FANDOM

ערך זה עוסק בקטר הרוחב התקני. ייתכן שהתכוונתם לקטר המסילה הצרה.

"איפה אתה, תומס? אנו מתגעגעים אליךָ!"
— סטנלי מחפש את תומס, "התגלית הגדולה" (תרגום חופשי)

MainStanleyCGI
סטנלי

סוג: שילוב בין קטר מתוצרת "האדסוול קלארק" לקיטסון מס' 5459 "Austin I"
מעצב: האדסוול קלארק וקיטסון
בונה: האדסוול קלארק וקיטסון
סידור גלגלים: 0-6-0ST
הגעה לסודור: מרץ 1955

סטנלי (באנגלית: Stanley) הוא קטר מְכָל-אוכף בצבע כסף. סטנלי עובד הן כקטר עיתוק והן כקטר נוסעים/משא.

ביוגרפיה

סטנלי הובא לסודור על מנת לבצע את משימותיו של תומס במהלך שחזורה של עיירת גרייט ווטרטון. עם הגיעו זכה סטנלי לפופולריות רבה ונהנה מחברתם של הקטרים.

הפופולריות של סטנלי גרמה לתומס לחוש קנאה ואף הזנחה. תומס הרגיש שסטנלי היה חדש, גדול וחזק יותר ממנו - ויחליף את מקומו במסילה. אי לכך תכנן תומס להציג את סטנלי כחלש - התוכנית נכשלה וגרמה לחבריו של תומס לחשוב שהוא הפגין התנהגות גסה ופסולה.

מאוחר יותר כשתומס אבד היה סטנלי הראשון שהבין את רגשותיו של תומס. הוא חיפש את תומס עד שסוף סוף הצליח למצואו ולחלת אותו. כתוצאה מכך התיידדו השניים וחזרו לגרייט ווטרטון במאמץ משותף בדיוק בזמן לחגיגות הפתיחה.

לימים עָבַד סטנלי עם תומס ועם ג'יימס בחורף, ועזר לבנות את גשר נהר סודור מחדש. בנוסף נסע עם גורדון לגרייט ווטרטון על מנת לאסוף נוסעים.

סטנלי היה בין הקטרים בנאפפורד שדאגו מה יכול היה לקרות לפרסי כשהשני בילה עם קטרי הדיזל במוסך הדיזל. לימים סבל מקלקול בתא הבעירה שלו ותומס שוב בא לעזרתו.

בעונות חדשות יותר, ניתן לראות את סטנלי עובד במגרשי עיתוק, במפעל הקאולינית ובמחצבת פארקוור. סולטי סיפר באחד סיפוריו המפחידים כי סטנלי היה קטר ישן שאיבד את הקרונות השטוחים שלו כשטיפס במעלה גבעה, והקרונות רודפים את המסילה מאז אותו היום.

אישיות

סטנלי הוא "בן השכנים" במסילה של המפקח השמן. סטנלי שחצן, מגניב, ועליז, והוא גדול, חדש וחזק יותר במעט בהשוואה לתומס, דבר שגרם לתומס לקנא בתחילה משום שלפי תפיסתו, כל תשומת הלב הוקדשה לקטר החדש והנוצץ, ובמיוחד כשהתחיל לסייע בשחזורה של גרייט ווטרטון. אולם, אפילו תומס התפעל בהמשך מגישתו, החן והידידות של סטנלי והתחיל להבין מדוע הקטרים חיבבו אותו במידה כה רבה. אי לכך נהיו תומס וסטנלי לידידים טובים. אין דבר שסטנלי לא היה עושה למען קטר אחר. ואם אין הוא יכול היה לבצעו, הוא היה מחפש מישהו שכן. הוא חכם, חדשני ומהודר, ומראהו הכסוף והאפרפר, עם גלגלים אדומים בוהקים ועם תא עשן נוצץ, עושה אותו מרהיב למדי כשהוא מבצע את עבודותיו ללא לאות.

מפרט טכני

אב טיפוס

סטנלי הוא שילוב בין קטר 0-6-0ST של חברת "האדסוול קלארק" למס' 5459 "Austin I" של קיטסון.

צביעה

סטנלי צבוע אפור בהיר עם תא עשן כסוף ובוהק ועם גלגלים ופסים אדומים. יש לו מדרך אדום עם משטח אפור כהה, ושמו מתנוסס על צידי המכל שלו.

טריוויה

  • הפופולריות של סטנלי בקרב הציבור עלתה בהדרגה בעקבות סרטון אינטרנטי בשם "A Toy Train in Space" (מילולית: "רכבת צעצוע בחלל"), שבו נשלח צעצוע "וודן ריילוויי" של סטנלי לחלל. עקב כך יצאו לשוק צעצועי "טייק-אן-פליי" ו"קולקטיבל ריילוויי" שנקראו "סטנלי בחלל".
  • תא העשן של סטנלי צבוע כסף, אם כי במציאות לקטרים בריטיים יש תאי עשן שחורים.
  • צליל השריקה (צפירה) של סטנלי הוא של תומס בגובה צליל נמוך יותר.

המסילה הצפון-מערבית
ביל ובןהארוויאמיליפרגוסארתורמרדוקמוֹלינווילרוזיויףביליסטנליהאנקפלורהויקטורצ'ארליבַּאש ודאשפרדיננדסקראףבלפורטרטימותימריוןגליןראייןרֶבֶּקהניהדיזלמייביסדרקדיזל 10ארי ובֶּרטסולטידניסדֶןדארטסידניפקסטוןנורמןפיליפהוגופליןוינסטוןסטפורד