FANDOM

MainSirHandelCGI
סר הנדל

מספר: 3
בונה: מפעל פלקון
מעצב: הנרי יוז
סידור גלגלים: 0-4-2ST, במקור 0-4-0ST
הגעה לסודור: 1904

סר הנדל (באנגלית: Sir Handel), על שם סר הנדל בראון הראשון, הבעלים הראשון של מסילת סקארלווי, הוא קטר מְכָל-אוכף מסילה צרה. במקור היה שמו פלקון (Falcon), על שם המפעל בו הוא נבנה.

ביוגרפיה

ב"סדרת הרכבות"

פלקון נבנה במפעל פלקון שבלאובורו, אנגליה בעבור מסילת מיד-סודור עם סידור גלגלים 0-4-0ST, שגרם לו לאי-יציבות, עד שהוא נבנה מחדש עם גלגלים אחוריים קטנים.

כשמסילת מיד-סודור נסגרה בשנת 1947 נמכרו פלקון וסטיוארט למפעל האלומיניום בפיל גוֹדְרֶד לצורך פרויקט הרחבה. לאחר סיום הפרויקט הם כוסו בסדין במשך כמעט שנה. לאחר מכן רכשה אותם מסילת סקארלווי תמורת 50 פאונד, ושמותיהם שונו לסר הנדל (פלקון) ולפיטר סם (סטיוארט).

סר הנדל לא התמודד עם המסילות המוזנחות, ולעתים היה יורד מהפסים - לפעמים בכוונה. נוספו לו גלגלים מיוחדים עם צמיגים רחבים על מנת לטפל בבעיה, אותם הקטרים האחרים כינו "גלגלי מכבש".

בשנת 1983 ביקר סר הנדל במסילת טאליל'ין על מנת לעזור בעת שטאליל'ין היה בתיקונים. שם, סר הנדל עבר הרבה הרפתקאות. הוא הסיע רכבת חתונה ונאלץ לחבוש רטייה לעין לאחר שהתנגש בעץ בנאנט גוורנאל.

כשפיטר סם הוחזר מוקדם ממסילת טאליל'ין במהלך ביקור ב-1995, סר הנדל קינא בו, וכמחאה הפיל את מחסומי האש שלו בכוונה. הוא נשלח לסככה ופחד לצאת למשך כמה שבועות, ואף אחד לא בא לראותו. יום אחד, כשהמפקח הרזה הגיע, סר הנדל התנצל וביקש הזדמנות נוספת. באותו היום מאוחר יותר, סר הנדל קיבל את מחסומי האש שלו - אף אחד לא אמר לו שהם רק הגיעו.

בסדרת הטלוויזיה

פלקון וסטיוארט חיו עם דיוק עד שמסילתם נסגרה והם נרכשו על ידי מסילת סקארלווי, ושמותיהם שונו ל"סר הנדל" ול"פיטר סם" בהתאמה.

בהגיעו לסודור עבר סר הנדל הרפתקאות רבות. קרונותיו גרמו לו לרדת מהפסים כשהוא עצר מהר מדי מלפני כמה כבשים. בנוסף, סר הנדל היה יהיר וסירב לבצע את עבודתו, אז הוא נשלח לחזור בתשובה לסככה. לאחר שיצא, הוא נקלע לסכסוך עם ג'ורג' המכבש, שהוביל למירוץ עם ג'ורג' שריסק את קרונותיו של סר הנדל. כשג'ורג' עזב, סר הנדל השתחצן עוד יותר, והאמין שהוא גרם לג'ורג' לעזוב.

סר הנדל חזר לאחר שנים רבות, ככל הנראה עקב עבודות במחצבה. כשהוא חזר, הוא השתנה לגמרי. הוא ביצע משימות מבלי לקטר, והתקשה לעלות בגבעות. ברוב המקרים, הוא גם חכם יותר, אך בכמה מקרים, הוא עדיין יהיר. באופן כללי, הוא חושב שהוא מצטיין ושהוא אמור להיות אחראי. לפעמים, הדבר מוביל אותו לצרות עם קטרים אחרים וקרונות. אולם, הוא תמיד מסיים את עבודותיו.

כיום הוא עובד במחצבת ההרים הכחולים, יחד עם סקארלווי, רנייאס, פיטר סם, ראסטי ולוק.

אישיות

סר הנדל, שהתחנך הדרכתו של דיוק, הוא אחד הקטרים המבוגרים ביותר. מבחינתו, הוא יודע הכל וחושב שהוא אמור להיות הבוס. הוא מסוגל להיות נרגן למדי, אך מסיים את כל עבודותיו בכל מקרה.

