FANDOM

CGISpencerpromo
ספנסר

דגם: LNER A4 Pacific
בונה: מפעלי דונקסטר
מעצב: סר נייג'ל גריזלי
סידור גלגלים: 4-6-2

ספנסר (באנגלית: Spencer) הוא קטר אווירודינמי מבריק בבעלותם הפרטית של הדוכס והדוכסית מבוקספורד. ספנסר הוא אחיו של מאלארד ובן הדוד של גורדון, פליינג סקוטסמן וגרין ארו.

ביוגרפיה עריכה

כאשר הוא הגיע לראשונה לסודור, ספנסר לקח את דוכס ודוכסית בוקספורד בסיור ברחבי סודור. גורדון קינא כאשר שאר הקטרים הכריזו על ספנסר כקטר המהיר בעולם. הוא המליץ לספנסר לקחת מספיק מים, אך ספנסר התעלם ממנו והעליב אותו. גאוותו של ספנסר גרמה לו לצרות כאשר הוא נותר ללא מים על גבעת גורדון. גורדון נאלץ לבוא לעזרתו ולהסיע את ספנסר למסיבתם של הדוכס ודוכסית. ספנסר התבייש כאשר סר טופהם האט הכריז על גורדון כקטר המהיר באי. ג'יימס הקניט אותו על זה וצחק שספנסר נשף יותר מדיי ללא מספיק קיטור.

בביקורו הבא, הדוכס והדוכסית מבוקספורד באו לבקר בבית הקיץ החדש שלהם עם ספנסר. כאשר הוא הגיע לנאפפורד, נהגו אמר שהוא שבר את שיאו של גורדון. הוא השתחצן מאוד עקב זאת, ושאר הקטרים רצו לערוך איתו תחרות. אדוארד היה צריך להסיע את המזוודות לבית הקיץ, אז ספנסר ערך איתו מירוץ. ספנסר הוביל בקלות, אך עצר כדי לאפשר לדוכס ולדוכסית לצלם תמונות. בעודו ישן, אדוארד הצליח לעבור אותו. כאשר ספנסר התעורר, אדוארד הגיע לבית הקיץ וניצח אותו.

בהמשך, ספנסר פיתח יריבות עם תומס, והקניט אותו ללא הרף בשל היותו קטר קטן. תומס ערך איתו מירוץ, אך סתם גרם לכובעו של המפקח השמן לעוף ברוח. תומס כעס כאשר ספנסר ציווה עליו להעתיק את קרונותיו והתחיל להשוויץ. תומס ניסה להאפיל את ספנסר ככול שיכל, אך כל ניסיונותיו נכשלו. הדוכס והדוכסית נאלצו לחזור בדחיפות ליבשת להצעות חשובות, אך תיבת האש של ספנסר הייתה קרה וחלשה. הדוכס כעס מאוד, וביקש מתומס להסיע אותו לנמל התעופה.

ספנסר חזר לסודור על מנת לעזור בבניית בית הקיץ החדש עבור הדוכס והדוכסית מבוקספורד. הוא העליב את שאר הקטרים ועשה תחרות השוואת כוחות עם תומס. מאוחר יותר, הוא מצא את קרונות הדואר האבודים של פרסי, אך נאשם בגניבתם. הוא התחיל לחשוד בתומס וגילה שתומס ניסה לשפץ קטר חלוד בשם הירו. ספנסר האמין שהירו היה גרוטאה והיה בטוח שהירו היה מבייש את קטרי הקיטור, אז הוא איים לשלוח את הירו למפעלי התכה. לאחר מכן, ספנסר נתקע בבוץ כאשר הוא רדף אחרי תומס לנאפפורד. לאחר שחילץ אותו הירו, ספנסר התנצל לתומס ולהירו ושלושתם עבדו ביחד כדי לסיים את בית הקיץ.

סר רוברט נורמבי שאל את ספנסר כקטר הפרטי שלו במהלך שיקום טירת אולפסטד. הוא הסיע את הרוזן ברחבי האי, ולמרבה מבוכתו, נאלץ להוביל כמה אבנים כעבודה. במהלך אותה התקופה, הוא ניסה להתחרות עם גורדון, אך כאשר הם פגשו בקונור וקייטלין באחת מנסיעותיהם, קונור וקייטלין ערכו איתם מירוץ. לאחר סיום השיפוץ, קונור, קייטלין, גורדון וספנסר התחרו שנית מאדמות אולפסטד.

ספנסר הביא אח"ם מהיבשת על מנת להעניק פרס למפקח השמן. עקב היותו יהיר ופזיז, הוא עלה על קו הנסיעה של אדוארד, מה שהרגיז את הסגן שר. אולם, הוא למד מטעותו והביא בהצלחה את הסגן שר בחזרה לסודור ביום למחורת.

אישיות עריכה

ספנסר הוא מאוד יהיר ושחצן וחושב את עצמו עצילי מדיי בכדי לבצע משימות פשוטות כגון עיתוק. אף קטר לא אוהב אותו, ובמיוחד לא תומס וגורדון. כאשר הוא הגיע לבנות את בית הקיץ, ספנסר הוכיח את עצמו חטטן, ערמומי, סורר ורשלני למדי. למרות היותם קרובים, גורדון וספנסר מעולם לא הצליחו להסתדר זה עם זה. זאת בעיקר עקב היותו שחצני, אפילו יותר מגורדון. אולם, הוא מגלה צד טוב כאשר הוא מפנים את טעויותיו. זה הוכח כאשר הוא עזר לפרסי לחזור לסככות טידמת'.

מפרט טכני עריכה

בסיס עריכה

ספנסר הוא קטר מדגם A4 Pacific של ה-LNER. מאלארד הוא קטר אחר מסוג זה.

צבע עריכה

ספנסר היה צבוע בתכלת אפרפר עם פסים שחורים. מהעונה ה-10 ואילך, הוא צבוע בצבע כסף מתכתי.

טריוויה עריכה

  • ב-DVD "קיטוריים נגד דיזלים", ספנסר נחשב כדיזל. זאת בגלל שבמשחק, ספנסר אומר שאין לו משרוקית, אלא צופר חשמלי. אולם, התמונה שלו מראה אותו באופן ברור עם משרוקית.
  • הדגם של ספנסר בסדרת הטלוויזיה התבסס על קטר A4 Pacific, אך עם הבדלים מעטים. המעשנה שלו הייתה בזווית קטנה יותר בהרבה כדי להכיל את מנגנון העיניים. דבר זה היה גם במעבר לאנימציה ממוחשבת.
  • בשנת 2013 הוזכר דגם ה-'טייק-אן-פליי' של ספנסר בסדרת הטלוויזיה "Have I Got News For You" ותואר כ-"קטר שנראה כמו דייוויד קמרון".

מסילות אחרות
הקטרים הזריםדיזלהקטר הזרג'ינטיפאגסוג 40D199המלך ג'יימס הראשוןאולד סטאק-אפאלפרד וג'ודיהקטר הישןוילברטשש עשרהאלברטבהאמסבריטיש ריילווייז
ליידיספנסרהירוקונורקייטליןגייטור/גטורסמסון/שמשוןספלאטר/ספוטר ודודג'
תיאולקסימרליןהוריקןפרנקירבקה
לוגןסם
אשימהרג'יביוֹנְג בַּאוֹויניקרלוסראולשייןאטייןפרידהג'ינהאקסלאיוואןניה
הקרונות המיוחדים של ספנסרהקרונות של קונורהקרונות של קייטליןברדפורד