FANDOM

"אני רוצָה להוביל קרונות מלאים, כמו קטרית רבת תועלת!"
— מוֹלי (תרגום חופשי)

MollyModel2
מוֹלי

סוג: GER D56
מעצב: ג'יימס הולדן ופרדריק ראסל
בונה: מפעלי סטרטפורד
סידור גלגלים: 4-4-0

מוֹלי (באנגלית: Molly) היא קטר נקבי חזק בצבע צהוב בהיר, בעלת קרון עזר.

ביוגרפיה

כשמוֹלי הגיעה לראשונה למסילה, אמילי צחקה ממנה על כך שהיא נאלצה להוביל קרונות משא ריקים למפעל הפחם. מוֹלי נפגעה אישית, ועל כן לתומס עלה רעיון. הוא ביקש מפועלים לקשט את קרונותיה של מוֹלי בנורות ולכסותם ביריעות ברזנט, על מנת להעניק להם חזות מיוחדת בעיני שאר הקטרים. אלא שהרוח העיפה את הכיסויים לנגד עיניהם של גורדון, פרסי ואמילי. מוֹלי הסתלקה במבוכה, עד שהתברר לה שקטרים במפעל הזדקקו לאותם קרונות ריקים על מנת להוביל פחם. כשמוֹלי הגיעה למפעל הפחם הרגישו אדוארד, הנרי וג'יימס אסירי תודה לראותה, אבל גורדון התעצבן כשנאלץ להמתין בסמפור כדי לאפשר לרכבות של מוֹלי ושל תומס לעבור.

כשאמילי נאלצה לעבוד עם ויף הייתה מוֹלי בין מספר קטרים שצחקו ממנה. לימים עזרה מוֹלי לג'יימס בפינוי צינורות מהן מסילה ביום חורף עמוס, ואחר כך הציעה לתומס להאט כשהוביל מפרשית בעבור ראש עיריית סודור.

בספיישל "התגלית הגדולה" קיבלה מוֹלי בשורה מביל ומבן שסטנלי מצא את תומס. מאוחר יותר נכחה בחגיגות "יום סודור" בעיר גרייט ווטרטון.

אישיות

מוֹלי היא קטר קיטור חזק בצבע צהבהב. היא גאה בעוצמתה ואוהבת להשתמש בה כאחת מקטרי סודור הגדולים יותר. לרוב, היא מסיעה קרונות ריקים למפעלי הפחם. לפעמים, הסעת קרונות ריקים גורמת לה להרגיש עצובה וחסרת תועלת, אך לבסוף מגלה כי הסעת קרונות ריקים היא חלק חשוב בתפעול המסילה למרות הכל. מוֹלי נוטה להיות רגישה למדי, ומקבלת התייחסות כאל "אחות גדולה" מכמה קטרים אחרים. אולם, היא נוטה להתבייש בקלות ולהתאכזב, ותברח כדי להימנע מסכסוכים, אך לרוב תהיה אמיצה מספיק בכדי לעשות את מה שנכון בדעתה. מוֹלי אוהבת להיות טובה כמו כולם ורוצה משאר הקטרים לחשוב עליה את הדברים הטובים ביותר.

מפרט טכני

אב טיפוס

מוֹלי היא קטר "קלאוד המילטון" מסוג D56 של מסילת גרייט איסטרן. קטרי "קלאוד המילטון" נבנו במפעל סטרטפורד בין השנים 1904 ו-1911.

אף שלמוֹלי יש את הגלגלים המניעים הרגילים בקוטר 7 מטר, יש לה דוּד בקוטר 4' 9", גופי חימום מתוצרת "שמידט" ותא בעירה מתוצרת "בלפייר". תא הנהג שלה מצויד בשני חלונות צדיים.

צביעה

מוֹלי צבועה בצהוב עם פסים אפורים ואדומים ורצועות דוד עשויות פליז.

טריוויה

  • מוֹלי הופיעה עם פנים גדולים יותר בחומרים פרסומיים ובסיפורים מסיומים בכתבי-עת. משוער שזהו חלק מאב-הטיפוס שלה, מאחר שפנים אלה מעולם לא שימשו בסדרת הטלוויזיה. הפנים הגדולים שימשו גם בכרטיס "טייק אלונג" שלה, וכמעט בכל סדרות הצעצועים.
  • באתר הרשמי החדש, בתמונה של מוֹלי מופיעות הפנים הגדולות.
  • צליל הצופר של מוֹלי הוא של תומס בגובה נמוך יותר.
  • על פי "ספר הקטרים הגדול", כינויה של מוֹלי הוא "מוֹלי החזקה".

המסילה הצפון-מערבית
ביל ובןהארוויאמיליפרגוסארתורמרדוקמוֹלינווילרוזיויףביליסטנליהאנקפלורהויקטורצ'ארליבַּאש ודאשפרדיננדסקראףבלפורטרטימותימריוןגליןראייןרֶבֶּקהניהדיזלמייביסדרקדיזל 10ארי ובֶּרטסולטידניסדֶןדארטסידניפקסטוןנורמןפיליפהוגופליןוינסטוןסטפורד