםמלגזותמשאיותמכוניות צהובות