FANDOM

ערך זה עוסק בקטר הקיטור. ייתכן שהתכוונתם למפקח מסילת סקארלווי.

PeterSamCGIPromo
פיטר סם

מספר: 4
בונה: קר סטיוארט, סטוק-און-טרנט
מעצב: ג'יימס קר וג'ון סטיוארט
סידור גלגלים: 0-4-2ST

פיטר סם (באנגלית: Peter Sam; נקרא במקור סטיוארט [Stuart] על שם קר סטיוארט שבנה אותו) הוא קטר מיכל אוכף מסילה צרה השוכן ועובד במסילת סקארלווי. הוא קרוי כיום על שמו של מר פיטר סם, אחד המפקחים בדימוס של מסילת סקארלווי.

ביוגרפיה עריכה

ב-"סדרת הרכבות" עריכה

סטיוארט נבנה על ידי קר סטיוארט במפעל Stoke-on-Trent, אנגליה.

במהלך חייו במסילת מיד-סודור, הוא היה חצוף ולעתים לעג לדיוק עד שהוסבר לו על עונשו של סטנלי.

לאחר סגירת המסילה ב-1947, הוא ופלקון נמכרו לחברת האלומיניום בפיל גודרד ועבדו שם עד 1951, כששני הקטרים צופו בסדין למשך שנה עד שרכשה אותם מסילת סקארלווי ב-1952.

עם הגעתו, סטיוארט - תחת השם פיטר סם - עבר הרפתקאות רבות. פעם, ארובתו נפגעה קשות לאחר תאונה בשפיה. לבסוף, ארובתו נפלה כשהוא נכנס למנהרה והוחלפה עם צינור חלוד לתקופה קצרה. בהמשך, פיטר סם קיבל ארובה חדשה, מפלט גייזל.

בסדרת הטלוויזיה עריכה

פיטר סם תמיד היה קטר קטן וחצוף. בעונה השישית, צופרו נתקע בענף נמוך ויצא ממקומו. בעונה השביעית, הוא עזר לאשת הכיבוד למצוא מקום להקמת הקיוסק החדש שלה. בעונה התשיעית, הוא נדרש להביא חבל חדש לשפיה בלילה, אך הלך לאיבוד בניסיון למצוא את פנס הקסם של הקטר האגדי, פרוטאוס. כתוצאה, הרולד עזר לו למצוא את דרכו הביתה בעזרת הזרקור שלו. בעונה השתים עשרה, הוא מצא את הפסל של פרוטאוס, ולקח אותו לפיקניק הסיפורים של גברת מארוול. בעונה השש עשרה הוקפד על מסילת סקארלווי כשמר פרסיוול הלך, אבל נתקע בלי פחם. כתוצאה מכך, ויקטור הגיע והביא לו פחם, ולאחר מכן תיקן את סקארלווי, סר הנדל ודאנקן. כעת הוא פועל במחצבת ההרים הכחולים, יחד עם סקארלווי, רנייאס, סר הנדל, ראסטי ולוק.

אישיות עריכה

פיטר סם, שנקרא סטיוארט בימיו הראשונים, מאוד נלהב ולהוט. לפעמים הוא נוטה להיות חוצפן, להתגרות, וקצת להשתחצן, אך הוא טוב לב, בעל כוונות טובות, ונעים הליכות. בנוסף, הוא נוטה להיות נאיבי לפעמים, ולקחת דברים באופן יותר מדיי מילולי. לפיטר סם ארובה מיוחדת, המקלה על יציאת הקיטור, לאחר שארובתו הישנה נפגעה בתאונה נוראית עם כמה קרונות משא שברחו מן השפיה. פיטר סם הוא נאמן וחרוץ וכמעט ולא מקטר על איחורים או עודף עבודה. הוא תמיד מנומס לקרונות נוסעים ומשא.

מפרט טכני עריכה

בסיס עריכה

פיטר סם מבוסס על אדוארד תומס ממסילת טאליל'ין. לאדוארד תומס היה מפלט גייזל למשך תקופה קצרה, בעוד שפיטר סם נותר עם מפלט גייזל מאז הופעתו.

צבע עריכה

ב-"סדרת הרכבות" היה פיטר סם צבוע ירוק כהה כשעבד במסילת מיד-סודור. לאחר שהגיע למסילת סקארלווי, הוא נצבע בצבע האדום של מסילת סקארלווי עם פסים כחולים וצהובים.

בסדרת הטלוויזיה, פיטר סם תמיד היה ירוק כהה עם פסים אדומים וצהובים.

טריוויה עריכה

  • פיטר סם נקרא על שמו של המפקח הרזה לשעבר.
  • פיטר סם עבר שינויים רבים במהלך סדרת הטלוויזיה, בהם:
  • העונה הרביעית:
  • בניגוד ל-"סדרת הרכבות" קיבל פיטר סם ארובה מרובעת לאחר תאונתו, במקום מפלט גייזל.
  • העונה התשיעית:
  • פנס אחורי קבוע נוסף.
  • עד העונה השתים עשרה היה לפיטר סם את צליל הצופר של אמילי מהעונה השביעית.
  • העונה השש עשרה:
  • הארובה המרובעת תוקנה למפלט גייזל תקני.
  • סיפונו ותיבות החול נצבעו בשחור.
  • נוסף לו מעקה על המעשנה, בדומה לאדוארד תומס האמיתי.
  • צופרו הוחלף בצופר שני טון, בדומה לאדוארד תומס האמיתי.
  • נוסף לו ציוד שיוף.
  • העונה השבע עשרה:
  • פיטר סם קיבל פנס קבוע ומוטות תאורה קבועים.

מסילת מיד סודור
דיוקסטנליפלקוןסטיוארט
סמאג'ר
מסילת סקארלווי
סקארלווירנייאססר הנדלפיטר סםראסטידאנקןאייבו יודיוק
ברטרםמייטי מקפרדילוּקפרוטאוס