FANDOM

MainSpencerCGI
ספנסר

סוג: LNER A4 Pacific
בונה: מפעלי דונקסטר
מעצב: סר נייג'ל גריזלי
סידור גלגלים: 4-6-2

ספנסר (באנגלית: Spencer) הוא קטר אווירודינמי חלק ומבריק בבעלותם הפרטית של הדוכס והדוכסית מבוקספורד. ספנסר מרבה לערוך ביקורים באי סודור עם שני בעליו.

ביוגרפיה

בביקורו הראשון בסודור לקח ספנסר את הדוכס והדוכסית מבוקספורד בסיור ברחבי האי. גורדון קינא כששאר הקטרים הכריזו על ספנסר כקטר המהיר בעולם. הוא המליץ לספנסר למלא די מים, אבל ספנסר התעלם ממנו והעליב אותו. גאוותו של ספנסר גרמה לו לצרות כשהוא נותר ללא מים על גבעת גורדון. גורדון נאלץ להיחלץ לעזרתו ולהוביל את ספנסר למסיבתם של הדוכס ושל הדוכסית. ספנסר התבייש כשסר טופְּהם הַאט הכריז על גורדון כקטר המהיר ביותר בסודור. ג'יימס התגרה בו על כך וצחק שספנסר נשף יותר מדי ללא מספיק קיטור.

בביקורם הבא הגיעו הדוכס והדוכסית מבוקספורד לבקר בבית הקיץ החדש שלהם עם ספנסר. בהגיעו לנאפפורד אמר לו נהגו שהוא שבר את שיאו של גורדון. ספנסר השתחצן מאוד עקב עובדה זו, ושאר הקטרים רצו להתחרות בו. אדוארד הצטרך להוביל את המזוודות לבית הקיץ, ועל כן ספנסר התחרה בו. ספנסר הוביל בקלות אבל עצר כדי לאפשר לדוכס ולדוכסית לצלם תמונות. בעודו יָשֵׁן הצליח אדוארד לעבור אותו. כשספנסר התעורר הגיע אדוארד לבית הקיץ וניצח אותו.

לימים פיתח ספנסר יריבות עם תומס, ולא הרפה מלהתגרות בו על רקע גודלו הקטן. תומס התחרה בו, אבל רק גרם לכובעו של המפקח השמן להתעופף ברוח. תומס כעס כשספנסר ציווה עליו להעתיק את קרונותיו והתחיל להתרברב. תומס ניסה להאפיל על ספנסר ככל יכולתו, אבל כל ניסיונותיו נכשלו. הדוכס והדוכסית נאלצו לחזור בדחיפות ליבשת להצעות חשובות, אבל תא הבעירה של ספנסר היה קרה וחלש. הדוכס כעס מאוד וביקש מתומס להסיעו לנמל התעופה.

ספנסר חזר לסודור על מנת לסייע בבניית בית הקיץ החדש בעבור הדוכס והדוכסית מבוקספורד. הוא העליב את שאר הקטרים והתחרה כנגד תומס לצורך השוואת כוחות. מאוחר יותר מצא את קרונות הדואר האבודים של פרסי אך הואשם בגניבתם. הוא התחיל לחשוד בתומס והתברר לו כי תומס ניסה לשפץ קטר חלוד בשם הירו. ספנסר הניח שהירו היה גרוטאה והיה בטוח שהירו היה מבייש את קטרי הקיטור, ועל כן איים לשלוח את הירו למפעל ההתכה. לאחר מכן נתקע ספנסר בבוץ כשרדף אחרי תומס לנאפפורד. לאחר שהירו חילץ אותו התנצל ספנסר בפני תומס והירו ושלושתם עבדו בצוותא כדי לסיים את בניית בית הקיץ.

ספנסר הושאל לסר רוברט נורמבי כקטר הפרטי שלו במהלך שחזורה של טירת אולפסטד. הוא הסיע את הרוזן ברחבי האי, ולמרבה מבוכתו נאלץ להוביל אבנים בתור עבודה. במהלך אותה תקופה ניסה להתחרות כנגד גורדון, אך כשהשניים פגשו את קונור ואת קייטלין באחת נסיעותיהם, קונור וקייטלין התחרו נגדם. לאחר תום שיפוץ הטירה ערכו קונור, קייטלין, גורדון וספנסר מירוץ שני מאולפסטד.

ספנסר הביא אח"ם מהיבשת על מנת להעניק פרס למפקח השמן. עקב יהירותו ופזיזותו, הוא עלה על קו השלוחה של אדוארד ובכך הרגיז את סגן השר. עם זאת, הוא למד מטעותו והצליח להביא את סגן השר חזרה מסודור למחרת.

אישיות

ספנסר יהיר מאוד וחושב עצמו עצילי מדי בכדי לבצע משימות פשוטות כגון עיתוק. אף קטר לא אוהב אותו, ובפרט לא תומס וגורדון. כשהוא הגיע לבניית בית הקיץ הוכיח ספנסר את היותו חטטן, ערמומי, סורר ורשלני למדי. הגם שהם קרובים, מעולם לא הצליחו גורדון וספנסר להסתדר זה עם זה. זאת בעיקר בשל היותו שחצני, אף יותר מגורדון. עם זאת, הוא מגלה צד טוב כשהוא מפנים את טעויותיו. הדבר הוכח כהוא עזר לפרסי לחזור למחסן הקטרים טידמת'.

מפרט טכני

אב טיפוס

ספנסר הוא קטר מסוג A4 Pacific של מסילת לונדון-המזרח הצפוני (LNER). מאלרד שייך אף הוא לסדרה זו.

צביעה

תחילה היה ספנסר צבוע תכלת אפרפר עם פסים שחורים. החל מהעונה העשירית, הוא צבוע בצבע כסף מתכתי.

טריוויה

  • ב-DVD "קיטוריים נגד דיזלים", ספנסר נחשב כדיזל. זאת בגלל שבמשחק, ספנסר אומר שאין לו משרוקית, אלא צופר חשמלי. אולם, התמונה שלו מראה אותו באופן ברור עם משרוקית.
  • הדגם של ספנסר בסדרת הטלוויזיה התבסס על קטר A4 Pacific, אך עם הבדלים מעטים. זווית תא העשן שלו הייתה קטנה יותר בהרבה, וזאת על מנת להכיל את מנגנון העיניים. טעות זו לא תוקנה במעבר להנפשה ממוחשבת.

מסילות אחרות
87546 ו-98462קטרי בית המלאכההקטרים הזריםהקטר הזרסוג 40ג'ינטי ופַּאגגרוטאות קטריםD199קינג ג'יימס הראשון87831020האחים של טוביאולד סטאק-אפ3112010751וילברטשש עשרהאלברט
ליידיספנסרהירוקונורקייטליןגייטור (גטור)סמסון (שמשון)ספלאטר (ספוטר) ודודג'
תיאולקסימרליןהוריקןפרנקי
לוגןסם
אשימהרג'יביוֹנְג בַּאוֹויניקרלוסראולשייןאטייןפרידהג'ינהאקסלאיוואןהונג-מיינוּר ג'האןשנקארטאמיקהקוואקוּבְּו
הקרונות של ספנסרהקרונות של קונורהקרונות של קייטליןברדפורדאן אן ויִין-לונגאוברי ואיידן