FANDOM

MainSamsonCGI
סמסון (שמשון)

מספר: 15
בונה: נילסון ושות'
סידור גלגלים: 0-4-0ST

סמסון[1] (באנגלית: Samson; בעברית נקרא שמשון) הוא קטר מכלים ללא תא נהג. סמסון שוכן בַּיבשת, ויש לו קרון בילום בשם ברדפורד.

ביוגרפיה

סמסון הגיע לראשונה לסודור כשהביא משלוח דגמי דינוזאורים מהיבשת, אל האחוזה של הרוזן בטירת אולפסטד. אולם, סמסון אבד, ונאלץ לבלות את הלילה במחצבת ההרים הכחולים. הוא לא הגיע אל האחוזה עד הבוקר למחרת. סמסון נשאר על האי כדי לסייע במהלך בניית פארק הדינוזאורים של הרוזן. בזמן הסיוע בבנייה, הוא והארווי התגרו במילי, ולבסוף נדהמו כשהיא גרמה להם להאמין שהר געש מלאכותי עמד להתפרץ. סמסון התבקש לאסוף אבנים ממחצבת ההרים הכחולים, אבל לאחר כמה הקנטות משאר הקטרים על הפעם ההיא שהלך לאיבוד, הוא נהיה כל כך נחוש בדעתו לא לעשות עוד טעות, עד שהוא לקח את קרונות האקספרס של גורדון למחצבה בטעות. בנוסף, הוא נשלח לבצע משימות גרוטאות יחד עם הארווי, אבל הוא כל כך התלהב עד שהוא החליט לגרוט אופניים של דוור, שלט תחנת אוטובוס, ואת המכונית של סר טופְּהם הַאט, מתוך מחשבה שהם היו גרוטאות.

בסרט "אגדת סודור של האוצר האבוד" עזר סמסון לסירוגין במהלך בניית קו השלוחה להארוויק.

בעונה העשרים, הביא לסודור את קרון הבילום שלו, ברדפורד. מאוחר יותר, סמסון אסף אותו והשניים חזרו יחדיו אל היבשת.

בסרט "המירוץ הגדול", כשתומס "קפץ" מגשר ויקרסטאון כדי להביא את שסתום הביטחון של גורדון למופע הרכבת הגדול, סמסון היה הראשון שהבחין בתומס כשהשני נחת על היבשת. בעוד שראה את סמסון נוסע באותו הכיוון כמוהו הבין תומס כי הוא היה על המסילה הלא נכונה ונאלץ להימנע מהתנגשויות ישירות בקונור, בהירו ובסידני בהצלחה מהירה.

אישיות

סמסון הוא קטר מכובד בעל גאווה רבה בעבודה אשר עושה. הוא כמעט ולא מבקש עזרה או עצות, על מנת להימנע מיצירת רושם שאינו בעל ניסיון. בנוסף, הוא די יהיר, וטוען כי הוא קטר המכלים החזק ביותר בכל רחבי האי.

מפרט טכני

אב טיפוס

סמסון מבוסס על קטר מְכָל-אוכף 0-4-0 שעבד במפעלי הברזל של היי הרינגטון במסילת פרנס.

צביעה

סמסון צבוע בצבע ירוק אפרפר עם פסים אדומים. יש לו לוחיות שם ומספר זהובות.

טריוויה

  • סמסון נקרא במקור על שמם של שני אנשים; הוא נקרא על שמו של יועץ הרכבות הנוכחי סם וילקינסון (Sam Wilkinson), וגם על שם דמותו המקראית של שמשון הגיבור, המהווה מופת של גבורה ושל כוח.
  • סמסון הוא בין הדמויות היחידות ששמותיהם או הגייתם שונו בגרסאות מדובבות לעברית, אף ששמו המקורי מתנוסס על צדדיו.

הערות שוליים

  1. הערת המתרגם: הערך נכתב כשנתיים בטרם העונה העשרים דובבה לעברית, ולכן תועתק השם מאנגלית בדומה לכל יתר הדמויות. עם זאת, בדיבוב העברי הוחלט לעברת שמו ל"שמשון", ובכך נאבדה גם המשמעות השנייה (סם וילקינסון).

מסילות אחרות
87546 ו-98462קטרי בית המלאכההקטרים הזריםהקטר הזרסוג 40ג'ינטי ופָּאגגרוטאות קטריםD199קינג ג'יימס הראשון87831020האחים של טוביאולד סטאק-אפ3112010751וילברטשש עשרהאלברט
ליידיספנסרהירוקונורקייטליןגטורסמסון (שמשון)ספלאטר (ספוטר) ודודג'
תיאולקסימרליןהוריקןפרנקי
לוגןסם
אשימהרג'יביוֹנג בַּאוֹויניקרלוסראולשייןאטייןפרידהג'ינהאקסלאיוואןהונג-מיינוּר ג'האןשנקרטאמיקהקוואקוּבוֹ
הקרונות של ספנסרהקרונות של קונורהקרונות של קייטליןברדפורדאן אן ויִין-לונגאוברי ואיידן