FANDOM

Lady
ליידי

סידור גלגלים: 0-4-0

ליידי (באנגלית: Lady, מילולית: "גבירה") היא קטר מיכלים נקבי קטן בסגנון ויקטוריאני. ליידי משמשת כשומרת מסילת הקסמים, ומשתמשת בקסמה כדי לאפשר לעולמות זמן נוצץ וסודור להמשיך להתקיים. ליידי שייכת לברנט סטון, שנוהג בה ומגן עליה מפני סכנה.

ביוגרפיה עריכה

ליידי הגיעה אל האי סודור לפני הרבה שנים, כשנמצאה על ידי דיזל 10, קטר דיזל רשע שרצה להרוס אותה. גם ליידי וגם ברנט נמלטו מדיזל 10, אך בזמן המרדף, השתמש ברנט בכל הפחם שלה וגרם לה לנסוע במהירות גבוהה מדי, מה שגרם לדיזל 10 לתפוס ולרסק אותה. ליידי נלקחה בחזרה להר הנסתר ואוחסנה בתוך הסדנה של ברנט, שם הוא השקיע שנים בניסיון נואש להחזיר אותה לכשירות, אבל לא היה לו את הפחם הנכון כדי לגרום לה לתפקד.

שנים רבות לאחר מכן, עדיין הייתה ליידי מקולקלת, ובלעדיה, החלה מסילת הקסמים לאבד את קסמה. הכל השתנה כשלילי (נכדתו של ברנט) ותומס הביאו קרון פחם מסודור אל ההר הנסתר, והתברר כי היה זה הפחם שנדרש כדי לגרום לה לתפקד. ליידי חזרה לחיים ושבה לסודור, שם נרדפה שוב פעם על ידי דיזל 10. ליידי, ברנט ותומס נמלטו מדיזל 10 בהצלחה, והיא נתנה למשפחת כרטיסן את אבק הזהב שהזדקקו לו.

כשהחלה מריבה בין קטרי הקיטור והדיזל, הופיעו ליידי וראסטי בחלום של תומס, והיא סיפרה לו כיצד לפתור את הסכסוך בין שני סוגי הקטרים.

מפרט טכני עריכה

בסיס עריכה

ליידי היא כנראה בעלת עיצוב מקורי, ללא כל קטר אמיתי ידוע ששימש כאב-טיפוס עבורה. עם זאת, ייתכן כי עיצובה מבוסס על הקטר הניסיוני של מסילת גרייט וסטרן שהוספר כ-101. גרייט וסטרן #101 הוסר משירות ונגרט בשנת 1911, כיוון שהוא היה הקטר היחיד שנבנה רק לניסיונות.

צבע עריכה

ליידי צבועה סגול-אדום עם פנסים זהובים על חלקה הקדמי, פנס אחורי, בלמי רתיעה, מעשנה, קצה ארובה, כיפה, מוטות חיבור, פסים ושמה על שני צדדיה בצבע זהוב. גג תא הנהג, חלקה התחתון של ארובתה והמדרך שלה צבועים סגול-שחור.

טריוויה עריכה

  • במקור, לא עמד לליידי להיות תפקיד דיבור בסרט "תומס ומסילת הקסמים". אמצעי התקשורת היחידים שלה היו "טלפתיה" עם תומס כשהוא היה על ההר הנסתר, וצופר הקיטור שלה. מאוחר יותר, ניתנו לה שורות כדי לעזור לכסות על שינויים שנעשו בסרט.
  • הפנים שלה גלויים אך ורק בסודור.
  • לליידי יש מצמד על חלקה האחורי, אבל לא הקדמי.
  • ליידי הייתה קטר הקיטור הנשי הראשון שהוצג בסדרת הטלוויזיה, והקטר הנשי השלישי בסך הכל, כשהראשונה הייתה דייזי והשנייה מייביס.
  • אחד הדגמים של ליידי מוצג כיום לראווה ביפן.
  • צליל הצפירה של ליידי שומש מחדש בעבור מילי.
  • אחד מציורי הקונספט שלה מתאר אותה כבעלת סידור גלגלים 2-2-2, עם שינויים רבים בעיצובה.

ציטוטים עריכה

  • ברנט סטון: "ליידי, זה גם הזמן הנוצץ שלך."
  • ליידי: "אני מקווה."

- ברנט וליידי, "תומס ומסילת הקסמים" (גרסה עברית רשמית).

  • תומס: "ליידי, את 'קטרית' מאוד מועילה."
  • ליידי: "וכשעוזרים אחד לשני, הקסם מתעורר לחיים אצל כולנו."

- תומס וליידי, "תומס ומסילת הקסמים" (גרסה עברית רשמית).

  • "אנחנו תמיד מסיימים את העבודות שלנו כשעובדים ביחד."

- ליידי לתומס, "קראו לכל הקטרים!" (תרגום חופשי).

מסילות אחרות
הקטרים הזריםדיזלהקטר הזרג'ינטיפאגסוג 40D199המלך ג'יימס הראשוןאולד סטאק-אפאלפרד וג'ודיהקטר הישןוילברטשש עשרהאלברטבהאמסבריטיש ריילווייז
ליידיספנסרהירוקונורקייטליןגייטור/גטורסמסון/שמשוןספלאטר/ספוטר ודודג'
תיאולקסימרליןהוריקןפרנקירבקה
לוגןסם
אשימהרג'יביוֹנְג בַּאוֹויניקרלוסראולשייןאטייןפרידהג'ינהאקסלאיוואןניה
הקרונות המיוחדים של ספנסרהקרונות של קונורהקרונות של קייטליןברדפורד