FANDOM

ערך זה עוסק בקטר הדיזל. ייתכן שהתכוונתם לפרק.

MainMavisCGI
מייביס

מספר: FQC 1
סוג: סוג 04 של חברת "בריטיש ריילווייז"
מעצב: Drewry Car Co.
בונה: Drewry Car Co.
סידור גלגלים: 0-6-0
מהירות מירבית: 25-27 מייל לשעה
הגעה לסודור: 1962

מייביס או מייוויס (באנגלית: Mavis) היא קטר דיזל נקבי קטן. היא עובדת בעבור חברת מחצבת פרקוואר בע"מ במחצבת אנופה ובמחצבת הצפחות.

ביוגרפיה

ב"סדרת הרכבות"

מייביס אהבה מאוד לסדר את הקרונות במקומות שונים בשטח מחצבת אנופה, הגם שטובי התנגד לכך. לבסוף, טובי איבד סבלנות והתיר למייביס לעסוק בשלה. מייביס התעלמה מעצותיו של טובי, והשפילה את עצמה כשנתקעה מחוץ לפרקוואר.

אחר כך נאסר על מייביס לצאת מהמחצבה, אך כשהביקוש עלה במחצבת אנופה שכנעה מייביס את המנהל להתיר לה לנסוע למפגש הכביש-מסילה הראשון על מנת לדחוף קרונות מהר יותר, וזו תכננה כיצד לעבור את מפגש הכביש-המסילה בעזרת הקרונות. עם זאת, תוכניתה של מייביס נכשלה כשהקרונות החליטו לדחוף את טובי במקומה, והוא נתקע על מסילה עקומה מעל נהר שוצף ומייביס נחלצה לעזרתו. מייביס הודתה בטעותה, אבל סר טופְּהם הַאט ומנהל המחצבה התרשמו מאומצה ומתום ליבה של מייביס והתירו לה לצאת לפרקוואר מעת לעת.

בשנת 1987 נקלעה מייביס לתאונה עם משאית, ועל כן נאלץ טובי להחליפה בהיעדרה.

ב"תומס הקטר וחברים"

מייביס השאירה את הקרונות של מחצבת אנופה במקומות שונים ללא הרף, דבר שהרגיז את טובי שהתנגד לכך באופן נחרץ. לבסוף, סבלנותו של טובי פקעה והוא החליט להתיר למייביס לעשות כרצונה. דיזל עודד את מייביס לעשות כן, ומייביס לקחה את הקרונות למפגש כביש-מסילה, שם הקרונות בלמו אותה והיא נתקעה במפגש ולכדה את בֶּרטי ואת טֶרֶנס. טובי חילץ את מייביס, והיא נשלחה חזרה למחצבה. מייביס הייתה נבוכה לאחר התאונה, והתאכזבה כשנאסר עליה לצאת מהמחצבה. פרסי ניסה ללמד אותה קצת היגיון, אך היא סירבה להקשיב לו. לבסוף תכננה מייביס כיצד להגיע עם הקרונות רחוק ככל הניתן, אך הדבר סיכן את טובי. מייביס הצילה את טובי והמפקח השמן התיר לה לנסוע הרחק מהמחצבה כרצונה, אם כי רק לעתים רחוקות.

לאחר שרבים מהקטרים נסעו לאנגליה, הייתה מייביס מבין אלה שהחליפו את אלו שעזבו בתפקידיהם בעונה הרביעית, ולאחר שסְטֶפּני הגיע לביקור במסילה נעזרו בו מייביס וטובי בעבודות בעונה החמישית.

בין העונות השישית והאחת עשרה עבדה מייביס במחצבת מרכז האי. בעונה השישית התבגרה במידה ניכרת ואףהצליחה לטפל בביל ובבן. כשסולטי הגיע כדי לעבוד במחצבה, הוא התאכזב שהוא לא יכול היה לעבוד ליד הים, ועל כן עשתה מייביס ככל יכולתה כדי להרגיעו, בעודה מנסה להשתיק את ביל ואת בן שהתלוננו על כישוריו של סולטי בעבודה עם קרונות משא. בנוסף ניסתה מייביס למנוע מביל לקנא ולהתרגז כשבן קיבל בלמי רתיעה חדשים.

בעונה השביעית נשלח פרגוס לעזור למייביס, לביל ולבן. מייביס הסתדרה עם פרגוס באופן מצוין, ואף חילצה אותו ממפולת סלעים שנגרמה על ידי ביל ובן. בעונה השמינית הייתה מייביס בין קטרי הדיזל שקיבלו דלק לא איכותי, ובכך התקלקה יחד עם קטרי דיזל נוספים. לאחר שהדיזלים התקלקלו, ביניהם מייביס, השיג תומס דלק איכותי ובכך הציל את מייביס ואת שאר הדיזלים.