מפרט טכני

אב טיפוס

סר הנדל מבוסס על הקטר סר היידן של מסילת טאליל'ין.

צביעה

ב"סדרת הרכבות" היה סר הנדל צבוע כחול כהה בטרם הגיע למסילת סקארלווי, שם הוא נצבע בצביעה האדומה של המסילה עם פסים כחולים וצהובים. בסדרת הטלוויזיה, הוא צבוע כחול כהה עם פסים אדומים וצהובים.

טריוויה

  • בספרים "ארבעה קטרים קטנים" ו"דיוק הקטר האבוד", לסר הנדל ולפיטר סם לא היו בלמי רתיעה, אך לימים נוספו להם בלמי רתיעה סגלגליים בספר "הקטר הקטן והישן".
  • הדגם המקורי של סר הנדל מהעונה הרביעית, יחד עם מספר יציקות פָּנים ועם לוח השם שלו, שייכים כיום ל-ThomasTankMerch, משתמש טוויטר. הדגם המוגדל של סר הנדל ששימש לצילומי העונות העשירית עד השתים עשרה מוצג כיום במוזיאון דגמי הרכבות "הארה" ביפן.
  • בספרי "סדרת הרכבות", כמו גם בצעצועי "ארטל" ו"וודן ריילוויי" המקוריים שלו, מוצג סר הנדל עם עיצוב תא הנהג המקורי של סר היידן, ובכך תא הנהג שלו היה פתוח בצד הימני בלבד עד הספר "קטרים קטנים ונהדרים", ותאי הפחם שלו לא נראו עד הספר "הקטר הקטן והחדש". בספר האחרון, בעוד תאי הפחם שלו נהיו גלויים לא השתנה עיצוב תא הנהג הישן. בסדרת הטלוויזיה, הוא מוצג עם עיצוב תא הנהג הנוכחי של סר היידן מלאחר שנת 1968.
  • במוצרים נלווים ובספרים שונים נכתב שמו של סר הנדל בטעות "Sir Handle".
  • במהלך הפקת העונה הרביעית נעשה שימוש בפניו של רנייאס עבור סר הנדל, בפרט כשהוצג עם לוח השם שלו.
  • קית' ויקהאם מדבב את סר הנדל במבטא ולשי, המשקף את מוצאו של אב הטיפוס שלו.
  • עובדי אולפני ניטרוגן נסעו למסילת טאליל'ין ומדדו את סר היידן על מנת שהדגם הממוחשב של סר הנדל יהיה דומה לסר היידן האמיתי ככל הניתן. כך נעשה גם עם סקארלווי, רנייאס, פיטר סם וראסטי.
  • סר הנדל עבר שינויים רבים במהלך סדרת הטלוויזיה, ובהם:
  • העונה העשירית:
  • גודלו הכללי הוגדל מעט
  • צביעתו נהייתה כהה יותר
  • גלגליו האחוריים ובלמי הרתיעה שלו שהיו אפורים נהיו שחורים
  • צופרו לא היה גלוי וצלילו השתנה
  • תא העשן, הדוּד והמכל שלו הוגבהו ונוסף מעמיד מתחת לתא העשן
  • אפו נהיה פחות מחודד
  • נוסף לו פנס אחורי קבוע
  • מְכָל האוכף שלו התרחב
  • צורת גבותיו השתנתה
  • "תעלומה בהרים הכחולים":
  • צביעתו הכחולה נהייתה בעלת גוון עשיר יותר משהייתה בעונה העשירית
  • בלמי הרתיעה והגלגלים האחוריים חזרו להיות אפורים
  • נוספו מעקות פליז כהים לאורך מְכָל האוכף שלו
  • נוספו זכוכיות ומסגרות פליז לחלונות תא הנהג
  • פנסו האחורי הוגבה והוחלף בפנס ניתן להסרה בסגנון מסילת טאליל'ין
  • נוסף לו ציוד שיוף מתחת לתא הנהג
  • נוספו מסמרים ללוחיות בלמי הרתיעה ולתא הנהג
  • נוספו צינורות פליז מתחת למְכָל האוכף
  • העונה השמונה עשרה:
  • פנס קדמי ומוטות תאורה קבועים
  • העונה העשרים:
  • גלגליו האחוריים ומעקות מְכָל האוכף שלו נהיו כסופים (או שמא מתכתיים יותר)

מסילת מִיד סודור
דיוקסטנליפלקוןסטיוארט
סמאדג'ר
מסילת סקארלווי
סקארלווירנייאססר הנדלפיטר סםראסטידאנקןאייבו יודיוקפְרֶדדגם 5
ברטרםמייטי מקפרדילוּקפרוטאוס