FANDOM

Porterpromo
פורטר

בונה: H.K. פורטר בע"מ
סידור גלגלים: 0-6-0ST

פורטר (באנגלית: Porter) הוא קטר מיכלים העובד ברציפי ברנדאם, לצד סולטי וקרנקי.

ביוגרפיה עריכה

כשמנועו של סולטי התקלקל, הביא סר טופהם האט את פורטר לסודור כדי לעבוד ברציפי ברנדאם, בזמן שהוא ארגן לסולטי תיקון במוסך הדיזל. כשפורטר הגיע לעזור, השתכנע סולטי שפורטר נשלח כדי להחליף אותו. לאחר כמה תקלות, הצליח פורטר למנוע מסולטי להיקלע לתאונה, ולאחר מכן השתמש בכיפות החול שלו כדי לפזר חול על המסילה לאחר שסולטי התיז שמן בטעות. מאוחר יותר, סיפר המפקח השמן לסולטי שהוא אמור היה לעבוד יחד עם פורטר ושהוא לא יוחלף.

בהמשך, עזר פורטר לארגן את רכבת "הדג המעושן המעופף" בעבור ג'יימס לאחר שג'יימס עיקב אמש את הנרי. כשהקניטו ביל ובן את הארווי על "יציאה לדיג" ועשו צחוק משלושת הכיפות של פורטר, עזר פורטר להארווי לראות את הצד החיובי בלהיות גם קטר וגם מנוף.

בסרט "סיפור האמיצים", הוא הזהיר את תומס, סולטי, ופועלי הנמל מפני הקרונות הבורחים של פרסי, התגרה בג'יימס כשג'יימס לקח את "הדג המעושן המעופף" וראה את קרנקי שכמעט נפל לים כשניסה לעצור את הספינה של גייטור.

בעונה השמונה עשרה, הוא נתן דלק לפקסטון והצטרף לשירה עם מייביס, סולטי, קרנקי ותומס. בנוסף, הוא וסולטי כמעט התנגשו בביל ובבן, הרגיע את גייטור ומיהר לעזרה כשפרסי התנגש בכמה קרונות מלאי מלח.

אישיות עריכה

פורטר הוא מנומס ומועיל ובעל ביטחון עצמי טוב, ואינו מוטרד ממה שאומרים עליו קטרים אחרים, למשל כשמכנים אותו "גמל" עקב הדבשות שלו. פורטר בעצמו אינו מעל התלוצצות חברותית, אך כשקטר אחר עצוב הוא יודע לתמוך בו. בהיות פורטר נעים הליכות, הוא מאוד פופולרי. הוא עובד קשה, אם כי לפעמים הוא נוטה להיות קצת פרפקציוניסט. הוא גם מאוד אמיץ ויכול לשמור על קור רוח בעת צרה.

מפרט טכני עריכה

בסיס עריכה

פורטר מבוסס על קטר 0-6-0ST שנבנה בבטלר, פנסילבניה, בצפון פיטסבורג. קטרים אלו עבדו בעיקר בחצרי הנמל בחוף המזרחי של ארצות הברית. במסילת מסוף המחוז המזרחי בברוקלין, ניו יורק, היו מספר דוגמאות לעיצובו של פורטר.

צבע עריכה

פורטר צבוע בצבע וירידיאן עם פסים צהובים ולוחיות שם זהובות עם כתיב שחור. יש לו כוכב זהוב על שני צדדי הפנס הקדמי.

טריוויה עריכה

  • בדיבוב האמריקאי, לפורטר יש מבטא ברוקליני, המשקף את מקור הבסיס שלו.
  • פורטר שונה לשימוש על מסילות בריטיות, קיבל מצמדים רופפים עם תוספת בלמי רתיעה, והוקטן בצורה משמעותית לעומת הבסיס, עד שאפילו קרונות פתוחים יותר גבוהים ממנו. כתוצאה מכך, בלמי הרתיעה והמצמדים שלו נראים נמוכים מאוד למסילה, מה שבמציאות היה מהווה קושי לחבר אותו לציוד מסילתי בריטי טיפוסי. בנוסף, דלתות תא הנהג שלו, ותא הנהג בכללותו, קטנות מדיי בכדי שאנשי צוות יוכלו להיכנס דרכן בנוחות.
  • קטר אחד מהדגם של פורטר, B.E.D.T מס' 15, נבנה מחדש בתור העתק של תומס על ידי מסילת שטרסבורג לשימוש באירועי "יום בילוי עם תומס" ברחבי ארצות הברית.

המסילה הצפון-מערבית
ביל ובןהארוויאמיליפרגוסארתורמרדוקמולינווילרוזיויףביליסטנליהאנקפלורהויקטורצ'ארליבאש ודאשפרדיננדסקראףבלפורטרטימותימריוןגליןראייןדיזלמייביסדרקדיזל 10ארי וברטסולטידניסדֶןדארטסידניפקסטוןנורמןפיליפפליןוינסטוןסטפורד