FANDOM

FlynnattheSodorSearchandRescueCentrepromo
פלין

בונה: אושקוש
סידור גלגלים: 4 גלגלים
תמסורת: 4x4

פלין (באנגלית: Flynn) הוא כבאית בצוות החיפוש וההצלה של סודור. פלין מאובזר באופן המאפשר את תפעולו על כבישים ואף על פסי רכבת, ומצויד בשני סוגי נגררים המיועדים לשימוש על המסילה ועל פני השטח בהתאמה.

ביוגרפיה עריכה

פלין עבד עם בל ביבשת לפני הגיעם לסודור. בל הציעה לָמפקח השמן לייבא את פלין לסודור במטרה לסייע לה בכיבוי שריפות. במהרה זכה פלין לפופולריות בקרב הקטרים בסודור. בהמשך עזרו פלין ובל לפרסי להציל את תומס ואת קווין מפני דֶן ודארט במוסך הדיזל של ויקרסטאון. פלין גם השתמש בסולמו כדי לעזור לרתכים במהלך שיפוצו של מוסך הדיזל.

פלין ספג ביקורת מדיזל משום שלטענתו "סתם עמד ונראה מרשים", אך בהמשך הוכיח פלין את יעילותו הרבה בכך שהציל את תומס ואת מייביס.

לרוב נע פלין על פני פסי הרכבת למרות היותו רכב כביש-מסילה. הסיבה לכך הייתה שגלגלי הכביש שלו לא תפקדו מזה זמן רב. כשתוקנו גלגליו הוא ירד אל הכביש ומצא את עצמו מתנדנד לכל כיוון, ולכן חזר אל הפסים. עם זאת, לאחר שכיבה שריפה בחווה חקלאית הוא קיבל בחזרה את ביטחונו העצמי בשימוש בכבישים והצליח לעזור לברטי ולבוץ'.

לימים שאלה קבוצת מפקחי רכבות אם המפקח השמן אכן הזדקק לשני רכבי כיבוי. היות ובל הקדימה אותו למקרי חירום פעמיים ברצף החליט פלין שהוא היה חסר תועלת ושהה במחסנו בזעף, בעוד בל עמדה על משמר במופע זיקוקים בטירת אולפסטד. במרכז ההצלה הגיע בוץ' והודיע לפלין ששריפה פרצה במספנת ברנדאם. פלין כיבה את השריפה, וכיום הוא יודע שאכן קיים צורך בשני רכבי כיבוי בסודור.

כשהוזעק צוות החיפוש וההצלה להציל לווייתן שנתקע במפרץ בלאף ריססו פלין ובל את הלווייתן התקוע במים בניסיון לשמור על רטיבותו. לאחר שרוקי נשמט מהפסים בטירת אולפסטד הגיעו פלין, בל, בוץ' והרולד להרמתו בחזרה, והיה עליהם לעבוד ביחד. כל אחד מהם הסכים, והם גררו את רוקי בחזרה למסילה.

ביום קיץ אחד היו פלין ובל עסוקים בכיבוי שריפות שנגרמו כתוצאה ממזג האוויר השרבי. הם נתקלו בקטע מסילה עקום, שם פלין הציע לבל לפזר מים על הפסים כדי למנוע התעקמות נוספת, אם כי בל החליטה לשמור את המים שנותרו לה למקרה שיתקלו בשריפה נוספת. החלטה זו התנקמה בה מאוחר יותר היות והיא נשמטה בקטע המסילה העקום בעת שהשניים נענו לקריאת חירום. כשהציע פלין לעזור לה, בל הפצירה בו להמשיך למקום השריפה, שאותה הוא כיבה בהצלחה.

אישיות עריכה

פלין הוא כבאית הנלחמת בשריפות בסודור, וחבר בצוות החיפוש וההצלה. יש לו גם צמיגים וגם גלגלים מקורבים, מה שאומר שהוא מסוגל לנוע גם בכבישים וגם במסילות. פלין הוא מהיר, אמיץ, ומוכן להילחם בכל שריפה. הוא פופולרי עם הקטרים וזוכה להערכה בכל רחבי סודור, אך התלהבות היתר שלו עשויה להוביל לאי הקשבה להוראות תוך שהוא טס, ולגרום לו לעשות טעויות. אף על פי כן, בל ושאר חברי צוות החילוץ וההצלה נמצאים לעתים קרובות כדי לתמוך בו ולעזור לו להתרכז. בסופו של דבר, פלין תמיד מסוגל להוכיח כי הוא תמיד מוכן להציל, ואת היותו גיבור מאוד מועיל.

מפרט טכני עריכה

בסיס עריכה

פלין הוא מעיצוב היברידי המבוסס על רכבי כיבוי והצלה מתוצרות "טטרה", "אושקוש", ו-"לאטיל". עם זאת הוא דומה באופן הקרוב ביותר לכבאית חילוץ מטוסים W800 4X4 מתוצרת "אושקוש".

צבע עריכה

פלין צבוע באדום עם פסים צהובים, עם סמליל מרכז החיפוש וההצלה של סודור על פני דלתותיו בצבע לבן.

טריוויה עריכה

  • בין העונות החמש עשרה והשישה עשרה, תותחי המים של פלין הופעלו באופן מכני. אולם, החל מהעונה השבע עשרה מכוונים התותחים על ידי הכבאים, באופן המשקף את צורת התפעול של אב טיפוסו באופן מציאותי יותר.
  • נכון להיום, פלין וסקיף הם הדמויות היחידות בכל הזיכיון המסוגלות להעביר את עצמן לפני שטח שונים (עם זאת ניתן לשייך גם את טרנס לקבוצה זו, היות ופעם אחת הוא עלה ונסע על הפסים כדי לחלץ את תומס מערימת שלג).
  • כשהגיע פלין לסודור, נוסף לו ככל הנראה מנגנון למעבר בין הכביש והמסילה במיוחד עבורו, היות והדבר מאפשר לו לעבור בין המצבים תוך שניות ספורות.
  • עם זאת לא השתמש פלין במנגנון זה מאז העונה השבע עשרה.

המסילה הצפון-מערבית

כלי רכב יבשתיים
טרנסברטיטרבורג'ורג'קרוליין040 BMCבולג'יJTK 62הטרקטור של ויליטרקטוריםמסחרית הדואר
בוץ'טמפראליזבת • "החבורה" • מדג'קוויןהמשאיות המחרידותהמכונית של סר טופהם האטמוניותכבאיותהאמבולנסהמשאית שתומת העיןרכב השטח של גברת ג'ניפליןרכבי מחצבת ההרים הכחוליםהמכונית של סר רוברט נורמבי
מרכז החיפוש וההצלה של סודור
הרולדבוץ'רוקיקפטןבלפלין