FANDOM

SirHandelCGIPromo
סר הנדל

מספר: 3
בונה: מפעלי פלקון
מעצב: הנרי יוז
סידור גלגלים: 0-4-2ST, במקור 0-4-0ST
הגעה לסודור: 1904

סר הנדל (באנגלית: Sir Handel) הוא הקטר השלישי של מסילת סקארלווי. הוא נקרא על שם הבעלים הראשון של המסילה, סר הנדל בראון הראשון. בעבר, הוא נקרא פלקון (באנגלית: Falcon), על שם המפעל בו הוא נבנה.

ביוגרפיה ב-"סדרת הרכבות" עריכה

פלקון נבנה במפעל פלקון שבלאובורו, אנגליה בעבור מסילת מיד-סודור עם סידור גלגלים 0-4-0ST, שגרם לו לאי-יציבות, עד שהוא נבנה מחדש עם גלגלים אחוריים קטנים.

כשמסילת מיד-סודור נסגרה ב-1947, הוא וסטיוארט נמכרו למפעל האלומיניום בפיל גודרד לפרויקט הרחבה. בסיום הפרויקט, הם צופו בסדין כמעט לשנה. לאחר מכן רכשה אותם מסילת סקארלווי ב-50 פאונד, ושמותיהם שונו לסר הנדל ופיטר סם, בהתאמה.

סר הנדל לא התמודד עם המסילות המוזנחות, ולעתים היה יורד מהפסים - לפעמים בכוונה. נוספו לו גלגלים מיוחדים עם צמיגים רחבים על מנת לטפל בבעיה, אותם הקטרים האחרים כינו "גלגלי מכבש".

בשנת 1983 ביקר סר הנדל במסילת טאליל'ין על מנת לעזור בעת שטאליל'ין היה בתיקונים. שם, סר הנדל עבר הרבה הרפתקאות. הוא הסיע רכבת חתונה ונאלץ לחבוש רטייה לעין לאחר שהתנגש בעץ בנאנט גוורנול.

כשפיטר סם הוחזר מוקדם ממסילת טאליל'ין במהלך ביקור ב-1995, סר הנדל קינא בו, וכמחאה הפיל את מחסומי האש שלו בכוונה. הוא נשלח לסככה ופחד לצאת למשך כמה שבועות, ואף אחד לא בא לראותו. יום אחד, כשהמפקח הרזה הגיע, סר הנדל התנצל וביקש הזדמנות נוספת. באותו היום מאוחר יותר, סר הנדל קיבל את מחסומי האש שלו - אף אחד לא אמר לו שהם רק הגיעו.

ביוגרפיה בסדרת הטלוויזיה עריכה

פלקון וסטיוארט גרו עם דיוק עד שמסילתם נסגרה והם נרכשו על ידי מסילת סקארלווי, ושמותיהם שונו לסר הנדל ופיטר סם, בהתאמה.

עם הגעתו, סר הנדל עבר הרפתקאות רבות. קרונותיו גרמו לו לרדת מהפסים כשהוא עצר מהר מדיי מול כמה כבשים.. בנוסף, סר הנדל היה יהיר וסירב לבצע את עבודתו, אז הוא נשלח לחזור בתשובה לסככה. לאחר שיצא, הוא נקלע לריב עם ג'ורג' המכבש, שהוביל למירוץ עם ג'ורג' שריסק את קרונותיו של סר הנדל. כשג'ורג' עזב, סר הנדל השתחצן עוד יותר, והאמין שהוא גרם לג'ורג' לעזוב.

סר הנדל חזר לאחר שנים רבות, ככל הנראה עקב עבודות במחצבה. כשהוא חזר, הוא השתנה לגמרי. הוא ביצע משימות מבלי לקטר, והתקשה לעלות בגבעות. ברוב המקרים, הוא גם חכם יותר, אך בכמה מקרים, הוא עדיין יהיר. באופן כללי, הוא חושב שהוא מצטיין ושהוא אמור להיות אחראי. לפעמים, הדבר מוביל אותו לצרות עם קטרים אחרים וקרונות. אולם, הוא תמיד מסיים את עבודותיו.

כיום הוא עובד במחצבת ההרים הכחולים, יחד עם סקארלווי, רנייאס, פיטר סם, ראסטי ולוק.

אישיות עריכה

סר הנדל, שגדל תחת ההדרכה של דיוק, הוא אחד הקטרים המבוגרים ביותר. מבחינתו, הוא יודע הכל וחושב שהוא אמור להיות הבוס. הוא מסוגל להיות נרגן למדי, אך מסיים את כל עבודותיו בכל מקרה.

מפרט טכני עריכה

בסיס עריכה

סר הנדל מבוסס על סר היידן ממסילת טאליל'ין.

צבע עריכה

ב-"סדרת הרכבות", סר הנדל היה צבוע כחול כהה בטרם הגיע למסילת סקארלווי, שם הוא נצבע בצבע האדום של מסילת סקארלווי עם פסים כחולים וצהובים. בסדרת הטלוויזיה, הוא צבוע בכחול כהה עם פסים אדומים וצהובים.

טריוויה עריכה

  • כשסר הנדל ופיטר סם הגיעו לראשונה למסילת סקארלווי, לא היו להם פגושים עד הספר "הקטר הקטן הישן".
  • במוצרים מסחריים ובספרים שונים, שמו של סר הנדל מאוית כ-"Sir Handle" ("ידית").
  • עד "הקטר הקטן החדש", הופעתו האחרונה ב-"סדרת הרכבות", לסר הנדל לא היה תא פחם אחורי.
  • סר הנדל עבר שינויים רבים במהלך סדרת הטלוויזיה, בהם:
  • העונה העשירית:
  • צופר בלתי נראה
  • צבע יותר כהה
  • גלגלים אחוריים שחורים
  • העונה השש עשרה:
  • פגושים וגלגלים אחוריים אפורים
  • צופר גלוי
  • מעקות לאורך מיכל המים, בהתאם לאיורי "סדרת הרכבות".
  • ציוד שיוף
  • העונה השמונה עשרה:
  • פנס קבוע

מסילת מיד סודור
דיוקסטנליפלקוןסטיוארט
סמאג'ר
מסילת סקארלווי
סקארלווירנייאססר הנדלפיטר סםראסטידאנקןאייבו יודיוק
ברטרםמייטי מקפרדילוּקפרוטאוס