FANDOM

SirTophamHattCGIpromo
סר טופהם האט
"המפקח השמן/הגדול"

לידה: 1880 (סר טופהם האט הראשון)
1914 (סר צ'ארלס טופהם האט)
1941 (סר סטיבן טופהם האט)
פטירה: 1956 (סר טופהם האט הראשון)
1997 (סר צ'ארלס טופהם האט)

סר טופהם האט (באנגלית: Sir Topham Hatt), הידוע בכינוי "המפקח השמן" (באנגלית: "The Fat Controller"; בתרגום העברי החדש: "המפקח הגדול"), וכן לשעבר "המנהל השמן" ("The Fat Director") הוא מנהל חברת הרכבות של המסילה הצפון-מערבית.

המפקחים השמנים/הגדולים לדורותיהם עריכה

עד כה, היו שלושה מפקחים בניהול המסילה הצפון-מערבית.

סר טופהם האט הראשון (1880 - 1956) עריכה

טופהם האט התמחה במפעל סווינדון בגיל 14 וכנראה התיידד עם ויליאם ארתור סטנייר במהלך שהותו שם. הוא בא לסודור ב-1901 והתגייס לחברת A. W. Dry & Co. בטידמת'. בעקבות המלצה שלהם, הוא נהיה למהנדס ברכבת הקלה של טידמת', נאפפורד ואלזברידג' ב-1909, מסילת טידמת', ולזוורת' וסאדרי ב-1912, והמסילה הצפון-מערבית עם הקמתה ב-1914. במסילה הצפון-מערבית, הוא נהיה למנהל הראשי ב-1923 ומנכ"ל ב-1936.

הוא נישא לג'יין, אחותו של מר הנדל בראון, ופרש ב-1954 לטובת בנו, צ'ארלס, אותו הדירקטוריון בחרו בתור יורשו ללא היסוס.

בספרים "שלושת קטרי הרכבת" ו-"תומס הקטר", היה כינויו "המנהל השמן" לפני ששונה ל-"מפקח השמן" בספר "ג'יימס הקטר האדום".

בסדרת הטלוויזיה, סר טופהם האט עדיין מנהל.

סר צ'ארלס טופהם האט השני (1914 - 1997) עריכה

סר צ'ארלס טופהם האט היה המפקח השמן מ-1954 עד 1984, כאשר הוא פרש לטובת בנו. בתקופת כהונתו, הוא התחיל בשיפורים בנמל נאפפורד, אשר תכנן אביו, פתח מחדש את הקו החופי של ארלסבורג ב-1965/1966, והיה אחראי על בניית מסילת ארלסדייל והקמת מאגד הרפד שהשתמשו בה.

בן דודו, סר הנדל לויד בראון השני, נולד ב-1924. הוא נישא לאמנדה קורל ב-1940 ולהם היו שני ילדים; סטיבן טופהם (נולד ב-1941) וברידג'ט (נולדה ב-1943). צ'ארלס ירש את האצולה של אביו ב-1956.

סר צ'ארלס טופהם האט השני אינו מופיע בסדרת הטלוויזיה.

סר סטיבן טופהם האט השלישי (1941 ואילך) עריכה

סר סטיבן טופהם האט (שהופיע לראשונה ב-"טובי קטר הטראם" בחופשה משפחתית במזרח אנגליה עם הוריו וסבו) נהיה למפקח השמן ב-1984, וירש את האצולה של אביו ב-1997. ב-1970, הוא נישא להלן מרגרט, בת דודה ונכדה של הכומר ניקולאס דרסוויק, ההיסטוריון המכובד של סודור. להם היו שלושה ילדים, ריצ'ארד טופהם (נולד ב-1972 וללא ספק מועמד להיות סר טופהם האט הרביעי (אביו נהיה בן 72 ב-2013, למרות שכרגע הוא לא רמז לפרישה), צ'ארלס ניקולאס (נולד ב-1974) ואמילי הלן (נולדה ב-1977).

הוא השתתף בסידור בנייתו של ג'וק, הקטר החדש של מסילת ארלסדייל, ב-1990, פרויקט שהיה יקר לליבו של אביו. במיומנות רבה, הוא יזם את האירגונים לביקור המלכותי ב-1995, כאשר הוא בירך את נסיך ויילס בביקורו לסודור.

בסדרת הטלוויזיה, סטיבן האט לא מתבגר וסבו עדיין נשאר המפקח.

המפקח השמן בסדרת הטלוויזיה עריכה

בסדרת הטלוויזיה, סר טופהם האט הראשון נשאר אחראי על המסילה הצפון-מערבית. ניתן לתאר אותו כשילוב בין שלושת המפקחים מסדרת הרכבות. אין לו קטרים מועדפים.

לפני שהחל לנהל את המסילה הצפון-מערבית, סר ברטרם טופהם האט החזיק ברשותו משאית קיטור בשם אליזבת, שהצהירה כי כושר הנהיגה שלו היה לקוי במעט. כשהוא היה איש צעיר, אדוארד תמיד הסיע אותו בקרון ישן בימי הולדתו. מאוחר יותר, המפקח השמן זכה לתואר אבירותו על תרומותיו לתעשיית הרכבות. סר טופהם ניהל גם את מסילת סקארלווי, עד שמר פרסיוול התקבל על מנת לסייע לו בניהול תעשיית הרכבות העצומה שלו. בעונה ה-16, הוא קיבל רכב לבדיקת מסילות בשם וינסטון, שלעתים משמש אותו בתור רכב פרטי ברחבי המסילה.

סר טופהם האט נישא לגברת האט, ונהיה לסבם של סטיבן וברידג'ט האט. יש לו אח תאום בשם סר לוהאם האט, ואימו היא דאווג'ר האט.

בנוסף לצי קטריו העצום, הוא בעל חתול ושתי מכוניות, וגר באחוזה בפרברי ולזוורת'. אולם, כשהקטרים מתפרעים, הוא פונה לאדוארד על מנת להרגיע את כולם ולעשות סדר.

מראה ואישיות עריכה

אישיות עריכה

המפקח השמן הוא איש קיצוני אבל הגון. הוא מסוגל להיות קפדני, אך מציג גם צד אבהי לקטרים. הוא איש חזק מאוד ומזכיר לקטרים שהוא אחראי כאשר הם ממרים אותו. הוא לא מתמודד עם בריונות, ולמרות שבדרך כלל הוא רציני, הוא אכן מחבב בדיחות. אולם, למרות היותו אדיב והוגן, לפעמים הוא נוזף בקטרים על כל מיני דברים שאינם באשמתם.

לבוש עריכה

המפקח השמן הוא ג'נטלמן גוצי ושמנמן. לרוב הוא לובש חליפה שחורה עם מכנסיים אפורים, מותנייה צהובה, עניבה שחורה, וכובע צילינדר. לרוב הוא מתואר עם שיער אפור ודליל ועם עיניים כחולות.

טריוויה עריכה

  • בשל ענייני תקניות פוליטית, תמיד נקרא המפקח השמן בשם סר טופהם האט באמריקה.
  • לדברי אליזבת, היה סר טופהם האט נהג לא טוב בצעירותו. מאז שהתחיל לנהוג בווינסטון, נדמה כאילו המיומנות שלו לא השתפרה.
  • להקת הרוק האלטרנטיבי "קתרין ויל" הוציאה שיר על שם המפקח השמן שנקרא "Here Comes The Fat Controller" באלבום "Adam and Eve" מ-1997.