FANDOM

ערך זה עוסק בקטר הקיטור. ייתכן שהתכוונתם לנכדו של המפקח השמן.

StephenatUlfsteadCastlepromo
סטיבן

מעצב: רוברט סטיבנסון
בונה: רוברט סטיבנסון ושות'
סידור גלגלים: 0-2-2
מהירות מירבית: 30 מייל לשעה (48 קמ"ש)

סטיבן (באנגלית: Stephen), המכונה "הטיל" ("The Rocket"), הוא קטר קיטור עתיק. סטיבן עובד בטירת אולפסטד, בה הוא עורך סיורים למבקרים בשטחי הטירה, וכן גם באזורים אחרים בסודור.

ביוגרפיה עריכה

סטיבן נבנה בשנת 1829 על ידי רוברט סטיבנסון והשתתף בסדרת מירוצים בשם "מבחני ריינהיל", בהם התחרה וניצח כנגד ארבעה קטרים אחרים. סטיבן עבד בעבר במכרות ובנמלים, אבל ככל שנבנו קטרים חדשים ומהירים יותר ננטש סטיבן עד שהתגלה על ידי סר רוברט נורמבי והוחזר לסודור, שם הוא שופץ ושוחזר במוסך הקיטור של סודור.

נורמבי ארגן את שחזורו של סטיבן על מנת שיוכל להוביל תיירים בשטחי הטירה; אולם, סטיבן לא ידע זאת, ולאחר ששמע מתומס שלרוזן הייתה משימת הפתעה עבורו, הוא התרגש יתר על המידה ונסע ברחבי סודור בחיפוש אחר עבודות שהוא יכול היה לבצע. עם זאת היה סטיבן חלש ואיטי מדי בעבור מרבית המשימות, והוא נלכד במכרה נטוש בו ביקר לאחר שנאלץ לחמוק מרכבת מחוסרת שליטה שעמדה להתנגש בו. תוך שהיה במכרה גילה סטיבן את כתרו האבוד של המלך גודרד, ולאחר שחולץ מהמכרה הותקנה לו ארובה חדשה והוא נוכח בטקס הפתיחה הגדול של טירת אולפסטד.

כשג'יימס ניסה להפחיד את פרסי נפל סטיבן בטעות לתוך תעלת המגן של הטירה כשנבהל מאחד תעלוליו של ג'יימס. אחר כך הצליחו סטיבן ופרסי להפחיד את ג'יימס בעצמם. לימים כשלפרסי היה יום מזל רע נתן לו סטיבן את פרסת המזל שלו כדי לעודד את פרסי, אך השני איבד את הפרסה לפני שעזב את הטירה. לימים נבחר סטיבן לאסוף את המרכיבים בעבור תה המנחה של הרוזן, אך ספנסר התגרה בסטיבן על מהירותו האיטית, ולכן ניסה סטיבן להוכיח לספנסר שהוא יכול היה להגביר את מהירותו, אבל סטיבן שפך את תכולת חביות הריבה כשנכנס לטירה במהירות גבוהה מדי. למרבה מזלו הצליח סטיבן לתקן את טעותו על ידי עריכת שעת התה ברכבת ברחבי סודור, מה שנחל הצלחה.

כשהרוזן ציפה למשלוח מהיבשת חיכו סטיבן ומילי להגעת המשלוח, כשלפתע ראו את מריון בורחת מדגמי הדינוזאורים שהביא סמסון, שהתגלו כמשלוח החשוב של הרוזן.

פעם אחת כשהוביל תיירים ברחבי האי הבחין סטיבן שהגשר התלוי של סודור החל להתמוטט. הוא הביא את נוסעיו למקום בטוח, והצליח למנוע מגורדון מלחצות את הגשר עם רכבת האקספרס שניות ספורות לפני קריסתו.