כשפרצה מריבה בין קטרי הקיטור והדיזל ארגנו תומס ומייביס כנס על מנת לטפל במצב. בנוסף סייעה מייביס בבניית נמל התעופה סודור, ואף לקחה שברי אבנים שנוצרו ממגדל שקרס. בעונה העשירית נקלעה מייביס לתאונה עם פרסי ועם טובי, ובכך נעדרה מעבודתה במשך זמן מה.

כשספנסר כמעט גילה את הירו, מייביס הרתיעה אותו מפני תומס ומפרסי והובילה אותו אל מתחת למתקן ההעמסה. בעונה השלוש עשרה הרגיעה מייביס את פרסי כשהוא היה מאוכזב מכך שהיה מחוסר עבודה, קיבלה פרחים בהפתעה מאמילי שחשבה שהיא הייתה עצובה ונכחה במסיבת קבלת הפנים של הירו. לימים שכנע אותה תומס לדחוף קרונות במספנת ברנדאם על מנת להרשים פקח רכבות, יחד עם פרסי.

יום אחד התקלקלה מייביס וסולטי פינה אותה למוסך הדיזל, וזו הייתה מופתעת לראות שם את פרסי. בעונה החמש עשרה היא סיפרה לספנסר, שלא יכול היה לראות בערפל הכבד, שהוא הגיע למחצבה כשחשב שהוא מצא את בית הקיץ של הדוכס והדוכסית מבוקספורד. לימים שוב התקלקלה, והפעם דיזל עזר לה. בעונה השש עשרה ביקשה מגורדון לתקן את לוחית בלמי הרתיעה שלו, הגם שהוא ניסה לשכנע אותה שהוא הסתדר בלעדיה, ועזרה למלחין עם שיר יחד עם תומס ועם חלק מצוות הקיטור.

בעונה השמונה עשרה לקח אותה דיזל לסיור אתרים בסודור, כשתומס החליף אותה במחצבת פרקוואר.

אישיות

עד התקרית המביכה בפרקוואר הייתה מייביס יהירה למדי. היא נהגה להתרברב ולנסות להרשים את כולם, מתוך ידיעה שהיא פעלה בשגגה. אף על פי כן, מייביס אמינה, אדיבה וחרוצה. בניגוד לרוב קטרי הדיזל, אין מייביס מזלזלת בקטרי הקיטור אלא מכבדת אותם.

החל מהעונה השישית, מייביס בוגרת ומשמשת כמעין דמות אמהית לשאר הקטרים. עם זאת, בשל היותה חדשה יחסית עדיין הייתה היא נאיבית במעט.

מפרט טכני

אב טיפוס

מייביס מבוססת על קטר דיזל מסוג 04 של "בריטיש ריילווייז". ליתר דיוק, היא מבוססת על קטרי ה-04 שעבדו ברכבת הקלה של ויזביץ' ואפוול. על קטרים אלה הותקנו מגינים ולוחות צדדיים על מנת לאפשר להם לחצות דרכים ציבוריות.

צביעה

מייביס צבועה שחור עם פסי אזהרה צהובים מלפנים ומאחור. שמה צבוע בכתב לבן על תא הנהג והכיתוב "The Ffarquhar Quarry Co. Ltd." ("חברת מחצבת פרקוואר בע"מ") צבוע בלבן על לוחותיה הצדדיים.

טריוויה

  • מייביס נקראת על שם שכנתו של וילברט אודרי ברודבורו, סטראוד.
  • מייביס היא הדמות האחרונה שנוצרה על ידי וילברט אודרי בטרם חדל לכתוב את "סדרת הרכבות".
  • שמה של מייביס בדיבוב הצרפתי של העונות הראשונות היה מיוריאל.
  • במשך הסדרה היו למייביס שלושה צופרים שונים. צופרה הנוכחי זהה לשל דיזל "הערמומי" בעונות הארבע עשרה והחמש עשרה.
  • החל מהעונה השמונה עשרה, למייביס יש פנס קדמי הדומה לפנס של צ'ארלי.

מסילות אחרות בְּסודור
ביל ובןנילמספרי 1 ו-3 של מסילת סודור-היבשת"קנקני הקפה"קטרי המכלים של מסילת ולזוורת'-סאדריקטרי מסילת המידלנדסמייביסקטר משרד ההגנה
סטיבןמיליגלין
המסילה הצפון-מערבית
ביל ובןהארוויאמיליפרגוסארתורמרדוקמולינווילרוזיויףביליסטנליהאנקפלורהויקטורצ'ארליבַּאש ודאשפרדיננדסקראףבלפורטרטימותימריוןגליןראייןרֶבֶּקהניהדיזלמייביסדרקדיזל 10ארי ובֶּרטסולטידניסדֶןדארטסידניפקסטוןנורמןפיליפהוגופליןוינסטוןסטפורד