FANDOM

Lady
ליידי

סידור גלגלים: 0-4-0

ליידי (באנגלית: Lady, מילולית: "גבירה") היא קטר מיכלים נקבי קטן בסגנון ויקטוריאני. ליידי משמשת כשומרת מסילת הקסמים, ומשתמשת בקסמה כדי לאפשר לעולמות זמן נוצץ וסודור להמשיך להתקיים. ליידי שייכת לברנט סטון, שנוהג בה ומגן עליה מפני סכנה.

ביוגרפיה

פעם הגיעה ליידי אל האי סודור לפני תקופת זמן ארוכה כשנמצאה על ידי דיזל 10, קטר דיזל מרושע שרצה להרוס אותה. ליידי וברנט סטון ברחו מפני דיזל 10, אבל בזמן המרדף השתמש ברנט בכל הפחם של ליידי וגרם לה לנסוע במהירות גבוהה מדי, מה שגרם לדיזל 10 להשיג אותה ולרסקה. ליידי נלקחה בחזרה להר הנסתר ואוחסנה בתוך הסדנה של ברנט, שם הוא השקיע שנים בניסיון נואש להחזירה למצב תקין, אבל לא נמצא ברשותו הפחם הנכון שנדרש כדי לגרום לה לתפקד.

שנים רבות לאחר מכן, ליידי עדיין הייתה מקולקלת, ובלעדיה החלה מסילת הקסמים לאבד את קסמה. הכל השתנה כשלילי (נכדתו של ברנט) ותומס הביאו קרון פחם מסודור אל ההר הנסתר, שהתברר כי נמצא בו הפחם מהסוג שנדרש כדי לגרום לה לתפקד. ליידי חזרה לחיים ושבה לסודור, שם נרדפה שוב על ידי דיזל 10. ליידי, ברנט ותומס הצליחו לברוח מפני מדיזל 10, והיא נתנה לבני משפחת כרטיסן את אבק הזהב שהיה נחוץ להם.

כשהחלה מריבה בין קטרי הקיטור וקטרי הדיזל, הופיעו ליידי וראסטי בחלום של תומס, והיא סיפרה לו כיצד לפתור את הסכסוך בין שני סוגי הקטרים על ידי עבודה בצוותא ללא קשר להבדלים ביניהם.

אישיות

ליידי היא קטר מיוחד עד מאוד, והיא בעלת האחריות לסודה של מסילת הקסמים. בעת נסיעתה לאורך הפסים, היא מפזרת אבק זהב בעזרת כוחותיה המיוחדים. היא ידועה בשל עזרתה לתומס ולחבריו, במקרים שאין אף אחד אחר לפנות אליו.

מפרט טכני

בסיס

ליידי היא כנראה בעלת עיצוב מקורי, ללא כל קטר אמיתי ידוע ששימש כאב-טיפוס עבורה. עם זאת, ייתכן כי עיצובה מבוסס על הקטר הניסיוני של מסילת גרייט וסטרן שהוספר כ-101. גרייט וסטרן #101 הוסר משירות ונגרט בשנת 1911, כיוון שהוא היה הקטר היחיד שנבנה רק לניסיונות.

צבע

ליידי צבועה סגול-אדום עם פנסים זהובים על חלקה הקדמי, פנס אחורי, בלמי רתיעה, מעשנה, קצה ארובה, כיפה, מוטות חיבור, פסים ושמה על שני צדדיה בצבע זהוב. גג תא הנהג, חלקה התחתון של ארובתה והמדרך שלה צבועים סגול-שחור.

טריוויה

  • במקור, לא עמד לליידי להיות תפקיד דיבור בסרט "תומס ומסילת הקסמים". אמצעי התקשורת היחידים שלה היו "טלפתיה" עם תומס כשהוא היה על ההר הנסתר, וצופר הקיטור שלה. מאוחר יותר, ניתנו לה שורות כדי לעזור לכסות על שינויים שנעשו בסרט.
  • הפנים שלה גלויים אך ורק בסודור.
  • לליידי יש מצמד על חלקה האחורי, אבל לא הקדמי.
  • ליידי הייתה קטר הקיטור הנשי הראשון שהוצג בסדרת הטלוויזיה, והקטר הנשי השלישי בסך הכל, כשהראשונה הייתה דייזי והשנייה מייביס.
  • אחד הדגמים של ליידי מוצג כיום לראווה ביפן.
  • צליל הצפירה של ליידי שומש מחדש בעבור מילי.
  • אחד מציורי הקונספט שלה מתאר אותה כבעלת סידור גלגלים 2-2-2, עם שינויים רבים בעיצובה.

ציטוטים

  • ברנט סטון: "ליידי, זה גם הזמן הנוצץ שלך."
  • ליידי: "אני מקווה."

- ברנט וליידי, "תומס ומסילת הקסמים" (גרסה עברית רשמית).

  • תומס: "ליידי, את 'קטרית' מאוד מועילה."
  • ליידי: "וכשעוזרים אחד לשני, הקסם מתעורר לחיים אצל כולנו."

- תומס וליידי, "תומס ומסילת הקסמים" (גרסה עברית רשמית).

  • "אנחנו תמיד מסיימים את העבודות שלנו כשעובדים ביחד."

- ליידי לתומס, "קראו לכל הקטרים!" (תרגום חופשי).

מסילות אחרות
הקטרים הזריםדיזלהקטר הזרג'ינטיפאגסוג 40D199קינג ג'יימס הראשוןאולד סטאק-אפאלפרד וג'ודיהקטר הישןוילברטשש עשרהאלברטבהאמסבריטיש ריילווייז
ליידיספנסרהירוקונורקייטליןגייטור/גטורסמסון/שמשוןספלאטר/ספוטר ודודג'
תיאולקסימרליןהוריקןפרנקי
לוגןסם
אשימהרג'יביוֹנְג בַּאוֹויניקרלוסראולשייןאטייןפרידהג'ינהאקסלאיוואןהונג-מיי
הקרונות המיוחדים של ספנסרהקרונות של קונורהקרונות של קייטליןברדפורד