FANDOM

SaltyCGIpromo2
סולטי

סוג: BR Class 07
מספר: 2991
מעצב: ראסטון והורנסבי
בונה: ראסטון והורנסבי
סידור גלגלים: 0-6-0
מהירות מירבית: 27.5 מייל לשעה

סולטי (באנגלית: Salty; מילולית: "מלוח") הוא קטר עיתוק דיזל העובד ברציפי ברנדאם.

ביוגרפיה עריכה

סולטי עבד שנים רבות במסילה חופית לא ידועה, משם הוא לקח מגוון רחב של אגדות ושירים, וייתכן שגם את מבטא החובל שלו, לפני שהגיע לסודור על מנת לעבוד במחצבה המרכזית עם מייביס, ביל, ובן. סולטי התאכזב, משום שהוא היה רגיל לעבוד ליד הים, אך בהמשך הוא סידר את הקרונות עם אגדות ושירי מלחים, ובתור פרס על עבודתו הטובה נשלח לעבוד ברציפי ברנדאם. לילה אחד, הוא נלכד ברציפי ברנדאם עם ביל ובן, למרבה מטרדו של קרנקי.

בעונה השביעית מנעו סולטי ופרגוס התנגשות אונייה בסלעים, כאשר המגדלור התקלקל. לימים שאלו סולטי והארווי את מרדוק שאלות על חייו, מה שהחל להרגיזו.

סולטי סיפר הרבה סיפורים ואגדות לקטרים אחרים, שלעתים קרובות השפיעו עליהם לאחר מכן. הוא אמר לפרסי שהשטיח שהוא הוביל עשוי היה להיות מרבד קסמים, ומקרים מוזרים שכנעו את פרסי ואת גורדון שסולטי צדק.

בעונה התשיעית, הוא דרס בטעות תורן שהנרי אמור היה להביא לטירה הסקוטית.

בנוסף, הוא סיפר אגדה על אוצר בסודור ותומס עקב אחר כל רמזיו של סולטי, ולבסוף מצא את האוצר, בדיוק בעת פתיחת מוזיאון הספנות.

בהמשך, הוא הכיר לתומס את בילי, היה אחד הקטרים הראשונים שפגשו את סטנלי, חיפש את תומס בנמל כשזה הלך לאיבוד, הריע לכבודו כשהוא נמצא, והביא כמה חוטבי עצים ליער, אך דרכו נחסמה על ידי קרונות.

לימים סיפר סולטי לקטרים על "הקטרים המוזרים" (באש, דאש ופרדיננד) שגרו באי מיסטי, אי מסתורי שהיה קרוב לסודור. בנוסף, הוא סיפר לתומס שכוכב נאפפורד עשוי היה להיות קסום.

בעונה השש עשרה סיפר סולטי לפרסי על "מפלצת ברנדאם", ואדוארד ניסה למצוא לסולטי מתנה.

בעונה השבע עשרה ניסה לשמח את קווין שלא אהב לעבוד עם קרנקי. לימים החל מנועו של סולטי להתקלקל, אך הוא סירב לגשת למוסך הדיזל בחושבו שהמפקח השמן היה שולח אותו בחזרה למחצבה אם הוא לא הפיק תועלת. הדבר החמיר בהגיעו של פורטר. סולטי ניגש למוסך הדיזל, אך לבסוף התנגש בקרון שטוח של מיכלי דלק בעודו ממהר חזרה לנמל. הדלק גרם לגלגליו להחליק, ולבסוף הוא התנגש במשלוח של קישוטים למסיבה. סולטי היה בטוח שיסולק מסודור, אך לרווחתו סיפר לו המפקח השמן שהוא אמור היה לעבוד לצד פורטר, שהובא במטרה לעזור לו.

אישיות עריכה

סולטי הוא נינוח, ידידותי ופרקטי במיוחד. בנוסף, הוא אוהב לספר סיפורים ופנטזיות בעלי קשר לים. לפעמים עושים הקטרים האחרים צחוק ממנהגיו וממבטאו, אך יוזמתו כמעט תמיד עוזרת לאחרים להתעלם מהם. הוא יודע לעבוד עם קרונות משא כפי שאף קטר אחר אינו יכול, וזאת בגלל שהוא נהנה לעבוד בקצב מוזיקלי כמו הקרונות. סביר שהדבר קשור גם לאוצרו הרחב של שירי מלחים.

מפרט טכני עריכה

בסיס עריכה

סולטי הוא קטר עיתוק מסוג 07 של חברת "בריטיש ריילווייז". המספר שלו, 2991, הוא מספר אמיתי של "בריטיש ריילווייז" השייך לקטר מסוג זה; נבנה ב-1962, קטר זה נמלט מלפיד הכורת ונהיה לגנרטור נייח במפעלי הרכבת של איסטלי. קטרים מדגם זה עבדו בנמל סאות'המפטון, שם הם החליפו את קטרי הקיטור הקטנים האמריקאים של Southern Railway (הדגם של רוזי).

צבע עריכה

סולטי צבוע ארגמן עם פסי אזהרה וורודים לאורכו, פסי אזהרה קדמיים ואחוריים ולוחיות בלמי רתיעה צהובות עם סימני חלודה. מעל לפניו, יש לו "תיתורה" של כובע קברניט.

בפרק "ההפתעה של סולטי" התגלה כי צבעו היה פעם ירוק בשל מחסור בצבע אדום.

טריוויה עריכה

  • החל מהספיישל "יום הדיזלים", צופרו של סולטי זהה לצופרו של דרק.
  • סולטי שונה במקצת מהדגם שעליו הוא מבוסס. לרוב הקטרים מסוג 07 יש גלי ארכובה המחוברים למוטות החיבור, מה שחסר אצל סולטי.
  • סולטי הופיע בספיישלים "התגלית הגדולה" ו-"הצלה מהאי מיסטי", אף שקטרים מסוגו לא נבנו עד לאחר התקופות בהן שני הספיישלים אמורים היו להתרחש.
  • ה-"תיתורה" של סולטי התקצרה במהלך המעבר להנפשה ממוחשבת.
  • החל מהספיישל "סיפור האמיצים", לסולטי יש פנס קבוע.

המסילה הצפון-מערבית
ביל ובןהארוויאמיליפרגוסארתורמרדוקמולינווילרוזיויףביליסטנליהאנקפלורהויקטורצ'ארליבאש ודאשפרדיננדסקראףבלפורטרטימותימריוןגליןראייןדיזלמייביסדרקדיזל 10ארי וברטסולטידניסדֶןדארטסידניפקסטוןנורמןפיליפפליןוינסטוןסטפורד