לאחר המסיבה שהתקיימה בטירת אולפסטד לאחר שיחזורו של גלין, החל סטיבן לקנא בגלין בחושבו שתפס את מקומו כקטר האהוב על הרוזן. בהמשך אתגר את גלין למירוץ עד לתחנת נאפפורד. המירוץ הסתיים בתיקו, וסר טופהם האט נסער מהעיכובים שגרמו השניים בקו הראשי כתוצאה מהמירוץ האיטי. עם זאת, הרוזן הסכים עם סר טופהם בקשר למירוץ כאמצעי קידום למוזיאון הרכבת החדש שהוא פתח. שני הקטרים התיידדו ונהיו למוקדי עניין מרכזיים במוזיאון. כמו כן עזר סטיבן לקונור לפתח תחושת ביטחון במירוצים ולהקפיד בול על זמן באמצעות נאום מדרבן לאחר שקונור סירב להתחרות בו בחושבו שישבור שוב את מוטות החיבור שלו.

כשמופע הרכבת הגדול התקיים ביבשת נלקח סטיבן אל המופע יחד עם קטרי סודור האחרים שעמדו להתחרות. סטיבן הוביל תזמורת כלי נשיפה ומבקרים אחרים בשטחי מגרש מופע הרכבת הגדול במהלך המופע, והוביל את מצעד הקטר המעוטר הטוב ביותר.

אישיות עריכה

סטיבן הוא קטר זקן ושמח בעל גישה חיובית וחוש הומור טוב. הוא קטר טוב-לב ומהיר-תפיסה, ולא סובל שטויות מקטרים כמו ספנסר או דיזל. כמה מהקטרים הקטנים מרימים אליו את מבתיהם לקבלת ייעוץ, והוא תמיד רוצה לסיים כל עבודה.

מפרט טכני עריכה

בסיס עריכה

סטיבן מבוסס על הקטר "רוקט" של סטיבנסון. על אף שעיצובו מבוסס על שילוב בין "רוקט" במתכונתו המקורית (דוגמת בוכנות נטויות) לבין השינויים שעבר לאחר "מבחני ריינהיל" (דוגמת הוספת מעשנה), הצהיר סטיבן על עצמו כ-"רוקט" המקורי ותיאר את המבחנים ואת שנות עבודתו שאחריהם.

הקטר האמיתי מוצג לראווה במוזיאון המדע בלונדון. כמו כן נוצרו מספר העתקים של הקטר.

צבע עריכה

סטיבן צבוע בצהוב זהבהב ובשחור. הוא עונד לוחיות שם זהובות עם הכיתוב "Rocket" על שני צדדיו, והכיפות, צופר הקיטור, צינורות הפליטה ורצועות הדוד שלו צבועות בצבע ארד. במהלך שנותיו הראשונות ולאחר שיפוצו הייתה לסטיבן ארובה שחורה, אבל לאחר חילוצו מהמכרה הותקנה לו ארובה לבנה בעלת קצה זהוב.

לפני שיפוצו היו לסטיבן גוף עץ בלתי צבוע וגלגלים שחורים. כתוצאה מהנטישה פיתח סימני חלודה, והעץ שלו החל להרקיב.

טריוויה עריכה

  • לסטיבן אין שרשרת על מצמדו הקדמי.
  • סטיבן קיבל פנס ומצמד קדמי כששופץ.
  • בפרק "יום המזל של פרסי" מהעונה השבע עשרה, התגלה כי לסטיבן יש פרסת מזל על מפלטו.
  • בדיבוב הפולני, שמו של סטיבן הוא סלאווק (Slawek), שהוא גם שמו של סקארלווי באותו הדיבוב.

מסילות סדריאניות אחרות
ביל ובןנילמספרי 1 ו-3 של מסילת סודור והיבשת"קנקני הקפה"קטרי המיכלים של מסילת ולזוורת' וסאדריקטרי מסילת מידלנדמייביסקטר משרד ההגנה
סטיבןמיליגלין