FANDOM

ערך זה עוסק בקטר הדיזל. ייתכן שהתכוונתם לפרק.

MavisCGIpromo
מייביס

מספר: FQC 1
דגם: BR Class 04
מעצב: Drewry Car Co.
בונה: Drewry Car Co.
סידור גלגלים: 0-6-0
מהירות מירבית: 25-27 מייל לשעה
הגעה לסודור: 1962

מייביס (באנגלית: Mavis) היא קטר דיזל נקבי קטן, שעובדת עבור חברת מחצבת פרקוואר במחצבת אנופה. היא עובדת גם במחצבת הרעפים.

ביוגרפיה עריכה

בסדרת הרכבות עריכה

מייביס אהבה במיוחד לסדר את הקרונות במקומות שונים ברחבי מחצבת אנופה, למרות התנגדותו של טובי לכך. לבסוף, טובי איבד סבלנות ונתן למייביס לעסוק בשלה. מייביס התעלמה מעצותיו של טובי, והשפילה את עצמה כאשר היא נתקעה מחוץ לפרקוואר.

בהמשך, נאסר על מייביס לעזוב את המחצבה, אך כשנהייתה דרישה גבוהה במחצבת אנופה, מייביס שכנעה את המנהל לתת לה לנסוע למפגש הראשון על מנת לדחוף קרונות מהר יותר, וזו תכננה כיצד לעבור את מפגש המסילה עם עזרתם של הקרונות. אולם, תכניתה של מייביס נכשלה, כאשר הקרונות החליטו לדחוף את טובי במקומה, והוא נתקע על מסילה עקומה מעל נהר שוצף, ומייביס נאלצה להצילו. מייביס הודתה בטעות שלה, אך המפקח השמן והמנהל התרשמו מאומצה ומתום ליבה של מייביס והרשו לה לצאת לעתים לפרקוואר.

ב-1987, הייתה מעורבת מייביס בתאונה עם משאית, ועל כן נאלץ טובי להחליפה בזמן העדרותה.

בסדרת הטלוויזיה עריכה

מייביס הציבה את הקרונות של מחצבת אנופה במקומות שונים ללא הפסקה, דבר אשר קומם את טובי, שהתנגד לכך באופן נחרץ. לבסוף, סבלנותו של טובי פקעה והוא החליט לתת למייביס לעשות כרצונה. דיזל עידד את מייביס לעשות זאת, ומייביס לקחה את הקרונות למפגש מסילת ברזל, שם הקרונות בלמו אותה והיא נתקעה במפגש ולכדה את ברטי וטרנס. טובי חילץ את מייביס, והיא נשלכה בחזרה למחצבה. מייביס הייתה נבוכה לאחר התאונה, והתאכזבה כאשר נאסר עלייה לצאת מן המחצבה. פרסי ניסה להשתיל בה קצת היגיון, אך היא סירבה להקשיב לו. לבסוף, תכננה מייביס כיצד להגיע עם הקרונות הכי רחוק שאפשר, אך הדבר סיכן את טובי. מייביס הצילה את טובי, והמפקח השמן הרשה לה לנסוע הרחק מהמחצבה כרצונה, אם כי רק לעיתים רחוקות.

לאחר שרבים מהקטרים נסעו לאנגליה, הייתה מייביס מבין אלו שהחליפו את אלו שעזבו בתפקידיהם בעונה הרביעית, ולאחר שסטפני הגיע לביקור במסילה, מייביס וטובי נעזרו בו בעבודותיהם בעונה החמישית.

מהעונה השישית ועד העונה האחד עשר, מייביס עבדה במחצבה המרכזית. בעונה השישית, היא התבגרה באופן ניכר, והצליחה לטפל בביל ובן. כשסולטי הגיע כדי לעבוד במחצבה, הוא התאכזב שהוא לא יכל לעבוד ליד הים, אז מייביס עשתה ככל שביכולתה כדי להרגיע אותו, בעודה מנסה להשתיק את ביל ובן שהתלוננו על כישוריו של סולטי בעבודה עם קרונות משא. מייביס גם ניסתה למנוע מביל להיות קנאי ונרגן כאשר בן קיבל בלמי רתיעה חדשים.

בעונה השביעית, פרגוס נשלח לעזור למייביס, ביל ובן. מייביס הסתדרה עם פרגוס באופן מצוין, ואף חילצה אותו ממפולת סלעים שגרמו ביל ובן. בעונה השמינית, מייביס הייתה בין הדיזלים שקיבלו דלק רע, ובכך, יחד עם דיזלים נוספים, היא התקלקלה. לאחר שהתקלקלו הדיזלים, כאשר בניהם מייביס, השיג תומס דלק טוב ובכך הציל את מייביס ושאר הדיזלים.

