FANDOM

FlynnattheSodorSearchandRescueCentrepromo
פלין

בונה: אושקוש
סידור גלגלים: 4 גלגלים
תמסורת: 4x4

פלין (באנגלית: Flynn) הוא כבאית המהווה חלק מצוות החיפוש וההצלה של סודור. פלין מאובזר באופן המאפשר את תפעולו גם בכביש וגם על מסילות ברזל, ומצויד בשני סוגי נגררים המיועדים לשימוש מסילתי ויבשתי בהתאמה.

ביוגרפיה עריכה

פלין עבד עם בל ביבשת המרכזית לפני הגיעם לסודור. בל הציעה למפקח השמן להביא את פלין לסודור כדי לסייע לה בכיבוי שריפות. פלין זכה מיד לפופולריות בקרב הקטרים בסודור. בהמשך עזרו פלין ובל לפרסי להציל את תומס ואת קווין מפני דן ודארט במוסך הדיזל של ויקרסטאון. פלין השתמש גם בסולמו כדי לעזור לרתכים במהלך שיקומו של מוסך הדיזל.

פלין ספג ביקורת מדיזל משום שלטענתו "סתם עמד ונראה מרשים", אך בהמשך הוכיח פלין את יעילותו הרבה בכך שהציל את תומס ואת מייביס.

לרוב פועל פלין על גבי המסילות למרות היותו רכב כביש-מסילה. היה זה עקב כך שגלגלי הכביש שלו לא היו תפקודיים מזמן. כשתוקנו גלגליו הוא עלה על הכביש ומצא את עצמו מתנדנד לכל עבר, ולכן חזר למסילות. עם זאת, לאחר שכיבה שריפה בחווה חקלאית קיבל בחזרה את ביטחונו העצמי בשימוש בכביש והצליח לעזור לברטי ולבוץ'.

לימים שאלו כמה מפקחי רכבות אם המפקח השמן באמת הזדקק לשני רכבי כיבוי. עקב כך שבל הקדימה אותו למקרי חירום פעמיים ברצף, החליט פלין שהוא היה מיותר ושהה בזעף בתוך מחסנו, בזמן שבל עמדה על משמר במופע זיקוקים בטירת אולפסטד. במרכז ההצלה הגיע בוץ' והודיע לפלין שפרצה שריפה ברציפי ברנדאם. פלין כיבה את השריפה, וכיום הוא יודע שסודור אכן זקוק לשני רכבי כיבוי.

כשנחלץ צוות החיפוש וההצלה לעזרתו של לווייתן תקוע במפרץ בלאף ריססו פלין ובל את הלווייתן התקוע במים במטרה לשמור על רטיבותו. לאחר שרוקי נשמט מהפסים בטירת אולפסטד הגיעו פלין, בל, בוץ' והרולד כדי להרימו בחזרה, והיה עליהם לעבוד ביחד. כל אחד מהם הסכים, והם גררו את רוקי בחזרה למסילה.

ביום קיץ אחד היו פלין ובל עסוקים בכיבוי שריפות שנגרמו כתוצאה ממזג האוויר השרבי. הם נתקלו בקטע מסילה עקום, שבו פלין הציע לבל לפזר מים על המסילה כדי למנוע התעקמות נוספת, אם כי בל החליטה לשמור את המים שנותרו לה למקרה שיתקלו בשריפה נוספת. החלטה זו התנקמה בה מאוחר יותר מאחר שנשמטה בקטע המסילה העקום בעת שהשניים נענו לקריאת חירום. כשהציע פלין לעזור לה, בל הפצירה בו להמשיך למקום השריפה, שאותה הוא כיבה בהצלחה.

אישיות עריכה

פלין הוא כבאית הנלחמת בשריפות בסודור, וחבר בצוות החיפוש וההצלה. יש לו גם צמיגים וגם גלגלים מקורבים, מה שאומר שהוא מסוגל לנוע גם בכבישים וגם במסילות. פלין הוא מהיר, אמיץ, ומוכן להילחם בכל שריפה. הוא פופולרי עם הקטרים וזוכה להערכה בכל רחבי סודור, אך התלהבות היתר שלו עשויה להוביל לאי הקשבה להוראות תוך שהוא טס, ולגרום לו לעשות טעויות. אף על פי כן, בל ושאר חברי צוות החילוץ וההצלה נמצאים לעתים קרובות כדי לתמוך בו ולעזור לו להתרכז. בסופו של דבר, פלין תמיד מסוגל להוכיח כי הוא תמיד מוכן להציל, ואת היותו גיבור מאוד מועיל.

מפרט טכני עריכה

בסיס עריכה

פלין הוא מעיצוב היברידי המבוסס על רכבי כיבוי והצלה מתוצרות "טטרה", "אושקוש", ו-"לאטיל". אולם, הוא הכי דומה לכבאית חילוץ מטוסים W800 4X4 מתוצרת "אושקוש" משנת 1964.

צבע עריכה

פלין צבוע באדום עם פסים צהובים, עם סמליל מרכז החיפוש וההצלה של סודור על פני דלתותיו בצבע לבן.

טריוויה עריכה

  • בין העונות החמש עשרה והשישה עשרה, הופעלו תותחי המים של פלין באופן מכני. אולם, החל מהעונה השבע עשרה, מכוונים התותחים על ידי הכבאים, באופן הדומה יותר לצורת התפעול של הדגם עליו הוא מבוסס.

המסילה הצפון-מערבית
ביל ובןהארוויאמיליפרגוסארתורמרדוקמולינווילרוזיויףביליסטנליהאנקפלורהויקטורצ'ארליבאש ודאשפרדיננדסקראףבלפורטרטימותימריוןגליןראייןדיזלמייביסדרקדיזל 10ארי וברטסולטידניסדֶןדארטסידניפקסטוןנורמןפיליפפליןוינסטוןסטפורד

כלי רכב יבשתיים
טרנסברטיטרבורג'ורג'קרוליין040 BMCבולג'יJTK 62הטרקטור של ויליטרקטוריםרכב הדואר של טום טיפר
בוץ'טמפראליזבת • "החבורה" • מדג'קוויןהמשאיות המחרידותהמכונית של סר טופהם האטמוניותכבאיותהאמבולנסהמשאית שתומת העיןרכב השטח של גברת ג'ניפליןרכבי מחצבת ההרים הכחוליםהמכונית של סר רוברט נורמבי
מרכז החיפוש וההצלה של סודור
הרולדבוץ'רוקיקפטןבלפלין