FANDOM

SkarloeyCGIpromo4
סקארלווי

מספר: 1
בונה: פלצ'ר, ג'נינגס ושות'
סידור גלגלים: 0-4-2ST, במקור 0-4-0ST
הגעה לסודור: 1865

סקארלוויסודרית: Skarloey) הוא קטר מיכל אוכף מסילה צרה, והמבוגר ביותר במסילת סקארלווי. תאומו הוא טאליל'ין של מסילת טאליל'ין ואחיו הוא רנייאס.

ביוגרפיה ב-"סדרת הרכבות" עריכה

סקארלווי נבנה בפלצ'ר, ג'נינגס ושות' שבווייטהבן ב-1864 עם סידור גלגלים 0-4-0ST ללא תא נהג, יחד עם תאומו, טאליל'ין. הוא היה הקטר הראשון שהגיע למסילת סקארלווי ב-1865. התעלולים שלו בצעירותו היוו מטרד, אך בהמשך הוא התבגר כשנוספו לו תא נהג וגלגלים אחוריים.

סקארלווי נדחק ב-1945, ושומש רק במקרי חירום. באחד המקרים הללו, הוא שבר את קפיציו כשהוא החזיר את הרכבת של סר הנדל, וכתוצאה עבר שיפוצים נחוצים.

מאז שהוחזר לשירות, הוא שימש כקול ההיגיון במסילת סקארלווי. הוא היה אחראי על עונשו של סר הנדל כשזה השוויץ בגלגליו החדשים, ושינה את דעתו של דאנקן על נוסעים כשהוא סיפר לו על התקופה שרנייאס הציל את המסילה.

בחגיגות ליום הולדתם ה-100 שלו ושל רנייאס, הוא לקח את הדוכס של סודור (למרבה בלבולו של פיטר סם) והסיע אותו סביב הקו החדש.

ביוגרפיה בסדרת הטלוויזיה עריכה

כשסקארלווי הופיע לראשונה בעונה הרביעית, הוא לא עבד מזמן, אך לבסוף הוכיח את עצמו שנית. מאז, הוא היה פועל מסור וקטר מאוד חכם. אולם, בין העונות השביעית והשתים עשרה התנהג סקארלווי כקטר צעיר מאוד וניסה להוכיח את אומצו בכך שנסחב במעלה המסילה המשופעת והתחרה כנגד רנייאס ופרדי. בנוסף, הוא התנהג בביישנות, והוא פחד מגשר עץ ישן, מהמזח ומסערות. במחצבת ההרים הכחולים, נשאר סקארלווי מנהיגם המכובד של קטרי המסילה הצרה.

פעם אחת, הוא נאלץ לקחת רכבת נוסעים בערב, אבל דאנקן לקח את קרונותיו על מנת למנוע נוסע רגזני מלהתלונן שהרכבת הייתה צפופה, אך לבסוף הדבר רק הרגיז את סקארלווי ואת נוסעיו שננטשו. ביום הבא, עיקב דאנקן את סקארלווי שנית כשהוא סירב לצאת מן הרציף עד שאותו הנוסע הרגזני עלה לרכבתו. מאוחר יותר, במהלך חופשות חג המולד, היה סקארלווי נסער מהרטינות החוזרות של דאנקן. הוא, רנייאס וראסטי סיפרו למפקח הרזה, שתכנן תוכנית על מנת למנוע מן הקטר הרגזני לגנוח כל הזמן.

אישיות עריכה

סקארלווי הוא החכם במסילת סקארלווי והוא קטר מבוגר ונאמן. למרות שבצעירותו הוא היה מלא בהתלהבות ורעיונות משלו, סקארלווי הוא אחד הקטרים המבוגרים ביותר באי. הוא קטר רגוע, משונה ובוגר ולעתים מנסה להדריך או להשגיח על קטרי מסילה צרה שפחות מנוסים באופן תקיף אך הוגן וידידותי. הוא מתנהג בנימוס לקטרים ולנוסעים כאחד ותמיד נהנה ממסע עדין ונעים דרך היער ליד האגם ולעצור בכל אזור שהוא זוכר מן העבר.

מפרט טכני עריכה

בסיס עריכה

סקארלווי מבוסס על טאליל'ין של מסילת טאליל'ין.

צבע עריכה

ב-"סדרת הרכבות", סקארלווי צבוע בצבע האדום של מסילת סקארלווי עם פסים כחולים וצהובים, השם שלו בכתיב זהוב על מיכליו, וכיפת פליז. בסדרת הטלוויזיה, סקארלווי צבוע בצבע אדום ארגמן עם פסים לבנים וזהובים.

טריוויה עריכה

  • פירוש שמו בסודרית הוא "אגם ביער".
  • סקארלווי עבר מספר שינויים בסדרת הטלוויזיה, בהם:
  • העונה החמישית:
  • מעקות תא הנהג נעלמו (דגם מוגדל בלבד).
  • בלמי נהיו כסופים במקום אפורים.
  • העונה השישית:
  • טבעת הפליז שמסביב לארובתו נצבעה שחור, וכן גם בלמי הרתיעה.
  • העונה התשיעית:
  • נוסף לו פנס אחורי קבוע.
  • העונה השש עשרה:
  • לוחית בלמי רתיעה הדומה לזו של טאליל'ין האמיתי.
  • דוד החימום שלו נצבע בשחור במקום באדום.
  • מעקות על המעשנה ועל מיכלי המים כפי שהיו ב-"סדרת הרכבות".
  • מעקות תא הנהג חזרו, אך בזהב במקום באדום.
  • ציוד שיוף.
  • מדרגות מתחת לתא הנהג.

מסילת סקארלווי
סקארלווירנייאססר הנדלפיטר סםראסטידאנקןאייבו יודיוק
ברטרםמייטי מקפרדילוּקפרוטאוס