FANDOM

MollyModel2
מולי

דגם: GER D56
מעצב: ג'יימס הולדן ופרדריק רוסל
בונה: מפעלי סטרטפורד
סידור גלגלים: 4-4-0

מולי (באנגלית: Molly) היא קטר נקבי חזק בצבע צהוב בהיר, בעלת קרון עזר.

ביוגרפיה עריכה

כשמולי הגיעה לראשונה למסילה, אמילי צחקה ממנה משום שהיא הסיעה קרונות ריקים מכיוון שלא היה לה (למולי) מה להוביל. מולי נפגעה אישית, ותומס העלה רעיון. הוא ביקש מפועלים לקשט את הקרונות של מולי במנורות ולכסות אותם ביריעות ברזנט, כדי לעשות אותם מיוחדים בעיני שאר הקטרים. אולם, הכיסויים עפו ברוח למראה עיניהם של גורדון, פרסי ואמילי. מולי המבוישת ברחה, עד שהיא גילתה כי הקרונות הריקים נועדו להעברת פחם. כשמולי הגיעה למפעלי הפחם, שמחו אדוארד, הנרי וג'יימס לקראתה, אך גורדון התעצבן כשנאלץ להמתין בסימנור לרכבות של מולי ושל תומס.

כשנאלצה אמילי לעבוד עם ויף, הייתה מולי אחת ממספר קטרים שצחקו ממנה. בהמשך, עזרה מולי לג'יימס לפנות צינורות מן המסילה במהלך החורף, ולאחר מכן ביקשה מתומס להאיט כשהסיע סירת מפרש לראש עיריית סודור.

ב-"תגלית הגדולה", קיבלה מולי בשורה מביל ומבן שסטנלי מצא את תומס.

אישיות עריכה

מולי היא קטר קיטור חזק בצבע צהבהב. היא גאה בעוצמתה ואוהבת להשתמש בה כאחת מקטרי סודור הגדולים יותר. לרוב, היא מסיעה קרונות ריקים למפעלי הפחם. לפעמים, הסעת קרונות ריקים גורמת לה להרגיש עצובה וחסרת תועלת, אך לבסוף מגלה כי הסעת קרונות ריקים היא חלק חשוב בתפעול המסילה למרות הכל. מולי נוטה להיות רגישה למדי, ומקבלת התייחסות כאל "אחות גדולה" מכמה קטרים אחרים. אולם, היא נוטה להתבייש בקלות ולהתאכזב, ותברח כדי להימנע מסכסוכים, אך לרוב תהיה אמיצה מספיק בכדי לעשות את מה שנכון בדעתה. מולי אוהבת להיות טובה כמו כולם ורוצה משאר הקטרים לחשוב עליה את הדברים הטובים ביותר.

מפרט טכני עריכה

בסיס עריכה

מולי היא קטר "קלאוד המילטון" מדגם D56 ממסילת גרייט איסטרן. קטרי "קלאוד המילטון" נבנו במפעלי סטרטפורד מ-1904 עד 1911.

אף על פי שלמולי יש את גלגלי ההנעה הרגילים בגודל 7 מטר, יש לה דוד חימום בקוטר 4' 9", גופי חימום מתוצרת Schmidt ותיבת אש מתוצרת Belpaire. תא הנהג שלה מצויד בשני חלונות צדיים. יש לה ארובה בסגנון "גרייט נורתרן" ואח שטוח.

צבע עריכה

מולי צבועה בצהוב עם פסים אפורים ואדומים ורצועות דוד עשויות פליז.

טריוויה עריכה

  • מולי הופיעה עם פנים גדולים יותר בפרומואים ובסיפורים מסיומים בכתבי עת. דבר זה משוער להיות אבטיפוס, מאחר ופנים אלה מעולם לא שומשו בסדרת הטלוויזיה. פנים אלה שומשו גם בכרטיס ה-"טייק אלונג" שלה, וכמעט בכל סדרות הצעצועים.
  • באתר הרשמי החדש, בתמונה של מולי מופיעות הפנים הגדולות.
  • צליל הצופר של מולי הוא של תומס בטון נמוך יותר.
  • במציאות, מולי הייתה הקטר היחיד מדגמה שהיה נותר בקיום.
  • על פי "ספר הקטרים הגדול", כינויה של מולי הוא "מולי החזקה!"

המסילה הצפון-מערבית