כשקטרי הקיטור והדיזל רבו, תומס ומייביס ארגנו מפגש על מנת לטפל במצב. בנוסף, השתתפה מייביס בבניית נמל התעופה סודור, ואף לקחה שברי אבנים שנוצרו ממגדל שקרס. בעונה העשירית, הייתה מעורבת מייביס בתאונה עם פרסי וטובי, ומכך נעדרה בעבודתה למשך זמן מה.

כשספנסר כמעט גילה את הירו, מייביס הרתיעה אותו מתומס ומפרסי, והובילה אותו אל מתחת למתקן ההעמסה. בעונה השלוש עשר, מייביס הרגיעה את פרסי כאשר היה הוא מאוכזב בעקבות כך שהיה מחוסר עבודה, קיבלה פרחים בהפתעה מאמילי שחשבה שהיא הייתה עצובה והשתתפה במסיבת קבלת הפנים של הירו. מאוחר יותר, תומס שכנע אותה לדחוף קרונות ברציפי ברנדאם על מנת להרשים מבקר רכבות, יחד עם פרסי.

יום אחד, מייביס התקלקלה, ולקח אותה סולטי למוסך הדיזל, וזו הייתה מופתעת לראות שם את פרסי. בעונה החמש עשר, היא סיפרה לספנסר, שלא יכל לראות עקב ערפל כבד, שהוא הגיע למחצבה כשהוא חשב שהוא מצא את בית הקיץ של הדוכס והדוכסית של בוקספורד. מאוחר יותר, היא שוב התקלקלה, והפעם דיזל עזר לה. בעונה השש עשר, היא ביקשה מגורדון לתקן את לוחית בלמי הרתיעה שלו, אף על פי שהוא ניסה לשכנע אותה שהוא הסתדר בלעדיה, ועזר למלחין עם השיר שלו, יחד עם תומס וחלק מחבורת הקיטור.

בעונה השמונה עשרה, לקח אותה דיזל כדי להראות לה את מראות סודור, כשתומס החליף אותה במחצבת פארקוור.

אישיות עריכה

עד התקרית המביכה בפרקוואר, הייתה מייביס יהירה למדי, היא נהגה להשתחצן ולנסות להרשים את כולם, בידיעה כי היא עושה דברים שגויים. למרות זאת, מייביס היא אמינה, אדיבה וחרוצה. בניגוד לרוב קטרי הדיזל, מייביס לא מזלזלת בקטרי הקיטור אלא מעניקה להם כבוד.

מהעונה השישית ואילך, מייביס התבגרה והחלה לשמש כמעין דמות אימהית לשאר הקטרים. אולם, עקב היותה צעירה, הייתה היא עדיין קצת נאיבית.

מפרט טכני עריכה

בסיס עריכה

מייביס מבוססת על קטר דיזל מדגם BR Class 04. ליתר דיוק, היא מבוססת על קטרי ה-BR Class 04 שעבדו ברכבת הקלה של וויסבץ' ואפוול. קטרים אלו צויידו עם מגינים ולוחות צדדיים על מנת לאפשר להם לחצות כבישים ציבוריים.

צבע עריכה

מייביס צבועה בשחור עם פסי אזהרה מלפנים ומאחור. השם שלה כתוב בלבן על תא הנהג ו-"The Ffarquhar Quarry Co. Ltd." (בעברית: "חברת מחצבת פרקוואר בע"מ") כתוב בלבן על מגיניה הצדדיים.

טריוויה עריכה

  • מייביס נקראת על שמה של השכנה של וילברט אודרי ברודבורו, סטראוד.
  • מייביס היא הדמות האחרונה שוילברט אודרי יצר לפני שהפסיק לכתוב בסדרת הרכבות.
  • שמה של מייביס בגרסה הצרפתית של הסדרה הקלאסית היה מיוריאל.
  • היו למייביס שלושה צופרים שונים במהלך הסדרה. צופרה הנוכחי זהה לצופרו של דיזל בעונות ארבע עשר וחמש עשר.
  • מהעונה השמונה עשרה, למייביס יש פנס קדמי הדומה לפנס של צ'ארלי.

מסילות סדריאניות אחרות
ביל ובןנילמספרי 1 ו-3 של מסילת סודור והיבשת המרכזית"קנקני הקפה"קטרי המיכלים של מסילת ולזוורת' וסאדריקטרי מסילת מידלנדמייביסקטר משרד ההגנה
סטיבןמיליגלין