FANDOM

ערך זה עוסק בקטר המסילה הרגילה. ייתכן שהתכוונתם לקטר המסילה הצרה.

StanleyCGIpromo2
סטנלי

דגם: הכלאה בין קטר מתוצרת האדסוול קלארק וקיטסון מס' 5459 "Austin I"
מעצב: האדסוול קלארק וקיטסון
בונה: האדסוול קלארק וקיטסון
סידור גלגלים: 0-6-0ST
הגעה לסודור: מרץ 1955

סטנלי (באנגלית: Stanley) הוא קטר מיכלים בצבע כסף.

ביוגרפיה עריכה

סטנלי הובא לסודור כדי לטפל בעומס העבודה של תומס במהלך שיפוץ העיר גרייט ווטרטון. עם בואו, סטנלי נהיה פופולרי מאוד ונהנה מהחברה של הקטרים.

הפופולריות של סטנלי גרמה לתומס לקנא ולאחר מכן להרגיש מוזנח. תומס הרגיש שסטנלי היה חדש יותר, גדול יותר, וחזק יותר ממנו - ויחליף אותו במסילה. אז, תכנן תומס להציג את סטנלי כחלש - התוכנית נכשלה וגרמה לחבריו של תומס לחשוב אותו גס ופסול.

מאוחר יותר, כשהלך תומס לאיבוד, היה סטנלי הראשון שהבין את הרגשות של תומס. הוא חיפש את תומס עד שסוף סוף הצליח למצואו ולחלצו. אז, שניהם התיידדו, ובמאמץ משותף, חזרו לגרייט ווטרטון בדיוק בזמן להכנה לחגיגות הפתיחה.

בהמשך, עבד סטנלי עם תומס ועם ג'יימס במהלך החורף, ועזר לבנות מחדש את גשר נהר סודור. בנוסף, הוא נסע עם גורדון לגרייט ווטרטון כדי לאסוף נוסעים.

היה סטנלי בין הקטרים בנאפפורד שדאגו מה יכל לקרות לפרסי כשבילה פרסי עם הדיזלים במוסך הדיזל. מאוחר יותר בחורף, הוא סבל מתיבת אש מקולקלת ותומס שוב בא לעזרתו.

בעונות חדשות יותר, ניתן לראות את סטנלי עובד בחצרי עיתוק, במפעלי החרס, ובמחצבת פארקוור. סולטי סיפר באחד הסיפורים המפחידים שלו שסטנלי היה קטר ישן שאיבד את הקרונות השטוחים שלו כשטיפס במעלה גבעה, ומאז הקרונות רודפים את הפסים.

אישיות עריכה

סטנלי הוא "בן השכנים" במסילה של המפקח השמן. שחצן, מגניב, ועליז, הוא קצת גדול יותר, קצת חדש יותר, וקצת חזק יותר מתומס, מה שבהתחלה גרם לתומס לקנא כשלפי התפיסה שלו, כל תשומת הלב הוקדשה לקטר החדש והנוצץ, ובמיוחד כשהתחיל לעזור בשיפוץ גרייט ווטרטון. אולם, אפילו תומס התפעל בהמשך מהגישה, החן, והידידות של סטנלי והתחיל להבין מדוע הקטרים כה חיבבו אותו. בכך, נהיו תומס וסטנלי חברים טובים. אין דבר שסטנלי לא היה עושה למען קטר אחר. ואם הוא לא יכל לעשות זאת, הוא היה מחפש מישהו שכן. הוא חכם, חדשני, ומהודר, ומראהו הכסוף והאפרפר, עם גלגלים אדומים בוהקים ועם מעשנה נוצצת, עושה אותו מרהיב למדיי כשהוא עושה במרץ את עבודותיו.

מפרט טכני עריכה

בסיס עריכה

סטנלי הוא הכלאה בין קטר 0-6-0ST של האדסוול קלארק ובין מס' 5459 "Austin I" של קיטסון.

צבע עריכה

סטנלי צבוע בצבע אפור בהיר עם מעשנה בצבע כסף בוהק, וגלגלים ופסים אדומים. יש לו מדרך אדום עם משטח בצבע אפור כהה, ושמו על צדדי מיכל המים.

טריוויה עריכה

  • הפופולריות של סטנלי בציבור עלתה בהדרגה בעקבות סרטון אינטרנטי בשם "A Toy Train in Space" (מילולית: "רכבת צעצוע בחלל"), שבו נשלח דגם "וודן ריילוויי" שלו לחלל. כתוצאה מכך, יצאו דגמי 'טייק-אן-פליי' ו-'קולקטיבל ריילוויי' שנקראו "סטנלי בחלל".
  • המעשנה של סטנלי צבועה כסף, אם כי במציאות לקטרים בריטיים יש מעשנות שחורות.
  • צליל הצופר של סטנלי הוא של תומס בטון יותר נמוך.

המסילה הצפון-מערבית
ביל ובןהארוויאמיליפרגוסארתורמרדוקמולינווילרוזיויףביליסטנליהאנקפלורהויקטורצ'ארליבאש ודאשפרדיננדסקראףבלפורטרטימותימריוןגליןראייןדיזלמייביסדרקדיזל 10ארי וברטסולטידניסדֶןדארטסידניפקסטוןנורמןפיליפפליןוינסטוןסטפורד