FANDOM

ערך זה עוסק בקטר המסילה הרגילה. ייתכן שהתכוונתם לקטר המסילה הצרה.

"איפה אתה, תומס? אנחנו מתגעגעים אליך!"
— סטנלי מחפש את תומס, "התגלית הגדולה" (תרגום חופשי)

StanleyCGIpromo2
סטנלי

סוג: שילוב בין קטר מתוצרת "האדסוול קלארק" לבין קיטסון מס' 5459 "Austin I"
מעצב: האדסוול קלארק וקיטסון
בונה: האדסוול קלארק וקיטסון
סידור גלגלים: 0-6-0ST
הגעה לסודור: מרץ 1955

סטנלי (באנגלית: Stanley) הוא קטר מיכל-אוכף בצבע כסף. סטנלי עובד הן כקטר עיתוק והן כקטר תנועה מעורבת.

ביוגרפיה

סטנלי הובא לסודור על מנת לטפל בעומס עבודתו של תומס במהלך שחזורה של העיר גרייט ווטרטון. עם הגיעו זכה סטנלי לפופולריות רבה ונהנה מחברתם של הקטרים.

הפופולריות של סטנלי גרמה לתומס לחוש קנאה ואף הזנחה. תומס הרגיש שסטנלי היה חדש, גדול וחזק יותר ממנו - ויחליף את מקומו במסילה. אי לכך תכנן תומס להציג את סטנלי כחלש - התוכנית נכשלה וגרמה לחבריו של תומס לחשוב שהוא הפגין התנהגות גסה ופסולה.

מאוחר יותר כשתומס אבד היה סטנלי הראשון שהבין את רגשותיו של תומס. הוא חיפש את תומס עד שסוף סוף הצליח למצואו ולחלת אותו. כתוצאה מכך התיידדו השניים וחזרו לגרייט ווטרטון במאמץ משותף בדיוק בזמן לחגיגות הפתיחה.

לימים עבד סטנלי עם תומס ועם ג'יימס בעונת החורף, ועזר לבנות מחדש את גשר נהר סודור. בנוסף נסע עם גורדון לגרייט ווטרטון על מנת לאסוף נוסעים.

סטנלי היה בין הקטרים בנאפפורד שדאגו מה יכול היה לקרות לפרסי כשהשני בילה עם קטרי הדיזל במוסך הדיזל. לימים סבל מקלקול בתא הבעירה שלו ותומס שוב בא לעזרתו.

בעונות חדשות יותר, ניתן לראות את סטנלי עובד במגרשי עיתוק, במפעל הקאולינית ובמחצבת פארקוור. סולטי סיפר באחד סיפוריו המפחידים כי סטנלי היה קטר ישן שאיבד את הקרונות השטוחים שלו כשטיפס במעלה גבעה, והקרונות רודפים את המסילה מאז אותו היום.

אישיות

סטנלי הוא "בן השכנים" במסילה של המפקח השמן. סטנלי שחצן, מגניב, ועליז, והוא גדול, חדש וחזק יותר במעט בהשוואה לתומס, דבר שגרם לתומס לקנא בתחילה משום שלפי תפיסתו, כל תשומת הלב הוקדשה לקטר החדש והנוצץ, ובמיוחד כשהתחיל לסייע בשחזורה של גרייט ווטרטון. אולם, אפילו תומס התפעל בהמשך מגישתו, החן והידידות של סטנלי והתחיל להבין מדוע הקטרים חיבבו אותו במידה כה רבה. אי לכך נהיו תומס וסטנלי לידידים טובים. אין דבר שסטנלי לא היה עושה למען קטר אחר. ואם אין הוא יכול היה לבצעו, הוא היה מחפש מישהו שכן. הוא חכם, חדשני ומהודר, ומראהו הכסוף והאפרפר, עם גלגלים אדומים בוהקים ועם מעשנה נוצצת, עושה אותו מרהיב למדי כשהוא מבצע את עבודותיו ללא לאות.

מפרט טכני

בסיס

סטנלי הוא שילוב בין קטר 0-6-0ST של חברת "האדסוול קלארק" ובין מס' 5459 "Austin I" של קיטסון.

צבע

סטנלי צבוע בצבע אפור בהיר עם מעשנה בצבע כסף בוהק ועם גלגלים ופסים אדומים. יש לו מדרך אדום עם משטח אפור כהה, ושמו מתנוסס על צידי מיכל המים שלו.

טריוויה

  • הפופולריות של סטנלי בקרב הציבור עלתה בהדרגה בעקבות סרטון אינטרנטי בשם "A Toy Train in Space" (מילולית: "רכבת צעצוע בחלל"), שבו נשלח צעצוע "וודן ריילוויי" של סטנלי לחלל. עקב כך יצאו לשוק צעצועי "טייק-אן-פליי" ו-"קולקטיבל ריילוויי" שנקראו "סטנלי בחלל".
  • המעשנה של סטנלי צבועה כסף, אם כי במציאות לקטרים בריטיים יש מעשנות שחורות.
  • צליל השריקה (צפירה) של סטנלי הוא של תומס בגובה צליל נמוך יותר.

המסילה הצפון-מערבית
תומסאדוארד/אדיהנריגורדוןג'יימספרסיטובידאקדונלד ודאגלסאוליברדייזיבוקובֶּרפיפ ואמה